Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@deebee7
Je kan via een wandelpad langs de weg van de ene verhuurder naar de andere lopen, maar het kunnen wel redelijke afstanden tussen elkaar zijn, het is een redelijke lange straat.
Je kan via een wandelpad langs de weg van de ene verhuurder naar de andere lopen, maar het kunnen wel redelijke afstanden tussen elkaar zijn, het is een redelijke lange straat.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Er worden voor Hertz veel codes aanbevolen obv AMEX. Heb je daadwerkelijk American Express kaart nodig wanneer je de auto ophaalt?
p.s. Ik heb zo'n 15 pagina's terug gekeken, maar zie hier niets over terug, dus alvast excuus wanneer deze vraag al eerder is gesteld.
Gr
Bert
Er worden voor Hertz veel codes aanbevolen obv AMEX. Heb je daadwerkelijk American Express kaart nodig wanneer je de auto ophaalt?
p.s. Ik heb zo'n 15 pagina's terug gekeken, maar zie hier niets over terug, dus alvast excuus wanneer deze vraag al eerder is gesteld.

Gr
Bert
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat je wel daadwerkelijk een amex card moet hebben om daar gebruik van te maken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En ik meen dat in de voorwaarden staat dat je ook met die kaart moet betalen, dan wel betaald hebben.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik geloof niet , meen niet en heb ook niet horen zeggen dat....
Een publicitaire Amex CDP is voor iedereen bruikbaar !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De meningen op dit forum verschillen hierover. Ik heb het ooit eens aan chat-gpt gevraagd en kreeg deze reactie:
Het gebruik van een kortingscode (CDP-code) van American Express (Amex) bij Hertz zonder daadwerkelijk in aanmerking te komen voor die korting — bijvoorbeeld omdat je geen Amex-kaart hebt — kan risico’s met zich meebrengen, hoewel die risico’s in de praktijk vaak als beperkt worden ervaren. Hier zijn de belangrijkste risico’s en overwegingen:
1. Contractbreuk en annulering
Als je een CDP-code gebruikt waarvoor je officieel niet in aanmerking komt (zoals een Amex-code zonder Amex-kaart), dan:
Overtreed je de voorwaarden van Hertz.
Hertz kan je boeking ter plaatse annuleren of aanpassen, bijvoorbeeld:
De korting verwijderen en het standaardtarief rekenen.
De huur weigeren als je geen Amex-kaart kunt tonen bij het ophalen van de auto.
Dit risico is groter bij populaire locaties of in drukke periodes, waar men strenger kan controleren.
2. Verlies van verzekering of voordelen
Sommige CDP-codes van Amex bevatten specifieke voordelen, zoals:
Gratis extra bestuurder.
Extra verzekeringen of dekking.
Versnelde service via Hertz Gold.
Als je geen Amex-kaart hebt, verval je mogelijk je recht op die voordelen. Bij schade of ongeval kan dit leiden tot ongedekte kosten als de verkeerde veronderstellingen zijn gemaakt over dekking.
3. Mogelijke sancties bij herhaalde of flagrante misbruik
Hoewel Hertz zelden actief klanten blokkeert om CDP-misbruik, zou herhaald of grootschalig gebruik van onbevoegde codes:
Tot een blacklisting of uitsluiting van toekomstige reserveringen kunnen leiden.
Problemen geven bij geschillen of claims (bijvoorbeeld bij een schadeclaim).
4. Moreel en juridisch grijs gebied
Hoewel het juridisch gezien geen misdrijf is (het is geen fraude in strafrechtelijke zin, tenzij je opzettelijk valse gegevens invoert), bevindt het zich in een grijs gebied van contractuele misleiding. Je gebruikt immers een korting waarvoor je niet bent geautoriseerd.
Wat gebeurt er meestal in de praktijk?
Veel mensen melden dat Hertz niet controleert of je een Amex-kaart hebt, zolang je gewoon betaalt met een geldige kaart.
Soms vraagt men expliciet naar de Amex-kaart, vooral bij codes die extra voordelen activeren.
In veel gevallen krijg je gewoon de korting, maar dat is geen garantie.
Het gebruik van een kortingscode (CDP-code) van American Express (Amex) bij Hertz zonder daadwerkelijk in aanmerking te komen voor die korting — bijvoorbeeld omdat je geen Amex-kaart hebt — kan risico’s met zich meebrengen, hoewel die risico’s in de praktijk vaak als beperkt worden ervaren. Hier zijn de belangrijkste risico’s en overwegingen:
Als je een CDP-code gebruikt waarvoor je officieel niet in aanmerking komt (zoals een Amex-code zonder Amex-kaart), dan:
Overtreed je de voorwaarden van Hertz.
Hertz kan je boeking ter plaatse annuleren of aanpassen, bijvoorbeeld:
De korting verwijderen en het standaardtarief rekenen.
De huur weigeren als je geen Amex-kaart kunt tonen bij het ophalen van de auto.
Dit risico is groter bij populaire locaties of in drukke periodes, waar men strenger kan controleren.
Gratis extra bestuurder.
Als je geen Amex-kaart hebt, verval je mogelijk je recht op die voordelen. Bij schade of ongeval kan dit leiden tot ongedekte kosten als de verkeerde veronderstellingen zijn gemaakt over dekking.
Hoewel Hertz zelden actief klanten blokkeert om CDP-misbruik, zou herhaald of grootschalig gebruik van onbevoegde codes:
Tot een blacklisting of uitsluiting van toekomstige reserveringen kunnen leiden.
Problemen geven bij geschillen of claims (bijvoorbeeld bij een schadeclaim).
Hoewel het juridisch gezien geen misdrijf is (het is geen fraude in strafrechtelijke zin, tenzij je opzettelijk valse gegevens invoert), bevindt het zich in een grijs gebied van contractuele misleiding. Je gebruikt immers een korting waarvoor je niet bent geautoriseerd.
Veel mensen melden dat Hertz niet controleert of je een Amex-kaart hebt, zolang je gewoon betaalt met een geldige kaart.
Soms vraagt men expliciet naar de Amex-kaart, vooral bij codes die extra voordelen activeren.
In veel gevallen krijg je gewoon de korting, maar dat is geen garantie.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
2. Verlies van verzekering of voordelen
Gratis extra bestuurder.
---> Wat ik begrepen heb van oud-collega, die bij AVIS gewerkt heeft, dat AMEX Platinum extra verzekeringen heeft in de kaart zelf, waardoor je deze niet via Hertz (of andere verhuurder) afsluit.
Mocht je een ongeluk veroorzaken en/of krijgen, dan zal men eerst naar jouw CC kijken en die verzekeringen, mochten die er niet zijn, dan kan jezelf aansprakelijk hiervoor gesteld worden.
Gratis extra bestuurder.
---> Wat ik begrepen heb van oud-collega, die bij AVIS gewerkt heeft, dat AMEX Platinum extra verzekeringen heeft in de kaart zelf, waardoor je deze niet via Hertz (of andere verhuurder) afsluit.
Mocht je een ongeluk veroorzaken en/of krijgen, dan zal men eerst naar jouw CC kijken en die verzekeringen, mochten die er niet zijn, dan kan jezelf aansprakelijk hiervoor gesteld worden.
- bedeve
- Amerika-expert
Appels en peren ....
Wat een verwarring...
Gratis extra bestuurder.
Gelukkig heeft dit helemaal nix met Amex te maken : Het zijn Gold voordelen...
En ja ; Amex FB platinum heeft als voordeel dat je de huur van de auto niet van de verhuurder hoeft af te nemen...
Hoe vaak kom je dat tegen ??
Wat een verwarring...
Gratis extra bestuurder.
En ja ; Amex FB platinum heeft als voordeel dat je de huur van de auto niet van de verhuurder hoeft af te nemen...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
denk je bedoelt "... dat je de verzekering...".
Ik persoonlijk vind daar het risico aankleven dat de verhuurder je misschien voor ieder krasje een rekening gaat sturen, die je dan bij Amex moet gaan verhalen. Ik heb daar geen zin in, ik ben te vaak in de VS, en de prijzen zonder verzekering zijn meestal ook niet lager. Maar iedereen moet dat voor zichzelf maar bepalen.
- bedeve
- Amerika-expert
bedeve schreef: ↑20 mei 2025, 12:20Appels en peren ....
Wat een verwarring...
Gratis extra bestuurder.
En ja ; Amex FB platinum heeft als voordeel dat je de verzekering van de auto niet van de verhuurder hoeft af te nemen...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Ja @harryh ;dat bedoelde ik .harryh schreef: ↑20 mei 2025, 13:06
denk je bedoelt "... dat je de verzekering...".
Ik persoonlijk vind daar het risico aankleven dat de verhuurder je misschien voor ieder krasje een rekening gaat sturen, die je dan bij Amex moet gaan verhalen. Ik heb daar geen zin in, ik ben te vaak in de VS, en de prijzen zonder verzekering zijn meestal ook niet lager. Maar iedereen moet dat voor zichzelf maar bepalen.
En daar sloeg mijn opmerking "Hoe vaak kom je dat tegen "op ...
Want ; jij hoeft niet te vrezen dat je dan op elk krasje zou moeten letten ( nog steeds zonder eigen risico ) maar waarom zouden we ...
Levert geen prijsvoordeel op.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Dank allen voor de terugkoppeling op de AMEX vraag. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen geen risico te nemen, aangezien ik geen verassingen aan de balie wil om vervolgens 'met de rug tegen de muur' meer te moeten afrekenen.
Aangezien ik met KLM vlieg, heb ik uiteindelijk de boeking gedaan met KLM Passengers CDP 739924, PC 210402 en RQ BEST. Dat scheelde onder aan de streep $ 60,-, met de mogelijkheid tot annuleren tot laatste moment, dus de mogelijkheid om de prijzen in de gaten houden en te wijzigen wanneer het nog goedkoper wordt.
Gr
Bert
Dank allen voor de terugkoppeling op de AMEX vraag. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen geen risico te nemen, aangezien ik geen verassingen aan de balie wil om vervolgens 'met de rug tegen de muur' meer te moeten afrekenen.
Aangezien ik met KLM vlieg, heb ik uiteindelijk de boeking gedaan met KLM Passengers CDP 739924, PC 210402 en RQ BEST. Dat scheelde onder aan de streep $ 60,-, met de mogelijkheid tot annuleren tot laatste moment, dus de mogelijkheid om de prijzen in de gaten houden en te wijzigen wanneer het nog goedkoper wordt.
Gr
Bert
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Goedemorgen,
Wij willen in de periode 4 augustus tot en met 21 augustus een auto huren minimaal een midsize SUV.
Eerder hebben wij een auto gehuurd bij Alamo en dat is ons zeer goed bevallen.
Hebben jullie tips via welke website te huren en misschien andere tips waar rekening mee te houden?
Wij willen in de periode 4 augustus tot en met 21 augustus een auto huren minimaal een midsize SUV.
Eerder hebben wij een auto gehuurd bij Alamo en dat is ons zeer goed bevallen.
Hebben jullie tips via welke website te huren en misschien andere tips waar rekening mee te houden?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je kunt via Alamo boeken bij US travel via https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/
Of via alamo.de met kortingscode THPPS15 (in te vullen bij ratbattcodes en dan vertrags-ID)
Alle verzekeringen zitten er standaard bij. Optionele verzekeringen kan, maar is niet nodig. Tenzij je van plan bent je sleutels te verliezen of zonder benzine komen te staan, dan is aanvullende road assistance misschien handig. Maar ik gebruik het nooit. Standaard pechhulp zit erbij.
Wat wordt je route? Het heeft er alle schijn van dat er restricties zijn als je huurt bij Alamo vanuit Nevada. Daar geldt sinds kort dat de CDW (collision Damage waiver) alleen in de aangrenzende staten geldt. Reis je bijvoorbeeld door Colorado geldt er geen CDW.
Kun je iets meer info geven over jullie reis, samenstelling reisgezelschap, of er meer mensen gaan rijden, ect? Dan kunnen we je nog beter helpen.
Andere forumleden hebben ook vast nog wel een aanvulling.
Of via alamo.de met kortingscode THPPS15 (in te vullen bij ratbattcodes en dan vertrags-ID)
Alle verzekeringen zitten er standaard bij. Optionele verzekeringen kan, maar is niet nodig. Tenzij je van plan bent je sleutels te verliezen of zonder benzine komen te staan, dan is aanvullende road assistance misschien handig. Maar ik gebruik het nooit. Standaard pechhulp zit erbij.
Wat wordt je route? Het heeft er alle schijn van dat er restricties zijn als je huurt bij Alamo vanuit Nevada. Daar geldt sinds kort dat de CDW (collision Damage waiver) alleen in de aangrenzende staten geldt. Reis je bijvoorbeeld door Colorado geldt er geen CDW.
Kun je iets meer info geven over jullie reis, samenstelling reisgezelschap, of er meer mensen gaan rijden, ect? Dan kunnen we je nog beter helpen.
Andere forumleden hebben ook vast nog wel een aanvulling.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de snelle reactie.
We vliegen naar Miami en willen een rondreis maken met de klok mee om uiteindelijk weer in Miami te eindigen. We gaan samen met onze 2 kinderen 7 en 10 jaar oud en rijden beiden. Het is de bedoeling dat we op best wat verschillende bestemmingen slapen dus een grote auto is wel prettig ivm bagage.
We vliegen naar Miami en willen een rondreis maken met de klok mee om uiteindelijk weer in Miami te eindigen. We gaan samen met onze 2 kinderen 7 en 10 jaar oud en rijden beiden. Het is de bedoeling dat we op best wat verschillende bestemmingen slapen dus een grote auto is wel prettig ivm bagage.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zelf boek ik meestal via Avis.IS of Avis.DK (Avis ES geeft ook prima resultaten).
Er zijn vele codes te vinden op dit forum waarmee je extra korting krijgt bij de verschillende aanbieders dus neem die ook mee!
Er zijn vele codes te vinden op dit forum waarmee je extra korting krijgt bij de verschillende aanbieders dus neem die ook mee!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ik probeer m'n autohuur prijs naar beneden te krijgen en zocht via Avis. Probleem hier is dat ik maar 4 categorieën van auto's krijg en ik zoek minstens een standaard SUV. Ik ben wel terug preferred plus ipv presidents club. Misschien heeft het hier mee te maken. Ik zocht op IAD of DCA. Kan iemand met presidents circle mss even checken of hij/zij ook zo weinig soorten auto's te zien krijgt? (5 juli IAD -23 juli MIA)
De verzekerde bedragen voor wettelijke aansprakelijkheid zijn sinds begin dit jaar aanzienlijk verlaagd. Boek je direct bij de verhuurders, of via een intermediair die geen extra diensten biedt, dan krijg heb in veel gevallen $300.000 dekking. Een aantal partijen waaronder Sunny Cars, TUI Cars en usareisen.de (er kunnen er meer zijn, maar dit zijn de 3 die ik ken) vullen de dekking aan tot 7,5 of 10 miljoen. De kans is 99,9% dat je zo'n hoge dekking niet nodig hebt, maar het is wel iets om even bij stil te staan. Al is de kans nihil: als jij de veroorzaker bent van een groot ongeluk met veel persoonlijk leed, dan weet ik niet of $300.000 voldoende is.PatrickvanW86 schreef: ↑21 mei 2025, 09:49Hebben jullie tips via welke website te huren en misschien andere tips waar rekening mee te houden?
-
- Amerika-ontdekker
Heb dit topic een tijdje meegelezen, wij hebben ook geboekt op las vegas dit jaar via ustravel en gaan naar wyoming en montana. We schrokken van de berichten hierboven van de cdw en hebben het ustravel nagevraagd: we hebben op de mail bevestigd gekregen dat we gewoon buiten de genoemde staten mogen rijden en de cdw is inbegrepen!
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Jesjah88
Ik vind een mailbevestiging van de boekingssite waar je boekt wel een beetje tricky. Wellicht verstandig om ook vanuit jullie kant aan US travel een bevestiging te vragen vanuit Alamo zelf. Eerder heeft forumlid @JWTS dat ook geprobeerd en niet gekregen. Voor hem/haar een reden om naar een andere verhuurder uit te wijken die deze restrictie niet heeft.
Je hebt namelijk, los van dat je via US travel boekt, verder niets met hen van doen. Je maakt rechtstreeks een boeking in het systeem van Alamo. US travel (en bijvoorbeeld ook american vacations) zijn ''slechts'' een distributiekanaal van Alamo.
De voorwaarden van Alamo zijn van toepassing en daar staat in dat CDW alleen van toepassing is in de staten die worden genoemd. Ik zou US travel de vraag stellen wat je moet doen mocht je in bijvoorbeeld Montana een ongeluk(je) krijgen. Kun je je dan tot hen wenden? De lokale Alamo medewerker zal naar de voorwaarden kijken en die ziet dat staan... US travel gaf in de post van JWTS aan dat ze een bevestiging hebben van hun accountmanager, maar het levert gewoon gedoe op. Moet je naar US travel terug, die moeten gaan overleggen, hey ze hebben ineens een andere accountmanager gekregen bij Alamo, die weet nergens van... gedoe.. En een aanrijding(kje) op vakantie (hoe klein wellicht ook) is, weet ik helaas uit ervaring, al irritant en rompslomp genoeg.. Dan wil je je niet ook nog druk hoeven maken over hey is het wel verzekerd?
Ik vind een mailbevestiging van de boekingssite waar je boekt wel een beetje tricky. Wellicht verstandig om ook vanuit jullie kant aan US travel een bevestiging te vragen vanuit Alamo zelf. Eerder heeft forumlid @JWTS dat ook geprobeerd en niet gekregen. Voor hem/haar een reden om naar een andere verhuurder uit te wijken die deze restrictie niet heeft.
Je hebt namelijk, los van dat je via US travel boekt, verder niets met hen van doen. Je maakt rechtstreeks een boeking in het systeem van Alamo. US travel (en bijvoorbeeld ook american vacations) zijn ''slechts'' een distributiekanaal van Alamo.
De voorwaarden van Alamo zijn van toepassing en daar staat in dat CDW alleen van toepassing is in de staten die worden genoemd. Ik zou US travel de vraag stellen wat je moet doen mocht je in bijvoorbeeld Montana een ongeluk(je) krijgen. Kun je je dan tot hen wenden? De lokale Alamo medewerker zal naar de voorwaarden kijken en die ziet dat staan... US travel gaf in de post van JWTS aan dat ze een bevestiging hebben van hun accountmanager, maar het levert gewoon gedoe op. Moet je naar US travel terug, die moeten gaan overleggen, hey ze hebben ineens een andere accountmanager gekregen bij Alamo, die weet nergens van... gedoe.. En een aanrijding(kje) op vakantie (hoe klein wellicht ook) is, weet ik helaas uit ervaring, al irritant en rompslomp genoeg.. Dan wil je je niet ook nog druk hoeven maken over hey is het wel verzekerd?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 mei 2025, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties