Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dennis112 »

Paar weken terug op MCO geweest en was binnen minuut door de douane. Was met mijn broer die al sinds 2018 niet meer geweest was die moest even vingerafdruk scannen en zeggen dat we op vakantie waren en voor de parken kwamen. Omdat ik vorig jaar Oktober nog geweest ben is mij helemaal niks gevraagd en vingerafdrukken hadden ze ook nog dus ik kon zo doorlopen toen mijn broer klaar was.

Ga ongeveer 2x per jaar naar USA en meer dan wat kom je doen, waar verblijf je en hoeveel cash heb je bij is er nooit gevraagd. En die cash vraag is alleen maar in Las Vegas, die krijg ik nooit ergens anders.
Ferry77
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ferry77 »

Bedankt voor jullie reactie allemaal
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

De KLM "deals" en voorwaarden staan online https://campaigns.klm.nl/nl/tijdelijke- ... es=economy

Enkel "korting" voor New York, Las Vegas (vanaf "slechts" 899,-) en Orlando va 799, bij vertrek vanaf het al dure AMS en bijbetalen als tarief hoger is bij de eenmalige gratis wijziging.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Was ik net van plan om eens een keer ZWE-MCO te boeken. Helaas is het bij boeken op KLM.be niet gratis omboeken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

60 euro korting als je boekt op klm.be met vertrek uit België.
Slechts 200 keer beschikbaar. Dus je moet wel snel zijn. Maar is op moment van schrijven nog beschikbaar.

Voorwaarden van de korting:

- De kortingscode voor nieuwe boekingen is LOVE4DAD26. - De korting is alleen geldig voor nieuwe boekingen gemaakt op klm.be tussen 9 en 22 juni 2026, voor een laatste vertrek op 31 december 2026 en een laatste retour op 31 maart 2027. - De korting is van toepassing op het totale tarief van de boeking vóór belastingen, servicekosten en toeslagen. - Het minimumtarief om in aanmerking te komen voor een korting van € 60 is € 170 per boeking (exclusief luchthavenbelastingen en toeslagen). - De korting is geldig voor boekingen met vertrek uit België en Luxemburg. - De korting is geldig voor boekingen met vluchten uitgevoerd door Air France, KLM, KLM Cityhopper, Luxair, Delta, en TGV-INOUI trein via Parijs-Charles de Gaulle en voor boekingen met een Eurostar-treinsegment tussen het treinstation Brussel-Midi/Zuid of het station Antwerpen Centraal en Schiphol. - De aanbieding is eenmaal geldig per persoon. - Het aanbod is beperkt tot de eerste 200 boekingen. - Afhankelijk van het gekozen tarief kunnen andere voorwaarden van toepassing zijn. - Zorg ervoor dat de korting is toegepast voordat u de betaling voltooit. Als de korting niet wordt toegepast, controleer dan of uw reisschema in aanmerking komt. Een terugbetaling van de waarde van de kortingscode kan niet worden toegepast. - Het is niet mogelijk om voor dezelfde boeking zowel de kortingscode als een andere reiskorting te gebruiken.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ja , had ik ook gezien. Net gebruik van gemaakt voor een boeking ZWE-AMS-MCO. Scheelt toch weer! (830 euro rechtstreeks )
Laatst gewijzigd door asv60 op 11 jun 2026, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vliegreis starten vanuit Schiphol of starten in Bremen en vandaar uit via Schiphol.
Ik boekte een voorjaarsreisje Economy Light naar Los Angeles ....
De vluchten AMS-LAX en LAX-AMS zijn dezelfde
kijk eens naar het prijsverschil....
lax1.png
lax2.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Scheelt heel veel inderdaad, maar... Je moet dan wel vertrekken vanaf Bremen en ook terug naar Bremen met een overstap op Schiphol. Halverwege in- of uitstappen op Schiphol kan niet. Op de terugreis uitstappen op Schiphol kan alleen als je alleen cabinebagage hebt. Met ruimbagage moet je terug naar Bremen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Mooie aanbieding, als Bremen tot de mogelijkheden behoort :thumbup:
Helaas in ons geval geen optie; wij wonen in het Zuid-Westen van NL en dan moeten we eerst ruim 5 uur rijden om in Bremen te komen. Dan kost het ineens een extra vakantiedag (of een dag minder ter plaatse) en is het een stuk minder interessant.

Dan zou de optie vanaf ZWE gunstig kunnen zijn maar ook al helaas... die is nog nooit goedkoper gebleken voor onze reiswensen dan vanaf AMS (of BRU met een andere maatschappij).
Heel recent nog tickets geboekt naar Vancouver, terug vanaf Calgary. Wij betaalden vanaf AMS, zonder de de comfort stoelen, € 2040,- voor 2 met bagage. Die staat vandaag voor € 2061, vanaf ZWE voor € 2289.

Oprecht blij voor iedereen die mooie aanbiedingen vindt op deze manier, maar mij lukt het niet :lol:
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik vertrek over een paar weken naar Las Vegas. Vlucht AMS - LAS vanuit terminal 3.
Ik heb nu de 1e keer skypriority. Weet iemand waar ik dan het beste met skypriority in kan checken?
Ik lees dat je in terminal 2 moet zijn voor skypriority (baggage + security), maar ik vertrek uit Terminal 3 en dat kan ook blijkbaar.
Wat is jullie advies?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

Bagage droppen bij hal 2 balie 9-11 en daarna de borden volgen voor de juiste pier (D of een van de andere)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote Buttes schreef:
12 jun 2026, 12:29

Ik heb nu de 1e keer skypriority. Weet iemand waar ik dan het beste met skypriority in kan checken?
Een visuele ondersteuning van @harryh ' s kennisdeling....

Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
11 jun 2026, 13:36
Vliegreis starten vanuit Schiphol of starten in Bremen en vandaar uit via Schiphol.
Ik boekte een voorjaarsreisje Economy Light naar Los Angeles ....
De vluchten AMS-LAX en LAX-AMS zijn dezelfde
kijk eens naar het prijsverschil....
Eeh, het prijsverschil mag dan groot zijn. De transfer time ook :shock: .
image.png
image.png (30.16 KiB) 1921 keer bekeken
Je neemt toch niet een vlucht die er bijna 27 uur over doet??? :?

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ja Roland @Coyote .omdat ik altijd de nacht voor mn vlucht op Schiphol slaap.I
Ik ga niet s nachts op pad als ik s ochtends vroeg vlieg.
Dus met bus en trein naar Bremen, naar Schiphol vliegen , daar slapen en de volgende dag op naar mn bestemming...
Stuur mij een PB !
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Coyote Buttes schreef:
12 jun 2026, 12:29
Gewoon bagage afgeven bij de Sky Priority desk. Doorlopen en meteen scherpe hoek naar rechts (zit een mannetje-kan ook een vrouwtje zijn maar wij zijn alleen maar mannetjes tegen gekomen :wink: ) en die doet dan even het lint voor je opzij. De trap op en door de poortjes naar rechts (je boardingpas daar scannen) en dan voegt iemand van security je vooraan in voor bagagecontrole. Daarna loop je via douane/paspoortcontrole naar de juiste Terminal.
sawy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sawy »

Hallo allemaal.

Wij willen begin augustus vliegen op Chicago, manlief en ik zullen dan begin september terugvliegen van Chicago of Detroit en zoon blijft studeren in Michigan. Hij is dan 21 december klaar. Hij dacht eerst dan voor de kerst naar huis te gaan, maar hij mag natuurlijk nog even blijven met zijn f1 visum. De I-20 loopt tot 31 december en dan mag hij nog blijven minimaal totdat de lessen in Amsterdam weer beginnen.
We zitten nu in dubio, kopen we een studententicket (2 koffers mee) waarmee je gratis mag wijzigen, behoudens het prijsverschil of is het verstandiger om een enkeltje heen samen met ons en dan tzt een enkeltje terug te boeken?
Ik zag trouwens idiote prijzen daarvoor.
Heeft iemand advies voor mij? Ik wil graag deze week boeken namelijk.
Alvast dank
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit jaar augustus? Dan ben je al laat voor de goede deals. Volgend jaar augustus? Dan zoeken tot je iets vind wat qua budget past. Flexibel zou ik doen als je niet zeker weet wanneer je vliegt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@sawy Enkeltjes zijn altijd duur. Dan kun je beter gelijk een retourticket kopen. Wat is het probleem om nu al de terugreis datum te bepalen voor je zoon?? Terug moet hij toch een keer. Een enkeltje heen zal ook alleen maar vragen oproepen als je niet exact kunt aangeven wanneer je terugvliegt.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

sawy schreef:
10 jul 2026, 01:23

We zitten nu in dubio, kopen we een studententicket (2 koffers mee) waarmee je gratis mag wijzigen, behoudens het prijsverschil of is het verstandiger om een enkeltje heen samen met ons en dan tzt een enkeltje terug te boeken?
Ik zag trouwens idiote prijzen daarvoor.
Ik begrijp de aarzeling in de keuze niet,,,
Altijd een flexibel retourticket...
@Coyote maakte al een opmerking over binnenkomen met een ekele reis ticket.
Als student net als pensionado ś in de populaire leeftijdsgroepen voor immigration
Enkele reis kan aanleiding zijn voor een " Secondary " ...
Volgens een ervaringsdeskundige zoon van mij hoeft dat niet erg te zijn...als je je verhaal maar goed voor elkaar hebt.
Maar het kost wel tijd....er is altijd wel een bankje met wachtenden voor je...
En ten slotte is er het prijs element.
Tenzij je je zoon laat vliegen met een awards flight is een enkeltje gewoon duur.

Wat een leuk reisplan !
Samen je zoon afleveren in een nieuwe levensfase .
Heel veel plezier ..geniet van de gouden momenten !
Stuur mij een PB !
sawy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sawy »

Bedankt @bedeve , het was precies wat ik dacht zoals@Coyote zei, waarschijnlijk juist veel gezeur over een enkeltje en daar zitten we in beginsel niet op te wachten natuurlijk. Ik had gewoon veel twijfels wat nu verstandig was. En jullie hebben die kennis en ervaring.

Dan boek ik gewoon het studententicket met een geschatte terugvliegdatum en dan wijzigt hij maar als hij wil blijven.

@mtl Ik boek altijd laat, voor USA 3 tot 2 weken van tevoren gedaan en heb steeds goede prijs gehad. Naar Californie en Florida midden in de zomer niet meer dan 2400-2600 betaalt voor 4 personen beide open jaw en dat vind ik prima (wel uit Dusseldorf gevlogen trouwens want dat scheelde enorm), KLM, Delta, lufthansa, prima maatschappijen, dus ik wacht ook nu mijn kans af want er moesten nog veel ander dingen eerst geregeld zijn voordat ik durfde te boeken. En anders maar een keertje meer betalen voor deze speciale begeleiding van mijn jongste kroost toch?
Of een reward ticket doen, maar voor een goede prijs daarvoor ben ik wel al wat laat zag ik. geen 18750 maar minimaal 33000. Dus die bewaar ik maar denk ik voor een volgend tripje.

Het enige waar ik dit keer van schrik zijn de autohuurprijzen. Maar ook die heb ik vorige keer enkele weken tot dagen vantevoren geboekt voor heel weinig, dus daar hoop ik nu ook maar op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer