Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Cindy1969 schreef:
11 jun 2025, 22:20
Goed plan om de trein te pakken of is daar veel gedoe mee, zoals nu met staken bij de NS? Ben weleens naar Oberhausen geweest met de ICE en vond dat wel relaxt reizen, maar dan ga je voor een dagje winkelen. Voor een vliegvakantie zou ik toch in spanning zitten of de trein wel gaat.
Iemand ervaring?
Ik durf het niet meer aan, door al dat gedoe, behalve als het echt niet anders kan. Wij zijn de laatste 2 jaar vanuit Zaventem vertrokken, o.a. vanwege de problemen die Schiphol toen met doorstroom had. Vorig jaar ging echter de auto een week voor vertrek in storing, dus moesten we toch met de trein. Uit veiligheid zijn we toen ook een dag eerder die kant op gegaan en hebben we een hotel geboekt. Op de terugweg nemen we sowieso een hotel, omdat we na 14 uur reizen niet ook nog eens krap 2 uur richting huis willen rijden. Dat hebben we 1x gedaan, maar dat was geen succes. Al met al kom je qua kosten dan niet eens veel goedkoper uit dan via Schiphol. Het parkeren was toen bij de Reservation Zone in Zaventem goedkoper dan Amsterdam, maar die kosten zijn de laatste tijd ook aardig gestegen.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Even een kleine ergernis delen. Morgen vliegen we met KLM, een keertje niet naar de VS maar naar Azië. Naar de VS kies ik vrijwel altijd Delta vluchten. Nu kan ik voor morgen met mijn FB Gold status wel voor mijzelf een Economy Comfort stoel kiezen, maar niet voor de anderen die op mijn boeking staan, alleen betaald. Zelfs geen exit row stoelen verder naar achteren of andere voorkeursstoelen, zoals dat bij Delta wel kan.
En dat kan bij Delta ook al met zilver en ook nog voor anderen in dezelfde boeking zonder status. FB Gold halen was niet simpel in mijn situatie, daarvoor vlieg ik niet vaak genoeg. Maar weet niet of ik die moeite nog een keer doe, beetje jammer van KLM.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dan heb jij nog geluk @harryh dat er nog een comfort stoel beschikbaar is....
Vanuit jouw aanstekelijk enthousiasme voor Delta begrijp ik je ergernis over dit KLM non keuze model...
Reis je vanuit ZWE ?
Welke Eurostar klasse kreeg jij toebedeeld ?
Ik morgen de 14e eerste klas..
Dat iedereen bij Delta de voordelen van de statushoudende boeker krijgt gaat dat ook voor voorrang security op ?
Ik heb in september een vluchtje LAS via LAX en teruf via MSP ; stoelen bij de nooduitgang zonder enige bijbetaling....
Goede reis morgen ; laat elke ergernis wegvliegen ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Heb een vlucht geboekt met United naar Denver.
Bij afprinten van mijn tickets merk ik dat er een fout in mijn naam staat.Ik kan nergens terugvinden waar ik dat kan aanpassen.Weet iemand raad?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
13 jun 2025, 13:26
Reis je vanuit ZWE ?
Welke Eurostar klasse kreeg jij toebedeeld ?
Ik morgen de 14e eerste klas..
Dat iedereen bij Delta de voordelen van de statushoudende boeker krijgt gaat dat ook voor voorrang security op ?
Ik heb in september een vluchtje LAS via LAX en teruf via MSP ; stoelen bij de nooduitgang zonder enige bijbetaling....
Goede reis morgen ; laat elke ergernis wegvliegen ...
Ja vertrek ook vanuit ZWE, ook deze keer Eurostar first class.
Voorrang security: Nee, da's beleid op Schiphol sinds een paar jaar, ze kijken naar alle boarding passen en alleen met status mag je via de voorrang erdoor, de rest van de groep heeft pech.
Dank, jij ook veel plezier!
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@eborn Dacht ik ook nog aan, hotel na de terugvlucht. Maar dan loopt het helemaal aardig op en is je voordeel zeker weg.
Ik ga gewoon lekker een rechtstreekse bij Delta boeken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Marcel5050 Is het wijzigen al gelukt? Hoe heb je geboekt? Rechtstreeks op de site van United? Mocht het wijzigen niet gelukt zijn dan zou je binnen 24 uur nog kosteloos kunnen annuleren als je rechtstreeks geboekt hebt:
All customers booking at united.com may request a 100% refund within 24 hours of ticketing. FareLockSM charges, however, are nonrefundable. Terms and conditions apply. Learn more about our 24-hour flexible booking policy.
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel5050
Amerikakenner

Heb bij United geboekt.De 24 u waren om toen ik er aan dachtHet rare is dat op andere paginas van mijn reservatie mijn naam wel correct gespeld is.Enkel op de tickets hebben Dhr.tussen mijn achternaam geplakt.Op mail word niet geantwoord.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Waarschijnlijk is dit niet fout, ze plakken zelf Dhr (eerder in mijn geval was dit Mr.). Je kunt dit altijd even checken via Twitter (x), daar reageren ze wel.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Onze boarding passes hebben al vaak TimothyMRachternaam en hetzelfde bij m’n vrouw met MRS erop gehad. Nooit enig probleem.
Marcel5050
Amerikakenner

Dank voor reacties.Ben nu wat geruster.Heb al vreemde verhalen gehoord over foute gegevens.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Vannacht de tickets weten te boeken voor de trip van volgend jaar!
Retourtje Orlando, met 6en voor 600,- p/p. via Delta/Klm/AirFrance

Wel 4 uur langer vanwege een overstap tussen Dusseldorf en Amsterdam maar dat moet de pret niet drukken :D.
Als je zonder koffers wilt was 470,- p/p dus prima prijzen voor de meivakantie 2026
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer