Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen met American Airlines
Re: Vliegen met American Airlines
geen idee want dat lijkt me inderdaad nogal ferm zwaar 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
mijn speciale koffer vol camera-materiaal was bijna 15 kiloDoockles schreef:
Die 18kg handbagage vind ik echt bizar. Mijn rugzak zat proppesvol (!) en was met zijn 8kg al behoorlijk zwaar. Ik vraag me echt af wie er 18kg kan meenemen

Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En die mag je dan ook nog als tweede carry-on bagage meenemen, buitenom die 18 kilo dusVeusy schreef:mijn speciale koffer vol camera-materiaal was bijna 15 kiloDoockles schreef:
Die 18kg handbagage vind ik echt bizar. Mijn rugzak zat proppesvol (!) en was met zijn 8kg al behoorlijk zwaar. Ik vraag me echt af wie er 18kg kan meenemen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
hmm, meen je dat ? Had ook nog een laptop mee.Rob schreef:En die mag je dan ook nog als tweede carry-on bagage meenemen, buitenom die 18 kilo dusVeusy schreef: mijn speciale koffer vol camera-materiaal was bijna 15 kilo
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
hmm, meen je dat ? Had ook nog een laptop mee.Veusy schreef:En die mag je dan ook nog als tweede carry-on bagage meenemen, buitenom die 18 kilo dusRob schreef:mijn speciale koffer vol camera-materiaal was bijna 15 kilo
Hans[/quote]
dat mag niet samen met fototas en gewone carry-on.
Je mag naast je gewone carry-on 1 persoonlijk stuk bagage menemen, dus bijvoorbeeld een fototas of een laptop of een handtas.
Wij vonden American Airlines erg soepel met handbagage. Waarschijnlijk ook door de nieuwe maatregel waarbij je voor ingecheckte bagage moet betalen. Op de terugreis zat er een man in het vliegtuig die 2 weekendtassen als handbagage had. 1 van redelijk normale afmetingen, de andere bijna net zo groot als mijn koffer. Aan zijn gesjouw te zien was het ding ook erg zwaar...
Wij zijn in ieder geval niet gecontroleerd op handbagage, niemand keek erna om.
Wij zijn in ieder geval niet gecontroleerd op handbagage, niemand keek erna om.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We zijn ook net terug uit the USA, en inderdaad ze waren zeer soepel! geen enkele controle, en we hadden veel bij! Na 5 weken en dan nog eens met de lage $ en de family die nog veel hebben meegegeven...... we hadden met 4 personen elk 2 valiezen en sommige waren zelfs over de 23kg.
We hebben niets moeten bijbetalen.
We hadden elk dan nog een handbagage, zo'n trolly! die hebben we ook zonder problemen meegenomen in het vliegtuig.
Misschien hebben we geluk gehad!
groetjes

We hebben niets moeten bijbetalen.
We hadden elk dan nog een handbagage, zo'n trolly! die hebben we ook zonder problemen meegenomen in het vliegtuig.
Misschien hebben we geluk gehad!
groetjes
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij staan op het punt te gaan boeken, en op de heenweg met AA amsterdam- Detroit-miami te vliegen. Maak ik nou uit de vorige posts op dat ik dan extra moet betalen voor mijn koffers voor het traject Detroit-Miami? En op hoeveel komen die kosten dan ongeveer neer?
Groeten, Ilse
Groeten, Ilse
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, Dat geld alleen als een binnenlandse vlucht boekt, in jou geval is het een aansluiting op een intercontinentale vlucht en mag je 2 koffers van max 23 kilo per persoon meenemen.
- butterfly
- Amerika-expert
Dank je wel voor je snelle antwoord, ik ben helemaal gerustgesteld. ( anders wordt het goedkoop toch nog duurkoop
)

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Butterfly, je kunt onmogelijk met AA van Amsterdam naar Detroit vliegen, AA vliegt helemaal niet op Amsterdam, dus waarschijnlijk vlieg je met een andere maatschappij, of je hebt nog een overstap in Londen of Brussel, en dan ook nog een overstap in de VS voor je in Detroit bent, AA vliegt vanaf geen enkel Europees land non-stop op Detroit.
Weet je zeker dat je niet met NWA vliegt?, Detroit is namelijk een grote hub van NWA, en wordt meerdere malen per dag non-stop aangevlogen door NWA.
Weet je zeker dat je niet met NWA vliegt?, Detroit is namelijk een grote hub van NWA, en wordt meerdere malen per dag non-stop aangevlogen door NWA.
- butterfly
- Amerika-expert
Ik dacht echt dat het AA was, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. We zagen daarna nog een leuke aanbieding met KLM heen, en met air France terug. Maar telkens als we wilden boeken bleek de vlucht toch maar niet beschikbaar. Vanavond weer van alles geprobeerd. Uiteindelijk probeerden we te boeken met NW heen en Air France terug, beschikbaar, maar bij het invullen van het schermpje wisten we niet wat MI betekende ( Middle innitial of zoiets? letter van je tweede naam dus?)
We besloten morgen te vragen of Dennis oom even mee wilt helpen ( hij op zijn computer wij op de onze) zodat we in ieder geval geen fouten maken. Ik ben blij als we eindelijk wat geboekt hebben, ik krijg er nu een beetje slapeloze nachten van!
Groetjes, Ilse
We besloten morgen te vragen of Dennis oom even mee wilt helpen ( hij op zijn computer wij op de onze) zodat we in ieder geval geen fouten maken. Ik ben blij als we eindelijk wat geboekt hebben, ik krijg er nu een beetje slapeloze nachten van!
Groetjes, Ilse
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1927 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-