Ik heb een zeer interessante vlucht gezien met BA, maar als ik deze toekomstige vlucht zou boeken bij KLM behaal ik wellicht silver.
Even voor de zekerheid: je krijgt je XP ná afloop van de vlucht. Dus als je de XP van je boeking naar de VS nodig hebt om Silver te halen, heb je daar niets aan voor het reserveren van stoelen.
(en ik ga ervan uit dat je extra XP kan sparen door vanuit Antwerpen (ZWE) te vertrekken).
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik zie nu hele nette prijzen langskomen als je je vlucht wil combineren met een treinreis vanaf Antwerpen Centraal vanaf klm.be.
Zelf heb ik zojuist vier open jaw tickets (light tarief) geboekt voor net geen 2400 euro totaal.
Heen 12 aug vanaf Antwerpen centraal->AMS->JFK.
Terug 28 aug TPA->DTW->AMS->Antwerpen centraal.
Omdat de treinreis waarschijnlijk kan worden overgeslagen, hebben we effectief alleen op de terugweg een overstap.
Voor het hoogseizoen had ik toch echt op andere prijzen gerekend, dus ik ben blij.
Klopt, ik was ook aan het kijken voor september/oktober vanaf Antwerpen. Maar het valt me op dat hoewel economy goedkoper lijkt te worden, premium economy bv een stuk duurder lijkt dan vorig jaar.
Ja, business zelfde verhaal. Ik boekte een maand of 3 terug een retourtje Vegas (via Amsterdam) vanaf Brussel met KLM voor mijn echtgenote eind mei, rond €2400 betaald. Nu staat die vlucht aan bijna €3,8k.
Voor onze trip in oktober blijf ik de prijzen monitoren (hebben al geboekt, retour BRU - JFK - LAS geboekt via Air France aan €460 p.p. in economy, wou ik niet laten liggen hoewel we initieel ook Business Class overwogen) en ook daar lijkt €4k per persoon zowat de norm momenteel…
Dan vliegen we maar wat meer economy - business is heel leuk maar geen must voor mij, en zodra het veel meer dan 4x de prijs van een economy ticket wordt twijfel ik…
Net proberen in te checken bij KLM voor onze vluchten morgen. 1ste vlucht uitgevoerd door KLM en de rest door Delta. Checkin verliep niet zo goed. Ik kreeg een 'oops something went wrong' na de paspoortgegevens. Maar als ik dan op 'back' klikte kreeg ik plots de melding dat ik ingechecked was. Ik kon dus geen seats meer wijzigen maar ook kon ik geen bagage meer toevoegen. Nu staat er bij checked bagage 0 Probeerde ook rechtstreeks bij Delta maar daar kan ik pas inchecken vanaf m'n eerste Delta vlucht en dus niet vanaf de eerste vlucht die met KLM is.
Misschien toch maar eens contact opnemen met KLM? Mogelijks kan ik bagage op luchthaven wel toevoegen maar had handig geweest als ik dat meteen had kunnen afhandelen.
Zoals ik verwachtte: koffers betalen op de luchthaven en wat betreft seats: daar konden ze niets meer aan doen. Nu op dat vlak zaten we niet slecht, had alleen liever nog iets gewijzigd. Ik boekte een light tarief dus mag niet klagen gezien de seat reservering daar normaal zowieso niet mee inzit (kon ze een paar weken geleden via Delta callcenter toch gratis reserveren nadat KLM of Delta ze er hadden uitgegooid. En deze staan ook mooi op de boardingpass)
Natuurlijk niet helemaal eerlijk als voorbeeld, maar mijn vlucht van volgende week naar LAX met 2×23 kg bagage zit nu op EUR 2.768. Dat is bijna 850 tot 1.000 euro meer inclusief stoelen dan wat ik vorig jaar had betaald. Vorige week stond het volgens mij nog rond de 2.100 à 2.200, als ik het goed heb.
Dus in die zogenaamde verlagingen geloof ik niet echt. Het hangt natuurlijk ook af van waar je naartoe vliegt, maar ik ben wel benieuwd wat de prijzen zullen zijn zodra juni 2026 boekbaar wordt.
Last minute een ticket naar de VS boeken zal altijd prijzig blijven.
Voor €2700 kan je ook Business Class vliegen (naar LAX of LAS). Heb je 2*32kg en lounge toegang. Wel tijdig boeken en flexibel zijn met dagen en tijden.
En als je net als ik vanuit Antwerpen en via Calgary vliegt, haal je in een keer 120 XP binnen. Ik heb sinds eergisteren m'n Gold status weer binnen!
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Kunnen jullie mij vertellen hoe een overstap in Canada in zijn werk gaat? Ik zie bijvoorbeeld vluchten voorbij komen via Toronto via air Canada en United. Ik weet dat je een Canadese ETA moet hebben. Die hebben wij nog van een Canada reis in 2023. En ik meen iets gelezen te hebben, o.a. op ons forum dat je in Canada al door door de Amerikaanse customs en immigrations gaat? Ik zie ook Canadese vliegvelden voorbij komen in de MPC App. Betekent dit dan dat je tweede leg bijvoorbeeld Toronto - LA als ''binnenlandse vlucht'' wordt gezien?
Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Hoeveel overstap tijd is voldoende? Vergelijkbaar met een overstap in de VS?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 apr 2025, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een aantal Canadese luchthavens heeft een Amerikaanse terminal waar de Amerikanen de paspoort- en douanecontrole uitvoeren. Heb dat ooit in 2015 in Toronto gedaan tijdens een reis van Schiphol naar Newark. Ik vond het nogal chaotisch en de overstap verliep niet echt vlekkeloos. Weet niet hoe dat nu is. Voordeel is wel dat je na je laatste vlucht niet meer langs de CBP moet.
@RCRD kun je je voettekst/onderschrift misschien aanpassen? Elke post is een enorme lap tekst door al je jaartallen wanneer je naar de US bent geweest onder elkaar. (En die niemand echt interessant vindt… ) dat houdt het forum een beetje leesbaar. Dank!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.