Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Net zeer goedkoop (380€ pp) vluchten naar Miami geboekt met TAP in november vanuit Brussel voor onze cruise naar de Caraïben die daar start.
Happy! :thumbup:
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wow, zulke mooie prijzen zie je niet vaak meer.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Btw tijdens mijn zoektocht ook gezien dat de rechtstreekse vluchten van CDG naar Mia met AF/KLM in die periode te boeken zijn vanaf 440€. Misschien heeft iemand hier ook iets aan.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Met TAP via Lissabon inderdaan erg goedkope vluchten nu. Voor sep/okt €375 :thumbup: :thumbup:
image.png
image.png (25.3 KiB) 1073 keer bekeken
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Compensatie bij vertraging lijkt flink te worden uitgekleed door de EU, voor lange vluchten pas betaling bij 6u vertraging, dat is nu bij 3u, en 500,- vergoeding ipv 600,-. Maar het is nog geen gelopen race.
https://www.ad.nl/binnenland/monsterlij ... ~ad4d7f68/
Yoni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Yoni »

Dag iedereen,

Heeft iemand ervaring met overstappen in Montreal? We komen op zondag om 11u30 aan in Montreal en hebben een aansluitende vlucht naar Orlando om 13u30. Gemini zegt dat het quasi onhaalbaar is, nochtans op voorhand via Google gezocht naar wat de minimale overstaptijd is voor Montreal en volgens die informatie zou het haalbaar zijn. Daarom dat ik toch op zoek ben naar ervaringen van anderen.

Iemand ook een idee wat er zal gebeuren als je aansluitende vlucht mist?

Alvast bedankt!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Yoni Geen ervaring op Montreal maar op Calgary. Waarschijnlijk dezelfde constructie (KLM-WestJet).
2 uur moet meer van voldoende zijn. Vertraging van je eerste vlucht uitgezonderd zou 2u op nagenoeg alle luchthavens mogelijk moeten zijn.
In April ben ik via Calgary naar Las Vegas gevlogen. Officieel had ik 2,5u overstaptijd en ik heb meer dan 1 uur in de lounge kunnen zitten.
Op de Canadese luchthavens is er een afzonderlijke entry voor reizigers van/naar de VS: je gaat daar al door immigratie heen zodat je met een 'binnenlandse" vlucht in Orlando aankomt. Voordeel van overstappen in Canada is dat je bagage automatisch door gaat: dus in tegenstelling tot een overstap in de VS hoef je geen bagage op te halen, door douane te gaan en weer af te geven. Alleen uiteraard als je op 1 PNR reist.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yoni schreef:
08 jun 2025, 13:47
Daarom dat ik toch op zoek ben naar ervaringen van anderen.
Ervaringen van anderen zouden mij persoonlijk niet zoveel zeggen. Wel zou ik zelf kiezen voor een overstaptijd waar ik zelf een goed gevoel bij heb. Op de heenweg 2 uur overstap, zou voor mij net iets te kort zijn. Als alles meezit, prima! Maar stel je vertrekt met vertraging vanaf Amsterdam (niet ondenkbeeldig, ben zelf ook vaak met vertraging vertrokken) dan houd je al weinig speling over.

Eerder dit jaar vloog ik met 2 tussenstops naar onze eindbestemming in Amerika. Verre van ideaal maar wel 2 tussenstops gekozen waarbij wij ruim voldoende (dus ruim meer dan 2 uur) de tijd hadden. Achteraf hadden de langere overstappen niet gehoeven. Nog nooit zo snel overal doorheen geweest. Dat weet je echter niet van tevoren. Met 2 jonge kinderen, die ook nog eens voor het eerst vlogen, hadden wij echter geen zin in mogelijk gestress tijdens de reis. Ondanks de lange reisdag voor ons was het daarom een relaxte reisdag, nergens hoeven haasten en nergens hoeven stressen. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

Meer mensen last van het feit dat het doorverwijzen van sites als Momondo of Google Flights naar Jetblue niet goed werkt? Heel soms kom ik er op een prijs met Blue Basic doorheen. Maar in de meestal gevallen kan men het tarief niet vinden. En dat is al dagen zo. Zoek je vervolgens bij Jetblue zelf, dan liggen de tarieven veel hoger. Ook de tarieven waarbij je via Google er wel doorheen komt.

Ik doe dit al een paar jaar en meestal lost dit probleem zich na een paar uur op omdat er bijv. net geen voorraad meer was. Maar dat het dagen duurt...
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ja ik had gisteren hetzelfde toen ik probeerde door te klikken.
Helaas werkt dus Google Flights niet altijd even goed helaas :(.

Ik woon zelf dicht bij de duitse grens dus wil ook wel eens zoeken op bv Dusseldorf.
Als ik dan via Google Flight met BA of United probeer te vliegen vanuit Dusseldorf wordt ik netjes doorgeleid, zie ik de prijzen ook, tot ik mijn eigen gegevens invul. Dan krijg ik een doorverwijzing naar de nederlandse prijzen en die liggen een stuk hoger. Heel vervelend.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Yoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Yoni »

Frasi schreef:
08 jun 2025, 14:03
@Yoni Geen ervaring op Montreal maar op Calgary. Waarschijnlijk dezelfde constructie (KLM-WestJet).
2 uur moet meer van voldoende zijn. Vertraging van je eerste vlucht uitgezonderd zou 2u op nagenoeg alle luchthavens mogelijk moeten zijn.
In April ben ik via Calgary naar Las Vegas gevlogen. Officieel had ik 2,5u overstaptijd en ik heb meer dan 1 uur in de lounge kunnen zitten.
Op de Canadese luchthavens is er een afzonderlijke entry voor reizigers van/naar de VS: je gaat daar al door immigratie heen zodat je met een 'binnenlandse" vlucht in Orlando aankomt. Voordeel van overstappen in Canada is dat je bagage automatisch door gaat: dus in tegenstelling tot een overstap in de VS hoef je geen bagage op te halen, door douane te gaan en weer af te geven. Alleen uiteraard als je op 1 PNR reist.
Geen idee waar de afkorting PNR voor staat, maar ik gok dat je iets wilt bedoelen als 1 ticket/1 reis/doorreis en niet verschillende tickets/vliegtuigmaatschappijen. Het is alleszins 1 reis met dezelfde vliegtuigmaatschappij (Air Canada). Onze baggage wordt voor ons geregeld (moet niet opgehaald worden in Montreal etc). Bedankt alleszins voor het delen van je ervaring. Stelt mij al wat meer gerust.
Yoni
Amerika-ontdekker

Bericht door Yoni »

Coyote schreef:
08 jun 2025, 14:29
Yoni schreef:
08 jun 2025, 13:47
Daarom dat ik toch op zoek ben naar ervaringen van anderen.
Ervaringen van anderen zouden mij persoonlijk niet zoveel zeggen. Wel zou ik zelf kiezen voor een overstaptijd waar ik zelf een goed gevoel bij heb. Op de heenweg 2 uur overstap, zou voor mij net iets te kort zijn. Als alles meezit, prima! Maar stel je vertrekt met vertraging vanaf Amsterdam (niet ondenkbeeldig, ben zelf ook vaak met vertraging vertrokken) dan houd je al weinig speling over.

Eerder dit jaar vloog ik met 2 tussenstops naar onze eindbestemming in Amerika. Verre van ideaal maar wel 2 tussenstops gekozen waarbij wij ruim voldoende (dus ruim meer dan 2 uur) de tijd hadden. Achteraf hadden de langere overstappen niet gehoeven. Nog nooit zo snel overal doorheen geweest. Dat weet je echter niet van tevoren. Met 2 jonge kinderen, die ook nog eens voor het eerst vlogen, hadden wij echter geen zin in mogelijk gestress tijdens de reis. Ondanks de lange reisdag voor ons was het daarom een relaxte reisdag, nergens hoeven haasten en nergens hoeven stressen. :thumbup:
Roland
Ik zou zelf niet weten waar ik mijn gevoel op zou moeten baseren. Het is de eerste keer dat ik nog maar in Canada kom en met de luchthaven in Montreal heb ik al helemaal geen ervaring. Het is hier ook de eerste keer dat ik vlieg met een peuter (mijn dochter zal dan net geen twee jaar zijn). Ik heb zelf wel al wat gevlogen, maar kan mij niet herinneren dat ik ooit zo'n korte overstaptijd heb gehad. Het zijn veel eerste keren en heb niet echt iets waar ik mij op kan baseren. Bij het boeken had ik wel een goed gevoel, maar het stelt mij gerust dat anderen mijn gevoel, dat nergens op gebaseerd is, bevestigen.

Er is trouwens wel een verschil tussen missen van je overstap dat te wijten is aan vertraging van je eerdere vlucht versus vlucht missen dat te wijten is aan niet op tijd door de douane(s) heen te geraken. Bij dat laatste ga je heel waarschijnlijk nog moeten bij betalen als je een latere vlucht wilt nemen.

Wij bereiden ons alleszins voor op de mogelijkheid dat we onze overstap alsnog niet halen. We voorzien dat in onze handbagage spullen zitten die we nodig hebben als we onverwachts moeten overnachten/langer blijven in Montreal.

Bedankt alleszins voor het meedenken!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb ervaring met overstappen in Toronto met Air Canada. Ik vond het erg rommelig en chaotisch en was meer tijd kwijt dan ik dacht. Door vertraging mijn aansluitende vlucht naar Newark wel kunnen halen. Was wel in 2015, weet niet hoe dat nu is. Ik twijfel of ik weer voor zoiets kies.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Misschien een vreemde vraag hier. Maar ik dacht me te herinneren dat je " vroegah" via de US sites ook je vluchten kon boeken.
Kan dat nog steeds, en is dat met de lage dollar ook interessant op dit moment?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen idee. Maar je kan het altijd zelf uitproberen. :wink:
jacko1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door jacko1972 »

nwolf schreef:
10 jun 2025, 20:04
Misschien een vreemde vraag hier. Maar ik dacht me te herinneren dat je " vroegah" via de US sites ook je vluchten kon boeken.
Kan dat nog steeds, en is dat met de lage dollar ook interessant op dit moment?

Dat kan, hebben wij zelf al een keer gedaan met een American Airlines vlucht. Scheelde erg veel, de prijzen en mogelijke vlucht opties kunnen heel anders zijn dan via de nederlandse sites. Wel diende we te betalen met een CC met een amerikaans adres. Wij hebben dat opgelost door te betalen met een Wise kaart, aan deze kaart zit een amerikaans adres (het adres van de bank in de VS).
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Net even wat rond zitten neuzen maar qua prijs (zonder VPN dat wel) geen verschil.
Was zelfs iets duurder uit met dollars vs Euro's.
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Wil eind januari weer naar Florida, ticket naar Tampa, rechtstreeks met KLM, kost EUR 880,= (+100,= parkeren Schiphol, minimaal)
Vanaf Düsseldorf, met overstap op Amsterdam, is dat EUR 640,=
Bespaart me EUR 240,=, reis alleen overigens, en prijzen zijn met ruimbagage 23 kg

Retourtje met de ICE kost EUR 60, een hotelovernachting, want vroege vlucht dus niet mogelijk met trein en daarom dag eerder heen, kost me EUR 88,=, kan nog goedkoper. Totaal EUR 150. Uiteindelijk bespaar ik dus EUR 90,=, en dan wel een hoop gedoe.

Tijdens dat ik dit schrijf ben ik er al uit dat ik toch voor Amsterdam ga, woon er 40 minuten vandaan. Het gedoe is me de kleine besparing niet waard.
Laat het staan, wellicht heeft iemand er iets aan.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen, en toch nieuwsgierig naar ben voor eventueel komende jaren (als het vliegen vanaf Schiphol onbetaalbaar wordt...)
Goed plan om de trein te pakken of is daar veel gedoe mee, zoals nu met staken bij de NS? Ben weleens naar Oberhausen geweest met de ICE en vond dat wel relaxt reizen, maar dan ga je voor een dagje winkelen. Voor een vliegvakantie zou ik toch in spanning zitten of de trein wel gaat.
Iemand ervaring?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Cindy1969 Goed dat je alle kosten overweegt en je niet blind staart. Wij gaan tegenwoordig altijd met de auto naar Schiphol omdat we geen gezeik willen met de trein

Parkeren doen we niet meer via Schiphol zelf want wat je schrijft, het is het nieuwe goud.. Een mooi alternatief is Mobypark en dan met name de garage bij het Vienna House (voorheen het Nintynine hotel). Bus naast de deur en binnen 5 minuten sta je op Plaza. Voor 3 weken betalen wij nu 140 euro. 100 euro goedkoper dan via Schiphol parking. Een taxi zou je natuurlijk ook altijd kunnen overwegen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@dejong89 Naar Schiphol met de trein overweeg ik niet eens meer. 1 x gedaan, moest overstappen op CS Amsterdam, en daar deed de lift het niet, liep ik trap op trap af te slepen met mijn koffer... waardeloos! En dan de uitval of stakingen niet eens meegemaakt.
Ninetynine hotel afgelopen keer naar Florida geboekt, ook dankzij de tip van jou! Beviel erg goed, en dat kost natuurlijk minder dan P3. Augustus ga ik een weekje naar Rhodos en heb dan weer daar geboekt.

Had dat dus nog niet eens meegerekend, rekende met P3 :wink:

Al zou ik vanaf Düsseldorf vliegen wil ik daar niet met de auto naar toe, heen geen probleem maar ik kan nooit slapen in het vliegtuig en zie het niet zitten om dan terug nog eens dat hele stuk naar Heiloo te moeten rijden, vermoeid van een nacht zonder slaap.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer