Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Helemaal mee eens. USTravel bepaalt niet de voorwaarden. De voorwaarden waar je je handtekening onder mag gaan zetten bij het afhalen van de auto zullen de restrictie gewoon bevatten. Daar is het mailtje van USTravel niet aan toegevoegd :wink: En ze zullen bij problemen dan ook altijd terugvallen op de voorwaarden die jij bij afhalen hebt getekend.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 22 mei 2025, 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
PatrickvanW86
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door PatrickvanW86 »

Bedankt voor de informatie tot dusver.

Zit er een groot verschil in een midsize of een standard SUV?
Ik lees op de website bij midsize een Nissan Roque en bij standard een Chevrolet Equinox, je betaald 300 euro meer maar volgens mij verschillen ze niet eens enorm qua ruimte.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Er is wel degelijk een verschil. Met name de ruimte.
Wij zijn met 2. Dan zou een midsize meer dan prima zijn, zo reden we vorig jaar een Jeep Cherokee.
Op Hawaii had ik ook een midsize gereserveerd en kregen we een Chevrolet Equinox mee. Deze was echt een slag groter.
Stel dat je met 4 bent, dan is die extra ruimte echt wel prettig.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door krilin »

Wij hebben een reservering staan voor huurauto (Ford Expedition of gelijkwaardig) bij Avis in Las Vegas ophalen 29 juni inleveren 15 juli in SFX .
Na de opmerking op vorige pagina dat Avis in Las Vegas niet ok is , ook op Google reviews gelezen idd begin ik toch wat te panikeren.
Wij reizen met 5 volwassenen en bagage dus toch wel liefst een comfortabele grote van auto nodig.
Al gezocht via alamo verschillende keren de afgelopen maanden en niks in die categorie beschikbaar.
Sunnycars niet betaalbaar, heb ik nog opties die ik over het hoofd zie?
Budget niks beschikbaar in die categorie
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ten eerste denk ik dat je niet op SFX inlevert maar op SFO? San Francisco dus?
Verder niks mis met Avis, en ook andere verhuurders op LAS hebben meer dan genoeg aanbod in grote auto’s.
De vraag is natuurlijk, wat wil je betalen?
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@krilin Als je de reviews mag geloven dan kun je wel bijna stoppen met auto's huren in de VS. In principe zijn alle grote maatschappijen ok. Bij elke verhuurder kun je een verkoper treffen die je probeert een extra verzekering of e.d. aan te smeren. Ook oppassen bij de controle bij inleveren. Dat heeft niets te maken met de maatschappij.
Wapen je daartegen door extra scherp te zijn (ook na een lange en vermoeiende vlucht) bij het ophalen en laat iemand meekijken/luisteren/lezen bij afhalen zodat je zeker bent dat je niets extra besteld. Controleer vooral dat het eindbedrag dat ze je aanrekenen ook exact hetzelfde is wat je hebt afgesproken. Maak ook foto's van eventuele beschadigingen zodat je bewijsmateriaal hebt, mochten ze je later aansprakelijk willen stellen.
Wij hadden trouwens prima ervaringen bij inleveren bij Avis in Las Vegas. Bij ophalen in Los Angeles probeerde de Avis medewerker ons een vieze en naar wiet ruikende auto aan te smeren. Die heb ik niet geaccepteerd en daarna hebben we een prachtige Honda Passport gekregen.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben dezelfde ervaring met Avis. Prima auto's en niet beter of slechter dan bijvoorbeeld Alamo.
In 2022 was het nog wel een hele uitdaging om onze Fullsize SUV te ruilen in Las Vegas, maar toen hadden veel verhuurmaatschappijen problemen met de vloot waardoor (te) weinig auto's beschikbaar waren. Dat lag niet zozeer aan Avis, de garages waren toen praktisch leeg. Maar ook gewoon prima opgelost.

Ik zie het altijd een beetje zo: mensen die wat te klagen hebben, schrijven reviews want die willen hun hart luchten. Bij mensen bij wie het gewoon goed of prima was, vergeten die review, want het was gewoon volgens verwachting.

En in het ergste geval: als je een auto meekrijgt die je niet bevalt, ga je de volgende morgen gewoon nog even terug om te ruilen. Hebben wij ook wel eens gedaan (bij Alamo op SFO) vanwege een eerstewereld probleem... we vonden de stoelen niet lekker zitten :lol:
Maar al dat soort dingen is echt geen enkel probleem.
Vinay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Vinay »

deebee7 schreef:
21 mei 2025, 20:45
Ik probeer m'n autohuur prijs naar beneden te krijgen en zocht via Avis. Probleem hier is dat ik maar 4 categorieën van auto's krijg en ik zoek minstens een standaard SUV. Ik ben wel terug preferred plus ipv presidents club. Misschien heeft het hier mee te maken. Ik zocht op IAD of DCA. Kan iemand met presidents circle mss even checken of hij/zij ook zo weinig soorten auto's te zien krijgt? (5 juli IAD -23 juli MIA)
Dat heb ik dus ook bij AVIS. Ik ben erachter gekomen dat dit komt, vanwege het inleveren op een andere locatie. Ik ben zelf van plan de JFK-TPA route af te leggen en krijg veel meer keuzes te zien als ik JFK-JFK selecteer.
Jesjah88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesjah88 »

jeppiepruts schreef:
22 mei 2025, 08:56
We zijn volhardend en hebben nogmaals nagevraagd bij ustravel hoe het nou precies zit, dit zijn dus de binnenlandse voorwaarden en deze zijn niet geldig op internationale boekingen. Je kunt buiten nevada gewoon rijden en de cdw is geldig. Dus we hebben gewoon geboekt bij ustravel/alamo. We hebben een naam en de exacte tekst uit de email van alamo en toezegging van ustravel dat we op hen kunnen terugvallen mocht het ter plekke toch anders zijn. Dus wij zijn hiermee voldoende gerustgesteld!
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Vinay Bedankt om even te checken. Ik dacht ook in die richting maar hoopte dat het ergens ook nog aan de status lag. Want die kon ik terug laten verhogen. Maar niet dus. Dan zal het geen Avis worden. Dan zoek ik nog verder naar een betere backup boeking voor Hertz (D klasse $1040 3 weken IAD-MIA)) dan m"n huidige prijs bij National ($1540).
ronenivonne
Amerikakenner

Bericht door ronenivonne »

Prijzen op alamo.de zijn flink omlaag gegaan.

Afgelopen donderdag omgeboekt. Met de rabbatcode THPPS15 een Standaard SUV voor de datums 20-7 t/m 6-8 met tankservice voor €826. Als ik nu kijk zelfs voor €809

Midsize SUV voor dezelfde datum en zonder tankservice al voor €697
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Sterk locatie afhankelijk denk ik.
Voor 3 weken kom ik bij Alamo uit op 1100 euro.
Mijn reservering bij Hertz staat op 565 euro (midsize) met keuze uit de pc aisle.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ronenivonne schreef:
24 mei 2025, 08:02
Dat zal dan locatie specifiek zijn denk ik.

Als ik nu kijk voor mijn wensen in september is het zelfs duurder dan eerder deze week (met de THPPS15 code).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Zelfde voor mij in Florida, veel duurder nu.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

De afgelopen week heb ik contact gehad met Enterprise (ehi_reply@ehi.com) over de verhuurvoorwaarden van Alamo in Las Vegas.
De uiteindelijke conclusie is:
1. Je mag in heel de USA en Canada rijden met je auto. (m.u.v. enkele bijzondere types)
2. De beperking voor Las Vegas w.b.t. het gebied geldt alleen voor de Damage Waiver ("you have to discuss that with the rental branch")
Enterprise doet daar geen uitspraak over maar verwijst naar de vestiging in Las Vegas voor verdere info.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Dan blijf ik hem tricky vinden mbt die exclusions op de CDW als je huurt vanaf LAS. Het lijkt er overigens op dat het niet alleen Las Vegas is maar heel Nevada. Als je namelijk boekt vanaf Reno is de beperking er ook.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Jesjah88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jesjah88 »

d_vdploeg schreef:
24 mei 2025, 15:45
Dan blijf ik hem tricky vinden mbt die exclusions op de CDW als je huurt vanaf LAS. Het lijkt er overigens op dat het niet alleen Las Vegas is maar heel Nevada. Als je namelijk boekt vanaf Reno is de beperking er ook.
Wij hebben ook contact gehad zie mijn bericht hierboven. De beperking geldt niet voor internationale boekingen, hebben zwart op wit bericht gehad van ustravel en alamo dat we gewoon kunnen rijden in alle staten incl CDW met ophaal vanaf LAS vegas.
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Jesjah88 ustravel kan het je 100% garanderen maar uiteindelijk geldt het Amerikaanse Alamo contract. Enterprise.com zegt dat je overal mag rijden maar dat de verzekering niet geldt. Ze verwijzen naar de vestiging in Las Vegas. Vervolgens kunnen ze geen mailadres geven van die vestiging. Mijn conclusie is momenteel dat ik geen Alamo boek in Las Vegas voor een roadtrip buiten genoemde Staten.
ronenivonne
Amerikakenner

ronenivonne schreef:
24 mei 2025, 08:02

Afgelopen donderdag omgeboekt. Met de rabbatcode THPPS15 een Standaard SUV voor de datums 20-7 t/m 6-8 met tankservice voor €826. Als ik nu kijk zelfs voor €809

Midsize SUV voor dezelfde datum en zonder tankservice al voor €697
Excuses, locatie is Miami
ronenivonne
Amerikakenner

harryh schreef:
24 mei 2025, 14:16
Zelfde voor mij in Florida, veel duurder nu.
Mag ik vragen welke periode en ophaal locatie? Wel benieuwd naar onze verschillen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties