Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta+individuele schermpjes

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Delta+individuele schermpjes

Bericht door Clint »

Coyote schreef:[Ook ben ik wel benieuwd hoe het met British Airways en American Airlines is. De eerste heb ik nog nooit mee gevlogen, de tweede een kort vluchtje van New York naar Providence, RI.

Overstap Londen vorig op de terugweg viel reuze mee. Bustocht was alleen wat lang. Hoe het op de heenweg gaat, merken we straks wel. :D
Hoe ziet je schema eruit? BA-BA-AA of BA-AA-AA?
In het laatste geval: je komt aan op LHR in T5 en moet naar T3. Ik heb van veel frequent flyers ook gehoord dat AA vaak geen boarding passes accepteert die niet op AA papier zijn gedrukt. Op Schiphol krijg je van BA al je boarding passes, maar die van AA vluchten moet je vaak op LHR alsnog omruilen. Dit kan bij het flight connections center (kom je automatisch door als het goed is) of aan de gate.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voor de heenweg: BA - AA - AA
Voor de terugweg: BA - BA

Goed om te weten van de boardingpass en de Terminal. Het is sowieso ook lastig om het vluchtschema in z'n geheel online te bekijken. Ik moet hiervoor kijken op zowel de site van AA als BA. Online bij AA wordt enkel de heenvlucht vermeld, incl. het eerste stuk dat door BA uitgevoerd wordt. Online bij BA staat alleen de vlucht van Chicago naar Denver (door AA uitgevoerd) en de terugreis van Denver naar Amsterdam via Londen (uitgevoerd door BA). We hebben nl. 2 referentienr's gekregen (de boekingscode die uit 6 cijfers en/of letters bestaat). Bij beide zijn dus delen van de vlucht terug te vinden wat het er niet makkelijker op maakt.

Bij cheaptickets had ik overigens ook nog stoelnummers opgegeven voor de vluchten met AA (BA kon niet) maar die zijn niet doorgekomen zag ik vanochtend. Daarom via AA alsnog de stoelnummers vastgelegd. Vraag me af of dat behouden blijft als we op Schiphol bij BA inchecken voor onze vlucht naar Londen en daarna verder vliegen met AA naar Chicago en Denver. De stoelnummers voor de vluchten van BA kan ik pas 24 uur van te voren vastleggen en dat zal dan alleen voor de terugvlucht gelden denk ik. Dat zal dan vanuit Amerika moeten als ik dat wil. Ik kan de stoelnummers van de vlucht van Amsterdam naar Londen niet vastleggen via AA omdat het een BA vlucht is en bij BA is ie niet in beeld.

Snap je het allemaal nog? :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

haha helemaal duidelijk (voor mij dan). Probeer eens met je BA conf. number bij www.checkmytrip.com te kijken, die wil soms nog wel eens de vluchten van AA en BA bij elkaar zetten.

Ba houdt er idd de nare gewoonte aan over om pas 24hr van te vorens stoelnummers vast te laten leggen, daar is helaas niks aan te doen. Je AA stoelnummers moeten wel gewoon goed komen. Waar de website systemen van BA en AA niet lekker met elkaar over weg kunnen, kunnen de airport medewerkers dat wel gewoon :) Het probleem is eigenlijk dat BA gebruik maakt van het Amadeus boekingssyteem en AA gebruik maakt van Sabre.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Coyote - Wij hebben vorig jaar naar JFK op de heenweg ook BA-AA gehad. Ik kan je er wel iets over vertellen, helpt vast wel :D !

Wij hadden ook twee referentienummers, de website van AA liet alles zien, en daar konden we de stoelnummers voor de AA vlucht(en) dan ook vastleggen. De website van BA liet het eerste stukje van AMS naar LHR niet zien. Dit vonden wij vreemd, dus hadden we gebeld met expedia. Zij zeiden dat dit vaker voorkwam maar dat er bij inchecken niets aan de hand is.

We hebben toen niet online ingechekt voor onze vluchten, we vonden het te gevaarlijk, straks gaat alles tits-up.
Op Schiphol hebben we toen gewoon met de referentiecode van AA ingechecked, stoelen van de AA website kregen we gewoon, op BA vluchtje moesten we ter plekke nog stoelen kiezen. Er was helaas niet veel keuze meer, maar het is toch maar 1 uurtje vliegen!

Op London Heathrow moet je inderdaad van terminal 5 naar terminal 3 met een bus. Je bent er gelukkig vrij snel.
Je krijgt in terminal 3 weer een nieuwe security check, toen wij er stonden duurde het, ik schat, een kwartiertje.
Daarna kom je door het flight connections centre in terminal 3. Hier zijn de AA desk, er staat ook vermeld dat alle mensen met BA boardingspass voor een AA vlucht zich moeten melden. Hier wordt je BA boardingpass omgewisseld voor een AA boardingpass.

Daarna kun je lekker in het krappe, zweterige, verstikkend warme, met hier en daar airco terminal 3 'relaxen' :wink: .

Hopenlijk heb je er wat aan!

Edit:
Op de terugweg hadden we BA-BA. Toen wel gewoon met onze Ba referentiecode 24 uur van te voren ingechecked, ging helemaal ok :) .
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ha, prima uitgelegd christvs! :D

Het is me helemaal duidelijk zo. Weten we in ieder geval wat ons te wachten staat.

@ Clint: ik zal eens kijken bij die site of ik iets kan doen.

Allebei, bedankt voor jullie uitleg.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Hallo,

Nu we het toch over Delta hebben. :lol:

Kan je voor Delta inchecken op het internet. :?:

Groetjes
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Clint's Thoughts
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Bedankt. :doublethumb:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer