Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
22 apr 2025, 15:34
Bij Hertz Japan lijkt het over met de pret
Al een paar maanden vind ik @dejong89 , Je moet nu echt in Zuid Amerika zijn.
Mijn huur eerder deze maand liep via Zuid Korea, mijn september huur loopt via Suriname.

En dankzij de $ Dollar koers wordt je autohuur met de dag goedkoper.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Gisteren aangekomen op MCO. In de B garage uitgekomen om de auto te halen. Had 2 boekingen: 1 bij Hertz en een goedkopere bij Avis. Bij Avis stond in de app dat we een Honda Odyssee zouden krijgen, deze niet bevestigd en in app aangeklikt dat we een andere willen, maar die bleken niet beschikbaar. Toen door naar Hertz. De rijen van President's circle bijna helemaal leeg op 2 Kia's K4 na, die wilden we niet. In de Gold rijen, alleen maar Kia Soul's
(hebben daar zeker een goede deal voor kunnen sluiten met Kia) Verder viel me op dat er heel veel rijen met "reserved" waren.
De balies bij Avis zowel als bij Hertz waren heel druk en we hadden geen zin om daar in de rij te gaan staan.
Uit arren moede toen maar met een Kia Soul vertrokken want we waren het zat en wilden weg :?
Vandaag dacht ik opeens: misschien stond er bij Hertz op het bord ook wel een "reserved" auto voor ons! We kijken eigenlijk nooit op dat bord, zijn zo gewend om gelijk naar de President's circle te lopen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb afgelopen maand gehuurd bij Hertz: een mid-size SUV gereserveerd maar met PC status. Voor de zekerheid een back-up boeking bij Alamo voor een Standaard SUV. Alamo had een flink aantal mooie auto's staan. Helaas wel ruim 2x zo duur als de reservering bij Hertz.
Bij Hertz eerst de PC/5*/Gold rijen nagelopen: er stond erg weinig bijzonders tussen met maar 2 kleinere SUV's (Nissan Rogue en Buick Encore). Ondanks PC status stond mijn naam niet op het bord. Me in het kantoortje gemeld alwaar mijn huurcontract wordt uitgedraaid en de bay waar mijn gereserveerde mid-size SUV staat. Toen ik aangaf dat ik als alternatief ook uit de PC rij zou mogen kiezen mocht me de gereserveerde auto niet aanstaan, werd smalend gereageerd; ik had al een mid-size SUV gereserveerd en hoefde niet de illusie te hebben dat er in de PC iets groters/beters zou staan. Dus alsnog de gereserveerde Ford Explorer Escape meegenomen. De prijs was ijzersterk: $302/€273 voor 13 dagen.
In dit geval had ik meer aan de kortingen (Landcode Curacao in combinatie met CDP 427346 en PC 210402) dan aan mijn PC status.
Laatst gewijzigd door Frasi op 23 apr 2025, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Als ik in menu van Hertz land en taal wil aanpassen, zie ik geen Curacao staan tussen de landen
waaruit ik kan kiezen
Curacao is Zuid Amerika toch?
Ik zal wel weer iets over het hoofd zien vermoed ik…😂

Select a Country/Language
Argentina Español English
Belize English
Bolivia Español English
Brazil Português English
Chile Español English
Colombia Español English
Costa Rica Español English
Ecuador Español English
El Salvador Español English
Falkland Islands Español English
French Guiana English
Guatemala Español English
Guyana English
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

image.png
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik probeer een Volvo XC90 te boeken voor december/januari bij hertz.nl. Zodra ik mijn land aanpas naar Curacao krijg ik een hele goede prijs in combinatie met de code voor AMEX. Als ik wil betalen kan ik niet kiezen voor mijn AMEX (die toegevoegd is aan mijn Hertz account). Ook opnieuw toevoegen werkt niet. AMEX is niet mogelijk om mee te betalen als ik het land Curacao zet. Meer mensen dit probleem? En misschien een oplossing?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Frasi schreef:
22 apr 2025, 19:55
n dit geval had ik meer aan de kortingen (Landcode Curacao in combinatie met CDP 427346 en PC 210402) dan aan mijn PC status.
Een Explorer is nice! Veel plezier! Je rijdt echt voor een top prijs in een grote SUV :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

En welke Ratecode wordt er dan gebruikt?
Ik krijg met de genoemde codes en het land Curacao de juiste verzekeringen er niet bij.
Ik merk dat wanneer ik met de verschillende ratecodes speel (RQ) dit nog wel eens een verschil maakt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

BahamaOne schreef:
22 apr 2025, 23:04
Frasi schreef:
n dit geval had ik meer aan de kortingen (Landcode Curacao in combinatie met CDP 427346 en PC 210402) dan aan mijn PC status.
Een Explorer is nice! Veel plezier! Je rijdt echt voor een top prijs in een grote SUV :thumbup:
Sorry, ik had het verkeerd getypt: ik kreeg een Ford Escape mee. Was het maar een Explorer!
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat sneu @Frasi ...
En over die Explorer s .....Ze verdwijnen langzamerhand uit beeld...
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik had wel een back-up boeking bij Alamo: daar stonden wel een aantal mooie Grand Cherokees, Edge's en Explorers.
Maar om daar €300 MEER voor te betalen dan bij Hertz (Alamo €582 i.p.v. Hertz €273). Da toch maar de Ford Escape genomen.
Afbeelding
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Frasi schreef:
22 apr 2025, 21:29
image.png
@Frasi
Snap het nu
Macbook werkt anders dan mn iPad
Krijg nu ook zo'n pull down menu op mn Macbook
Tnx voor je screenshot
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Re1gnman schreef:
22 apr 2025, 20:14
Als ik in menu van Hertz land en taal wil aanpassen, zie ik geen Curacao staan tussen de landen
waaruit ik kan kiezen
Curacao is Zuid Amerika toch?
I
Kies je toch Suriname
Stuur mij een PB !
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

bedeve schreef:
23 apr 2025, 14:51
Wat sneu @Frasi ...
En over die Explorer s .....Ze verdwijnen langzamerhand uit beeld...
[Offtopic]
Helaas wel… zaterdag in de Avis garage op TPA rondgelopen en welgeteld 1 Explorer zien staan. Nog aan een greeter gevraagd of er ergens nog een Explorer geregeld kon worden voor mijn fullsize SUV reservering, maar helaas.
Uiteindelijk weggereden in een 2025 Kia Telluride, moet eerlijk bekennen dat dit een heerlijke auto is. De kids zitten lekker op de booster in hun eigen Captain Seat :)

[/offtopic]
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@paul-s83 Helaas omdat ze er niet waren? Ik neem toch aan dat de Ford Explorer wel in deze categorie zou vallen (als ie geen standard SUV meer zou zijn)?

Die Kia (en zijn zusje de Hyundai Palisade) zijn ook zeer groot en ruim; ik heb ze in de garage bij Hertz zien staan, maar durfde het (nog) niet aan....ik zal de volgende keer toch ook maar eens kijken of dit een goed alternatief is voor de Explorer!

Geniet van je vakantie!
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Tnx @BahamaOne

Ik bedoel inderdaad helaas dat ze er niet meer stonden :).

En die Kia rijdt dikke prima met een V6 en 300 pk onder de kap. Enige nadeel: Carplay werkt alleen via de ouderwetse usb-a aansluiting, niet via usb-c. Gelukkig een oude iphone met lightningaansluiting als reservetoestel bij dus die nemen we mee op de langere tripjes.
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

Iemand die ooit meerdere reservaties op zijn naam had staan via hetzelfde Hertz account voor hetzelfde moment waarbij beide auto's ook gewoon klaarstonden? Een Full size sedan en Mid size SUV verschillen niet veel in prijs, dus ik heb beiden gereserveerd omdat ik naargelang welke auto's er zijn liever een SUV of sedan heb. Aangezien het voor eind juni is in Seattle (hoogseizoen), is hopen op een mooie keuze in de PC isle misschien wishful thinking waardoor ik liever 2 reservaties heb.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Yep 2 weken terug zowel klasse C als Pickup truck gereserveerd, beide boekingen stonden in hun systeem. Er was alleen niets interessants in de PC, dus de pickup genomen.
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

Super, bedankt!
Frasi schreef:
In dit geval had ik meer aan de kortingen (Landcode Curacao in combinatie met CDP 427346 en PC 210402) dan aan mijn PC status.
Bedankt voor de tip! Heb de prijs van onze huurwagen bijna kunnen halveren. Komt op 25 USD per dag uit voor een Full Size sedan of Midsize SUV.
Heb jij nog extra's moeten betalen ter plaatse? Want ik zie wel dat bij m'n eerdere boeking wat random fees included waren en bij m'n nieuwe boekingen niet:

- MISCELLANEOUS SDT FEE inclusief
- MISCELLANEOUS TUF FEE inclusief
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mijn ervaring op Seattle is erg wisselend. Vrienden van mij hebben er ook meerdere keren gehuurd en het aanbod viel toch vaker tegen dan mee. De laatste keer konden ze kiezen uit 25 wagens, waarvan 20 malibus. Pick your colour.

Wel apart. Als ik de landinstellingen op Curacao zet dan krijg ik een mooie rate te zien maar zonder sli en volgens mij komt er ook nog een flinke slok belastingen bij. Lijkt aan de locatie te liggen, Denver.. Het scheelt 400 euro met LAX, in dezelfde periode.
image.png
image.png (57.3 KiB) 405 keer bekeken
Bijlagen
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer