Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Compensatie vertraagde vlucht
Compensatie vertraagde vlucht
Hoi,
Ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn met degelijke compensatie als een vlucht flink vertraagd is.
Wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen uit Amerika met flinke vertraging.
We zouden vanuit Denver via New York terug naar Amsterdam vliegen. De vlucht vanuit New York naar Amsterdam hebben we uiteindelijk niet gehaald. Het was in New York heel slecht weer waardoor we niet konden landen. In plaats van 18.45 uur zijn we pas rond 23.30 uur geland. We zijn wel netjes omgeboekt op een andere vlucht, maar die vertrok pas een dag later om 19.00 uur.
We hebben bij KLM geboekt, maar de eerste terugvlucht (Denver - New York) is uitgevoerd door Delta.
Ik heb net al geprobeerd met KLM te bellen, maar de klachten afdeling is niet bereikbaar.
Wordt er bij slecht weer überhaupt gecompenseerd?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / expertise.
Groet, Esther
Ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn met degelijke compensatie als een vlucht flink vertraagd is.
Wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen uit Amerika met flinke vertraging.
We zouden vanuit Denver via New York terug naar Amsterdam vliegen. De vlucht vanuit New York naar Amsterdam hebben we uiteindelijk niet gehaald. Het was in New York heel slecht weer waardoor we niet konden landen. In plaats van 18.45 uur zijn we pas rond 23.30 uur geland. We zijn wel netjes omgeboekt op een andere vlucht, maar die vertrok pas een dag later om 19.00 uur.
We hebben bij KLM geboekt, maar de eerste terugvlucht (Denver - New York) is uitgevoerd door Delta.
Ik heb net al geprobeerd met KLM te bellen, maar de klachten afdeling is niet bereikbaar.
Wordt er bij slecht weer überhaupt gecompenseerd?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen / expertise.
Groet, Esther
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Compensatie vertraagde vlucht
Slecht weer is sowieso overmacht, dan is er geen recht op compensatie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je kan altijd jouw reisverzekering vragen of zij nog e.e.a. vergoeden! M.b.t. extra kosten, reisdagen e.d. Je moet dan wel vaak bonnetjes kunnen overleggen.
Dank voor de reacties en het artikel.
Ik was er inderdaad al bang voor dat slecht weer geen reden was voor vergoeding.
Helaas hebben we geen bonnetjes, maar enkel bankafschrijvingen van eten etc.
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend bij Delta, zag een online formulier hiervoor. Maar ik verwacht niet dat hier heel veel uit gaat komen.
Groet, Esther
Ik was er inderdaad al bang voor dat slecht weer geen reden was voor vergoeding.
Helaas hebben we geen bonnetjes, maar enkel bankafschrijvingen van eten etc.
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend bij Delta, zag een online formulier hiervoor. Maar ik verwacht niet dat hier heel veel uit gaat komen.
Groet, Esther
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Proberen kan je het altijd, je weet nooit.
Maar KLM keert niks uit, weet ik uit ervaring.
Maar KLM keert niks uit, weet ik uit ervaring.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Betalingsbewijzen zijn meestal ook voldoende. Uit datum, tijdstip en naam met locatie valt prima op te maken dat je bv eten hebt aangeschaft. En bewijs van de omboeking heb je toch ook.
Ik zou het zeker indienen want het betreft toch een lange vertraging zo te zien. In je polisvoorwaarden vind je daar meer informatie over.
Ik zou het zeker indienen want het betreft toch een lange vertraging zo te zien. In je polisvoorwaarden vind je daar meer informatie over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht