Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur, toch nog een paar vragen over mogelijke verzekeringen en op ander tijdstip ophalen
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Autohuur, toch nog een paar vragen over mogelijke verzekeringen en op ander tijdstip ophalen
Hallo allen,
ben nu bezig met autohuur.
Nu doe ik dat via rentalcars.com, omdat ik ergens las dat dit een goede verhuurder lijkt. Ik begrijp ook dat de belangrijkste verzekeringen er eigenlijk al in zitten. Nu wil ik boeken, maar krijg toch weer de vraag voor allerlei extra's. Wat is wijsheid? Hieronder de printscreen. Ik twijfel nu wel. Het lijkt nl. allemaal nodig en belangrijk maar heb in eerdere posts gelezen dat eigenlijk alles er al standaard bij zit waar je je voor zou moeten verzekeren.
Nog 2 vragen: het boeken bij een tussenpersoon als rentalcars lijkt goedkoper dan bij de verhuurder zelf, dit in tegenstelling tot wat ik lees op het forum. Kan dat? Het gaat om autohuur eind juli en half augustus.
Vraag 2: ik lees dat ze heel kritisch kunnen zijn met aankomsttijd. Hoeveel tijd moet ik rekenen tussen landen van de vlucht en ophalen? mijn ervaring is dat er altjid vertraging kan ontstaan, is het dan zo dat je auto er niet meer is of dat je een boete krijgt voor te laat aankomen?
Vraag 3: bij de extra's staat ook: extra bestuurder. Maar ik begreep dat echtgenoot er toch vaak gratis bij zit? Moet ik dat aanklikken als we beiden af en toe willen rijden?
HIeronder de printscreen met extra's Lees graag jullie advies.
Groeten Maartje
Nu doe ik dat via rentalcars.com, omdat ik ergens las dat dit een goede verhuurder lijkt. Ik begrijp ook dat de belangrijkste verzekeringen er eigenlijk al in zitten. Nu wil ik boeken, maar krijg toch weer de vraag voor allerlei extra's. Wat is wijsheid? Hieronder de printscreen. Ik twijfel nu wel. Het lijkt nl. allemaal nodig en belangrijk maar heb in eerdere posts gelezen dat eigenlijk alles er al standaard bij zit waar je je voor zou moeten verzekeren.
Nog 2 vragen: het boeken bij een tussenpersoon als rentalcars lijkt goedkoper dan bij de verhuurder zelf, dit in tegenstelling tot wat ik lees op het forum. Kan dat? Het gaat om autohuur eind juli en half augustus.
Vraag 2: ik lees dat ze heel kritisch kunnen zijn met aankomsttijd. Hoeveel tijd moet ik rekenen tussen landen van de vlucht en ophalen? mijn ervaring is dat er altjid vertraging kan ontstaan, is het dan zo dat je auto er niet meer is of dat je een boete krijgt voor te laat aankomen?
Vraag 3: bij de extra's staat ook: extra bestuurder. Maar ik begreep dat echtgenoot er toch vaak gratis bij zit? Moet ik dat aanklikken als we beiden af en toe willen rijden?
HIeronder de printscreen met extra's Lees graag jullie advies.
Groeten Maartje
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Autohuur, toch nog een paar vragen over mogelijke verzekeringen en op ander tijdstip ophalen
Volgens mij boekt hier (bijna) niemand bij rental cars. De printscreen die jij plaatst lijkt wel expres zo ontworpen om mensen in verwarring te brengen.
Wij nemen altijd ongeveer anderhalf uur na landing de autohuur en nee je hoeft geen boete te betalen als je later komt door vertraging. Zou wel altijd je vluchtnummer in de autoreservering zetten.
Wij nemen altijd ongeveer anderhalf uur na landing de autohuur en nee je hoeft geen boete te betalen als je later komt door vertraging. Zou wel altijd je vluchtnummer in de autoreservering zetten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur, toch nog een paar vragen over mogelijke verzekeringen en op ander tijdstip ophalen
Er wordt wel vaker gebruik gemaakt van rentalcars (volgens mij loopt dit ook via Booking? maar de meeste hier boeken elders. Zelf boek ik uitsluitend rechtstreeks via de verhuurder. Een broker is voor mij zelden goedkoper of interessant. Ik kan mij voorstellen dat je door hun ''standaard'' verhaaltje in de war raakt. Een auto huren in de V.S werkt anders dan in Europa. Waarom boek je bij rentalcars?
CDW en SLI is, wanneer je vanuit Nederland huurt, (bijna) altijd inclusief. Meer heb je niet nodig. Ben je lid van de ANWB? Verdiep je dan eens in de basic roadside assistance van de AAA, de Amerikaanse ANWB.
Je spouse (lees, echtgenoot, partner inwonend op hetzelfde adres) is (vaak) een gratis 2e bestuurder. Veel loyaliteitsprogrammas geven je ook een gratis 2e bestuurder, zoals Hertz Gold en National Emerald club.
Ik zou je adviseren om je vraag verder te laten behandelen in het daarvoor bedoelde topic, daar ga je veel antwoorden vinden op je (toekomstige) vragen.
CDW en SLI is, wanneer je vanuit Nederland huurt, (bijna) altijd inclusief. Meer heb je niet nodig. Ben je lid van de ANWB? Verdiep je dan eens in de basic roadside assistance van de AAA, de Amerikaanse ANWB.
Je spouse (lees, echtgenoot, partner inwonend op hetzelfde adres) is (vaak) een gratis 2e bestuurder. Veel loyaliteitsprogrammas geven je ook een gratis 2e bestuurder, zoals Hertz Gold en National Emerald club.
Ik zou je adviseren om je vraag verder te laten behandelen in het daarvoor bedoelde topic, daar ga je veel antwoorden vinden op je (toekomstige) vragen.
Opmerking moderator
Zie topic: viewtopic.php?f=30&t=75544
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Let er wel op dat je inlever tijdstip vóór je ophaal tijdstip ligt, anders wordt er een extra dag in rekening gebracht.Maartjevb schreef: ↑03 mei 2026, 21:14Vraag 2: ik lees dat ze heel kritisch kunnen zijn met aankomsttijd. Hoeveel tijd moet ik rekenen tussen landen van de vlucht en ophalen? mijn ervaring is dat er altjid vertraging kan ontstaan, is het dan zo dat je auto er niet meer is of dat je een boete krijgt voor te laat aankomen?
BV: Stel je haalt de auto om 17.00 uur, maar in je reservering had je 19.00 uur staan. Je levert de auto uitendelijk in om 18.00 uur op de dag van vertrek, dan wordt er dus een extra dag in rekening gebracht. Het moment van uitrijden bij de rental garage is het tijdstip waarop je huur ingaat.
Bij de meeste rental sites kun je je vluchtnummer ingeven: als je vlucht dan vertrraagd is houden ze je auto vast/weten ze dat je vertraging hebt. Meestal worden sowieso de auto's/reserveringen 24 uur aangehoudenom dit soort dingen te voorkomen.
Op sommige momenten ben ik binnen een half uurtje bij de rental na landing, maar ik hoor ook verhalen van een uur of zelfs twee uur na landing (afhankelijk van de drukte bij immigrations, grootte van het vliegveld/afstand tot het rental center/dag/tijdstip etc.). Ik vul meestal een uur na geplande landing in als ophaaltijd.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja er wordt zeker wel gebruik gemaakt van Rentalcars, het is een bekende en hele grote speler op de autoverhuurmarkt wereldwijd, maar in ons geval vaak niet de voordeligste. Het rechter rijtje lijkt op hun WorryFree pakket wat, net als SunnyCars (hogere WA dekking) doet, alles met een externe verzekering afdekt. Beiden verzekeren elke aanspraak op je eigen risico.Maartjevb schreef: ↑03 mei 2026, 21:14Hallo allen,
Lees graag jullie advies.
Groeten Maartje
Nu is het voor boekingen vanuit de EU wat makkelijker gemaakt, verplichte verzekeringen zijn (moeten) standaard al inbegrepen. Het WorryFree pakket en SunnyCars pakket verzekeren je goed, maar het is handig om even te checken of het afdekken van bepaalde risico's al niet standaard is meeverzekerd en je dus dubbel ergens voor betaald.
https://rentalcover.com/
Nog even over Rentalcars com: Rentalcars com maakt deel uit van The Priceline Group, de wereldleider in online reizen en aanverwante diensten, samen met Booking.com, priceline.com, EasyTerra, KAYAK, agoda.com en OpenTable.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Aan den lijve ondervonden afgelopen maandBahamaOne schreef: ↑04 mei 2026, 12:45Let er wel op dat je inlever tijdstip vóór je ophaal tijdstip ligt, anders wordt er een extra dag in rekening gebracht.
BV: Stel je haalt de auto om 17.00 uur, maar in je reservering had je 19.00 uur staan. Je levert de auto uitendelijk in om 18.00 uur op de dag van vertrek, dan wordt er dus een extra dag in rekening gebracht. Het moment van uitrijden bij de rental garage is het tijdstip waarop je huur ingaat.
Onze vlucht was een half uur eerder. Ophalen EN inleveren had ik op 16:00 gezet. Stonden we daar om 15:30: Sorry, nog een half uurtje wachten, want anders moeten we een dag extra rekenen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@dejong89 Die is nieuw voor mij.
Al vaker de huurauto eerder afgehaald maar nooit een extra dag of extra hoeven te betalen.
Nou is dat maar een enkele keer gebeurd en ook al jaren geleden. Kan natuurlijk zijn dat beleid gewijzigd is. Meestal boek ik de auto zo'n 1,5 u ná aankomst. Betreft het een binnenlandse vlucht vanwege een eerdere overstap bijv. dan meestal 1 uur na aankomst. Met de tijd die ik neem om een auto uit te zoeken komt het tegenwoordig eigenlijk nooit meer voor dat ik eerder dan het afgesproken tijdstip de verhuurlocatie verlaat.
Oh ja, en ik huur een auto altijd per 24 uur, niet korter, niet langer.
Roland
Al vaker de huurauto eerder afgehaald maar nooit een extra dag of extra hoeven te betalen.
Nou is dat maar een enkele keer gebeurd en ook al jaren geleden. Kan natuurlijk zijn dat beleid gewijzigd is. Meestal boek ik de auto zo'n 1,5 u ná aankomst. Betreft het een binnenlandse vlucht vanwege een eerdere overstap bijv. dan meestal 1 uur na aankomst. Met de tijd die ik neem om een auto uit te zoeken komt het tegenwoordig eigenlijk nooit meer voor dat ik eerder dan het afgesproken tijdstip de verhuurlocatie verlaat.
Oh ja, en ik huur een auto altijd per 24 uur, niet korter, niet langer.
Roland
Wel als je inlever tijd daarna later ligt, zoals door @dejong89 aangegeven: hij levert immers volgens zijn opgave in om 16.00 uur. Als je dan de auto al om 15.30 uur oppikt ben je dus met de inlevertijd later, dus wordt een extra dag in rekening gebracht.
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie. HOe zou ik dat kunnen checken? Het lijkt er namelijk op dat rentalcars wel degelijk goedkoper is als bij de losse aanbieder, omdat ik - in mijn geval voor Budget - goedkoper uitkwam bij deze dan bij hun eigen site (.nl/.de/.es/.be). Is het wellicht verstandiger om hier niets extra's bij te boeken en dan bij het huren zelf nog wat toe te voegen? Welke zouden dat dan moeten zijn?Ruud2004 schreef: ↑04 mei 2026, 15:11Ja er wordt zeker wel gebruik gemaakt van Rentalcars, het is een bekende en hele grote speler op de autoverhuurmarkt wereldwijd, maar in ons geval vaak niet de voordeligste. Het rechter rijtje lijkt op hun WorryFree pakket wat, net als SunnyCars (hogere WA dekking) doet, alles met een externe verzekering afdekt. Beiden verzekeren elke aanspraak op je eigen risico.Maartjevb schreef: ↑03 mei 2026, 21:14Hallo allen,
Lees graag jullie advies.
Groeten Maartje
Nu is het voor boekingen vanuit de EU wat makkelijker gemaakt, verplichte verzekeringen zijn (moeten) standaard al inbegrepen. Het WorryFree pakket en SunnyCars pakket verzekeren je goed, maar het is handig om even te checken of het afdekken van bepaalde risico's al niet standaard is meeverzekerd en je dus dubbel ergens voor betaald.
https://rentalcover.com/
Nog even over Rentalcars com: Rentalcars com maakt deel uit van The Priceline Group, de wereldleider in online reizen en aanverwante diensten, samen met Booking.com, priceline.com, EasyTerra, KAYAK, agoda.com en OpenTable.
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat rentalcars wel degelijk goedkoper is als bij de losse aanbieder, omdat ik - in mijn geval voor Budget - goedkoper uitkwam bij deze dan bij hun eigen site (.nl/.de/.es/.be). Of doe ik dan iets fout?asv60 schreef: ↑04 mei 2026, 09:46Volgens mij boekt hier (bijna) niemand bij rental cars. De printscreen die jij plaatst lijkt wel expres zo ontworpen om mensen in verwarring te brengen.
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
Ik dacht aan Rentalcars omdat ik het én een keer las op deze website én het er bij mij op leek dat het geedkoper is als bij de losse aanbieder, omdat ik - in mijn geval voor Budget - goedkoper uitkwam bij deze dan bij hun eigen site (.nl/.de/.es/.be). Is het wellicht verstandiger om hier niets extra's bij te boeken en dan bij het huren zelf nog wat toe te voegen? Welke zouden dat dan moeten zijn? Ik zal het ook in het andere topic zetten. Ik wist niet dat dat beter was.dejong89 schreef: ↑04 mei 2026, 09:58Er wordt wel vaker gebruik gemaakt van rentalcars (volgens mij loopt dit ook via Booking? maar de meeste hier boeken elders. Zelf boek ik uitsluitend rechtstreeks via de verhuurder. Een broker is voor mij zelden goedkoper of interessant. Ik kan mij voorstellen dat je door hun ''standaard'' verhaaltje in de war raakt. Een auto huren in de V.S werkt anders dan in Europa. Waarom boek je bij rentalcars?
Ik zou je adviseren om je vraag verder te laten behandelen in het daarvoor bedoelde topic, daar ga je veel antwoorden vinden op je (toekomstige) vragen.![]()
Opmerking moderator
Zie verder in dit topic: viewtopic.php?p=1357833#p1357833
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3364 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg