Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd verbinden Auto Android Ford.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Hulp gevraagd verbinden Auto Android Ford.

Bericht door HennyCox »

Weet misschien iemand de oplossing voor het volgende:
Ik heb een Samsung S22 ultra en een Ford Expedition gehuurd nu. Ik ben verbonden via Bluetooth met de Ford, en muziek afspelen lukt. Probleem is dat Auto Android niet lukt. Dus het display met mijn appstore (bv Maps/ Spotify) krijg iket geen mogelijkheid te zien. Ik krijg in het verbindingsmenu met mijn telefoon 3 icoontjes te zien: telefoon- hoorntje + muzieknootje + het Android Auto icoontje. De laatste blijft uit en de andere 2 staan (en werken dus ook). Als ik.op Android Auto icoon klik....geeft ie aan dat ie iets aan het doen is (draaiend rondje) en dan melding met iets van Sync.

Iemand een oplossing hiervoor?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hulp gevraagd verbinden Auto Android Ford.

Bericht door dejong89 »

bluetooth verbinding wissen en zorgen dat het kabeltje in de juiste poort zit van de auto?
Ik heb zelf een Mazda. Het onderste poortje is geen Android auto. De bovenste wel. Te herkennen aan dit icoontje
image.png
image.png (3.83 KiB) 808 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Inderdaad @HennyCox, dit staat er: "Use the SYNC USB port closest to the SYNC screen. "
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@dejong89 Bedankt voor de tip, maar werkt nog steeds niet. Ik kan wel muziek afspelen via de spotify-app op de telefoon en het geluid van bv Google maps doet het ook, maar geen kaart in beeld. Wel de afbeelding vd track van spotify in beeld.

@harryh Nee, die melding krijg ik niet, maar een andere met Sync...blijft "zoeken".

Ik ben volgende week even 2 dagen in Vegas en dan nog 2 weken verder een rondje: ga deze auto terugbrengen, Ford is blijkbaar vaak een probleem met Android Auto :roll:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Heb je de Andoid Auto app op het display van de auto?
(ik heb toevallig vorige maand een Ford Escape gehuurd en daar -voor de eerste keer- Andoid auto werkend op gekregen). Wireless!

Dus eerst je GSM via bluetooth koppelen aan de auto. Dan in het menu van het display van de Expedition op zoek naar Android auto (of: ga naar verbonden telefoons, selecteer your telefoon en er zou een button Android auto zichtbaar moeten worden).
En anders deze uitleg even bekijken:
Laatst gewijzigd door Frasi op 03 mei 2025, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Heb zelf een best oude Samsung (Note 20) en heb sinds 2021 4x Ford gehuurd ( 2x Expediton, Explorer en Edge) en heb prive ook 2x een Ford. Mijn ervaring is dat Android auto alleen goed werkt met een kabeltje. BlueTooth kan prima voor music , maar dan mis je aantal functies. Tegenwoordig zitten er ook USB-C connecties in de Ford.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Tijdens mijn laatste reis in september werkte het ook niet met mijn Belgische smartphone. Ik kocht een prepaid phone bij wallmart, toen werkte alles perfect. Lijkt mij dat het daar ergens moet gezocht worden.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Dank allen voor de tips. Het heeft geen zin meer....mijn telefoon is vanmiddag in Lake Powell beland, toen mijn vriendin haar shirt uit haar tas haalde...viel mijn telefoon de diepte in :cry: :cry:
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@HennyCox wat vreselijk vervelend voor je. Gelukkig ben je in de US en staat de dollar laag…een geluk bij een ongeluk, toch? :shock:
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Ach als we thuis zijn verzekering inschakelen. Gelukkig heb ik mijn werktelefoon nog bij me. Bij deze doet Android Auto het trouwens direct. Lag dus waarschijnlijk aan de telefoon die nu op 100 meter diep ligt :lol: :lol:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@HennyCox Het heeft gewoon zo moeten zijn :lol:

Zonder gekheid.. Wel flink balen zeg.. Kun je je werktelefoon zomaar gebruiken in de VS? Bij ons op het werk is dat geblokkeerd en kunnen we hem alleen in de EU gebruiken..
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@d_vdploeg Ja, ik kan/kon hem gebruiken. Niet de data van KPN, maar met US-simkaartje ging het prima...tot vandaag: gaat ie ineens zichzelf compleet resetten :shock:
Alle foto's weg...net naar The Wave geweest, echt ongelooflijk!
Kan nu ook niet meer in Whatsapp, ook veel ander appjes kom ik niet meer in: vragen allemaal om verificatie via mijn andere telefoon :sadcry:
Nog 2 weken en dan hopelijk thuis weer alles terug herstellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer