Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Maaltijd op nachtvlucht MCO - AMS (Delta)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
marina82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Maaltijd op nachtvlucht MCO - AMS (Delta)

Bericht door marina82 »

Wij vliegen komend weekend van MCO via Detroit terug naar Ams. Op MCO om 6 pm, dan 10:30 pm Detroit naar Ams en daar zijn we dan om half één 's middags. Nu vind ik het handig om te weten (ook omdat we met kinderen zijn) wat we aan eten kunnen verwachten. Ik dacht eigenlijk dat we ontbijt zouden krijgen voor de landing, maar in Delta My Trips zie ik dat het lunch/diner is. Dat krijgen we niet op de korte vlucht maar op de lange verwachtik. Maar we boarden om half elf 's avonds, gaan ze dan nog die maaltijd serveren?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Maaltijd op nachtvlucht MCO - AMS (Delta)

Bericht door harryh »

Yep je krijgt een chicken or pasta diner op die Delta vlucht van Detroit naar AMS, uurtje na vertrek. Maandagavond vanaf TPA gevlogen, diner kwam wat later vanwege veel turbulentie.

En je krijgt ontbijtje uurtje voor de landing.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@marina82 De overheerlijke chicken or Pasta :lol: Als je pech hebt en een beetje achterin het vliegtuig zit heb je vaak alleen de chicken of de pasta nog nog over en is er geen keuze meer.. Iets om rekening mee te houden, zeker met kinderen.

Bovenstaande is voor ons DE reden dat wij de maaltijd aan ons voorbij laten gaan en afhankelijk van hoe laat we terugvliegen vaak vooraf een Denny's of een IHOP plunderen. Dan wel een flinke maaltijd nuttigen voor we aan boord gaan. Ja is duur(der), zeker op een airport, maar altijd beter dan het vliegtuig eten.

Overigens: De volgende keer kun je je vraag beter hier stellen:

viewtopic.php?f=30&t=75473&start=6540

Het topic voor alle vragen mbt vliegreizen naar de VS. Dat houdt het forum overzichtelijker dan losse topics en je krijgt sneller antwoord omdat meer mensen dat topic volgen :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

d_vdploeg schreef:
06 mei 2025, 08:29
Als je pech hebt en een beetje achterin het vliegtuig zit heb je vaak alleen de chicken of de pasta nog nog over en is er geen keuze meer.. Iets om rekening mee te houden, zeker met kinderen.
Ik zie dit vaker voorbij komen, maar ik heb dit echt letterlijk nog nooit gehad. Dat er geen keuze meer was dus.
En wij zitten heel regelmatig achterin (bijvoorbeeld omdat de configuratie van het vliegveld daar soms 2-3-2 is in plaats van 3-3-3). We vliegen ook met verschillende maatschappijen (Delta, KLM, United, BA.

Maar goed, wij wijken volgens mij sowieso wel af, want het eten in het vliegtuig is zeker niet de lekkerste maaltijd van de vakantie. Maar zeker ook niet vies. Alhoewel, nu ik er nog eens over nadenk... het 'ontbijt' op onze KLM vlucht in 2023 van LA naar AMS komt toch wel bovenaan in de top 10 van meest vieze maaltijden ooit. Kleffe amerikaanse pannenkoeken helemaal zompig van de mierzoete caramelsaus met cranberries en keiharde blokjes onrijpe meloen. Degene die dat heeft bedacht moet (alsnog) ontslagen worden!

Overigens kun je eventueel voor de kinderen vaak ook speciale kindermenu's bestellen. Dan weet je vooraf wat zij krijgen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ieder zijn of haar smaak natuurlijk, maar ik word al misselijk als ik de geur ruik. Zeker het ontbijt, of de snack voor de landing als je naar de VS vliegt kan me gestolen worden.. Vaak een pizza of inderdaad een kleffe pannenkoek…. Dan ben je natuurlijk ook wel gaar van zo’n lange vlucht dat helpt ook niet mee natuurlijk…

Het leuke is, het KAN wel, wij zijn aantal jaar terug in de gelukkige omstandigheid geweest business class te vliegen. Het eten is daar gewoon meer dan prima…
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het slechtste eten hebben wij bij Air Canada gehad. Een aantal keer zeer naar tevredenheid mee gevlogen, maar na corona is het echt bagger geworden. In de premium economy een ontbijt in een papieren zakje met een in plastic verpakt droog minicroissantje en een klein yoghurtje is toch beneden peil. Ook de warme maaltijd was erbarmelijk. De zalm was zo droog dat hij bijna poedervorm geworden was. En dat was niet op 1 toevallig moment. We hebben het inmiddels vaker gehad en hebben Air Canada dus in de ban gedaan.
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Wij vlogen heen met Lufthansa heen terug met United en wij konden bij onze boeking aangeven of we voor de kinderen een Kinder menu wilde hebben. Dit kon ook nog na het boeken bij het "beheren" van de booking. Geen idee of dit ook bij Delta kan.

De kinderen kregen het eten ook al geserveerd voordat ze langs kwamen met het eten voor de "volwassenen"

Heen kregen de meiden een pasta bolognese wat prima was. Terug was het een gebakken aardappel met wat erbij wat leek op kip, dat was niet zo bijzonder.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik vind het eten in het vliegtuig ook gewoon ok, al is het ontbijt tegenwoordig soms wel belabberd. Inderdaad die pannenkoeken met mierzoete bessenprut van KLM was een dieptepunt, maar ik vond het koude, harde croissantje van Air France met 4 stukjes fruit ook geen succes. De "chicken or pasta' maaltijd is eigenlijk altijd wel prima.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Precies: het ontbijt is verschrikkelijk, verder gaat het best. Ik bestel tegenwoordig meestal een vegetarische maaltijd; die zijn vaak lekkerder dan de standaardmaaltijden.

Marianne
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

de KLM maaltijden zijn de laatste tijd wel sterk verbeterd. Hoogtepunt was het broodje kroket op een vlucht naar LAX. Wat..een...feest!
Wist je trouwens dat je altijd om een stuk bananenbrood kunt vragen? Zeker op Europese vluchten. Toch wel wat beter dan een broodje (room)kaas.
Delta kan ik mij niet goed herinneren. De laatste keer was het ontbijt iets van havermout ofzo. Maar dit was wel in premium economy.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het ontbijt bij American Airlines afgelopen zondag was prima! Een bakje Griekse (Vanille) Yoghurt met een zakje noten. Was bijzonder lekker! Bij KLM in het verleden regelmatig een warm kaasbroodje gehad. Die sla ik altijd over, kaas is aan mij niet besteed. :|

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tobo
Amerika-ontdekker

Bericht door tobo »

Ik krijg flashbacks naar de bak treurnis op m'n meest recente vlucht met Condor. Ik ben absoluut geen picky eater, maar die pasta was niet te vreten.
1 hap was het genoeg.

Iemand ervaring met Aer Lingus?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

dejong89 schreef:
07 mei 2025, 16:40
de KLM maaltijden zijn de laatste tijd wel sterk verbeterd.
Grappig, ik vloog begin februari dit jaar met KLM naar NL en vond op beide vluchten de maaltijden juist echt veel slechter geworden dan voorheen. Normaal eet ik het wel gewoon, ook al is het niet geweldig. Dit keer heb ik dingen gewoon laten staan, omdat ik het niet weg kon krijgen. Smaken verschillen dus :-)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
08 mei 2025, 06:45
Bij KLM in het verleden regelmatig een warm kaasbroodje gehad.
Probleem met dat soort snacks vind ik is dat het allemaal een kleffe bedoeling wordt. Wij hadden op onze vlucht vorig jaar juni naar Las Vegas via Chicago met United een kleffe pizza waar de bodem nou niet bepaald lekker knapperig was. Komt toch omdat ze de boel opwarmen in de magnetron volgens mij.

We hadden behoorlijke turbulentie bij de nadering van Chicago. Volgens mij is dat heel specifiek voor daar omdat het aan het meer van Michigan ligt. Laat ik het zo zeggen, het was de eerste keer en enige keer in inmiddels 8x VS dat mijn aanstaande vrouw een toilet opzocht voor we door immigrations gingen :lol:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die uitkijken naar het eten in een vliegtuig...
:blink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mij is al heel lang duidelijk dat het niet veel is. Vrijwel niemand die alles opeet. Verwacht er niks van dan kan het niet tegenvallen. :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat ik de laatste jaren ook niet fijn vind: houten bestek. :thumbdown:

De smaak van het eten wordt er helemaal door bedorven. :?

Je komt het steeds vaker tegen (ook buiten het vliegtuig) maar ik vind het geen goed alternatief voor het plastic bestek waarmee je zonder bijsmaak eet. Misschien moet ik de volgende keer mijn eigen plastic bestek maar meenemen in het vliegtuig. Zou dat trouwens mogen? :think:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
16 mei 2025, 05:48
Wat ik de laatste jaren ook niet fijn vind: houten bestek.
Dat dus! Het gevoel dat je elk moment een splinter ergens in je mond hebt zitten.

Ik gok dat ze je voor een plastic vork of mes helemaal binnenste buiten keren. Mn moeder zei vroeger altijd als ik weer op het punt stond om een domme actie uit te halen, proberen doet leren. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig een stuk minder probeer. Dus ik schijn er van geleerd te hebben...
:wink:
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik heb een Tupperware bestekset en dit mag gewoon mee in het vliegtuig. Wordt niet naar gekeken. Gebruik het ook als we tijdens de reis ergens stoppen voor een picknick.

Moet ook zeggen dat wij meestal eigen eten meenemen voor in het vliegtuig. De vliegtuigmaaltijden kijken wij niet naar uit 😉

Tip van mijn dochter; een bakje noodels mee; heet water erbij vragen en een betere maaltijd dan in het vliegtuig.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

mpaauwe schreef:
16 mei 2025, 10:06
een bakje noodels mee; heet water erbij vragen en een betere maaltijd dan in het vliegtuig.
Dit was vast teveel gevraagd voor de stewardessen van SAS waarmee we in februari terugvlogen vanuit LA. We vlogen premium economy, maar toen ik bij het ontbijt om melk vroeg hadden ze het niet en de pakjes melk die ze voor de koffie hadden, geen koffiemelk maar gewone, kreeg ik niet omdat ze voor de koffie waren. Als ze misschien over waren nadat ze in de economy geweest was, zou ik er eventueel iets van kunnen krijgen. Uiteindelijk bleef er inderdaad wat over en dat was genoeg voor een klein half plastic bekertje. En dan het chagrijn waarmee ze bediende :evil:
Over het eten kan ik niks zeggen, want ik was ziek met koorts, dus niks had gesmaakt.
Wel goed was het eten bij Virgin Atlantic. Wij vliegen wel altijd premium economy. Ook goed was het bij LOT, maar dan de heenweg, terug was een stuk minder. Nu was dit wel voor corona, dus hoe het nu is weten we niet. Dat gaan we volgend jaar april meemaken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer