Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur > 30 dagen
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur > 30 dagen
@Minonbos Als je niet zeker weet of je quote of tekst gelukt is, kijk dan eerst bij de button ‘voorbeeld’ i.p.v. gelijk op ‘versturen’. Dan zie je in concept hoe je bericht eruit ziet 
@Coyote
@Trom
Code: THPPS15 staat blijkbaar nu voor —> Angewendetes Sonderangebot: ALAMO.DE AFF PP FULLY (Zie bijlagen)
Nog een andere vraag:
Nergens is gevraagd “Grensoverschrijding” (Canada) —> Heb je géén papieren nodig zoals Groene Kaart (EU)?
@Trom
Code: THPPS15 staat blijkbaar nu voor —> Angewendetes Sonderangebot: ALAMO.DE AFF PP FULLY (Zie bijlagen)
Nog een andere vraag:
Nergens is gevraagd “Grensoverschrijding” (Canada) —> Heb je géén papieren nodig zoals Groene Kaart (EU)?
Nee, met alle auto's van alle grote verhuurders mag je in zowel de USA als Canada rijden. Daar is verder niets voor nodig.
Alleen Sixt was altijd een uizondering, maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Alleen als je naar Mexico zou willen moet je dat apart regelen, en dat kan eigenlijk ook alleen maar als je een auto huurt in de zuidelijke staten.
Alleen Sixt was altijd een uizondering, maar weet niet of dat nog steeds zo is.
Alleen als je naar Mexico zou willen moet je dat apart regelen, en dat kan eigenlijk ook alleen maar als je een auto huurt in de zuidelijke staten.
Trouwens nog een aanvulling, hij is al eerder genoemd, maar het kan, zeker bij one-way rentals, soms interessant zijn om twee back-to-back rentals te reserveren. Dus twee aparte huurperiodes, waarbij je de auto dus moet inleveren, en tegelijk weer kan ophalen op dezelfde locatie.
Vaak, als je het aardig vraagt, zul je gewoon dezelfde auto kunnen houden en hoef je nog niet eens uit te stappen. Dan ben je in een paar minuten weer buiten. Alleen als de auto ingepland staat voor onderhoud oid dan mag het niet.
Als je reisplanning vast staat dan zou je bijvoorbeeld kunnen opdelen in SEA-SEA en SEA-LAS. Gewoon eens spelen met reserveringen bij de diverse verhuurders. En de meest belangrijke tip: boek altijd een postpaid (achteraf betalen) rate. Dan zit je nergens aan vast en kun je eens in de zoveel tijd eens kijken of het goedkoper is geworden. Zoja, dan boek je gewoon opnieuw en annuleer je de eerdere boekingen.
Zelfs als je zou vergeten om te annuleren, dan nog zit je nergens aan vast. Maar het is natuurlijk wel zo netjes om dat gewoon bij te houden en reserveringen die je niet gaat gebruiken te cancellen.
Vaak, als je het aardig vraagt, zul je gewoon dezelfde auto kunnen houden en hoef je nog niet eens uit te stappen. Dan ben je in een paar minuten weer buiten. Alleen als de auto ingepland staat voor onderhoud oid dan mag het niet.
Als je reisplanning vast staat dan zou je bijvoorbeeld kunnen opdelen in SEA-SEA en SEA-LAS. Gewoon eens spelen met reserveringen bij de diverse verhuurders. En de meest belangrijke tip: boek altijd een postpaid (achteraf betalen) rate. Dan zit je nergens aan vast en kun je eens in de zoveel tijd eens kijken of het goedkoper is geworden. Zoja, dan boek je gewoon opnieuw en annuleer je de eerdere boekingen.
Zelfs als je zou vergeten om te annuleren, dan nog zit je nergens aan vast. Maar het is natuurlijk wel zo netjes om dat gewoon bij te houden en reserveringen die je niet gaat gebruiken te cancellen.
Goedenavond,
Begin dit jaar heb ik bij SunnyCars.nl toch een auto kunnen reserveren > 30 dagen, nl. 43 dagen.
Ik heb hiervoor ontvangen van SunnyCars.nl:
- Bevestiging van reservering
- Betalingsinformatie voor reservering
De prijs is - vind ik - aan de hoge kant € 3.525 excl. One Way USD 378.
Daar ik weet dat prijzen bij SunnyCars fluctueren, kijk ik geregeld op hun site.
Gisteren was 43 dagen nog mogelijk te boeken, vandaag niet —> zie bijlage.
Mijn vragen:
1. Heeft iemand dit ook ooit aan de hand gehad bij SunnyCars?
2. (Belangrijker) Is mijn Bevestiging van reservering bindend?
3. Krijgen wij problemen aan de balie in VS dat huurauto toch na 30 dagen terug moet?
Alvast dank voor jullie reactie(-s)
Begin dit jaar heb ik bij SunnyCars.nl toch een auto kunnen reserveren > 30 dagen, nl. 43 dagen.
Ik heb hiervoor ontvangen van SunnyCars.nl:
- Bevestiging van reservering
- Betalingsinformatie voor reservering
De prijs is - vind ik - aan de hoge kant € 3.525 excl. One Way USD 378.
Daar ik weet dat prijzen bij SunnyCars fluctueren, kijk ik geregeld op hun site.
Gisteren was 43 dagen nog mogelijk te boeken, vandaag niet —> zie bijlage.
Mijn vragen:
1. Heeft iemand dit ook ooit aan de hand gehad bij SunnyCars?
2. (Belangrijker) Is mijn Bevestiging van reservering bindend?
3. Krijgen wij problemen aan de balie in VS dat huurauto toch na 30 dagen terug moet?
Alvast dank voor jullie reactie(-s)
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Bij Hertz kun je langer dan 30 dagen huren, heb ik al paar keer gedaan. Ik boek niet bij Sunnycars, kan je daar niet mee helpen.
Laatst gewijzigd door harryh op 05 feb 2026, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ik rijd nu in een auto van Hertz, 7 weken huur voor $1300, heb geen one way fee. 
Soms is het ook even puzzelen om misschien de huur op te delen in 2x een maand, of een maand max en dan de resterende dagen, dat wil nog wel eens schelen. Daarna zou je Hertz kunnen contacten dat je de huren samengevoegd wil hebben of tussendoor "wisselt", het zou je zelfs de one-way fee kunnen schelen op die manier. Als je dan moet inleveren en weer ophalen kun je proberen om desnoods ter plekke de auto te houden.
Soms is het ook even puzzelen om misschien de huur op te delen in 2x een maand, of een maand max en dan de resterende dagen, dat wil nog wel eens schelen. Daarna zou je Hertz kunnen contacten dat je de huren samengevoegd wil hebben of tussendoor "wisselt", het zou je zelfs de one-way fee kunnen schelen op die manier. Als je dan moet inleveren en weer ophalen kun je proberen om desnoods ter plekke de auto te houden.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Minonbos Ik huur voor de VS niet meer bij Sunnycars. 1x gedaan, in 2018 tijdens onze 1e VS reis, maar toen kende ik dit forum nog niet.
Veel te duur, voor wat je krijgt, namelijk de afdekking van het eigen risico wat er niet is voor Europeanen in de VS. De rest kun je ook regelen bij de betreffende verhuurder en goedkoper.
In Europa huur ik wel eens bij ze maar nooit langer dan 30 dagen gehuurd. Dus daar kan ik je niet specifiek mee helpen. Ik vind bijna 4000 euro voor 43 dagen enorm veel geld. dat is bijna 100 euro per dag. Ter vergelijking, voor onze aanstaande reis in april zit ik gemiddeld aan 50 euro per dag incl 2e bestuurder.
Maar terug naar je vragen:
Heb je al betaald? Want je reservering is pas bindend als je betaald hebt en je de voucher van Sunnycars hebt ontvangen. Tot die tijd heb je alleen een bevestiging en er staat ook bij dat ze de auto moeten bevestigen. Dat zal bij een autohuur van 43 dagen zeker het geval zijn.
Op die voucher staat o.a. bij welke verhuurder je gaat huren (Want sunny cars is een broker en heeft zelf geen auto's). Het aantal dagen ect. Dan pas is je reservering definitief.
Als je die definitieve voucher hebt waarop bevestigd staat dat je een autohuur hebt voor 43 dagen dan kunnen ze niet eisen dat ie na 30 dagen terug moet lijkt mij. Maar onthoudt, uiteindelijk haal je je auto op bij Hertz, Alamo ect. Als er echter wat is, je krijgt de auto niet mee voor 43 dagen bijvoorbeeld zul je je moeten wenden tot Sunnycars. Dat is jouw partij.
En nogmaals kijk echt even elders, want man bijna 4000 euro...
In Europa huur ik wel eens bij ze maar nooit langer dan 30 dagen gehuurd. Dus daar kan ik je niet specifiek mee helpen. Ik vind bijna 4000 euro voor 43 dagen enorm veel geld. dat is bijna 100 euro per dag. Ter vergelijking, voor onze aanstaande reis in april zit ik gemiddeld aan 50 euro per dag incl 2e bestuurder.
Maar terug naar je vragen:
Heb je al betaald? Want je reservering is pas bindend als je betaald hebt en je de voucher van Sunnycars hebt ontvangen. Tot die tijd heb je alleen een bevestiging en er staat ook bij dat ze de auto moeten bevestigen. Dat zal bij een autohuur van 43 dagen zeker het geval zijn.
Op die voucher staat o.a. bij welke verhuurder je gaat huren (Want sunny cars is een broker en heeft zelf geen auto's). Het aantal dagen ect. Dan pas is je reservering definitief.
Als je die definitieve voucher hebt waarop bevestigd staat dat je een autohuur hebt voor 43 dagen dan kunnen ze niet eisen dat ie na 30 dagen terug moet lijkt mij. Maar onthoudt, uiteindelijk haal je je auto op bij Hertz, Alamo ect. Als er echter wat is, je krijgt de auto niet mee voor 43 dagen bijvoorbeeld zul je je moeten wenden tot Sunnycars. Dat is jouw partij.
En nogmaals kijk echt even elders, want man bijna 4000 euro...
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
@d_vdploeg
Ik heb nog niet betaald omdat de prijzen fluctueren bij SunnyCars.
Je hebt gelijk dat reservering pas bindend is na betaling.
De auto is wel bevestigd, een paar dagen na boeking.
Ik heb ook al gekeken naar prijzen bij alamo.nl/alamo.de incl. code: THPPS15 —> Prijzen > € 5.000 ex diverse kosten
Alamo verhuurt wel auto’s > 30 dagen.
Is het wijs: Factuur SunnyCars nu te betalen, met voucher t.z.t. naar balie in VS (wss Alamo) —> Eigenlijk doen of je neus bloedt …
Verhuurperiode in 2 delen splitsen:
Ik heb al gekeken in onze route maar geen mogelijkheid, qua afstand, om na 30 dagen naar een verhuurkantoor te gaan om 2e deel in te laten gaan
Wat je zei: Autohuur VS is zeer prijzig!
Ter info: In 2025 zijn wij 6 weken in Nieuw-Zeeland geweest.
Grote auto incl.:
- Ferry van Zuider- naar Noordereiland
- Alle verzekeringen aangevinkt
- Ongelimiteerde km’s
- Prijs: € 2.200
Ik heb nog niet betaald omdat de prijzen fluctueren bij SunnyCars.
Je hebt gelijk dat reservering pas bindend is na betaling.
De auto is wel bevestigd, een paar dagen na boeking.
Ik heb ook al gekeken naar prijzen bij alamo.nl/alamo.de incl. code: THPPS15 —> Prijzen > € 5.000 ex diverse kosten
Alamo verhuurt wel auto’s > 30 dagen.
Is het wijs: Factuur SunnyCars nu te betalen, met voucher t.z.t. naar balie in VS (wss Alamo) —> Eigenlijk doen of je neus bloedt …
Verhuurperiode in 2 delen splitsen:
Ik heb al gekeken in onze route maar geen mogelijkheid, qua afstand, om na 30 dagen naar een verhuurkantoor te gaan om 2e deel in te laten gaan
Wat je zei: Autohuur VS is zeer prijzig!
Ter info: In 2025 zijn wij 6 weken in Nieuw-Zeeland geweest.
Grote auto incl.:
- Ferry van Zuider- naar Noordereiland
- Alle verzekeringen aangevinkt
- Ongelimiteerde km’s
- Prijs: € 2.200
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Maar je kunt het wellicht ook anders splitsen dan na 30 dagen. Elke verdeling waarbij de huurperiodes niet langer dan 30 dagen zijn kan natuurlijk. Dat geeft wellicht meer mogelijkheden met de route die je op het oog hebt.
Wij hebben het een keer gedaan bij een reis, die weliswaar veel korter dan die van jullie was, maar waardoor we een one-way van $450 konden voorkomen. Daar wilden we best even wat voor omrijden langs een autoverhuurder!
En verder: idd, probeer sunny cars te voorkomen in de US.
Wij hebben het een keer gedaan bij een reis, die weliswaar veel korter dan die van jullie was, maar waardoor we een one-way van $450 konden voorkomen. Daar wilden we best even wat voor omrijden langs een autoverhuurder!
En verder: idd, probeer sunny cars te voorkomen in de US.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Wat bedoel je hier precies mee? Wat ik al eerder zei, als jij een reserveringsbevestiging hebt bij Sunny Cars dat bijvoorbeeld Alamo (of Hertz) de verhuurder wordt en dat voor een periode van 43 dagen is, dan is het geen probleem lijkt mij. Mocht er wel wat zijn, stel ze weigeren je de auto mee te geven, wat ik mij niet kan voorstellen, maar dan zul je je moeten wenden tot Sunny cars, daar heb jij een overeenkomst mee. Sunny cars gaat niet iets doen wat zelf de verhuurder niet zou doen. Het is onlogisch om een auto te verhuren voor 43 dagen als de verhuurder dat rechtstreeks niet zou doen.
Over het splitsen van je reservering... Je komt niet in de buurt van een grote stad of vliegveld waar je makkelijk je auto kunt omwisselen? Je gaat niet eerst of enkele dagen een stad bezoeken waar je geen auto nodig hebt? Wat @Tantelotje aangeeft, een verdeling van 25/18 dagen kan natuurlijk ook he of iets soortgelijks.
@d_vdploeg
Wat jij zegt straks met mijn SunnyCars voucher naar Alamo counter in de VS
Het duurde ook een paar dagen dat ik mijn Bevestiging van reservering kreeg van Sunnycars.
In e-mail reservering SunnyCars staat o.a.:
“Bedankt voor uw reservering bij Sunny Cars.
Wij controleren de beschikbaarheid van de huurauto bij de lokale verhuurpartner
Zodra wij een positieve reactie van de lokale verhuurpartner hebben gehad, ontvangt u een betalingslink ter bevestiging. Na ontvangst van de betaling versturen wij de voucher. Deze heeft u nodig om uw huurauto op te halen”
Ter info: Betalingslink ontvangen van SunnyCars met verhuurperiode van 43 dagen
Ik zie idd geen mogelijkheid reservering te splitsen.
Wat jij zegt straks met mijn SunnyCars voucher naar Alamo counter in de VS
Het duurde ook een paar dagen dat ik mijn Bevestiging van reservering kreeg van Sunnycars.
In e-mail reservering SunnyCars staat o.a.:
“Bedankt voor uw reservering bij Sunny Cars.
Wij controleren de beschikbaarheid van de huurauto bij de lokale verhuurpartner
Zodra wij een positieve reactie van de lokale verhuurpartner hebben gehad, ontvangt u een betalingslink ter bevestiging. Na ontvangst van de betaling versturen wij de voucher. Deze heeft u nodig om uw huurauto op te halen”
Ter info: Betalingslink ontvangen van SunnyCars met verhuurperiode van 43 dagen
Ik zie idd geen mogelijkheid reservering te splitsen.
@Minonbos Ik zou niet betalen op dit moment, tenzij je je goed voelt bij deze prijs en garanties hebt op restitutie (tot welk moment kun je je geld terug krijgen? Hoe snel heb je je geld terug?). Er zitten mijns insziens teveel haken en ogen aan deze boeking.
Het is nogal een bedrag, en je gaat pas over 6 maanden naar Amerika. Genoeg tijd om te kijken naar alternatieven, al dan niet een huur die WEL is op te splitsen.
Het is nogal een bedrag, en je gaat pas over 6 maanden naar Amerika. Genoeg tijd om te kijken naar alternatieven, al dan niet een huur die WEL is op te splitsen.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Tegenwoordig vervalt die reservering automatisch als je niet betaald voor een bepaalde datum. Dacht max 24 of 48u van te voren. Vorig jaar zomer voor onze rondreis in Spanje nog een auto gehuurd via Sunnycars maar deze geannuleerd vanwege de bosbranden daar. Nooit betaald.
Met 6 maanden te gaan voordat je gaat zou ik zeker nog even verder kijken.
Met 6 maanden te gaan voordat je gaat zou ik zeker nog even verder kijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 527 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg