Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Timothy555 Tijdens het online inchecken krijg je de boardingpasses van alle segmenten. Dus ook van de treinreis AMS-ZYR.
(mocht dit niet zo zijn, kan ze deze op Schiphol -airside- bij een Transferdesk uit de kiosk halen).
Ook als je niet met de Eurostar mocht willen gaan, toch afhalen als je je XP wil krijgen.
Je bagage wordt gelabeld tot AMS en deze moet je dus inderdaad zelf van de band halen en verder meenemen. Het kan zijn dat ze het baliepersoneel in Las Vegas even moet helpen met het process; misschien weten ze het intussen maar de combi flight&rail klinkt de Amerikanen vreemd in de oren en ze weten vaak niet goed hoe je bagage gelabeld moet worden. Boardingpasses tot ZYR, bagage labelen tot AMS.
(mocht dit niet zo zijn, kan ze deze op Schiphol -airside- bij een Transferdesk uit de kiosk halen).
Ook als je niet met de Eurostar mocht willen gaan, toch afhalen als je je XP wil krijgen.
Je bagage wordt gelabeld tot AMS en deze moet je dus inderdaad zelf van de band halen en verder meenemen. Het kan zijn dat ze het baliepersoneel in Las Vegas even moet helpen met het process; misschien weten ze het intussen maar de combi flight&rail klinkt de Amerikanen vreemd in de oren en ze weten vaak niet goed hoe je bagage gelabeld moet worden. Boardingpasses tot ZYR, bagage labelen tot AMS.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ze zullen het intussen wel genoeg zien voorbijkomen hebben neem ik aan - maar ik zal haar zeggen erop te letten!
Ze kan de Skypriority-desk gebruiken en ik ga er (misschien verkeerdelijk) van uit dat daar ook de best getrainde staff staat?
Ze heeft de laatste leg effectief nodig, Brussel is (30km verwijderd van) thuis voor ons. Meestal opteren we voor vliegen maar vanaf komend weekend veranderen de uren van de vluchten tussen AMS & LAS, wat zou betekenen dat ze een layover van 5+ uur heeft als ze wacht op het eerste vliegtuig naar BRU - nu is de layover 2,5 uur.
Verder heel benieuwd hoe de nieuwe BC is op de 777 - nu met deurtjes voor meer privacy.
Bedankt @Frasi
Ze kan de Skypriority-desk gebruiken en ik ga er (misschien verkeerdelijk) van uit dat daar ook de best getrainde staff staat?
Ze heeft de laatste leg effectief nodig, Brussel is (30km verwijderd van) thuis voor ons. Meestal opteren we voor vliegen maar vanaf komend weekend veranderen de uren van de vluchten tussen AMS & LAS, wat zou betekenen dat ze een layover van 5+ uur heeft als ze wacht op het eerste vliegtuig naar BRU - nu is de layover 2,5 uur.
Verder heel benieuwd hoe de nieuwe BC is op de 777 - nu met deurtjes voor meer privacy.
Bedankt @Frasi
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Daar ga je verkeerd van uit, heeft laatste keer bij ons in jfk 10 min geduurd vooraleer we uitgelegd kregen wat ZWE was… Gelukkig Kwan er uiteindelijk een supervisor alles regelen. Is eerste keer dat we dit voorhadden, maar het gebeurt zeker nog.Timothy555 schreef: ↑25 mei 2025, 10:22
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-expert
Hoe spot je dan dat de medewerker ‘problemen’ heeft?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik vlieg eigenlijk altijd van/naar ZWE, ik heb FB Gold en doe het inchecken zelf bij een van de automaten, dan weet je ook wat er op je kofferlabel staat en hoef je niets uit te leggen. Daarna drop ik hem bij de Skypriority drop-off, dat is bijna altijd de kortste rij.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Goedenavond!
Deze zomer vliegen wij met Jetblue. Nu vroegen wij ons af hoe streng zij zijn met bagage. Je ziet vaak van die filmpjes voorbij komen dat je je handbagage in zo'n vak moet doen om te zien of het past. Is dat bij jetblue ook zo?
Wij hebben dus een koelbox en zouden die graag als handbagage meenemen, maar dan willen inchecken. Eigenlijk voldoet hij niet aan de handbagage eisen (55.88 cm x 35.56 cm x 22.86 cm en wij hebben 58 x 41 x 33) maar hoe streng zijn ze... Ik wil natuurlijk ook niet flink bijbetalen.
Deze zomer vliegen wij met Jetblue. Nu vroegen wij ons af hoe streng zij zijn met bagage. Je ziet vaak van die filmpjes voorbij komen dat je je handbagage in zo'n vak moet doen om te zien of het past. Is dat bij jetblue ook zo?
Wij hebben dus een koelbox en zouden die graag als handbagage meenemen, maar dan willen inchecken. Eigenlijk voldoet hij niet aan de handbagage eisen (55.88 cm x 35.56 cm x 22.86 cm en wij hebben 58 x 41 x 33) maar hoe streng zijn ze... Ik wil natuurlijk ook niet flink bijbetalen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Frikandel
Tja... Voor intercontinentale vluchten heb ik ze nog nooit handbagage zien opmeten, maar jullie koelbox is wel in alle dimensies te groot.
Dus waarom het risico lopen (en meezeulen) als je er ter plekke voor <$20 een kan kopen?
https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... om=/search
Tja... Voor intercontinentale vluchten heb ik ze nog nooit handbagage zien opmeten, maar jullie koelbox is wel in alle dimensies te groot.
Dus waarom het risico lopen (en meezeulen) als je er ter plekke voor <$20 een kan kopen?
https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... om=/search

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@Frikandel denk dat ik die fijn thuis zou laten. Het hangt er uiteraard van af wat voor afmeting koelbox je nodig hebt tijdens je reis maar wij hebben bij Walmart deze 2 kleinere Igloo coolers gekocht (ipv een grote koelbox).
https://www.walmart.com/ip/Igloo-9-Quar ... wOoIsVUoKw
Voor 2 volwassenen en 2 kinderen groot genoeg om tijdens de autorondreis onze dagelijkse drankjes en kleine etenswaren koel te houden. Ze hoeven niet in de kofferruimte maar passen met gemak op de vloer in het zitgedeelte van de auto.
Op het einde van de reis hebben we ze mee naar huis genomen in onze koffers. Ik heb zelfs mensen gezien die ze als handbagage meenamen.
https://www.walmart.com/ip/Igloo-9-Quar ... wOoIsVUoKw
Voor 2 volwassenen en 2 kinderen groot genoeg om tijdens de autorondreis onze dagelijkse drankjes en kleine etenswaren koel te houden. Ze hoeven niet in de kofferruimte maar passen met gemak op de vloer in het zitgedeelte van de auto.
Op het einde van de reis hebben we ze mee naar huis genomen in onze koffers. Ik heb zelfs mensen gezien die ze als handbagage meenamen.
Ik zou die koelbox lekker thuislaten. Het risico dat je niet kan instappen is mij te groot. En een discussie met personeel is bepaald geen relaxte start van je reis.
- bedeve
- Amerika-expert
Waarom zou je het makkelijk maken .....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf heb ik deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/campingaz-f ... oductTitle
Je hebt hem ook nog een maatje groter.
Opgevouwen makkelijk mee te nemen in de koffer (erg licht!) en onderweg heel praktisch om de noodzakelijke spullen koel te houden overdag. Door de flexibiliteit past hij ook makkelijk tussen de koffers, achter de voorstoelen etc.
Je hebt hem ook nog een maatje groter.
Opgevouwen makkelijk mee te nemen in de koffer (erg licht!) en onderweg heel praktisch om de noodzakelijke spullen koel te houden overdag. Door de flexibiliteit past hij ook makkelijk tussen de koffers, achter de voorstoelen etc.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Jullie hebben gelijk! We gaan hem niet meenemen. Bedankt voor jullie antwoorden
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Frikandel
Wij hebben deze gekocht in de Walmart en zijn er super tevreden over, we gebruiken hem thuis ook.
https://www.walmart.com/ip/2-pack-Walma ... om=/search
Wij hebben deze gekocht in de Walmart en zijn er super tevreden over, we gebruiken hem thuis ook.
https://www.walmart.com/ip/2-pack-Walma ... om=/search
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Vorige week naar JFK gevlogen.
AMS-JFK met DELTA
JFK-AMS met KLM
Boeking via Expedia
Via KLM.com kon ik bagage voor de terugvlucht "kopen".
Voor de heenvlucht wist delta.com te melden dat het gratis was. Maar ik kon dat niet "kopen". Ik werd doorverwezen naar KLM maar daar kon ik niets kiezen en werd me verteld dat ik het op de airport moest regelen.
Uiteindelijk dus bij de balie voor 70 euro afgetikt. Uiteraard nu een claim ingediend bij Delta die nog in behandeling is (met screenshots dat het gratis zou zijn)
Bij KLM kon ik niet inchecken voor de heenvlucht. Uiteindelijk via de Delta APP wel geregeld.
Voor de terugvlucht kreeg ik een email van KLM dat ik kon inchecken maar dat gaf ook een error. Via de Delta APP kon het wel.
MCP was een uitkomst overigens : de wachtrij was 45+ minuten, met MCP maar 17 minuten. Vreemd genoeg werd de wachtrij voor MCP ook nog in 2 delen gehakt. De mensen met een non-US paspoort moesten links wachten en de Amerikanen mochten doorlopen. Nadat alle US-paspoorten erdoor waren mocht de rest. Best merkwaardig maar het was sowieso sneller dan de gewone wachtrij.
AMS-JFK met DELTA
JFK-AMS met KLM
Boeking via Expedia
Via KLM.com kon ik bagage voor de terugvlucht "kopen".
Voor de heenvlucht wist delta.com te melden dat het gratis was. Maar ik kon dat niet "kopen". Ik werd doorverwezen naar KLM maar daar kon ik niets kiezen en werd me verteld dat ik het op de airport moest regelen.
Uiteindelijk dus bij de balie voor 70 euro afgetikt. Uiteraard nu een claim ingediend bij Delta die nog in behandeling is (met screenshots dat het gratis zou zijn)
Bij KLM kon ik niet inchecken voor de heenvlucht. Uiteindelijk via de Delta APP wel geregeld.
Voor de terugvlucht kreeg ik een email van KLM dat ik kon inchecken maar dat gaf ook een error. Via de Delta APP kon het wel.
MCP was een uitkomst overigens : de wachtrij was 45+ minuten, met MCP maar 17 minuten. Vreemd genoeg werd de wachtrij voor MCP ook nog in 2 delen gehakt. De mensen met een non-US paspoort moesten links wachten en de Amerikanen mochten doorlopen. Nadat alle US-paspoorten erdoor waren mocht de rest. Best merkwaardig maar het was sowieso sneller dan de gewone wachtrij.
- dejong89
- Amerika-expert
Was het prijsverschil zo groot dat je via Expedia had geboekt?
Ik denk namelijk dat Delta/KLM je gaat doorverwijzen naar Expedia.
Ik denk namelijk dat Delta/KLM je gaat doorverwijzen naar Expedia.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik denk ook dat de verkoper van de tickets het aanspreekpunt is.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik lees dat jij "denkt " , zie dat @mtl ook " denkt " ...wat tref je hier toch voorzichtige mensen ...
Delta en KLM zijn hier part noch deel aan..
Een ieder die boekt via een 3e partij doet met dat bedrijf zaken , en niet met de uitvoerende partij ...
@kevertje koos voor boeken via een 3e partij wat heb je dan achteraf claimen bij een bedrijf waar je helemaal geen zaken mee hebt gedaan ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Fair point.... Echter kan je dus wel via de maatschappij zaken bijboeken en ervoor betalen.bedeve schreef: ↑02 jun 2025, 18:52Ik lees dat jij "denkt " , zie dat @mtl ook " denkt " ...wat tref je hier toch voorzichtige mensen ...
Delta en KLM zijn hier part noch deel aan..
Een ieder die boekt via een 3e partij doet met dat bedrijf zaken , en niet met de uitvoerende partij ...
@kevertje koos voor boeken via een 3e partij wat heb je dan achteraf claimen bij een bedrijf waar je helemaal geen zaken mee hebt gedaan ?
En ik heb via twitter/X nog contact gehad met Delta waaruit bevestigd werd dat een koffer 0 euro zou kosten. En dat laat de site ook zien in de screenshots.
Dat ik dan vervolgens op de airport bij KLM alsnog 70 euro moet betalen is dan natuurlijk wel vreemd.
Update : Na een formulier bij Delta.com te hebben ingevuld kreeg ik van Delta direct een bevestiging. Nu krijg ik een paar dagen later van " Air France KLM" een bevestiging van een claim. Als ik op track my claim click kom ik op airfrance.co.uk uit met een bevestiging van de claim.
Lekker eenduidig allemaal

Laatst gewijzigd door kevertje op 04 jun 2025, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Je hebt gelijk @kevertje dat daar een rare kronkel in zit.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12451 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-