Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kattie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Kattie »

harryh schreef:
19 apr 2026, 12:54
Yep wij boeken altijd bij KLM vluchten uitgevoerd door Delta. Die melding krijg ik ook altijd, zelfs als je klikt "confirm you have a visa". Dat komt doordat de check op geldigheid van je ESTA pas vlak voor het inchecken wordt gedaan, dan verdwijnt die melding vanzelf.
Bedankt voor je antwoord! Inmiddels kunnen inchecken. Melding verdween online trouwens bij ons niet, maar in de app wel.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

@Kattie :thumbup:
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@Coyote Buttes
Vandaag ook api ingevuld bij KLM en dat scannen van paspoort is nieuw, dat moest je voorheen handmatig doen. Mijn man heeft ook 4 voornamen en de laatste werd ook afgekort (dat is bij Esta precies hetzelfde)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Off topic, want het gaat niet over vliegen naar Amerika, maar hoop dat ik de vraag toch mag stellen:
In juli hebben wij een reis gepland staan naar Sri Lanka; we vliegen heen en terug met Swiss Air; heen via Mumbai, terug via Dubai. Swiss Air heeft al aangekondigd tot en met 11 juli niet van en naar Dubai te vliegen. Voor onze heenvlucht geen probleem, maar hoe zit dat met de terugvlucht? Zoeken ze een alternatief als ze nog niet via Dubai vliegen of annuleren ze en krijg je je geld terug?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ze zullen eerst kijken wat er mogelijk is binnen hun alliantie wat betreft een alternatieve vlucht. Als dat echt niet mogelijk is dan zul je een refund krijgen. Heb je bij Swissair geboekt? Of bij een broker?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Via Gate1; vaker mee geboekt, ook vaker bij de airline zelf; dat laatste was nu handiger geweest maar het scheelde serieus veel geld (400 euro per ticket)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan zou ik zo snel mogelijk contact zoeken met Gate1, zij zullen een alternatief moeten zoeken.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Al gedaan maar zolang de terugvlucht nog confirmed is kun je niet kosteloos omboeken; en wijzigen kost meer dan het ticket heeft gekost. Zij zeggen afwachten. Ik was vooral benieuwd naar ervaringen: of het annuleren is of dat maatschappijen toch vaak een alternatief aan proberen te bieden.
Wij vliegen 1 augustus terug via Dubai; tot nu toe zijn tot 11 juli de vluchten opgeschort; dus denk dat wachten het enige is wat we kunnen doen.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

*knip* de vraag even in een andere draadje gezet die er echt over gaat ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Sevianna
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sevianna »

Hey lieve leden,

Iemand die nog eventuele tips en tricks heeft voor bagage bij United Airlines? Deze zijn zo duur geworden ze vragen 90 euro per persoon per vlucht dat maakt dat de er voor ons bijna 500 euro aan kosten voor bagage bijkomt...... Is dit normale gang van zaken van United, of zie ik iets over het hoofd. Ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt met woorden United en bagage, maar dan krijg ik duizenden topics maar niet mijn specifieke vraag met deze prijzen van nu.

Alvast bedankt.
2022 Florida - New Orleans\
2023 West kust
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De prijzen zou je moeten zien op de website van United. Je kan je reistraject opgeven en dan zie je de tarieven. Ik kom dan tarieven van $90 en $120 tegen.
Sevianna
Amerikafan

Bericht door Sevianna »

Klopt @mtl dit is dan 3 x 90 heen en terug bij economy basic, dit tikt dus aardig aan, klein vliegticketje op zich.
Ik zie op hun site als je wil boeken wel een optie om voor 135 euro te upgraden naar economy, maar of dit inclusie ruimbagage is, is niet echt superduidelijk.
2023 West kust
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Staat op hun checked bag calculator. Bij economy mag je één koffer inchecken die niet zwaarder is dan 23 kg.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Bij United kreeg ik laatst 3 prijzen. Goedkoopste zonder ruimbagage (ruimbagage bijboeken), een prijs +class met 1x 23kg ruimbagage en Polaris (business class). En de derde koffer is weer nog duurder dan de tweede.
Laatst gewijzigd door Corv op 22 mei 2026, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
27 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

27 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sevianna schreef:
22 mei 2026, 15:08
emand die nog eventuele tips en tricks heeft voor bagage bij United Airlines? Deze zijn zo duur geworden ze vragen 90 euro per persoon per vlucht dat maakt dat de er voor ons bijna 500 euro aan kosten voor bagage bijkomt...... Is dit normale gang van zaken van United, of zie ik iets over het hoofd.
Ik begrijp uit bovenstaande dat je vliegtickets zonder bagage hebt gekocht destijds? Het is iets waar je bij het boeken van je vliegticket al rekening mee moet houden. In de regel is nl. het boeken van een vliegticket incl. koffer niet of zelfs goedkoper dan zonder koffer als je toch van plan bent een koffer mee te nemen en die later nog moet bijbetalen.

Het is een normale (wat je normaal noemt) prijs die airlines al jaren rekenen voor het inchecken van een koffer als je niet de optie van een vliegticket incl. ruimbagage (1 koffer van max. 23 kg) hebt gekozen of een extra koffer incheckt. Zelf betaal ik dat bedrag op de terugweg ook als ik mijn extra reistas incheck.

Wil je in jouw geval besparen dan zul je alles over 2 ipv 3 koffers moeten verdelen. Maar ja, of dat haalbaar is aan jezelf. Anders zul je er niet onderuit komen voor alle 3 koffers extra te betalen.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat zijn inderdaad de tips en tricks. Maar ook vergelijken tussen economy en economy basic. Travel light kan schelen. Aan de prijzen van United valt niks te doen.
Sevianna
Amerikafan

Bericht door Sevianna »

@Coyote ik heb voor dit jaar nog niks geboekt, en ben nog altijd aan het rondkijken wat we gaan doen in voor deze zomervakantie in augustus. Ik zag voor Panama zeer aantrekkelijke prijzen met een tussenstop in NY, ik zag dat dit de basic economy was zonder bagage. Ik zou nooit tickets kunnen boeken zonder te weten wat de bagage achteraf zou kosten. Dus vandaar dat ik hier eens een lichtje kwam opsteken of mensen nog wat tips of tricks hadden. Voor nu lijkt de upgrade naar een economy ticket de beste optie voor 135 pp (goedkoper dan de 90 euro pp per traject) en je hebt 23 kg pp erbij voor zowel heen- als terugvlucht denk ik zo.
2023 West kust
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik boekte een paar weken geleden tickets Brussel-Orlando met United in basic economy voor december. En wat ik tot mijn verbazing opmerkte is dat er zelfs in basic economy nu een koffer is inbegrepen. Komt er ook zo uit als je via de bag calculator gaat. Nochtans tijdens de boeking zelf kreeg ik meerdere malen de melding dat er geen koffer inbegrepen zat (enkel in het eerste scherm stond koffer inclusief). Na boeking nam ik contact op via chat om zeker te zijn. En jawel, ook in basic economy zit 1 koffer inbegrepen. Zou iets met transcontinentale vluchten te maken hebben. Via chat stuurde ze me hier nog eens expliciet de bevestiging van.
Ik kijk nu nog uit naar zelfde route voor maart 2027 en hou dus vooral United in het oog omdat het toch al snel veel scheelt voor 4 personen als bagage is inbegrepen. Misschien heeft iemand er iets aan?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

@deebee7

Bij United basic economy is op een internationale vlucht een carry-on en een personal item inbegrepen, maar geen checked luggage.
Ik zou heel goed nalezen wat ze bedoelen, ik kan me niet voorstellen (en kan er ook niks over vinden) dat er weer ruimbagage mee mag op basic economy!

Internationaal zit er dus wel altijd een carry-on bij, ik denk dat daar de verwarring is ontstaan. Maar dus geen checked/ruim bagage.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer