Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste periode om directe vlucht van Amsterdam naar Tampa te boeken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
pgnodde
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Beste periode om directe vlucht van Amsterdam naar Tampa te boeken

Bericht door pgnodde »

Nadat ik de laatste twee keer problemen gehad heb met ovestappen in Amerika, wil ik volgend jaar eind april met mijn gezin direct vliegen op Tampa.
Het liefst vanuit Amsterdam. Overstappen binnen Europa zou ook nog een optie zijn als dat veel goedkoper is
Directe vluchten zitten op het moment zo rond de 1000 pp
Komen er nog speciale aanbiedingen, of wat is de beste tijd, om de tickets te kopen.
We gaan met 8 , dus kan zomaar veel geld schelen
mtl
Amerika-expert

Re: Beste periode om directe vlucht van Amsterdam naar Tampa te boeken

Bericht door mtl »

Een bepaalde prijs in gedachten houden en net zo lang zoeken tot je die hebt en vervolgens direct boeken. Er is geen beste periode om te boeken, dus begin nu met zoeken. Er is een topic over vliegtickets, daar staan ook tips in.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niemand die het zeker weet.
Vroegboeken kan voordelig zijn, maar juist heel laat boeken ook. En er tussen in ook.
Met 8 personen zou ik boeken zodra de prijs naar je zin is, en daarna niet meer kijken.
pgnodde
Amerika-newbie

Bericht door pgnodde »

Ik weet dat KLM vroeger iets van de KLM weken had. Maar daar kan ik niks over vinden

Groeten Peter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Peter, kijk eens goed rond op het forum. Er is een apart subforum over vervoer. Daar was je vraag beter op zijn plaats geweest. Binnen dat subforum is zelfs een topic over vluchten. Het kan leerzaam zijn om daar mee te lezen.

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.

Met 8 personen zou ik toch niet alleen naar directe vluchten kijken. Zorg wel altijd voor voldoende overstaptijd. Dat het een paar keer fout is gegaan betekent niet dat dat altijd zo is

De KLM weken (real deal dagen) zijn niet per definitie aantrekkelijk. Vaak gaan eerst de prijzen omhoog om dan tijdens die dagen weer te dalen.

Marianne
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

De rechtstreekse vlucht van Delta tussen Amsterdam en Tampa is duurder dan de vluchten met overstap.

Maar heb je al gekeken om te vliegen vanaf Brussel of Dusseldorf, dat kan behoorlijk schelen en zeker met 8 personen.

Vrienden van ons gaan volgend jaar via Brussel via Amsterdam naar Orlando en dat scheelt rond de Euro 1500 voor 7 personen, rekening houdend met de kosten voor ene taxi busje naar Brussel vanuit het midden van het land.

Vanaf Brussel is het met een Embrear toestel naar Amsterdam, overstap ca. 1 uur en dan directe vlucht naar Orlando. Terugreis is Orlando - Amsterdam en dan officieel met de trein naar Brussel, maar gezien de koffers op Schiphol opgehaald moeten worden wordt het direct naar huis vanaf Schiphol. Heenreis iets langer door de extra rit naar Brussel en vlucht naar Amsterdam maar die nemen ze voor lief.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Is overstappen in Toronto een optie? Dat is nu €743 pp in die periode.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Is Aer Lingus een optie? Die vliegen naar Orlando. Ga je door de Amerikaanse TSA/Douane in Dublin. En als je aankomt in Orlando loop je gewoon het vliegtuig uit en sta je in de aankomsthal, net als bij een binnenlandse vlucht.
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Met Lufthansa zijn nu goede prijzen te vinden. Vertrek op een donderdag bijvoorbeeld.
pgnodde
Amerika-newbie

Bericht door pgnodde »

Allemaal bedankt voor de reacties tot zover.
Overstappen in Toronto zie ik niet echt zitten.
En ik weet dat ik een beetje verpest ben, maar ik vlieg het liefst gewoon vanuit Amsterdam.
Ga nog even kijken naar de vlucht via Dublin.
Ik stap liever niet over in Amerika zelf, daar heb ik meerdere keren problemen gehad. Vooral in New York.

Groeten Peter
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@pgnodde Zoals andere zeggen, er is niet een specifieke periode waarin vluchten goedkoop of juist duur zijn. Vraag en aanbod. Valt niet veel van te zeggen.

De tips die al gegeven zijn kunnen helpen en anders moet je toch gaan uitwijken naar constructies zoals via Düsseldorf of Brussel. Dat is minder aantrekkelijk voor zeg mensen in het zuidwesten van Nederland. Voor ons ook minder aantrekkelijk omdat ik 40 minuten van Schiphol woon en we worden gebracht en gehaald door het thuisfront. Als ik via Dusseldorf reis moet ik daar zelf naartoe, parkeren, overnachting wellicht.

Wij zijn in de gelukkig omstandigheid dat we niet op 100 euro hoeven te kijken maar wij zijn ook maar samen.1000 p.p zijn wel prijzen die je kunt verwachten voor vluchten vanaf Amsterdam. Schiphol is duur! Bovendien is het eind april meivakantie als ik het goed heb.

Verwacht niet te veel van de KLM werelddeal weken zoals @Martin & Marianne aangeeft.

Wat voor problemen had je dan? Vlucht gemist ivm lange rijen bij immigrations? Of vertraging? Dat laatste kan altijd gebeuren. Vertraging met een rechtstreekse vlucht is minder erg, maar daar betaal je voor doordat een rechtstreekse vlucht vaak duurder is.

Was New York, JFK toevallig? Dat is ook een vliegveld die ik zou mijden. Daar heb je gewoon ook te maken met veel stedentrippers New York. Wij hebben vorig jaar eind december voor onze vlucht naar Orlando via United een overstap gehad via EWR (Newark), ook bij New York dus, maar geen centje pijn. Je pakt dan de vroege ochtendvlucht vanaf Amsterdam van 09.15u. Wat dat betreft hangt het er ook vanaf hoe laat je dan in de VS bent en of er net een andere vlucht uit Europa of Azië voor je is geland.

Mijn voorkeur heeft het juist wel om over te stappen in de VS. Of uiteraard rechtstreeks vliegen, dat is natuurlijk het allermooiste maar dat is in de regel duurder dan met een overstap. Ik hanteer het principe, ik hanteer een maximumprijs die ik wil uitgeven waarbij een bepaalde criteria aanhoudt. Rechtstreeks vliegen heeft de voorkeur en anders een overstap in de VS van tenminste 2 uur. Zie ik een ''goede'' prijs, dan boek ik en kijk niet meer om. Die criteria kunnen voor jou anders zijn uiteraard.

Dublin lijkt mij (geen ervaring mee) relaxed ivm de pre-clearance, maar ook daar geldt. Neem voldoende overstaptijd want als je hem mist heb je goede kans dat je die dag niet meer op plaats van bestemming komt. Er gaat vaak vanaf Europa maar 1 vlucht per dag naar je eindbestemming in de VS. Meteen de reden waarom ik een overstap in de VS verkies boven Europa. Als je via de VS reist kom je wel vaak dezelfde dag (weliswaar laat) op de plaats van bestemming. Als je je vlucht in Europa mist zit je vaak die dag vast.

In alle VS reizen, tot nu toe 8x hebben wij er 6 gehad met een overstap, eentje in Europa, (Londen Heathrow) je mag raden waar we hebben moeten rennen om onze vlucht te halen. De overige 5 was met overstap in de VS en deze altijd ruimschoots gehaald met ook nog tijd voor een plaspauze en wat eten. Andere 2 vluchten waren rechtstreeks.

Maar moraal van het verhaal. Er kan altijd wat zijn...
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pgnodde schreef:
16 okt 2025, 08:13
En ik weet dat ik een beetje verpest ben, maar ik vlieg het liefst gewoon vanuit Amsterdam.
Daar is niks mis mee, want dat geldt ook voor mijzelf. Amsterdam vind ik een heerlijke locatie om vanaf te vliegen en komt voor mij qua ligging het beste uit. Consequentie is wel dat je dat vaak in de ticketprijs terugziet. Hoeft niet (met bijv. een overstap op LHR als je met BA vliegt) maar in de regel wel voor rechtstreekse vluchten.

Met Amsterdam als vertreklocatie accepteer je dan in de regel dus ook een (iets) hogere ticketprijs.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

pgnodde schreef:
16 okt 2025, 08:13
Overstappen in Toronto zie ik niet echt zitten.

Ik stap liever niet over in Amerika zelf, daar heb ik meerdere keren problemen gehad. Vooral in New York.
Kun je misschien uitleggen waarom? Dan kan men je hier misschien beter helpen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
pgnodde
Amerika-newbie

Bericht door pgnodde »

Als ik via Toronto vlieg moet ik wee 6 ETA s invullen voor mijn gezin.
Ik wil gewoon geen gezeur meer met mijn reis.
Aan het eind van corona nog naar Amerika geweest, toen moest ik zo veel formulieren invullen dat het voor stress zorgde, en dat was ook met mijn gezin, dus x6.
Vliegen naar Amerika met een overstap in Amerika zorgt bij ons altijd voor problemen bij Immigratie, en JFK spant dan wel de kroon.

Laatste twee keer met de terugreis, 1 keer de aansluiting gemist, en de laatste keer zaten we al in het vliegtuig (KLM) en moeste we er tot twee keer toe in en uit. En het vliegtuig had problemen waardoor we dus alsnog een hotel in moesten omdat het al vrij laat was.

Ik kan de directe vluchten ook wel betalen maar als je voor 6 mensen gaat betalen kan het toch serieus geld schelen. Daar komt dan nog bij dat 6x een pas ga kopen voor de Universal parken. In vergelijking met een paar jaar terug is het gewoon allemaal erg duur geworden.
Rond 2010 huurden we een auto voor 20 dagen voor 600 dollar en zat de dollar ook nog rond de 1,50.
Vliegtickets (met overstap) onder de 300 euro :). Dat waren nog eens tijden.

Ik wacht gewoon rustig af en houd de vliegtickets goed in de gaten.

Groeten Peter
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@pgnodde

6x een eta aanvragen voor Canada of het VK kan ik begrijpen, maar als het loont qua kosten het overwegen waard wellicht? Voor de rest vind ik de problemen die je noemt niet echt specifiek een VS probleem.

Corona ligt gelukkig achter ons qua reisbeperkingen die bovendien ook golden voor Europa. Ook naar Spanje of Griekenland moesten allerlei formulieren worden ingevuld, testen vooraf of gevaccineerd zijn.

Qua vluchten kan er altijd wat gebeuren, ook op een vlucht naar Malaga of Rhodos. Vermijdt JFK als overstap luchthaven, je hebt er “niks te zoeken” als je niet naar New York gaat, er zijn betere overstap luchthavens.

De tijden die je noemt komen niet meer terug. Alles wordt helaas duurder, vluchten onder de 300 is anno 2025 al een uitdaging binnen Europa, laat staan naar de VS. Idem voor auto huur, al moet je als je goed zoekt daar nog wel bij in de buurt kunnen komen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer