Ik zou toch even met ICS bellen. Wellicht merken ze deze specifieke transactie aan als mogelijk frauduleus.Raymon schreef: ↑16 jun 2026, 13:55Dit terwijl ik dezelfde ICS credit card gebruik als voor mijn vorige reservering, wat dus gewoon werkte, en de ICS app ook gewoon aangeeft dat de betaling goedgekeurd is (maar vervolgens is de betaling nergens te bekennen, dus het bedrag wordt inderdaad niet ingehouden). Ik heb deze card hierna nog voor een andere betaling gebruikt en dat werkte ook gewoon. Aan de credit card-kant lijkt dus niks mis te zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Avis Preferred
Re: Avis Preferred
Zonet gedaan, ICS bevestigd dat er met de kaart niks mis is en alles gewoon goed gaat. Probleem ligt dus bij Avis.
Ik wacht nog even af en anders ga ik toch maar proberen eerst de oude reservering te annuleren en daarna een nieuwe te maken..
EDIT:
Geen idee waar het nu mis ging, maar uiteindelijk is het gelukt.
Eerdere reservering geannuleerd, vervolgens nieuwe proberen te maken, weer hetzelfde probleem. Zelfs een andere (debit) kaart geprobeerd, maar ook daarbij weer hetzelfde probleem. Het lag dus óf bij Avis, óf op de een of andere manier bij mijn internetbrowser - was mijn theorie althans. Ondertussen paniek natuurlijk, want ik had geen reservering meer en kon vooralsnog geen nieuwe maken.. Andere browser geprobeerd, die schoot de eerste keer meteen door naar betaling mislukt - maar hij sloeg de stap over waarbij ik de betaling in de ICS app moest goedkeuren. Daarop nogmaals geprobeerd, toen ging ie wel goed door, en voila het lukte!
Ik vermoed uiteindelijk dat het niet mogelijk is om op hetzelfde account twee gelijke reserveringen te hebben, maar ik ben niet zeker door alle variabelen.
Ik wacht nog even af en anders ga ik toch maar proberen eerst de oude reservering te annuleren en daarna een nieuwe te maken..
EDIT:
Geen idee waar het nu mis ging, maar uiteindelijk is het gelukt.
Eerdere reservering geannuleerd, vervolgens nieuwe proberen te maken, weer hetzelfde probleem. Zelfs een andere (debit) kaart geprobeerd, maar ook daarbij weer hetzelfde probleem. Het lag dus óf bij Avis, óf op de een of andere manier bij mijn internetbrowser - was mijn theorie althans. Ondertussen paniek natuurlijk, want ik had geen reservering meer en kon vooralsnog geen nieuwe maken.. Andere browser geprobeerd, die schoot de eerste keer meteen door naar betaling mislukt - maar hij sloeg de stap over waarbij ik de betaling in de ICS app moest goedkeuren. Daarop nogmaals geprobeerd, toen ging ie wel goed door, en voila het lukte!
Ik vermoed uiteindelijk dat het niet mogelijk is om op hetzelfde account twee gelijke reserveringen te hebben, maar ik ben niet zeker door alle variabelen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Er was gisteren een grote storing in een betaalplatform waar ook veel grote webshops aan verbonden zijn. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om af te rekenen. Grote kans dat dit ook bij Avis het geval was. Fijn dat het inmiddels is opgelost!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heel apart: ik heb vandaag weer een rondje langs veel sites gedaan (.nl, .be, .de, .es, .dk, .se, .is en .ie) en ze gaven nu allemaal exact dezelfde prijs aan voor mijn reis. Nieuw Avis beleid, of iets anders aan de hand? Hoe dan ook, ik ben blij, want het was weer €65 goedkoper geworden.
Deze keer kon ik wel een nieuwe reservering maken zonder mijn oude eerst te annuleren (beide betaal nu-reserveringen). Mijn probleem lag de vorige keer dus waarschijnlijk toch bij het feit dat er aan de kant van Avis iets mis ging met de betaling, en niet dat je geen twee exact dezelfde reserveringen op hetzelfde account/kaart etc kunt hebben.
Deze keer kon ik wel een nieuwe reservering maken zonder mijn oude eerst te annuleren (beide betaal nu-reserveringen). Mijn probleem lag de vorige keer dus waarschijnlijk toch bij het feit dat er aan de kant van Avis iets mis ging met de betaling, en niet dat je geen twee exact dezelfde reserveringen op hetzelfde account/kaart etc kunt hebben.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bij mij idd ook 65 euro goedkoper. Ik had geboekt op de .NO site. Probeer deze nu te annuleren, maar dat lukt niet. Zo irritant dat je je reserveringen moet ingeven zelfs als ik ingelogd ben. De site pakt het reserveringsnr niet. 
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je bent ingelogd met Avis Preferred, dan vind je al je reserveringen ook gewoon in je account. Zowel op de website als in de app.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@asv60 Probeer je ook te annuleren op de .NO site?
Het is bij Avis zo dat je in ieder land je reservering ziet staan maar alleen kunt annuleren op het land waar je oorspronkelijk hebt geboekt.
Met andere woorden als er BE in je reservering staat kan je alleen op Avis.be een annulering doorgeven (althans dat was altijd zo bij mij)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- asv60
- Amerika-expert
Ik probeerde gisteren idd op de .NO site te annuleren. Blijkbaar was er een probleem op de site want nu lukte het wel.
Maar nu probeer ik een nieuwe reservering te doen via de .NL site maar nu word elke keer mn CC geweigerd.
Zie dat @Raymon dat laatst ook had. Bijzonder dat blijkbaar hetzelfde probleem nu weer optreed. Begrijp dat het bij jou op een gegeven moment toch lukte met dezelfde CC. Ook andere browser geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
In de app vd CC maatschappij word de betaling goedgekeurd, dus denk dat het bij Avis geweigerd wordt.
Ik gebruik deze CC altijd voor autoreserveringen.
Wel shit, nu geen reservering meer
In principe moet je toch altijd de CC gebruiken die in je profiel staat?
Maar nu probeer ik een nieuwe reservering te doen via de .NL site maar nu word elke keer mn CC geweigerd.
Zie dat @Raymon dat laatst ook had. Bijzonder dat blijkbaar hetzelfde probleem nu weer optreed. Begrijp dat het bij jou op een gegeven moment toch lukte met dezelfde CC. Ook andere browser geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
In de app vd CC maatschappij word de betaling goedgekeurd, dus denk dat het bij Avis geweigerd wordt.
Ik gebruik deze CC altijd voor autoreserveringen.
Wel shit, nu geen reservering meer
In principe moet je toch altijd de CC gebruiken die in je profiel staat?
Misschien dat het zodirect wel lukt.
Maar je CC gegevens moeten gelijk zijn aan de hoofdboeker.
Je moet geen situatie hebben dat de naam van de hoofdboeker
anders is dan de CC gegevens.
Maar je CC gegevens moeten gelijk zijn aan de hoofdboeker.
Je moet geen situatie hebben dat de naam van de hoofdboeker
anders is dan de CC gegevens.
Maar even een update.
Zojuist ook en boeking gedaan bij Avis NL en ook tot 4x gewijgerd (in Firefox)
ik had nog geen boeking lopen dus heb niets te hoeven annuleren.
Hierna geprobeerd in Chrome was een kleine vertraging maar uiteindelijk gelukt.
Is ook direct zichtbaar in de app van Avis.
Dus nu maar mijn boeking bij Alamo annuleren.
Zojuist ook en boeking gedaan bij Avis NL en ook tot 4x gewijgerd (in Firefox)
ik had nog geen boeking lopen dus heb niets te hoeven annuleren.
Hierna geprobeerd in Chrome was een kleine vertraging maar uiteindelijk gelukt.
Is ook direct zichtbaar in de app van Avis.
Dus nu maar mijn boeking bij Alamo annuleren.
- asv60
- Amerika-expert
Zojuist weer paar x geprobeerd op de .NL site, helaas nog steeds geweigerd. Heb net als vanochtend Chrome en Safari geprobeerd.
Las ergens dat je iets moest veranderen in je profiel(maakt niet uit wat)dat dat de oplossing zou zijn. Niet dus.
Straks nog eens met een Mastercard proberen, had nu steeds Visa.
Las ergens dat je iets moest veranderen in je profiel(maakt niet uit wat)dat dat de oplossing zou zijn. Niet dus.
Straks nog eens met een Mastercard proberen, had nu steeds Visa.
@asv60 Heb je alle adblockers uitstaan?
- asv60
- Amerika-expert
Adblocker staat alleen aan bij Safari. Maakt volgens mij niet uit want heb adblocker altijd aan.
Pfff, het is eindelijk gelukt.
In profiel Visa vervangen door MC en nu lukte het wel.
Ook MC geprobeerd toen Visa nog in het profiel stond toen lukte het niet.
Pfff, het is eindelijk gelukt.
In profiel Visa vervangen door MC en nu lukte het wel.
Ook MC geprobeerd toen Visa nog in het profiel stond toen lukte het niet.
Gelukkig maar 
- asv60
- Amerika-expert
Was er al bang voor, 44 euro minder teruggehad vanwege koersverschillen. Dus uiteindelijk maar 20 euro goedkoper uit op de.NL site.
Dat is dan weer het nadeel van in ander valuta betalen(pay now en daarna annuleren)
Hoe maken jullie gebruik van Avis President’s Club in de Verenigde Staten?
Ik heb momenteel President’s Club-status via de Nederlandse Avis-website. Voor zover ik kan zien, wordt die status niet automatisch goed herkend op de Amerikaanse website of bij een reservering in de VS. Heeft iemand ervaring met het koppelen of laten honoreren van een Europese President’s Club-status bij Avis USA?
Daarnaast verloopt mijn huidige status twee dagen voor aankomst in Los Angeles. Ik kan daarna opnieuw een statusmatch aanvragen, maar weet iemand of je zo’n verlenging/statusmatch ook alvast voor de verloopdatum kunt regelen?
Alle tips of recente ervaringen met Avis LAX zijn welkom!
Ik heb momenteel President’s Club-status via de Nederlandse Avis-website. Voor zover ik kan zien, wordt die status niet automatisch goed herkend op de Amerikaanse website of bij een reservering in de VS. Heeft iemand ervaring met het koppelen of laten honoreren van een Europese President’s Club-status bij Avis USA?
Daarnaast verloopt mijn huidige status twee dagen voor aankomst in Los Angeles. Ik kan daarna opnieuw een statusmatch aanvragen, maar weet iemand of je zo’n verlenging/statusmatch ook alvast voor de verloopdatum kunt regelen?
Alle tips of recente ervaringen met Avis LAX zijn welkom!
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@roelvdm3 Ja, ik kreeg de melding dat ze dat niet zomaar doen. Maar zolang je de auto via een europese site boekt hebt je alle voordelen van een president circle ook in de US.
Je kunt nog het pasje digitaal meenemen, maar er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
De statusmatch zo snel na de vorige keer uitvoeren is hier een paar keer langs gekomen en kan niet meer, daar zit een cooldown op van ik dacht 2 jaar. Maar daar is hier vast iemand tegenaan gelopen die dat heeft meegemaakt!
Je kunt nog het pasje digitaal meenemen, maar er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
De statusmatch zo snel na de vorige keer uitvoeren is hier een paar keer langs gekomen en kan niet meer, daar zit een cooldown op van ik dacht 2 jaar. Maar daar is hier vast iemand tegenaan gelopen die dat heeft meegemaakt!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Avis PC status als je Mastercard World Elite-kaarthouder bent: https://www.priceless.com/travel/produc ... lite-offer
Exclusief voor World Elite™ Mastercard®, World Elite Debit Mastercard, World Elite Mastercard-Immediate Debit, World Elite Mastercard for Business En Mastercard Corporate World Elite Card
Aanbieding geldig tot en met 31 december 2026
Kortingen verschillen per boekingsbestemming, maar zijn van toepassing op zowel binnenlandse als internationale boekingen
Beschikbaar voor in aanmerking komende Mastercard houders in Europa, inclusief Turkije en het GOS
Van toepassing op autohuurboekingen binnen Europa, de Verenigde Staten, het Midden-Oosten, Afrika, Azië, Australië, Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
Mastercard houders (alleen nieuwe leden) kunnen zich registreren voor Avis Preferred door de verstrekte registratie-instructies te volgen. Zodra de registratie correct is voltooid, ontvangen Mastercard houders automatisch de korting en voordelen wanneer zij tijdens het boekingsproces zijn ingelogd op hun lokale Avis-website
Na registratie kan het tot 7 dagen duren voordat je verbeterde Avis President's Club-status is verwerkt en zichtbaar is in je Avis-account. Mastercard houders kunnen hun status controleren door na registratie in te loggen op hun Avis-account
Exclusief voor World Elite™ Mastercard®, World Elite Debit Mastercard, World Elite Mastercard-Immediate Debit, World Elite Mastercard for Business En Mastercard Corporate World Elite Card
Aanbieding geldig tot en met 31 december 2026
Kortingen verschillen per boekingsbestemming, maar zijn van toepassing op zowel binnenlandse als internationale boekingen
Beschikbaar voor in aanmerking komende Mastercard houders in Europa, inclusief Turkije en het GOS
Van toepassing op autohuurboekingen binnen Europa, de Verenigde Staten, het Midden-Oosten, Afrika, Azië, Australië, Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
Mastercard houders (alleen nieuwe leden) kunnen zich registreren voor Avis Preferred door de verstrekte registratie-instructies te volgen. Zodra de registratie correct is voltooid, ontvangen Mastercard houders automatisch de korting en voordelen wanneer zij tijdens het boekingsproces zijn ingelogd op hun lokale Avis-website
Na registratie kan het tot 7 dagen duren voordat je verbeterde Avis President's Club-status is verwerkt en zichtbaar is in je Avis-account. Mastercard houders kunnen hun status controleren door na registratie in te loggen op hun Avis-account
Ik heb PC status en wil mijn membership card downloaden om bij ophalen auto a.s. donderdag te kunnen proberen de gratis tweede bestuurder te claimen. Ik kom echter sinds het aankomen van mijn account in april niet bij mijn membership card: als ik op die link klik op de website ("download uw digitale kaart") krijg ik een "Server not found" error. Zowel op PC in meerdere browsers als op mijn mobiel. Ligt het aan mijn account of gaat dit bij meerderen mis?
Log je in op de US site of de NL site? Dat kan verschil maken.