Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Iemand die me kan zeggen of ik enig ‘risico’ loop als ik voor mijn zomerreis zowel bij Avis als Hertz een auto reserveer (allebei later betalen) en dan afhankelijk van de keuze bij de ene of de andere de auto annuleer of ‘no show’ ben?
Misschien geen direct antwoord op je vraag.
Alamo staat letterlijk:
Er wordt alleen in rekening gebracht als de auto wordt afgehaald.
Avis:
Tot op de laatste minuut annuleren.
Hertz:
Zul jij ook weten maar genoeg forumleden die de auto niet afhalen niet annuleren dus niet betalen.
Ook zijn er weer forumleden die wel ter plekke annuleren dus zeker geen kosten maken.
Voor mij zijn Avis en Alamo altijd het goedkoopst maar ik boek direct een fullsize
en annuleer ter plekke of 1 dag voordat ik het vliegtuig instap.
Alamo staat letterlijk:
Er wordt alleen in rekening gebracht als de auto wordt afgehaald.
Avis:
Tot op de laatste minuut annuleren.
Hertz:
Zul jij ook weten maar genoeg forumleden die de auto niet afhalen niet annuleren dus niet betalen.
Ook zijn er weer forumleden die wel ter plekke annuleren dus zeker geen kosten maken.
Voor mij zijn Avis en Alamo altijd het goedkoopst maar ik boek direct een fullsize
en annuleer ter plekke of 1 dag voordat ik het vliegtuig instap.
Iemand ervaringen met ophalen auto in Washington Dulles of Ronald Reagan airport? Ik heb voor beide luchthavens een boeking staan (prijzen zijn gelijk). We verblijven in Arlington dus de auto ophalen in Ronald Reagan is veel dichter (goedkopere uber ride) dan Dulles. Maar ik ben wat bang dat de autokeuze een stuk minder gaat zijn op de nationale luchthaven (Ronald Reagan) dan op de internationale (Dulles). Ik kies uit de aisles van Hertz of National.
Dulles is ook een offsite locatie dus mogelijks ook moeilijker te lopen van de ene verhuurder naar de andere (vergelijken
). Ook niet zeker of een Uber ons daar kan afzetten of we eerst naar de luchthaven zelf moeten.
We gaan die ochtend ook nog wel naar Udvar Hazy center wat vlak naast Dulles ligt.
Alle inzichten welkom!
Dulles is ook een offsite locatie dus mogelijks ook moeilijker te lopen van de ene verhuurder naar de andere (vergelijken

We gaan die ochtend ook nog wel naar Udvar Hazy center wat vlak naast Dulles ligt.
Alle inzichten welkom!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@deebee7
Wij hebben vorige zomer bij Alamo in Dulles Airport een pickup truck gehuurd.
Veel keuze, maar toch goed kijken of het voertuig toch wel proper is.
Skip The Counter ging niet bij Alamo in deze vestiging.
Wij hebben vorige zomer bij Alamo in Dulles Airport een pickup truck gehuurd.
Veel keuze, maar toch goed kijken of het voertuig toch wel proper is.
Skip The Counter ging niet bij Alamo in deze vestiging.
Was dit op een externe locatie? (of aan het luchthavengebouw zelf?)
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@deebee7
We zijn met een bus van Dulles luchthaven naar de Alamo vestiging vervoerd geweest.
Ik zag dat de meeste verhuurders daar gegroepeerd zaten.
Was niet zo ver van de luchthaven zelf.
We zijn met een bus van Dulles luchthaven naar de Alamo vestiging vervoerd geweest.
Ik zag dat de meeste verhuurders daar gegroepeerd zaten.
Was niet zo ver van de luchthaven zelf.
Bedankt. Ik had op google maps idd gemerkt dat het een offsite locatie was. Maar vroeg me af of je je daar door een rideshare kan laten afzetten als je niet van de luchthaven komt of je eerst met al je bagage naar de luchthaventerminal moet om dan vervolgens weer alle bagage op een shuttle te zeulen. Zou alleen maar ik voordeel van Ronald Reagan airport wijzen.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben daar de auto ook opgehaald laatste trip, was nog wel zo'n 10 minuten van het vliegveld vandaan maar er rijdt vaak een bus.
Er zit gewoon een parkeerplaats voor waar je je ook kunt af laten zetten dus geen probleem om met een rideshare daar naartoe te gaan.
Er zit gewoon een parkeerplaats voor waar je je ook kunt af laten zetten dus geen probleem om met een rideshare daar naartoe te gaan.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@habbekuk het is een Dodge Durango GT geworden.
AVIS raadt ik trouwens iedereen ook af in Las Vegas… We moesten daar allereerst meer dan een uur wachten voordat we geholpen werden (slechts 3 balies open…). Daarnaast was de medewerker ontzettend onbeschoft en probeerde hij op hele slinkse wijze met agressieve verkooptechnieken ons extra verzekeringen aan te smeren. Hij bleef maar volhouden dat we onverzekerd waren, terwijl onze reservering mét LDW en wettelijke aansprakelijkheid van $500K is gemaakt. We hebben ruim 30 minuten met hem staan praten voordat we uiteindelijk de sleutel meekregen. Dat verklaard ook enigszins de lange wachttijd, want het duurde bij iedereen heel lang.
Heb nog even de Google reviews gecheckt van deze locatie en het regent (dezelfde) klachten. Benieuwd of het goed gaat bij het inleveren. Las namelijk ook veel reviews van mensen die schoonmaakkosten in rekening gebracht kregen.
AVIS raadt ik trouwens iedereen ook af in Las Vegas… We moesten daar allereerst meer dan een uur wachten voordat we geholpen werden (slechts 3 balies open…). Daarnaast was de medewerker ontzettend onbeschoft en probeerde hij op hele slinkse wijze met agressieve verkooptechnieken ons extra verzekeringen aan te smeren. Hij bleef maar volhouden dat we onverzekerd waren, terwijl onze reservering mét LDW en wettelijke aansprakelijkheid van $500K is gemaakt. We hebben ruim 30 minuten met hem staan praten voordat we uiteindelijk de sleutel meekregen. Dat verklaard ook enigszins de lange wachttijd, want het duurde bij iedereen heel lang.
Heb nog even de Google reviews gecheckt van deze locatie en het regent (dezelfde) klachten. Benieuwd of het goed gaat bij het inleveren. Las namelijk ook veel reviews van mensen die schoonmaakkosten in rekening gebracht kregen.
@nwolf Bedankt voor de info over Washington Dulles. Weet je per toeval ook of het makkelijk was om van de ene verhuurder naar de andere te wandelen? Ik heb momenteel een huur staan bij Hertz en bij National. Wil de 2 graag even vergelijken ter plekke op vlak van keuze van auto.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De prijzen zijn inmiddels gelukkig flink gezakt. Dezelfde auto bij dezelfde broker voor minder dan usd100 per dag. Dat hebben we er graag voor over.peacelord schreef: ↑22 dec 2024, 15:56Via Autoeurope een Suburban gereserveerd voor onze reis in juli augustus. Starten in SLC en eindigen in Denver. Mag wat kosten: de autohuur is €2280 en de one way toeslag $350 voor 20 dagen. Dat was even slikken, 2 jr geleden reed ik deze auto een maand vanaf Las Vegas voor iets meer dan de helft. Maar goed het rijdt eindeloos vind ik. Wat ik alleen best vreemd vind is dat er geen adaptive cc op zit, maar da’s geen dealbreker dus.
SLC lijkt een prijzige locatie en de PC status achtige zaken die ik bij veel bedrijven heb zetten hier geen zoden aan de dijk. In ieder geval niet voor deze auto. Zelfs de tahoe is hier met rechtstreeks huren overal duurder.
Als hier iemand nog een tip heeft om er nog een paar honderd vanaf te krijgen dan houd ik me graag aanbevolen.
check wel even de aansprakelijkheidsverzekering. bij autoeurope is dit vaak het wettelijke minimum per staat en dat is in sommige staten zeer laag (10000)
Nu ga ik toch twijfelen, heb een reservering staan bij Avis LAX, om in Las Vegas in te leveren. Iemand nog slechte ervaringen hiermee? Heb er ook nog 2 bij Alamo staan als backup.
- nwolf
- Amerikakenner
@deebee7 Excuses!! Ik heb Dulles en Baltimore met elkaar verwisseld. Wij zouden laatste vakantie op Dulles vliegen maar dat werd door de maatschappij in eens Baltimore. Daar was alles in 1 grote ruimte met parekeerplaats.
Als ik googlemaps zo zie lijkt het bij Dulles nog gewoon losse locaties te zijn net buiten het vliegveld.
Dus helaas niet goed geinformeerd tenzij je via baltimore gaat vliegen
Als ik googlemaps zo zie lijkt het bij Dulles nog gewoon losse locaties te zijn net buiten het vliegveld.
Dus helaas niet goed geinformeerd tenzij je via baltimore gaat vliegen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- wbtje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 24
ik ben het eens met je. Ik heb toevallig een standard crosover geboekt vorige week voor drie weken voor 844 dollar en dat met een gold package! een uur later keek ik weer was de prijs veranderd naar 1300! Als ik jullie was zou ik dagelijks even US travel in de gaten houden.Trom schreef: ↑14 mei 2025, 21:34@JWTS Zelf zou ik in de VS altijd een SUV kiezen en geen fullsize. Het wat hoger zitten is fijn en geeft een mooi uitzicht. Ik zou dan tenminste voor een midsize kiezen maar liever voor een Standard. En dan bv een Ford Explorer proberen te scoren.
Ook zou ik kiezen voor de zekerheid van UStravel.
Als je dat doet wel ff nakijken of je kostenloos kunt annuleren op dit tijdstip of dat je gewoon een no show kunt doen voor je boeking bij alamo.de

USA? Bin there Done that and i definitely will go back!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nog een andere vraag: maakt het uit op welke site je boekt bij AVIS? Ik zie momenteel een heel interessante prijs staan op Avis.es (Spaanse site) na een rondje door Europa gemaakt te hebben. De verzekeringen lijken me dezelfde en eigen risico staat op 0.
Momenteel heb ik dezelfde wagen bij AVIS.be aan €200 meer staan…
Momenteel heb ik dezelfde wagen bij AVIS.be aan €200 meer staan…
@nwolf Geen probleem. Bedankt om recht te zetten. Ik zoek nog wat verder naar info dan.
- nwolf
- Amerikakenner
@Timothy555 Nee, ik boek zelf meestal Avis.IS of DK zolang het europa is zijn dezelfde spelregels van toepassing voor zover mij bekend.
@JWTS @Bensiegel In 2022 hebben wij gehuurd bij Avis LAX en ingeleverd bij LAS. Inleveren ging supersnel en geen enkel probleem. Tis natuurlijk al een tijdje geleden, maar toch...
@Timothy555
M.i. hebben alle Europese Avis sites dezelfde voorwaarden. Laat anders je browser even vertalen. Net als bij N. Wolf zijn de prijzen voor mij bij Avis.is en Avis.dk vaak het best.
@Timothy555
M.i. hebben alle Europese Avis sites dezelfde voorwaarden. Laat anders je browser even vertalen. Net als bij N. Wolf zijn de prijzen voor mij bij Avis.is en Avis.dk vaak het best.
@JWTS
staan dan kunnen we een maatje kleiner dan de Surburban.
Met Avis heb ik nog nooit gedoe gehad kan op mijn locatie ook
altijd direct de garage inlopen.
Bedankt voor je reactie.
Dat is wel een mooie bak die heb ik voor het twede gedeelte van de reis
staan dan kunnen we een maatje kleiner dan de Surburban.
Met Avis heb ik nog nooit gedoe gehad kan op mijn locatie ook
altijd direct de garage inlopen.
Bedankt voor je reactie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12449 Weergaves
-