Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door harryh »

Je krijgt gereserveerde plaatsen. Maar de trein komt uit Parijs, meestal zijn er wel lege stoelen omdat er passagiers in Brussel en Antwerpen uitstappen.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door deebee7 »

En is er na Antwerpen nog een stop? Want als dat niet zo is, dan kunnen we idd op vrije plekken gaan zitten. Tenzij je ergens je ticket moet scannen om op het perron te raken ofzo. Vraag me ook af als ze je ticket komen checken ze dan niet gaan zien dat je op een verkeerde trein zit
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Rotterdam, Schiphol en Amsterdam.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Idee van een vroegere trein mag ik vergeten. Het is blijkbaar de eerste trein van de dag. Als die trein iets van vertraging heeft dan lukt dat niet vrees ik (1 uur 25min tussen aankomst trein en vertrek vlucht op Schiphol). De vorige keren dat we rechtstreeks van Schiphol vertrokken was ik al minstens een uur kwijt aan scanners en paspoortcontrole. Laat staan dat er dan nog tijd zou zijn om in te checken en op tijd aan de gate te geraken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

1.5 uur moet voldoende zijn, als de eurostar een beetje op tijd is.
De laatste keren dat ik op Schiphol was (ook "met de Eurostar") was is binnen 15 minuten door zowel bagageafgifte als security heen. Laatste keer zelfs geen enkele rij. Bij Security kan je tegenwoordig een tijdsslot reserveren (via de Schiphol app); dan bypass je de hele rij (als die er is...).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik wil graag het begin van de Belgische paasvakantie op een vrijdag (4 april) reizen. 2 jaar geleden was het ook rond die tijd en toen verloren we enorm veel tijd bij de paspoortcontrole. Dat ging niet vooruit. En natuurlijk, zoals altijd, worden we er ook uitgepicked voor de inspectie van 1 van onze handbagages. De kinderen hebben altijd wel iets mee dat de aandacht trekt. Murphy i suppose :lol:
Ik vind het toch een krappe. Ik zou geneigd zijn om met de auto naar Schiphol te rijden vanuit Antwerpen en de treinreis te skippen maar ik zag wel uit naar de terugreis met de trein gezien de vermoeidheid. Na retour voorbije zomer van een reis naar de westkust, moest ik met m'n autoraam open rijden om niet in slaap te vallen. Niet echt veilig.
Ik bedenk me nog wat verder. Maar als je effectief op maar 15min erdoor kan zijn....ja dan is 1.5 uur tijd zat. Bedankt voor de tip van het reserveren van een tijdsslot.
Bengek
Amerika-newbie

Bericht door Bengek »

24-11-24 met veel spanning naar Schiphol gereisd met de auto en niet met de trein en met succes gevlogen. E-ticket voor de treinreis gekregen, op Schiphol nergens om gevraagd. Zou het goed in de gaten houden omdat KLM en Eurostar in sep 24 hebben aangekondigd meer samen te gaan werken in 1e helft van 2025.
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

Wij reizen morgen via deze route met het eerste deel Antwerpen-Amsterdam. Nu heeft een persoon uit onze groep geen boarding pass gekregen en staat er dat we eerst langs de self service kiosk moeten om de boardingpass voor deze persoon op te halen. Er staat: “ for person X we have check-in confirmation document(s), that you have to bring to a check-in desk or kiosk at the airport to get your boarding passes.“

Is dit een groot probleem en moeten we nu toch via Antwerpen?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Nope geen probleem, heb ik ook wel eens gehad. Bij het inchecken voor de vlucht wordt er niet gekeken naar de treinreis. Kan alleen lastig worden om je 5 XP te claimen voor de treinreis als die niet automatisch worden toegevoegd, want dan heb je geen boardingpass van de treinreis als bewijs.
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

pukvg schreef:
08 jan 2025, 09:27
Wij reizen morgen via deze route met het eerste deel Antwerpen-Amsterdam. Nu heeft een persoon uit onze groep geen boarding pass gekregen en staat er dat we eerst langs de self service kiosk moeten om de boardingpass voor deze persoon op te halen. Er staat: “ for person X we have check-in confirmation document(s), that you have to bring to a check-in desk or kiosk at the airport to get your boarding passes.“

Is dit een groot probleem en moeten we nu toch via Antwerpen?
Ben je uiteindelijk zonder de treinrit naar Schiphol gegaan? En is dat goed gegaan?
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben ook benieuwd. Wellicht goed om te weten of deze reiziger wel het ticket/boardingpass voor de treinreis heeft gekregen. De tekst leest dat er extra controle nodig is van (reis)documenten en dat deze OP DE LUCHTHAVEN bij een kiosk of balie moeten plaatsvinden. Er zijn geen kiosken op Antwerpen en ook documentcontrole lijkt voor de treinreis (binnen Schengen) niet nodig.
Dus is alleen de boardingpass van de vlucht (vanaf Schiphol) achter gehouden of heeft deze reiziger helemaal geen incheckbevestiging gekregen.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ik heb dat ook al vaker gehad voor een van mijn dochters, kreeg online geen treinticket en geen boarding pass voor de vlucht. Bij aankomst op Schiphol komt de boarding pass gewoon uit de kiosk bij de vertrekhal na scannen paspoort. En de XP voor de treinreis worden achteraf ook vanzelf bijgeschreven.
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door MichaelJohnson »

Ik zag wel dat een ticket via Antwerpen naar Houston maar €800 was ipv €1000 direct vanaf Schiphol. Dat is aanzienlijk en dus de moeite om de dag ervoor al de trein eens te nemen :D 8)
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM OK
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pukvg »

De reis is zonder problemen verlopen. Op Schiphol gewoon gemeld bij de incheckbalie gemeld en voor iedereen een boardingpass gekregen. Geen woord over de treinreis gehoord. Wel had de persoon, die in eerste instantie geen boardingpass kreeg online, een extra “willekeurige?” controle vlak voor het instappen bij het vliegtuig.
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

pukvg schreef:
29 jan 2025, 13:37
De reis is zonder problemen verlopen. Op Schiphol gewoon gemeld bij de incheckbalie gemeld en voor iedereen een boardingpass gekregen. Geen woord over de treinreis gehoord. Wel had de persoon, die in eerste instantie geen boardingpass kreeg online, een extra “willekeurige?” controle vlak voor het instappen bij het vliegtuig.
Stond er SSSS op het ticket toevallig? Als dat erop staat ben je overal de pineut :lol: . Wel.1 voordeel als allereerste in vliegtuig :)

Hier ook weer een succesverhaal. Treinreis overgeslagen en bagage bij balie ingecheckt.

Moet wel zeggen KLM app met treinreis, mijn evaringen zijn mwa.
Vorige keer kon ik alleen op desktop inchecken.
Deze keer wel via app, maar boardingpassen laden via app was hit or miss. Ene keer boardingpass, dan weer een scherm met je emailadres om incheckbevestiging naartoe te sturen.

Verschil was absurd deze keer, rechtstreeks AMS 930 euro, via antwerpen 468 :o + nog 10 extra XP
Laatst gewijzigd door Maxmannl op 31 jan 2025, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige echte Ticketbaas
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het verkrijgen van de boardingpasses in de KLM app is inderdaad hit-or-mis.
Ik kreeg ook de laatste keren geen boardingpass voor de Eurostar met het inchecken via de app. Wel inchecked voor de hele reis maar geen boardingpass voor de Eurostar. Na inloggen via de browser deze probleemloos opgehaald (voor de zekerheid toch maar gedaan voor het geval KLM kan zien welke boardingpassen daadwerkelijk zijn verstrekt). Voor de terugweg ging het wel helemaal goed via de app.

Voor de reis terug vanuit de VS: ik heb al 2x meegemaakt dat het grondpersoneel van Delta niet goed overweg kan met Air&Rail; ze hebben problemen met de bagage voor het laatste traject. Ondanks dat ik aangeef hoe het werkt (groot ongeloof dat er een traject per trein wordt afgelegd) en dat de bagage tot AMS moet worden gelabeld en dat ik deze zelf verder meeneem tot de eindbestemming, moeten er 2 managers bij komen om het op te lossen.
Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Nog een tip/overweging:
Er zijn de komende maanden een aantal dagen/weekenden dat de Eurostar niet rijd (bijv. 12-13 en 19-20 april).
Op die dagen is er dus geen KLM ticket te boeken met Antwerpen of Brussel-Zuid als vertrek of retourbestemming.

Doorgaans is een open-jaw ticket (multi-city) alleen mogelijk met gelijkblijvende vertrek/retourlocatie.
Het blijkt dat er tussen Antwerpen en Brussel wel een open-jaw mogelijk is. Zelfs als je in de VS ook al een open-jaw hebt. Je kan dus heen reizen van Antwerpen (via Schiphol) naar Los Angeles en terug van San Francisco naar Brussel. Of andersom.
Ik heb nu een reis geboekt waarbij ik op 19 april wilde terugreizen. Geen Eurostar op die dag tussen Schiphol en Antwerpen dus geen mogelijkheid.
Ikheb nu Brussel (Zaventem) gekozen als retourbestemming om dan met de reguliere trein (Eurocity rijd wel) terug naar huis in NL te reizen. Het prijsverschil (en de extra XP) is me het ongemak wel waard.
Afbeelding
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Bedankt voor de reacties! :thumbup:

Ik heb tickets geboekt voor 31 maart. Nu is Schiphol vanaf mijn huis nagenoeg net zo ver als Antwerpen, maar als ik die treinreis kan skippen scheelt dat me toch weer wat extra tijd. Vandaar mijn vraag ;)
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer