Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik ken een recent verhaal van iemand die geweigerd werd omdat zijn haar ESTA niet zou kloppen. Is ook een staartje te vinden hiervan op het forum. Een ESTA die overigens geldig bleek. Dat had het forumlid kunnen ondervangen door de ESTA site te raadplegen. Komt zeker niet vaak voor gelukkig. Maar wel goed om je bewust te zijn van soms overijverige baliemedewerkers 
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je hebt er niets aan, ben ik op zich wel met je eens, maar het is natuurlijk gek dat zo'n KLM medewerker(ster) even zijn/haar "eigen" regeltjes er op na houdt. Misschien wel het verhaal van een enkele reiziger, maar dan is het einde zoek...toch?d_vdploeg schreef: ↑14 apr 2026, 09:03Om meerdere redenen dus verstandig om die ETA wel te regelen in mijn ogen. Als je, wat @bedeve zegt, een overijverige KLM medewerker hebt mag jij ter plekke de discussie aan en hem/haar gaan overtuigen dat het niet nodig is. Manager erbij omdat hij/zij blijft volhouden.. Heb je allemaal niks aan, vertraagd de boel en gezeik.
Verwijs in voorkomend geval maar naar de TIM (traffic Information Manual), deze handleiding voorziet wereldwijd in reisinformatie en is altijd up-to-date en v.w.b. ETA-GB duidelijk. Luchtvaartmaatschappijen gebruiken deze TIM online en iedere check-in medewerker kan deze inzien en lezen hoe elk land zijn inreisregeltjes heeft ingeregeld. Ik vlieg privé nooit KLM, maar ik zou toch echt voet bij stuk houden en er desnoods een supervisor bij laten roepen.
Maar meestal gaat het wel goed en krijgt iedere check-in medewerker na het swipen van je paspoort in zijn/haar scherm te zien aan welke inreiseisen de documenthouder voor het land van bestemming moet voldoen. Er is eigenlijk geen ruimte voor "eigen" interpretatie van regeltjes. Onterecht stoppen kost de maatschappij geld, maar laten reizen in strijd met de inreisvoorwaarden van het land van bestemming ook.
TIM:
De TIM-handleiding biedt betrouwbare en uitgebreide actuele informatie over de vereisten voor reisdocumenten (paspoort, visum en gezondheidsverklaring) voor internationale luchtpassagiers en wordt maandelijks bijgewerkt. Digitale versie kan bij belangrijke wijzigingen gelijk worden bijgewerkt.
Moraal van mijn verhaal, ik zou een overstap op LHR hier niet voor skippen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Helemaal mee eens. En hoe vaak komt het voor. Gelukkig zelden. Het is eigenlijk te gek voor woorden als een baliemedewerker zijn/haar eigen regels gaat bepalen. Dat is de omgekeerde wereld en niet aan hem/haar.
En nou denk ik dat de meesten hier op het forum zijn/haar mannetje wel staan en weten wat je in zo'n situatie moet doen. Maar er zijn ook mensen die zich laten afschepen en niet zo ''bijdehand'' zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Men moet vooral doen waarbij men zich prettig voelt. Dat geldt niet alleen voor ETA (die ik vorig jaar aangeschaft heb en dus nog geldig is) maar voor alles wat met een reis naar Amerika te maken heeft. Dus ook de keuze van de luchthaven van vertrek, wel of geen overstap, huurauto, type overnachting, uitstapjes en je route. Het forum verschaft je een bron aan informatie maar je bent altijd nog eigen baas v.w.b de keuzes die je maakt. Het is immers jouw vakantie!
Vroeger (20 jaar geleden) kon ik mij maanden van te voren al verheugen op de vliegreis naar Amerika. Tegenwoordig zie ik het als noodzakelijk kwaad. Na 33 tripjes naar Amerika geloof ik het wel. Ik probeer dan ook de meest optimale reisdag voor mijzelf te maken. Dat kan een rechtstreekse vlucht vanaf AMS zijn maar als dat niet mogelijk is probeer ik de meest ideale tussenstop te kiezen. Een rechtstreekse vlucht kost soms wat extra maar dat neem ik op de koop toe. In mijn eentje zijn die kosten wel te dragen. Vorig jaar vlogen we met z'n vieren en was vliegen vanaf AMS via LHR én ORD naar TPA zo'n € 300 p.p. goedkoper dan rechtstreeks vanaf AMS . Tja, dan kies je wel eens voor de goedkopere oplossing. Voor € 1.200 kun je een hoop leuke dingen doen in Amerika.
Eerlijkheidshalve gebiedt mij wel te zeggen dat we niet weer voor 2 tussenstops op de heenweg zouden kiezen. Het werd een hele lange reisdag waarbij wij al heel vroeg vanaf Schiphol vertrokken (zelfde tijd als ik straks in juni) en wij pas rond 23:00 u bij ons motel in Tampa, vlakbij het vliegveld, aankwamen. Gelukkig was de reisdag heel relaxed met voldoende overstaptijd op LHR en ORD maar qua daglengte zouden we een volgende keer voor een snellere route kiezen.
Roland
Vroeger (20 jaar geleden) kon ik mij maanden van te voren al verheugen op de vliegreis naar Amerika. Tegenwoordig zie ik het als noodzakelijk kwaad. Na 33 tripjes naar Amerika geloof ik het wel. Ik probeer dan ook de meest optimale reisdag voor mijzelf te maken. Dat kan een rechtstreekse vlucht vanaf AMS zijn maar als dat niet mogelijk is probeer ik de meest ideale tussenstop te kiezen. Een rechtstreekse vlucht kost soms wat extra maar dat neem ik op de koop toe. In mijn eentje zijn die kosten wel te dragen. Vorig jaar vlogen we met z'n vieren en was vliegen vanaf AMS via LHR én ORD naar TPA zo'n € 300 p.p. goedkoper dan rechtstreeks vanaf AMS . Tja, dan kies je wel eens voor de goedkopere oplossing. Voor € 1.200 kun je een hoop leuke dingen doen in Amerika.
Eerlijkheidshalve gebiedt mij wel te zeggen dat we niet weer voor 2 tussenstops op de heenweg zouden kiezen. Het werd een hele lange reisdag waarbij wij al heel vroeg vanaf Schiphol vertrokken (zelfde tijd als ik straks in juni) en wij pas rond 23:00 u bij ons motel in Tampa, vlakbij het vliegveld, aankwamen. Gelukkig was de reisdag heel relaxed met voldoende overstaptijd op LHR en ORD maar qua daglengte zouden we een volgende keer voor een snellere route kiezen.
Roland
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vraagje over de API gegevens die je in moet vullen op de site van KLM.
Ik moet mijn paspoort scannen voor de persoonsgegevens, maar mijn vrouw heeft teveel letters in haar voornamen denk ik, want de laatste tekens worden afgekapt. Ik kan ook niets wijzigen.
Wat kan ik het beste doen?
Ik moet mijn paspoort scannen voor de persoonsgegevens, maar mijn vrouw heeft teveel letters in haar voornamen denk ik, want de laatste tekens worden afgekapt. Ik kan ook niets wijzigen.
Wat kan ik het beste doen?
- bedeve
- Amerika-expert
@Coyote Buttes ; alleen de eerste voornaam is relevant...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Coyote Buttes Gewoon laten staan, je kunt het niet wijzigen, zoals je zelf al zegt/constateert. Enige wat er kan gebeuren is dat je niet online kunt inchecken.
Mijn vrouw heeft 4 voornamen en op een of andere manier geeft dat altijd errors, KLM, delta, United, AA, maakt niet uit.
Als je niet online kunt inchecken, dan even langs de balie op de airport.
Mijn vrouw heeft 4 voornamen en op een of andere manier geeft dat altijd errors, KLM, delta, United, AA, maakt niet uit.
Als je niet online kunt inchecken, dan even langs de balie op de airport.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 apr 2026, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Helemaal mee eens
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wanneer kopen jullie je vliegticket? Een jaar van te voren? Later pas? Tot nu toe hebben we altijd zodra de tickets beschikbaar waren gekocht. Wat is jullie ervaring, dalen de prijzen nadat ze vrijgekomen zijn?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Geen peil op te trekken. Ik heb ze ooit 9 maanden van te voren gekocht maar ook 1 maand van te voren.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik boek mijjn economy light tickets ook zo n beetje op het moment van beschibaarheid...wouterjanS schreef: ↑16 apr 2026, 17:03Wanneer kopen jullie je vliegticket? Een jaar van te voren? Later pas? Tot nu toe hebben we altijd zodra de tickets beschikbaar waren gekocht.
Ongeveer 11 maanden voor vertrek.
Dat heeft ook met prijs te maken...
maar niet alleen dat
Naar de USA vlieg ik met KLM en heb op een 787-10 een uitgesproken voorkeurs plek ....
Een stoel in rij 17....meteen achter het schot van de premium economy
Da s economy comfort stoel met ruime beenruimte
Dankzij FlyingBlue hoef ik voor die stoel niet te betalen.
Prijsvastheid....
Als je een ticket hebt geboekt moet je niet meer omkijken....
Maar als je door het jaar heen meer tickets boekt ontkom je er niet aan om toe te zien of de prijs van jouw boeking beweegt...
Mijn transatlantische reis laat ik om prijs redenen in Bremen beginnen.
Daar kies ik voor de 18: 20 uu vlucht naar Amsterdam ...daar blijven slapen en de volgende ochtend door.
Dat op Schiphol slapen doe ik voor elke vlucht dus dat is niet prijsopdrijvend.
Moet wel eerst naar Bremen.....
Bremen en ZWE ontlopen elkaar niet veel in prijsstelling.
Zo is het vaal met DUS ook..
Het voordeel van Antwerpen ZWE wat zo vaak aan de orde komt in dat mooie topic is dat je er niet perse heen hoeft...
Het nadeel van vliegen vanaf ZWE is dat je door de treincomponent pas 6 maanden voor je vlucht kunt boeken...
En ik wil die ene felbegeerde rij 17 in een 787-10.
Mijn ervaring is dat bij beschikbaarheidsstelling de prijzen iets hoger zijn dat een goede maand later.
Maar dat je grosso modo wel kun stellen dat vroeg boeken ook in " normale " tijden wel degelijk loont
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Weer de komende tijd door KLM vluchten geannuleerd, met name op de verbindingen waar meerdere keren op gevlogen wordt, waaronder Londen en Düsseldorf. Check je itinerary als je de komende dagen/weken vertrekt via KLM of affiliates. 
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@BahamaOne Is toch alleen maar gunstig als je de vlucht DUS-AMS-amerika hebt...dan heb je ineens een rechtstreekse vlucht
En in de gaten houden zal niet nodig zijn, krijg je vanzelf bericht over.
Van mij mogen ze mijn vlucht DUS-AMS in augustus eruit gooien
En in de gaten houden zal niet nodig zijn, krijg je vanzelf bericht over.
Van mij mogen ze mijn vlucht DUS-AMS in augustus eruit gooien
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij vliegen vanaf Dusseldorf op zondag maar gelukkig de mail van Delta al binnen dat die vlucht doorgaat (voor nu....
)
In augustus eerst van Dusseldorf naar Londen met BA en die hebben al geen beste reputatie met vluchten aanpassen/annuleren. hou mijn hart vast
In augustus eerst van Dusseldorf naar Londen met BA en die hebben al geen beste reputatie met vluchten aanpassen/annuleren. hou mijn hart vast
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
- bedeve
- Amerika-expert
Dit onderwerp en de nieuwe Flying Blue benefits aankondiging was voor mij aanleiding om eens te bellen met Flying Blue....
"Ik wil niet wachten tot ik gedwongen wordt mijn reisplannen te veranderen , kan ik die nu al bijstellen " was zo 'n beetje mijn vraag.
Nee ; dat kan niet op voorhand ; dat kan pas als er een daadwerkelijke vluchtwijziging / annulering aan de orde is...
Maar dan ....kun je je vlucht naar elke vertrek/bestemming in een omtrek van 350 km wijzigen.... kreeg ik als antwoord ...
Heb ik u goed begrepen dat ...vroeg ik na : en kreeg een herhaling van het antwoord...
Weer wat geleerd ..
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Vraagje: wij vliegen binnenkort naar de VS met Delta (geboekt via klm), maar ik krijg de reisvereisten niet voltooid voor 3 van de 4 passagiers. Systeem blijft vragen om visum/Esta (die we uiteraard gewoon hebben). Vooral vreemd dat bij 1 van de 4 het wel gelukt is.
Iemand anders ervaring hiermee?
Iemand anders ervaring hiermee?
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Yep wij boeken altijd bij KLM vluchten uitgevoerd door Delta. Die melding krijg ik ook altijd, zelfs als je klikt "confirm you have a visa". Dat komt doordat de check op geldigheid van je ESTA pas vlak voor het inchecken wordt gedaan, dan verdwijnt die melding vanzelf.
- bedeve
- Amerika-expert
Hoe kom jij bij boeking via KLM aan je Delta boekingsnummer @harryh ?
Hoe boek jij je stoelen ?
Altijd betaald ?
Mijn laatste vlucht was in mei '25 van Dallas naar LAX , maar ik weet niet meer hoe ik dat toen geregeld heb....
Hoe boek jij je stoelen ?
Altijd betaald ?
Mijn laatste vlucht was in mei '25 van Dallas naar LAX , maar ik weet niet meer hoe ik dat toen geregeld heb....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Makkelijkste manier om het Delta boekingsnummer te vinden is om op Delta.com je KLM boekingscode te gebruiken bij Mijn Reizen/My Trips. Dan zie je je boeking daarna met de Delta code.
Of klik op "kies uw stoel" bij KLM, dan word je doorgestuurd.
Ik boek altijd Economy Light bij KLM, met mijn FB Gold status kies ik dan uit de gratis voorkeursstoelen bij Delta, meestal exit row.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 12899 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 1 Reacties