Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
ik probeerde net in te checken voor mijn reis. Dit is deels gelukt want ik krijg slechts 1 boardingpass, van ZWE naar AMS en niet voor mijn aansluitende vlucht, welke een dag na de treinreis plaats zal vinden. Als ik naar de KLM app ga en voor mijn vlucht probeer in te checken krijg ik de melding dat dit pas 30 uur van te voren kan, wat de boel zou verklaren. Ik dacht dat ik direct beide boardingpassen zou krijgen. Iemand een soortgelijke ervaring?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Nix voor jou @dejong89 zo n retorische vraag....Toch een beetje onrustig over het skippen van ZWE ?
Mijn broer liet me van de week een KLM emailtje zien waarbij ze vroegen om een gestempeld treinkaartje....
Anyway ....je hebt je vraag zelf beantwoord....
Veel plezier op reis .
Denk je ook nog even aan lounge reviews ?
Mijn broer liet me van de week een KLM emailtje zien waarbij ze vroegen om een gestempeld treinkaartje....
Anyway ....je hebt je vraag zelf beantwoord....
Veel plezier op reis .
Denk je ook nog even aan lounge reviews ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@dejong89
Ik heb het vorig jaar een keer andersom gehad: wel volledig ingechecked en de boarding pass voor de vlucht, maar niet de pass voor de Eurostar ZWE-AMS.
Vervolgens via de website deze wel probleemloos kunnen ophalen. Dus soms lijkt de app niet helemaal goed te functioneren en werkt het via de website wel. Of inderdaad wachten tot 30u voor vertrek van de vlucht.
In ieder geval goed dat je de boardingpass van de treinreis wel hebt; daarmee kan je probleemloos naar Schiphol gaan om zo nodig daar aan de kiosk of balie de andere boardingpassen te krijgen (andersom vind ik toch een risico; als je de boardingpass van de treinreis niet hebt ontvangen is er toch altijd een kans dat je daar op Schiphol op wordt aangesproken).
Ik heb het vorig jaar een keer andersom gehad: wel volledig ingechecked en de boarding pass voor de vlucht, maar niet de pass voor de Eurostar ZWE-AMS.
Vervolgens via de website deze wel probleemloos kunnen ophalen. Dus soms lijkt de app niet helemaal goed te functioneren en werkt het via de website wel. Of inderdaad wachten tot 30u voor vertrek van de vlucht.
In ieder geval goed dat je de boardingpass van de treinreis wel hebt; daarmee kan je probleemloos naar Schiphol gaan om zo nodig daar aan de kiosk of balie de andere boardingpassen te krijgen (andersom vind ik toch een risico; als je de boardingpass van de treinreis niet hebt ontvangen is er toch altijd een kans dat je daar op Schiphol op wordt aangesproken).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- dejong89
- Amerika-expert
@bedeve Haha, dat zal het zijn
Lounge review komt goed
@Frasi Ik probeer het morgenochtend nog een keer. Dan opent om 04:30 de '' reguliere '' check in en anders lopen we wel naar de kisok op Schiphol zelf. Keep you posted.
Lounge review komt goed
@Frasi Ik probeer het morgenochtend nog een keer. Dan opent om 04:30 de '' reguliere '' check in en anders lopen we wel naar de kisok op Schiphol zelf. Keep you posted.
- dejong89
- Amerika-expert
Zoals verwacht, vanmorgen kon ik ook inchecken voor de aansluitende vlucht van een dag later.
Beide boardingpasses staan nu in mijn wallet.
Beide boardingpasses staan nu in mijn wallet.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@dejong89 Goed te horen, dan hoef ik me ook verder geen "zorgen" te maken over 41 dagen 
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Goeie reis en veel plezier @dejong89
- bedeve
- Amerika-expert
Veel plezier /@dejong89 !
Ris toch wel een eerste klas treinkaartje he...
Ris toch wel een eerste klas treinkaartje he...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
Dank allen.
Inmiddels ingecheckt en wel in de Crown Lounge.
Geen vragen gehad. Wel over het gewicht van de koffer dus even schuiven. Vervolgens bij een andere balie de koffers gedropt en ook hier, geen enkele vraag.
Inmiddels ingecheckt en wel in de Crown Lounge.
Geen vragen gehad. Wel over het gewicht van de koffer dus even schuiven. Vervolgens bij een andere balie de koffers gedropt en ook hier, geen enkele vraag.
Goedemiddag,
Wij hebben deze reiscombinatie nu ook voor de 3e keer geboekt voor onze reis van 1juni tot en met 12 juni.
Nu kreeg ik vandaag helaas een email vanuit klm met nieuwe tickets, de treinreis van Amsterdam naar Antwerpen is komen te vervallen.
De enige nieuwe optie is nu een vlucht van Amsterdam naar Brussel met een overstaptijd van 6 uur.
Zoals we al eerder gedaan hadden was ons plan om de laatste treinreis naar Antwerpen over te slaan en in de trein te stappen naar Den Bosch.
Dat gaat nu dus niet lukken omdat de koffers waarschijnlijk automatisch worden doorgestuurd.
Heeft iemand van jullie dit al eerder meegemaakt, en hoe groot is de kans als ik bel dat ik alsnog andere opties krijg?
Wij hebben deze reiscombinatie nu ook voor de 3e keer geboekt voor onze reis van 1juni tot en met 12 juni.
Nu kreeg ik vandaag helaas een email vanuit klm met nieuwe tickets, de treinreis van Amsterdam naar Antwerpen is komen te vervallen.
De enige nieuwe optie is nu een vlucht van Amsterdam naar Brussel met een overstaptijd van 6 uur.
Zoals we al eerder gedaan hadden was ons plan om de laatste treinreis naar Antwerpen over te slaan en in de trein te stappen naar Den Bosch.
Dat gaat nu dus niet lukken omdat de koffers waarschijnlijk automatisch worden doorgestuurd.
Heeft iemand van jullie dit al eerder meegemaakt, en hoe groot is de kans als ik bel dat ik alsnog andere opties krijg?
Laatst gewijzigd door Timtim op 03 apr 2026, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
@Timtim misschien zelf eerst even kijken of er überhaupt andere opties zijn, en indien ja, die voorleggen aan KLM. 
Als ik op de site kijk bij KLM is een vlucht boeken Antwerpen - Las Vegas en Las Vegas - Amsterdam niet mogelijk.
Andere opties naar antwerpen zijn pas 2 dagen later.
Zowel heen en terug vanaf Amsterdam kan, maar is flink duurder natuurlijk.
Zijn er andere routes dat jullie weten?
Andere opties naar antwerpen zijn pas 2 dagen later.
Zowel heen en terug vanaf Amsterdam kan, maar is flink duurder natuurlijk.
Zijn er andere routes dat jullie weten?
- bedeve
- Amerika-expert
Tis dus de terugvlucht die problemen geeft @Timtim : de 11e terugvliegen zou wel op dezelfde wijze kunnen ...
Je vraagt om andere routes ....Ik denk dat @BahamaOne de enig zinvolle route heeft aangerijkt; zonder dralen KLM bellen...
Je vraagt om andere routes ....Ik denk dat @BahamaOne de enig zinvolle route heeft aangerijkt; zonder dralen KLM bellen...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Ben net op dit draadje gewezen i.v.m. mijn aankomende reis in september naar Atlanta en weer terug vanuit Dallas. Alles van en naar Amsterdam/Schiphol is handiger voor ons dan Brussel, omdat we slechts 20-25 minuutjes er vanaf wonen. Scheelt alleen bijna €300 p.p. Deze ZWE optie doet dat verschil bijna teniet en we hebben geen gedoe om naar en van Brussel te komen.
Nu zie ik hier nogal wat 'angst' over het niet deelnemen aan de treinreis vanuit Antwerpen. Zover ik hier kan teruglezen krijg je de instapkaart vanuit Antwerpen digitaal toegestuurd. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar wat moeten ze hier op Schiphol nou aan je vragen als je je koffer komt brengen? Of je een leuke treinreis had? Wat je hemelsnaam in Antwerpen moet? Ik snap het probleem niet helemaal. Dat interesseert zo'n grondstewardess toch helemaal niks? Wat kan er nou fout gaan?
Nu zie ik hier nogal wat 'angst' over het niet deelnemen aan de treinreis vanuit Antwerpen. Zover ik hier kan teruglezen krijg je de instapkaart vanuit Antwerpen digitaal toegestuurd. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar wat moeten ze hier op Schiphol nou aan je vragen als je je koffer komt brengen? Of je een leuke treinreis had? Wat je hemelsnaam in Antwerpen moet? Ik snap het probleem niet helemaal. Dat interesseert zo'n grondstewardess toch helemaal niks? Wat kan er nou fout gaan?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Timtim Dit heb ik ook een keer gehad.
Direct contact opgenomen met KLM (via FB Messenger) en gezegd dat ik niet helemaal naar Brussel wilde met deze overstaptijd. Dan wilde ik liever terug naar Amsterdam en dan zou ik zelf wel iets verzinnen om terug te komen in Antwerpen
.
Was geen probleem; ticket was zo aangepast (zonder meerkosten).
Zelf doe ik dit soort verzoeken/aanpassingen liever per chat (Messenger of Whatsapp) omdat ik dan beter over mijn formulering en reactie kan nadenken (én tussentijds m'n opties uitzoeken).
Direct contact opgenomen met KLM (via FB Messenger) en gezegd dat ik niet helemaal naar Brussel wilde met deze overstaptijd. Dan wilde ik liever terug naar Amsterdam en dan zou ik zelf wel iets verzinnen om terug te komen in Antwerpen
Was geen probleem; ticket was zo aangepast (zonder meerkosten).
Zelf doe ik dit soort verzoeken/aanpassingen liever per chat (Messenger of Whatsapp) omdat ik dan beter over mijn formulering en reactie kan nadenken (én tussentijds m'n opties uitzoeken).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Daar moet je dan ook overheen lezen...MichelAngelo66 schreef: ↑03 apr 2026, 22:09
Nu zie ik hier nogal wat 'angst' over het niet deelnemen aan de treinreis vanuit Antwerpen.
Je vind hier hier info en ervaringen ; das wat telt
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@Frasi bedankt voor de reactie. Zijn de chat ingegaan en inderdaad de laatste vlucht is zonder problemen verwijderd uit onze reis 
-
Jozs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als Belg die niet zo ver van Antwerpen en Brussel woont boek ik steeds de trein. Het is ons al meerdere keren overkomen dat de trein een paar maand op voorhand eruit wordt gehaald en we worden omgeboekt via Brussel heen of terug met vreselijk onaangename vluchturen. Ik vraag op zo'n moment meestal om zowel heen als terug mijn vlucht/trein eruit te halen en rechtstreeks te laten vliegen vanuit AMS, want het nu eenmaal niet zo handig om van de ene plaats te vertrekken en van de andere terug te komen. Dan rijdt ik gewoon naar AMS. Dit wordt steeds in orde gebracht.
En na de reis neem ik contact op om mijn 2x5XP alsnog te ontvangen, want het is niet mijn fout dat die trein niet rijdt.
En na de reis neem ik contact op om mijn 2x5XP alsnog te ontvangen, want het is niet mijn fout dat die trein niet rijdt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5426 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 4 Reacties