Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom is AMS-PHL-NYC goedkoper dan AMS-PHL

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Waarom is AMS-PHL-NYC goedkoper dan AMS-PHL

Bericht door jerdenberg »

Als ik bij Ebookers opzoek wat een retour AMS-NYC kost (23-09 heen, 12-10 terug) vind ik een US Airways-ticket van €422,61, met overstap in Philadelphia, PA (PHL). Het deeltraject AMS-PHL, met hetzelfde vliegtuig, levert een ticket op van €601,73. Dat vind ik, zacht gezegd, raar. Waarom doet men dat?

Zou je ook het goedkope ticket kunnen nemen en dan op een bepaald moment (wanneer?) zeggen, ach, laat mij er maar uit in Philadelphia? Niet dat we deze reis overwegen, maar ik zou het weleens willen weten.

Jeroen
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Waarom is AMS-PHL-NYC goedkoper dan AMS-PHL

Bericht door Rob »

Dan heb je op de terugweg een probleem, je tweede deel van de heenvlucht wordt gezien als een noshow en dus kan je voor de terugvlucht niet meer inchecken.
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Goed, dat beantwoordt de tweede vraag, maar waarom is de lange reis goedkoper dan de korte?
Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dat is heel raar.
De KLM heeft ook vluchten naar Los Angeles met als tussenstop AMS, die zijn E200 goedkoper dan de vlucht AMS - LAX.
Weird :?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het antwoord is heel simpel, de prijzen van vliegtickets is niet zomaar een optelsom van een aantal kilometers vliegen maal de kostprijs daarvan, gedeeld door het aantal stoelen, maar is een complex geheel waarbij marketing instrumenten de grootste rol spelen, op de route AMS-PHL is de enige maatschappij welke non-stop daarop vliegt US-airways, dit heeft een hogere prijs ten gevolg, op de route AMS-NYC zijn vele aanbieders, dus er is concurentie, dus de prijzen zijn lager, de marktwerking ten top.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dat is een duidelijke en eigenlijk voor de handliggende uitleg Harry. Ik had me dit ook al zo vaak afgevraagd, maar nu heb ik er tenminste een verklaring voor.

Bedankt!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja, dat vermoedde ik al, maar dat noem ik dan een exces van marktwerking; ze compenseren dus de te lage prijs voor de lange vlucht met de te hoge prijs voor de korte (doet me denken aan de mensen uit Minot, ND, die we in de trein spraken: retourtje Seattle-Minot per vliegtuig: $1500, dus ze hadden maar de trein genomen).

Jeroen
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Overigens hoorde ik laats ergens een deskundige vertellen dat een vlucht zonder tussenstop door mensen als luxer,korter en fijner ervaren wordt,en dat die dus meer mogen kosten.
Bij een tussenstop verwachten mensen een lagere prijs,omdat tussenstops als iets slechts worden gezien....het zit dus tussen de oren..... :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

US Airways is hier geen uitzondering, alle maatschappijen werken zo. Ik heb in het verleden al vaak genoeg gezien dat een retourtje Amsterdam - Washington met United Airlines duurder was dan een retourtje Amsterdam - Los Angeles (met een tussenstop op Washington).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vind hier dan maar eens een verklaring voor.
Waarom is een retourtje amsterdam- springfield, MO ongeveer de helft van een retourtje Springfield, MO- Amsterdam?.
Mijn vrouw moet onverwcht moregn naar Nederland omdat haar opa op sterven ligt. Wilde men $3100 voor een ticket hebben :shock:
Dit zou $1095 als we een overlijdingsverklaring zouden hebben.
Gelukkig hadden we genoeg mijlen opgespaard en vliegt ze voor $275. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer