Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer kan je stoelen reserveren bij KLM

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
edannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wanneer kan je stoelen reserveren bij KLM

Bericht door edannie »

Wie kan ons vertellen of je nu al een stoel kan reserveren bij de KLM.
Als wij in loggen bij de KLM dan kunnen wij niet zien welke stoel maar staan wel op de lijst.
Is het nu al mogelijk om een plaats te reserveren.

Ed :dance: :dance:
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: plaats reserveren

Bericht door Jozzy »

Nee, dat kan bij KLM pas als je incheckt, dus pas 24 uur voor vertrek (voor de meeste bestemmingen is dat 30 uur, maar o.a. naar de VS dus 24 uur).
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Jozzy schreef:Nee, dat kan bij KLM pas als je incheckt, dus pas 24 uur voor vertrek (voor de meeste bestemmingen is dat 30 uur, maar o.a. naar de VS dus 24 uur).
Behalve als je met North West vliegt (via KLM geboekt), dan kun je via de North West site wél al je stoel reserveren.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Wanneer kan je stoelen reserveren bij KLM

Bericht door nieuwenoord »

Ik laat Tioga Tours altijd 90 dagen voor de vlucht onze stoelen vastleggen bij KLM. Als je via een reisbureau boekt, kan het dus wel.
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Normaal gesproken kan mijn partner als hij naar London vliegt wel zijn stoel reserveren. Hij had het er laatst over dat hij voor de vlucht naar Amerika niet kon doen, zag wel dat de vlucht 5 minuten later zou vertrekken en 10 later zou aankomen in Dallas. :wink: Hij zou dit nog uitzoeken.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Het kan wel bij KLM en ook als je niet via een reisbureau hebt geboekt. Ik had wat op de site zitten lezen over 90 dagen vantevoren enzo en heb het even nagevraagd bij de klantenservice :)

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

In antwoord op uw vraag kunnen we u meedelen dat het mogelijk is vanaf 90 dagen voor vertrek stoelen
te reserveren
in KLM Business Class en op KLM intercontinentale vluchten.

Voor meer informatie over de stoelindelingen, type toestellen en cabineconfiguraties verwijzen we u
naar onze website www.klm.com. Selecteer in het hoofdmenu de optie 'Reisinformatie' en vervolgens
'Aan boord' en klik daarna op 'Stoelindelingen'.

Voor het reserveren van de stoelen verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met KLM/Northwest
airlines reserveringen op +31 20 4 747 747 (24 uur per dag bereikbaar) of onze website te bezoeken
op http://www.klm.nl.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Angelique van Frankfoort
KLM en Northwest airlines
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Ineke schreef:Behalve als je met North West vliegt (via KLM geboekt), dan kun je via de North West site wél al je stoel reserveren.
Oh, dat is nieuw voor mij, handig om te weten voor de toekomst! :) Vorig jaar heb ik 24 uur van te voren gelukkig ook nog mooie stoelen kunnen regelen voor de intercontinentale vlucht, ook al had ik ze dus kennelijk eerder vast kunnen leggen. ;) Ik dacht dat je voor de heenreis echt alles via de KLM-site moest regelen, dus ik ben toen volgens mij niet eens op de NWA-site geweest...
Kun je op de NWA-site dan ook stoelen vastleggen voor een aansluitende binnenlandse vlucht (die ook geboekt is bij KLM en uitgevoerd door Northwest)? Dat is mij toen namelijk in het geheel niet gelukt (ook niet 24 uur van te voren), waardoor we niet naast elkaar zaten. Dat was geen ramp hoor (we zaten beide aan het gangpad, de ene schuin voor de andere, dus nog steeds vlakbij), maar als het toch kan is het wel leuk voor toekomstige reizen. :)
edannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door edannie »

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op intercontinentale vluchten bieden wij u de mogelijkheid, tegen betaling, Economy Class-stoelen met gegarandeerd extra beenruimte of meer privacy te reserveren.

Seat Choice bestaat uit twee typen Economy Class-stoelen. Een aantal stoelen beschikt over extra beenruimte, de andere stoelen bevinden zich op een rij met maar twee zitplaatsen waardoor u beschikt over meer privacy.

Wanneer u online incheckt, kunt u gebruik maken van Seat Choice op alle intercontinentale KLM-vluchten;
- vertrekkend vanuit Amsterdam
- vertrekkend naar Amsterdam vanuit Abu Dhabi, Aruba, Bahrein, Bangkok, Beijing, Bonaire, Chengdu, Curagao, Dammam, Delhi, Doha, Dubai, Hong Kong, Hyderabad, Jakarta , Johannesburg, Kaapstad, Kuala Lumpur, Kuwait, Manilla, Osaka, Paramaribo, Seoul, Shanghai, Singapore, Sint Maarten, Taipei, Teheran, Tokyo.

Wanneer u online incheckt kunt u vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek gebruik maken van Seat Choice.

Omdat het aantal Seat Choice-stoelen beperkt is raden wij u aan zo vroeg mogelijk online in te checken en een van deze stoelen te reserveren. De kosten varikren van EUR 25,00 tot EUR 70,00 per stoel per vlucht en kunnen uitsluitend per creditcard worden betaald.

Als u Platinum- of Gold-deelnemer van Flying Blue of WorldPerks bent, hoeft u niet te betalen voor Seat Choice. Wanneer u online incheckt kunt u gratis uw stoel met extra beenruimte of meer privacy reserveren. Omdat de voorraad beperkt is dient u wel tijdig online in te checken en uw Seat Choice-stoel te reserveren.

Met vriendelijke groet,
Suzi Tak
KLM en Northwest airlines

Dit is het antwoord wat ik vanmorgen kreeg van KLM.
Ze spreken elkaar allemaal tegen

Ed
Paul1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul1983 »

Ik heb 2 weken geleden een vlucht geboekt via de klm website (Amsterdam-Boston). Op de klm website kon ik geen plek vastleggen.

Aangezien deze vlucht wordt uitgevoerd door NWA heb ik met mijn KLM boekingscode ingelogd op nwa.com. Hier kon ik wel een stoel vastleggen, maar helaas geen stoel bij de nooduitgang.

Na het lezen van bovenstaande reacties heb ik klm gebeld, helaas was het reserveren van een nooduitgang plaats niet mogelijk. Ze adviseerden mij om 24u voor de vlucht op klm.nl in te checken. Dan worden nooduitgang plaatsen namelijk vrijgegeven.

Ik heb dit vorig jaar ook zo gedaan, als je precies 24u vantevoren incheckt heb je gratis :D kans op nog meer beenruimte dan de plaatsen waarbij je 25-70 euro extra moet betalen!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je kan op de site van Northwest inloggen met je reserveringsnummer/achternaam of met je E-ticketnummer. Je kan ook voor de binnenlandse vluchten netjes alles vastleggen. Nooduitgangplaatsen worden niet vrijgegeven voor reservering en veel stoelen worden ook vastgehouden voor mensen met punten (Flying Blue of Worldperks).

In business class is wel eigenlijk altijd alles vast te leggen.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

edannie schreef:Hartelijk dank voor uw e-mail.
.....
Dit is het antwoord wat ik vanmorgen kreeg van KLM.
Ze spreken elkaar allemaal tegen
Ed
Op zich spreken ze elkaar niet tegen hoor. Je kunt bij KLM (als je dus ook vliegt met KLM) 90 dagen voor je vlucht een stoelvoorkeur vast laten liggen, dit zijn dus niet de speciale plaatsen maar gewoon bv. 2 stoelen naast elkaar. Vervolgens kun je 24 uur (bij vluchten naar Amerika dus niet 30 uur) vantevoren inchecken en definitief stoelen kiezen, nu kun je dus evt. speciale stoelen met een toeslag boeken.

Zo heb ik het tenminste van ze begrepen :)
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Wij vliegen in april met KLM naar San Francisco. Tioga Tours kon voor ons 90 dagen van te voren de stoelen reserveren en heeft ook ook doorgeven welke stoelen wij hebben (29 D, E, F en G). Ik neem aan dat ze dit niet zomaar verzonnen hebben en ga er dus vanuit dat het via een reisorganisator wel kan.
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Ineke schreef:
Jozzy schreef:Nee, dat kan bij KLM pas als je incheckt, dus pas 24 uur voor vertrek (voor de meeste bestemmingen is dat 30 uur, maar o.a. naar de VS dus 24 uur).
Behalve als je met North West vliegt (via KLM geboekt), dan kun je via de North West site wél al je stoel reserveren.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
En wat als je bij klm boekt, op een route die door Northwest wordt onderhouden, maar nu met Delta vliegtuigen wordt gevlogen? Bij Delta kan er niets over vinden, bij NWA staat dat het kan, maar aangezien het niet hun vliegtuig betreft kan ik me het moeilijk verstellen. Kan natuurlijk ook gewoon een weekje wachten, dan zijn we binnen 90 dagen van vertrek en kan ik het zelf zien.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Eigenlijk bestaat North West Airlines niet meer, ze zijn druk bezig alles van NWA bij Delta te integreren, ze hebben vandaag bekend gemaakt de atlantische verbindingen te gaan verminderen met 11 tot 13 %, ik verwacht nog wel de nodige schemawijzigingen bij NWA en Delta dit jaar.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Vanmorgen gebeld (want gisteren 90 dagen vantevoren, maar toen had de betreffende afdeling onze vlucht nog niet 'open' gezet :roll: ). De stoelen in rijen van 2 naast elkaar waren geblokkeerd, dus die kunnen pas (als ze er dan nog zijn en niet zijn ingepikt door de flying blue vliegers :) ) bij het inchecken 24 uur vantevoren worden geboekt. Dus ik ben voor het middenpad gegaan, want we willen niet met een vreemd naast ons zodat we elkaar moeten irriteren met naar de wc lopen enzo :wink: en dan zo ver mogelijk naar voren (om op tijd bij de douane te zijn en hopenlijk niet te lang te hoeven wachten, bedankt voor de tip Clint!). Dus stoel 29 d en e zijn nu van ons. Voor de terugreis kunnen we over een week of 3 bellen, dus dat zien we dan wel weer.
edannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door edannie »

Zojuist een berichtje van Graet Lake Travel dat onze stoelen zijn gerserveerd.
Kreeg te horen dat ze dat zelf voor hun klanten bij houden en dan netjes stoelen reserveren. Ze doen het ook voor de terug vlucht. Scheelt weer stres voor de dag van vertrek.

Ed :dance: :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer