Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dhelios
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dhelios »

Ja bizarre prijsverschil! Dat vond ik ook!

Wij reizen met soortgelijk gezelschap :) een Sante Fe en Sorento zijn idd grote wagens en het ging mij ook om de bijna 500 euro extra in de zak te houden en meer uitgeven aan leuke dingen. Tickets waren al duur zat, 3700 maar wel 4 koffers en directe vlucht (denk wel "OK" voor deze periode) dus tja.. we zitten op 1 lijn.. zal die van Autoeurope nog even bekijken maar zij hebben verschillende standaarden bij elke auto, vind het boeken via een broker altijd ongemakkelijk maar misschien zit dat tussen mijn oren.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Tsja, het is heel persoonlijk.
Maar er is zo ongeveer geen scenario dat ik met 4 mensen 3 weken in een standaard SUV zou willen rondreizen.

Als je het treft zoals wij in 2023 en er staat alleen een Ford Edge is dat een superfijne auto. Voor ons 2 ook ruim genoeg. Maar voor 3 personen bagage plus je koelbox, boodschappen etcetera zou ik ge klein vinden. Tetris is niet m'n hobby :D

Dat ding is 3 weken je 'huis'. Ik vind dat er een groot verschil is tussen 'het past' en 'het reist comfortabel'.
Ik zou dus zonder twijfel voor de Large gaan.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Anderen ook problemen met het opvragen van tarieven op Alamo.de?

Krijg al 2 dagen deze foutmelding, heb al verschillende locaties / data geprobeerd dus aan de zoekopdracht zelf ligt het niet.
Ook op mobiel met 5G krijg ik deze error:
Scherm­afbeelding 2025-03-17 om 18.53.19.png
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@paul-s83 hier ook dezelfde foutmelding :shock:
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Hier ook problemen de ganse dag met Alamo.de!
Tantelotje schreef:
17 mar 2025, 18:52
Tsja, het is heel persoonlijk.
Maar er is zo ongeveer geen scenario dat ik met 4 mensen 3 weken in een standaard SUV zou willen rondreizen.

Als je het treft zoals wij in 2023 en er staat alleen een Ford Edge is dat een superfijne auto. Voor ons 2 ook ruim genoeg. Maar voor 3 personen bagage plus je koelbox, boodschappen etcetera zou ik ge klein vinden. Tetris is niet m'n hobby :D

Dat ding is 3 weken je 'huis'. Ik vind dat er een groot verschil is tussen 'het past' en 'het reist comfortabel'.
Ik zou dus zonder twijfel voor de Large gaan.
Ja, dat dus. Het is en blijft een gamble en zeker in de zomer. Vind het wel lastig. Wil toch een "vorm" van zekerheid.
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

Laredo schreef:
17 mar 2025, 20:21
Dan hebben ze pech bij Alamo :wink:.
Zag vorige week bij Alamo een prijs staan van 865 euri om voor 14 dagen een Premium Crossover te reserveren op TPA, dus die wilde ik gaan vastleggen. Maar zie nu dat Avis.no een veel betere aanbieding heeft voor een 7-zits SUV icm AWD W819200. Daar komt de prijs neer op nog geen 740 piek :thumbup:
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Trouwens @Belenos, ik zie de Ford Explorer staan nu voor de genoemde prijs. Nog nooit bij Autoeurope geboekt en er dient vooraf betaald te worden. En dan nog de tarieven met extra dekkingen, lariekoek denk ik, zou dan gewoon voor de standaard prijs gaan. Kom je idd uit op 1657 euro. Hebben jullie (en anderen hier) ervaringen met deze partij? Annuleren kan kosteloos tot 48u voor de huurtermijn begrijp ik? Hoe zit met 2e bestuurder, mijn vrouw namelijk. Meestal is spouse gratis elders, hier onduidelijk.
jerkar
Amerikafan

Bericht door jerkar »

paul-s83 schreef:
17 mar 2025, 23:11
Laredo schreef:
Zag vorige week bij Alamo een prijs staan van 865 euri om voor 14 dagen een Premium Crossover te reserveren op TPA, dus die wilde ik gaan vastleggen. Maar zie nu dat Avis.no een veel betere aanbieding heeft voor een 7-zits SUV icm AWD W819200. Daar komt de prijs neer op nog geen 740 piek :thumbup:
Welke periode zit jij te kijken hiervoor ? Ik betaal bij Avis met de code zo’n 1500 euro via .no
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Autohuur houdt me toch bezig, merk ik :).
8 dagen, Las Vegas - San Francisco in augustus

Hertz: extra capacity Large Suv voor 730 dollar
Hertz: Large Suv voor 670 dollar
Alamo: Minivan voor 521 dollar

Ik begreep dat de auto's bij Hertz wat minder van kwaliteit zijn? Is dat ook echt zo, of valt het eigenlijk wel mee? Wat is jullie ervaring? Ben een beetje bang dat we dan bij Hertz aankomen en dat ze deze klasse niet hebben staan...
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

dhelios schreef:
17 mar 2025, 23:21
Trouwens @Belenos, ik zie de Ford Explorer staan nu voor de genoemde prijs. Nog nooit bij Autoeurope geboekt en er dient vooraf betaald te worden. En dan nog de tarieven met extra dekkingen, lariekoek denk ik, zou dan gewoon voor de standaard prijs gaan. Kom je idd uit op 1657 euro. Hebben jullie (en anderen hier) ervaringen met deze partij? Annuleren kan kosteloos tot 48u voor de huurtermijn begrijp ik? Hoe zit met 2e bestuurder, mijn vrouw namelijk. Meestal is spouse gratis elders, hier onduidelijk.
Ik heb helaas ook geen ervaring met Autoeurope, maar anderen op het forum wel. Ik zou even de zoekfunctie gebruiken. Het lijkt er inderdaad op dat je tot 48u gratis kunt annuleren en dat je de laatste 48u nog kunt bijverzekeren. Het enige wat je even bij AutoEurope zou kunnen navragen is de hoogte van de wettelijke aansprakelijkheid (sli). Daar was een paar pagina's terug wat onduidelijkheid over. Ik vermoed dat dit 500.000 betreft, net zoals bij 'moederbedrijf' van Budget, Avis. Dat is op de site van autoeurope niet te vinden. Drive-usa.de werkt tegenwoordig echter samen met auto europe en daar is de auto ook te boeken (zelfde vanafprijs, minder korting). Daar staat het wel bij, dus ik vermoed dat dit hetzelfde is, maar voor peace of mind kun je het even checken.
image.png
Voor wat betreft de spouse. Op de site van Budget, vind je de policy. Is inclusief dus.
https://www.budget.com/en/help/usa-faqs ... ver-policy

Nu ik trouwens toch voor je aan het kijken was, viel me op dat je nog iets kunt besparen op een standaard SUV (€ 1321) bij:
https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/

Daarnaast is er ook aisle-keuze bij nationalcar.ie te boeken voor € 1391. Check daarvoor even het national emerald club-draadje. Ik heb daar te weinig verstand van.
Laatst gewijzigd door Belenos op 19 mar 2025, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

hanneke_vv schreef:
18 mar 2025, 10:00

Ik begreep dat de auto's bij Hertz wat minder van kwaliteit zijn? Is dat ook echt zo, of valt het eigenlijk wel mee? Wat is jullie ervaring? Ben een beetje bang dat we dan bij Hertz aankomen en dat ze deze klasse niet hebben staan...
Wat minder van kwaliteit nog nooit wat van gemerkt, soms een gloednieuwe, soms een gebruikte , maar nooit super oud of vies.
Ik huur tegenwoordig standaard bij Hertz, juist omdat alles altijd netjes is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@hanneke_vv Waarom niet de minivan als die zoveel goedkoper is?

Marianne
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Martin & Marianne schreef:
18 mar 2025, 12:44
@hanneke_vv Waarom niet de minivan als die zoveel goedkoper is?

Marianne
Zo'n hele grote SUV lijkt ons ook wel eens tof. Maar ik twijfel inderdaad welke het meest comfortabel zal zijn. We reizen met 4 (2 volwassenen en 2 tieners), en hebben wel de nodige spullen bij ons (stoeltjes, koelbox, koffers). Onze dochters willen heel graag eens pilot seats achter.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden altijd een minivan toen onze dochters meegingen. Ook als we gingen kamperen hadden we daarin voldoende ruimte. Qua soort stoelen verschilt het per merk denk ik.
Stoeltjes nemen wij nooit mee, dat kost wel veel ruimte natuurlijk. Met alle picknicktafels overal hebben wij dat nooit gemist.

Marianne
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

jerkar schreef:
18 mar 2025, 06:02
paul-s83 schreef:
17 mar 2025, 23:11
Laredo schreef:
Welke periode zit jij te kijken hiervoor ? Ik betaal bij Avis met de code zo’n 1500 euro via .no
@jerkar
19 april t/m 3 mei.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Lang geleden dat ik een auto heb gehuurd.

Heb voor een vriend een auto nodig in Portland (PDX) van as. donderdagavond tot maandagochtend. Iemand nog tips, tricks of codes die werken??

Thanks!!
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Hallo,
Ik had voor deze zomer een groepsreis naar de Sturgis motor rally geboekt.Deze is nu door de inrichter geannuleerd.Ik wil nu op eigen iniatief naar ginds en zoek een auto te huren van 31/7 tot 14/8. ophalen Las Vegas en terug Dallas.Heb ginds nog nooit gehuurd met verschillende locaties en vind nu niets onder 1500 €.Ik zoek geen grote wagen daar ik alleen reis,zijn dit de normale prijzen of moet ik verder zoeken?
Alle tips welkom.
Grtn Marcel
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Marcel5050 Via autoeurope.nl vind ik al een VW Jetta voor €874 (incl. One-way).
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Almere vak V schreef:
18 mar 2025, 19:35
Heb voor een vriend een auto nodig in Portland (PDX) van as. donderdagavond tot maandagochtend. Iemand nog tips, tricks of codes die werken??/quote]

Via autoeurope deze, is incl een volle tank :thumbup:
image.png
drkoen
Amerika-ontdekker

Bericht door drkoen »

ik heb nu een reservering staan om een auto om 12.00 op te halen in washington, en deze 3 weken later in te leveren in miami om 20.00. Nu zou ik de auto eigenlijk al om 08.00-09.00 willen ophalen. Als ik een nieuwe reservering maak, is deze ongeveer 500,- duurder.
Zou het een probleem zijn om een aantal uur eerder bij de verhuurder (Ronals Reagen airport) aan te komen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer