Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegen via Verenigde Staten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
pompie
Amerika-newbie

vliegen via Verenigde Staten

Bericht door pompie »

Ik wil in december naar Costa Rica voor 2 weken en heb nu een vlucht gevonden met Continental Airlines. Op de heenweg heb ik een overstap op New York (Newark) van 1 uur en 25 minuten.

- Begrijp ik het goed dat ik met een transfer door de douane moet en dat dit redelijk wat tijd kost?
- Moet ik ook opnieuw inchecken?
- Hoeveel tijd moet ik gemiddeld uittrekken voor deze transfer?
- Kom ik nu ook officieel de VS binnen (krijg ik bv ook een stempel in mijn paspoort/moet ik papieren invullen)?
Welke airline vinden jullie beter: Continental of Delta?

Thanks
Stefan
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: vliegen via Verenigde Staten

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja, ja, varieert, ja, en Continental.

Voor de meeste landen geldt dat een visa nodig is als de layover langer is dan een bepaalde periode (e.g. 8 uur). Voor NL-ers maakt het niet uit: die gaan via het VWP. Je doorloopt de normale procedure die elk ander door moet bij binnenkomst in de VS en transfer naar een andere plaats, dus ook bagage van de band en opnieuw inchecken. Verwachte tijd is lastig iets over te zeggen, omdat het sterk varieert, vooral als meerdere vliegtuigen vol met toeristen kort na elkaar op dezelfde terminal aankomen. Je 1 uur en 25 mins is niet onmogelijk, maar zal krap worden. Continental heeft modernere vliegtuigen, hoewel dat niet zal blijven, omdat Delta begonnen is met vernieuwingen.

Gr., Flipje
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

pompie schreef: Welke airline vinden jullie beter: Continental of Delta?
Delta. Vooral omdat ik het niveau van service veel beter vind. Ook is zeker het afgelopen jaar enorm veel verbeterd qua eten aan boord, tv schermpjes enz. Bij mij is trouwens Continental wel een hele goede tweede. Mijn minst favoriete is toch echt wel United, daar hoor ik sowieso weinig goede dingen over.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik ben ook voor Delta persoonlijk. Met Continental heb ik afgelopen zomer een heel gedoe gehad met gecancelled vluchten en zeer onbeleefd grondpersoneel.

Ik vind zelf 1u25 erg krap, maar als Continental het aanbied, dan zijn zij er voor verantwoordelijk dat je goed aankomt. Mocht je je vlucht missen, dan moeten zij je op een volgende plaatsen of eventueel een hotelovernachting betalen en regelen.

Je krijgt waarschijnlijk in Amsterdam al een boardingpass voor je volgende vlucht, en ook zullen ze je bagage doorlabelen naar je uiteindelijke bestemming. Maar je moet in de VS je bagage inderdaad wel van een band afhalen, en er mee door de douane lopen. Na de douane hebben ze dan vaak een band voor "transfers", en daar kun je je bagage gewoon weer afgeven (mits het dus is doorgelabeled en je al een boarding pass hebt).

Je moet in het vliegtuig wel gewoon het groene VWP formulier invullen..bij adres waar je verblijft kun je volgens mij "in transit" invullen, aangezien je niet in de VS verblijft. Dat groene formuliertje moet er dan voor vertrek vanuit de VS, bij de gate van je volgende vlucht, wel uitgehaald worden (even op letten dat dat ook gebeurt).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Robinho24
Amerikafan

Bericht door Robinho24 »

Ik zou nooit een overstaptijd van 1,5 uur aandurven.
Teveel gestress in mijn ogen.

Je moet door de security, koffers ophalen, door douane, koffers afgooien op nieuwe band, opnieuw door security en naar de juiste gate. Veel te krap voor 1,5 uur. Kans dat het vliegtuig wat later vertrekt, taxien wat langer in beslag neemt of lang op de koffers moet wachten is ruim aanwezig.

Vwb Delta of Continental.
Service vond ik van beiden goed.
Entertainment via tv-schermpjes vond ik via Delta beter. Veel meer keuzemogelijkheden en je kunt zelf bepalen wanneer je wat kijkt. Bij Continental hebben ze 9 kanalen met cycli van 2,5 uur. Je kunt niets op pauze zetten en zelf niet bepalen wanneer je iets gaat kijken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

EWR (Newark) is een homeport van Continental ze hebben er twee terminal.
Wij waren vier weken geleden binnen twintig minuten buiten en op weg naar ons hotel.
Dus zal de genoemde tijd wel voldoende zijn.
Toen we bij immigration aankwamen waren er wel vijftien tot twintig hokjes voor de "non US residents" bemand dus de afhandeling ging zeer vlot.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

pompie schreef:Ik wil in december naar Costa Rica voor 2 weken en heb nu een vlucht gevonden met Continental Airlines. Op de heenweg heb ik een overstap op New York (Newark) van 1 uur en 25 minuten.

- Begrijp ik het goed dat ik met een transfer door de douane moet en dat dit redelijk wat tijd kost?
- Moet ik ook opnieuw inchecken?
- Hoeveel tijd moet ik gemiddeld uittrekken voor deze transfer?
- Kom ik nu ook officieel de VS binnen (krijg ik bv ook een stempel in mijn paspoort/moet ik papieren invullen)?
Welke airline vinden jullie beter: Continental of Delta?

Thanks
Stefan
Hoe gaat jou terugvlucht?
Want volgens mij ga je op
je terugvlucht via de VSA naar Nederland , opnieuw de groene papieren moeten invullen,en opnieuw door de douane
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer