Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Penners
Amerika-newbie

Bericht door Penners »

Hoi,

Ja, je hebt 2 opties:
- De auto zelf bijtanken vlak voordat je hem inlevert
- De tank leeg inleveren en de (hogere) Alamo prijs betalen voor de tank.

Dus zelf bijtanken vlak voor inlevering is het beste.

Gr,
Paul
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Iris_1982 schreef:(raar trouwens dat zo'n tank bij alamo opeens vele malen duurder is, dat is toch vreemd? en waarom? omdat zij m voor je hebben volgetankt? dat is 2 minuten werk)
Die "verplichte" tank benzine wordt alleen door Alamo gehanteerd. Bij Hertz en Dollar bijv. krijg je bij dit pakket de keus van wat je wilt, of zelf volgooien of door hen. En inderdaad daar hangt een prijskaartje aan., want ook bij deze laatste verhuurmaatschappijen is je tank benzine dan ineens duurder (dus niet alleen bij Alamo).

Het is alleen maar commercieel gedacht. Ze willen gewoon het liefst dat je het duurdere pakket (incl. die tank benzine en extra bestuurders) neemt.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Hoi,

wij vertrekken zaterdag naar Denver en hebben via USA Reisen een SUV gehuurd met Super-Inklusiv-PLUS-pakket.
Ik krijg daar dus een volle tank bij, maar mag ik de auto dan leeg inleveren of moet ik eerst tanken( staat hij misschien al op de afrekening)????
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Wij hebben gister een Equinox gehuurd via usareisen bij Alamo.
Wij hebben wel voor het Super-Inklusiv-PLUS-pakket gekozen.
Het verschil was 13 euro voor een weekhuur Las Vegas.

Marjolijne
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Het staat soms allemaal zo mooi beschreven maar vaak klopt er geen snars van. :?
Wij hadden dit jaar via Alamo een super-plus pakket, dus volle tank mee en je mocht hem helemaal leeg inleveren.
Nou die volle tank was dus helemaal leeg en bij navraag werden we afgesnauwd, of we dachten dat het een bezinestation was daar? Dit was in SF en we moesten maar gaan tanken en dan in Las Vegas het geld zien terug te krijgen, niet dus maar dat hadden we ook niet verwacht.

Hebben nu de klacht (plus alle bonnetjes uiteraard) opgestuurd naar Alamo, want we hebben tenslotte wel voor die volle tank betaald, maar hebben er een hard hoofd in.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Is redelijk normaal hoor bij Alamo, incl. het afsnauwen, lees maar in dit topic:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=11228
Laat het ook even weten of je ooit je geld nog terugkrijgt.

Harry
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dat zal ik zeker doen, maar het kan nog wel even duren denk ik. :cry:
paula58
Amerika-expert

Re:

Bericht door paula58 »

Harry schreef:Is redelijk normaal hoor bij Alamo, incl. het afsnauwen, lees maar in dit topic:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=11228

Harry
Nou het heeft even geduurd, zo'n 8 maanden, en na heel veel heen en weer gemail, geklaag etc. viel er deze morgen een enveloppe van Alamo in de bus met een cheque :lol: van $45,80 , dat waren dus de kosten van de tankbeurt.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Re: auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket

Bericht door Harry »

Nou Paula dat is mooi, het heeft even geduurt, maar nu kun je dit jaar dan toch nog een keer je tank volgooien. :lol:

Harry
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door jokaluma »

paula58 schreef:
Harry schreef:Is redelijk normaal hoor bij Alamo, incl. het afsnauwen, lees maar in dit topic:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=11228

Harry
Nou het heeft even geduurd, zo'n 8 maanden, en na heel veel heen en weer gemail, geklaag etc. viel er deze morgen een enveloppe van Alamo in de bus met een cheque :lol: van $45,80 , dat waren dus de kosten van de tankbeurt.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen.
dati is alsnog fijn ! Ik heb je verhaal even teruggelezen en als ik het goed begrijp had je geboekt bij usareisen ?Wij hebben daar ,naar aanleiding van alle positieve reacties, hier ook geboekt. Ook het uitgebreide pakket met volle tank en leeg terug. Maar ik begrijp dus uit jouw verhaal dat Alamo toch de lege tank in kosten heeft gebracht? ( dus dat die tank eigenlijk vol had moeten zijn...??)
Karin
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

jokaluma schreef: dati is alsnog fijn ! Ik heb je verhaal even teruggelezen en als ik het goed begrijp had je geboekt bij usareisen ?Wij hebben daar ,naar aanleiding van alle positieve reacties, hier ook geboekt. Ook het uitgebreide pakket met volle tank en leeg terug. Maar ik begrijp dus uit jouw verhaal dat Alamo toch de lege tank in kosten heeft gebracht? ( dus dat die tank eigenlijk vol had moeten zijn...??)
Karin
Wij hadden vorig jaar niet via usareisen.de geboekt maar wel bij Alamo, maar dat moet niet veel uitmaken, het blijft natuurlijk gewoon een tussenpersoon.
Het ophalen van de auto was echt een drama, downtown SF en 2,5 uur in de rij gestaan, aangekomen bij de auto bleek die een lege tank te hebben terwijl we wel een superplus pakket hadden dus voor een volle tank betaald hadden, we werden daar toen afgesnauwd en moesten dat maar regelen bij het afleveren wat natuurlijk niet lukte.
Bij thuiskomst een klacht ingediend en nu eindelijk na vele maanden en vele mailtjes verder toch nog het bedrag van onze eerste tankbeurt teruggekregen, wat we nooit meer verwacht hadden.

Voor dit jaar hebben we ook weer bij Alamo geboekt (nu wel via usareisen.de), we zien het maar als een eenmalige vergissing en geven ze een tweede kans. :D
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

paula58 schreef: Voor dit jaar hebben we ook weer bij Alamo geboekt (nu wel via usareisen.de), we zien het maar als een eenmalige vergissing en geven ze een tweede kans. :D
Nou Paula, je bent wel vergevingsgezind, ook wij hebben het na één slechte ervaring het jaar daarop nog een keer met Alamo geprobeert en dat werd dus echt een drama, het voorgaande jaar bleven ze nog wel netjes, maar toen ook wij het jaar daarna afgesnauwd werden en te horen kregen dat we niet zo moesten zeuren hebben we besloten nooit meer Alamo, slecht behandelen laten we ons maar één keer, daarna geven we onze centen liever aan bedrijven die klantenservice wat hoger in het vaandel hebben staan.

Harry
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Harry schreef:
paula58 schreef: Voor dit jaar hebben we ook weer bij Alamo geboekt (nu wel via usareisen.de), we zien het maar als een eenmalige vergissing en geven ze een tweede kans. :D
Nou Paula, je bent wel vergevingsgezind, ook wij hebben het na één slechte ervaring het jaar daarop nog een keer met Alamo geprobeert en dat werd dus echt een drama, het voorgaande jaar bleven ze nog wel netjes, maar toen ook wij het jaar daarna afgesnauwd werden en te horen kregen dat we niet zo moesten zeuren hebben we besloten nooit meer Alamo, slecht behandelen laten we ons maar één keer, daarna geven we onze centen liever aan bedrijven die klantenservice wat hoger in het vaandel hebben staan.

Harry
Ik vraag me af waar je eigenlijk over afgesnauwd kunt worden......zal wel naiviteit en onervarenheid van mij zijn.....Ik kan me wel herinneren toen wij in 1993 de auto op LA gingen afhalen ( volgens mij ook bij alamo) dat ze ons toen een extra verzekering aangesmeerd hebben. Wij waren toch al door het reisburo gewaarschuwd dit niet te doen maar ja hier is al vaker over geschreven vermoeidheid ed.Dat is alweer 15 jaar geleden en blijkbaar is dit nu dus nog steeds zo.....we zijn toen wellicht niet afgesnauwd omdat we er meteen ingetrapt zijn :banghead:

Karin
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

In 2006 via Dollar een auto gehuurd in Miami, ook dat ging niet goed maar er is ons beide keren nooit geprobeerd een upgrade aan te smeren, beide keren stond de auto voor ons klaar dus er viel niets uit te zoeken.
Ben wel benieuwd hoe het dit jaar in Denver gaat.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Karin, het afsnauwen gegint pas op het moment dat je door een fout van Alamo gebruik moet maken van de klantenservice, ook in ons geval ging het over een niet volle tank benzine bij het ophalen terwijl daar wel voor betaald was, en vooral het niet op een correcte manier oplossen daarvan. Het gebrek aan klantvriendelijkheid bij Alamo, in ons geval voor het tweede achtereenvolgende jaar bij de vestiging in Las Vegas, heeft ons doen besluiten daar gewoon nooit meer te huren, overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, als dat dan vervolgens naar tevredenheid wordt opgelost is er niets aan de hand, maar bij Alamo is er kennelijk geen beleid om klanten tevreden te houden. Ik denk dat Alamo zich veel meer richt op toeristen die soms een auto huren, dan is tevredenheid natuurlijk veel minder van belang, dan bij de meer op de zakelijke markt gerichte bedrijven Hertz en Avis.

Harry
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Oei, wij huren volgende week bij Alamo in Las Vegas :(
Ik zal me al maar gereed houden.

In L.A. hebben wij vorig jaar geen problemen gehad. Ook geen vraag voor extra verzekeringen gehad.

Carine
Groetjes,
Carine
L&M
Amerika-ontdekker

Bericht door L&M »

Omdat ik hier al zoveel verschillende zaken gelezen heb over het inleveren van de wagen met al dan niet volle tank bij ALAMO heb ik toch eens de voorwaarden op de site van USA Reisen grondig bestudeerd en ik kom tot de volgende conclusie :
- Als je een wagen huurt met de formule "Super-Inklusiv-Plus-Paket" (dus de duurste formule) dan krijg je de wagen met een volle tank en MOET je hem inleveren met een lege tank zonder dat je ook maar één dollar dient te betalen (noch bij afhalen van de wagen, noch bij inleveren);

- Als je een wagen huurt met de formule "Super-Spar-Plus-Paket" dan krijg je de wagen ook met een volle tank die je dan WEL moet betalen (is nl. één van de verschillen met het andere pakket) maar MOET je de wagen ook inleveren met een lege tank; als je hem toch zou inleveren met een volle of halfvolle tank dan ben je dit gewoon kwijt (is ook logisch omdat je contractueel de wagen leeg mag inleveren).

Zie ik dit goed zo :?:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Ja. Er staat zelfs bij vermeld dat je beter het inklusiv pakket kan nemen omdat men 40 a 60 dollar voor de tank aanrekent.
Groetjes,
Carine
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Hoi, eerste bericht,

Bovenstaande is dus correct.

Enkel voor het verhuur via een Alamo kantoor gevestigd in Manhattan geldt er een uitzondering op het Super-Inklusiv-Plus pakket inclusief eerste tank.

USAreisen.de:
erste Tankfüllung
(Bei Anmietung in Manhattan ist die erste Tankfüllung nicht inklusive)
Alleen weet ik niet zeker wanneer je de huurwagen ophaalt in New York City Manhattan, en dus moet betalen voor de eerste tank, en weer inlevert in een andere staat je dan deze ook met een lege tank mag inleveren. Lijkt me wel.

De site http://www.alamo.com/ bevat ook informatie betreffende het verhuurbeleid van Alamo (rental policies), er wordt ondermeer een sectie gewijd aan Gas Policy:
Gas Policy

As a customer, you have a choice as to how you would like to pay for fuel.

You will be provided with two options, both starting with a full tank of fuel in your vehicle at the time of rental.

Option 1: Upfront Fuel
This option allows a renter to pay for the full tank of gas at the time of rental and return the tank empty. No refunds will be given for unused gas.

Option 2: Return Full or Pay Alamo for Gas
This option allows a renter to return the vehicle with a full tank of gas or pay Alamo at the end of the rental for gas used but not replaced. Price per gallon/litre will be higher than local fuel prices.

Important Note: For Europeans booking in the US and Canada, unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.

The total upfront fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.

Exceptions [...]

United States
For Europeans booking in the US, the rental rate paid may not include the cost for fuel. The vehicle will be received with a full tank of fuel. Unless included in the rate package, payment for this tank will be required at time of rental. No refund will be given for fuel purchased but not used.
Even een vraag los van het benzine gebeuren.

Kan iemand ons vertellen of je over de drop-off kosten die je ter plekke dient te betalen nog belastingen moet betalen. USAreisen.de vertelt ons dat je voor meer dan 1001 mijlen $ 500 aan drop-off kosten dient te betalen. Wat de webiste ons ook vertelt is dat de berekende prijs exclusief eventuele lokale belastingen op ter plekke (on-site) te betalen kosten betreft.
Alle vor Ort zu zahlenden Beträge verstehen sich zuzüglich der örtlichen Steuern und Gebühren und können sich jederzeit und ohne Vorankündigung seitens des Autovermieters oder des Bundesstaates ändern.
Groupof4, montreal-miami 2008.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
L&M
Amerika-ontdekker

Bericht door L&M »

Het Inklusiv pakket is echter NIET interessanter indien men een wagen voor een langere periode huurt (bv. 4 weken) want dan weegt het prijsverschil (voor een Equinox is dat dan ongeveer 70 EUR) niet op tegen de tank die men moet betalen (40 - 60$).
Het is dus gewoon een kwestie van ff te rekenen..... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer