Happy!

Ervaringen van anderen zouden mij persoonlijk niet zoveel zeggen. Wel zou ik zelf kiezen voor een overstaptijd waar ik zelf een goed gevoel bij heb. Op de heenweg 2 uur overstap, zou voor mij net iets te kort zijn. Als alles meezit, prima! Maar stel je vertrekt met vertraging vanaf Amsterdam (niet ondenkbeeldig, ben zelf ook vaak met vertraging vertrokken) dan houd je al weinig speling over.
Geen idee waar de afkorting PNR voor staat, maar ik gok dat je iets wilt bedoelen als 1 ticket/1 reis/doorreis en niet verschillende tickets/vliegtuigmaatschappijen. Het is alleszins 1 reis met dezelfde vliegtuigmaatschappij (Air Canada). Onze baggage wordt voor ons geregeld (moet niet opgehaald worden in Montreal etc). Bedankt alleszins voor het delen van je ervaring. Stelt mij al wat meer gerust.Frasi schreef: ↑08 jun 2025, 14:03@Yoni Geen ervaring op Montreal maar op Calgary. Waarschijnlijk dezelfde constructie (KLM-WestJet).
2 uur moet meer van voldoende zijn. Vertraging van je eerste vlucht uitgezonderd zou 2u op nagenoeg alle luchthavens mogelijk moeten zijn.
In April ben ik via Calgary naar Las Vegas gevlogen. Officieel had ik 2,5u overstaptijd en ik heb meer dan 1 uur in de lounge kunnen zitten.
Op de Canadese luchthavens is er een afzonderlijke entry voor reizigers van/naar de VS: je gaat daar al door immigratie heen zodat je met een 'binnenlandse" vlucht in Orlando aankomt. Voordeel van overstappen in Canada is dat je bagage automatisch door gaat: dus in tegenstelling tot een overstap in de VS hoef je geen bagage op te halen, door douane te gaan en weer af te geven. Alleen uiteraard als je op 1 PNR reist.
Ik zou zelf niet weten waar ik mijn gevoel op zou moeten baseren. Het is de eerste keer dat ik nog maar in Canada kom en met de luchthaven in Montreal heb ik al helemaal geen ervaring. Het is hier ook de eerste keer dat ik vlieg met een peuter (mijn dochter zal dan net geen twee jaar zijn). Ik heb zelf wel al wat gevlogen, maar kan mij niet herinneren dat ik ooit zo'n korte overstaptijd heb gehad. Het zijn veel eerste keren en heb niet echt iets waar ik mij op kan baseren. Bij het boeken had ik wel een goed gevoel, maar het stelt mij gerust dat anderen mijn gevoel, dat nergens op gebaseerd is, bevestigen.Coyote schreef: ↑08 jun 2025, 14:29Ervaringen van anderen zouden mij persoonlijk niet zoveel zeggen. Wel zou ik zelf kiezen voor een overstaptijd waar ik zelf een goed gevoel bij heb. Op de heenweg 2 uur overstap, zou voor mij net iets te kort zijn. Als alles meezit, prima! Maar stel je vertrekt met vertraging vanaf Amsterdam (niet ondenkbeeldig, ben zelf ook vaak met vertraging vertrokken) dan houd je al weinig speling over.
Eerder dit jaar vloog ik met 2 tussenstops naar onze eindbestemming in Amerika. Verre van ideaal maar wel 2 tussenstops gekozen waarbij wij ruim voldoende (dus ruim meer dan 2 uur) de tijd hadden. Achteraf hadden de langere overstappen niet gehoeven. Nog nooit zo snel overal doorheen geweest. Dat weet je echter niet van tevoren. Met 2 jonge kinderen, die ook nog eens voor het eerst vlogen, hadden wij echter geen zin in mogelijk gestress tijdens de reis. Ondanks de lange reisdag voor ons was het daarom een relaxte reisdag, nergens hoeven haasten en nergens hoeven stressen.![]()
Roland