Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Wij gaan in aug met 4 personen een stukje rijden van Las Vegas naar San Francisco. 2 volwassenen en onze 2 kinderen van 12 en 14.
Normaal boeken we altijd bij sunnycars. Daar bieden ze een standard SUV (ford edge of vergelijkbaar) of een fullsize (tahoe of vergelijkbaar). Het verschil in die twee klasse is ruim 300 euro.
Als ik bij Hertz direct kijk dan heb je daar een Medium 7 Passenger SUV (pathfinder) of een standard suv (equinox). Prijzen zijn ook een stuk vriendelijker.
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de fullsize tahoe en de 7 pax suv pathfinder? Of is dat dezelfde klasse (hertz L4)
Ofwel, boek ik beter een standard suv, een fullsize suv of een medium 7 pers suv? En kan ik met een gerust hart via Hertz boeken?
Normaal boeken we altijd bij sunnycars. Daar bieden ze een standard SUV (ford edge of vergelijkbaar) of een fullsize (tahoe of vergelijkbaar). Het verschil in die twee klasse is ruim 300 euro.
Als ik bij Hertz direct kijk dan heb je daar een Medium 7 Passenger SUV (pathfinder) of een standard suv (equinox). Prijzen zijn ook een stuk vriendelijker.
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de fullsize tahoe en de 7 pax suv pathfinder? Of is dat dezelfde klasse (hertz L4)
Ofwel, boek ik beter een standard suv, een fullsize suv of een medium 7 pers suv? En kan ik met een gerust hart via Hertz boeken?
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Als er één ding in het leven zeker is naast de dood, is dat je het merk en model dat je bij boeken selecteert echt geen garantie is. Veel mensen hebben zelfs dit ondervonden als bij Hertz er specials waren met "reserve this exact model" vermelding erbij. Je boekt dus altijd een klasse, geen model. Deze zijn puur ter illustratie. De vergelijking die je trekt van de klasses tussen de verhuurders klopt in mijn ogen overigens wel.
Veel plezier en ik hoop dat jullie een mooie wagen meekrijgen
Veel plezier en ik hoop dat jullie een mooie wagen meekrijgen
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Oh, en meteen nog een fijne vraag. Wij komen per camper aan in Las Vegas en leveren deze op 23 aug in. Op 22 aug willen we in Las Vegas onze auto ophalen. Is het handig om dat op het vliegveld te doen, of zijn er slimmere plekken in Las Vegas om je rental op te halen? Het lijkt mij dat de meeste keus op het vliegveld is, maar misschien heb ik het mis. Ik hoef trouwens niet perse heel veel keus te hebben, als er maar iets leuks te vinden is . Ik zag al dat Hertz meerdere locaties aanbiedt bijvoorbeeld.
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het kan qua prijs wel degelijk een verschil maken of je je auto ophaalt op het vliegveld of bij een (Hertz) locatie in de stad.
Als het prijsverschil enorm is, zou je het kunnen overwegen. Wat keuze betreft ben je op een vliegveld wat zekerder van je zaak. Ook in het geval van een toegewezen auto. Als de auto je niet bevalt dan kan je altijd vragen of ze een andere hebben staan.
Vergeet de kosten voor een eventuele taxi/uber ook niet mee te nemen in je berekening. Voor een paar tientjes verschil zou ik het niet doen.
Als het prijsverschil enorm is, zou je het kunnen overwegen. Wat keuze betreft ben je op een vliegveld wat zekerder van je zaak. Ook in het geval van een toegewezen auto. Als de auto je niet bevalt dan kan je altijd vragen of ze een andere hebben staan.
Vergeet de kosten voor een eventuele taxi/uber ook niet mee te nemen in je berekening. Voor een paar tientjes verschil zou ik het niet doen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Het is goedkoper om bij het vliegveld te huren in Las Vegas zag ik. Maar er staat overal dat je met een shuttle bus naar de verhuurlocatie moet. Ik neem aan dat een uber me gewoon daar naartoe kan brengen toch? Of moet ik eerst het vliegveld in en daar naar de counter? En dan met de shuttle bus naar de verhuurder? Ik kan me dat van de vorige keer niet meer herinneren. Dus vroeg me af of Las Vegas vliegveld wel handig was.
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Ze bedoelen met de shuttle bus puur en alleen dat de locatie van de huurauto's te ver is om te lopen en je daarom met een bus wordt gebracht. Je haalt je koffers, volgt de borden "rentalcars" en komt dan buiten. Daar wacht je op de bus die je naar de desbetreffend verhuurder brengt. max 5 minuten zit je in de bus. Daarna auto halen en op pad.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 66
@hanneke_vv Op LAS is het met de bus 15min van de aankomsthal naar het rentalcar centrum. Als je elders vandaan komt en met een Uber een huurauto wilt ophalen is dat geen probleem. Dit is de locatie https://maps.app.goo.gl/KVrg1ozzUZhD3GZE6
Ik las dat je via alamo.de en een bepaalde code korting krijgt. Hoe gaat dit in zijn werk en zijn hier bepaalde voorwaardes aan?
Ook had ik via skyscanner voor auto's gekeken. Ik zie dan vip cars staan met heel veel goede recensies en ook een goede prijs. De naam geeft mij weinig vertrouwen maar misschien zit ik er naast.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Het is 13 jaar geleden dat ik in Amerika was. Toen via dollar een auto gehuurd.
Ook had ik via skyscanner voor auto's gekeken. Ik zie dan vip cars staan met heel veel goede recensies en ook een goede prijs. De naam geeft mij weinig vertrouwen maar misschien zit ik er naast.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Het is 13 jaar geleden dat ik in Amerika was. Toen via dollar een auto gehuurd.
de bus vanuit de strip (the deuce) stopt ook voor het verhuurcentrum. Is ook een zeer goedkope optie mocht je al in het centrum verblijven.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@remco_rc : Lees even een paar pagina's terug. Er is al veel geschreven over deze kortingscode van Alamo.de
De huidig werkende code is THPPS15 en deze is voor zover bekend zonder problemen (of vereisten) te gebruiken.
Ik heb geen probleem met een intermediair maar zou mijn auto altijd bij een van de grotere/bekende verhuurders boeken.
Dus evt. via Autoeurope.nl (inloggen), uscarhire.com (code 388), https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl, alamo.de (THPPS15), expedia.nl of rechtstreeks bij bijv. Hertz (CDP510000 of andere codes die hier circuleren).
@hanneke_vv Bedenk dat een Full-size SUV zoals een Tahoe een 7-zitter is, maar niet elke 7-zitter is zo groot als een Tahoe. Er zijn SUV modellen waar in de kofferruimte een rugleuning omhoog geklapt kan worden. Dan hebt je 7 zitplaatsen maar nog amper bagageruimte. Een Nissan Pathfinder is hier een voorbeeld van (https://www.nissanusa.com/content/dam/N ... -seats.jpg). Als je met z'n vieren meerdere dagen op weg gaat, zou ik voor een full-size SUV gaan (een standaard USV is dan toch krap). Ik zou ook verder kijken dan alleen boekingen via Sunnycars of Hertz (zie wat voorbeelden van sites hierboven).
Op het Rental Car center zitten alle verhuurders bij elkaar en heb de dus de meest ruime keuze uit verhuurders én auto's. Omdat dit center een paar km van de luchthaven ligt, pendelt er een gratis shuttlebus tussen. Mar je kan dus ook met een taxi/Uber, de Deuce bus of je eigen camper naar het rental car center rijden. Dit laatste is wellicht nog het makkelijkst: met de camper naar het rental center, samen de auto ophalen (om beide als bestuurder geregistreerd te worden) en dan buiten pikt een van jullie de camper weer op.
Een camper kan je niet overal parkeren in LV dus wellicht kan je die dan direct inleveren en de spullen in de auto overhevelen.
De huidig werkende code is THPPS15 en deze is voor zover bekend zonder problemen (of vereisten) te gebruiken.
Ik heb geen probleem met een intermediair maar zou mijn auto altijd bij een van de grotere/bekende verhuurders boeken.
Dus evt. via Autoeurope.nl (inloggen), uscarhire.com (code 388), https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl, alamo.de (THPPS15), expedia.nl of rechtstreeks bij bijv. Hertz (CDP510000 of andere codes die hier circuleren).
@hanneke_vv Bedenk dat een Full-size SUV zoals een Tahoe een 7-zitter is, maar niet elke 7-zitter is zo groot als een Tahoe. Er zijn SUV modellen waar in de kofferruimte een rugleuning omhoog geklapt kan worden. Dan hebt je 7 zitplaatsen maar nog amper bagageruimte. Een Nissan Pathfinder is hier een voorbeeld van (https://www.nissanusa.com/content/dam/N ... -seats.jpg). Als je met z'n vieren meerdere dagen op weg gaat, zou ik voor een full-size SUV gaan (een standaard USV is dan toch krap). Ik zou ook verder kijken dan alleen boekingen via Sunnycars of Hertz (zie wat voorbeelden van sites hierboven).
Op het Rental Car center zitten alle verhuurders bij elkaar en heb de dus de meest ruime keuze uit verhuurders én auto's. Omdat dit center een paar km van de luchthaven ligt, pendelt er een gratis shuttlebus tussen. Mar je kan dus ook met een taxi/Uber, de Deuce bus of je eigen camper naar het rental car center rijden. Dit laatste is wellicht nog het makkelijkst: met de camper naar het rental center, samen de auto ophalen (om beide als bestuurder geregistreerd te worden) en dan buiten pikt een van jullie de camper weer op.
Een camper kan je niet overal parkeren in LV dus wellicht kan je die dan direct inleveren en de spullen in de auto overhevelen.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 14
viewtopic.php?f=7&t=43276&start=2300
Ik zag gisteren dat vluchten blijkbaar verzet zijn naar Las Vegas. Circa 4 uur later aankomt en 4 uur later vertrek.
Zou ik de huurauto tijdstip ophalen ook aan moeten passen? (ik heb nog niet betaal)
Kan online wel doen via avis, maar dan moet ik ook 300 euro meer betalen...
Ook als ik een nieuwe boeking maak via avis met bekende code is dat het geval...
Ik zag gisteren dat vluchten blijkbaar verzet zijn naar Las Vegas. Circa 4 uur later aankomt en 4 uur later vertrek.
Zou ik de huurauto tijdstip ophalen ook aan moeten passen? (ik heb nog niet betaal)
Kan online wel doen via avis, maar dan moet ik ook 300 euro meer betalen...
Ook als ik een nieuwe boeking maak via avis met bekende code is dat het geval...
Zolang je de auto op dezelfde dag afhaalt, hoef je niets aan te passen.
Pas als je na 24 uur niet komt opdagen, vervalt je reservering.
Tot die tijd kan je er gewoon gebruik van maken.
Pas als je na 24 uur niet komt opdagen, vervalt je reservering.
Tot die tijd kan je er gewoon gebruik van maken.
- MichaelJohnson
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik overweeg in het voorjaar een rondje Texas, Colorado en New Mexico.
Vliegen op Houston.
Ik ben voor een auto aan het kijken via de gebruikelijke kanalen en codes, autoklasse SFAR (evt met AWD--sanity check: heb ik dat echt nodig in de reservering scheelt namelijk een hoop? Vorige reizen met Durango, Grand Cherokee en Pathfinders gereden die voldeden prima op dat vlak).
Ik zie bij Alamo (via US Travel) voor de periode za 26/4 t/m di 20/5 [24 dagen] de beste prijs op SFAR € 1387,40 (pay now) / € 1474,13 (pay later - $ 1514,37 equivalent). De SFAR AWD is € 1526,17 (pay now) om € 1621,58 (pay later - $ 1665,84 equivalent).
Zie bij autoeurope.nl (geen ervaring mee zelf) dat ik een SFAR bij Alamo voor € 1435,31 kan boeken (pay now)
Krijgt iemand een betere prijs voor een SFAR gevonden?
Jeep Wrangler Unlimited 4 door is bijna gelijk aan prijs, lijkt me ook leuk, maar zitten daar nadelen aan?
Vliegen op Houston.
Ik ben voor een auto aan het kijken via de gebruikelijke kanalen en codes, autoklasse SFAR (evt met AWD--sanity check: heb ik dat echt nodig in de reservering scheelt namelijk een hoop? Vorige reizen met Durango, Grand Cherokee en Pathfinders gereden die voldeden prima op dat vlak).
Ik zie bij Alamo (via US Travel) voor de periode za 26/4 t/m di 20/5 [24 dagen] de beste prijs op SFAR € 1387,40 (pay now) / € 1474,13 (pay later - $ 1514,37 equivalent). De SFAR AWD is € 1526,17 (pay now) om € 1621,58 (pay later - $ 1665,84 equivalent).
Zie bij autoeurope.nl (geen ervaring mee zelf) dat ik een SFAR bij Alamo voor € 1435,31 kan boeken (pay now)
Krijgt iemand een betere prijs voor een SFAR gevonden?
Jeep Wrangler Unlimited 4 door is bijna gelijk aan prijs, lijkt me ook leuk, maar zitten daar nadelen aan?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM OK
In Houston had ik bij Thrifty de beste deal. Ik hoefde daar ook geen internationaal rijbewijs mee te nemen, dat vragen andere maatschappijen soms en kost weer extra geld.
In Houston heb je hetzelfde systeem als in Las Vegas (en waarschijnlijk vele andere vliegvelden) waarbij je met een shuttel van en naar de rental kunt. Ik vond het bij beide luchthavens top geregeld.
We hebben afgelopen reis de auto in Los Angeles opgehaald en in Las Vegas ingeleverd. Dit keer hebben we bij Enterprise gehuurd. Daar zaten de minste extra kosten bij voor inleveren op een andere locatie. In plaats van een Santa Fe kregen we een gloednieuwe Chevrolet Blazer mee. Fijne auto! Hier moesten we wel een internationaal rijbewijs voor meenemen. Hebben ze niet naar gevraagd overigens. Ik heb beide auto's via de amex site geboekt. Verzekering zat er al bij in. Niks hoeven claimen gelukkig.
In Houston heb je hetzelfde systeem als in Las Vegas (en waarschijnlijk vele andere vliegvelden) waarbij je met een shuttel van en naar de rental kunt. Ik vond het bij beide luchthavens top geregeld.
We hebben afgelopen reis de auto in Los Angeles opgehaald en in Las Vegas ingeleverd. Dit keer hebben we bij Enterprise gehuurd. Daar zaten de minste extra kosten bij voor inleveren op een andere locatie. In plaats van een Santa Fe kregen we een gloednieuwe Chevrolet Blazer mee. Fijne auto! Hier moesten we wel een internationaal rijbewijs voor meenemen. Hebben ze niet naar gevraagd overigens. Ik heb beide auto's via de amex site geboekt. Verzekering zat er al bij in. Niks hoeven claimen gelukkig.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Welke verhuurders vragen om een internationaal rijbewijs?
In mijn 16+ amerika reizen nog nooit nodig gehad. Of is dat nieuw?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben sinds 2012 8 keer naar de VS geweest, 1e jaar internationaal rijbewijs gehaald omdat iemand dat adviseerde, maar NL rijbewijs was prima.
Zowel bij Hertz als Avis diverse keer een auto gehuurd en onze NL rijbewijzen waren prima.
Zowel bij Hertz als Avis diverse keer een auto gehuurd en onze NL rijbewijzen waren prima.
Het stond er bij de meesten bij, behalve Thrifty, maar er werd inderdaad niet naar gevraagd. Volgende keer ga ik het er denk ik gewoon op wagen en alleen mijn gewone rijbewijs meenemen als ik jouw ervaringen zo lees.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je hebt als Nederlander geen internationaal rijbewijs nodig in de V.S
https://jiltkrista89.wordpress.com/
Ik zag nog geen duidelijk antwoord op deze vraag.hanneke_vv schreef: ↑18 jan 2025, 13:03Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de fullsize tahoe en de 7 pax suv pathfinder? Of is dat dezelfde klasse (hertz L4)
Een L4 bij Hertz is /zeker/ geen Fullsize SUV, maar wat in de US een crossover wordt genoemd. Een iets grotere standard size SUV dus met een derde zitrij.
Wat voorbeelden aan de hand van concrete auto's:
GMC - Terrain = standard SUV, Acadia = Alamo crossover/Hertz L4, Yukon = Full size, Yukon XL = Premium full size / extra large, etc
Ford - Edge = standard SUV, Explorer = Alamo crossover/Hertz L4, Expedition = full size, Expedition Max = premium full size / extra large, etc
Chevrolet - Equinox = standard SUV, Traverse = Alamo crossover/Hertz L4, Tahoe = Full size, Suburban = Premium full size / extra large, etc
Jeep - Compass = standard SUV, Grand Cherokee = Alamo crossover/Hertz L4, Wagoneer = Full size, Grand Wagoneer = Premium full size/ extra large
Nissan - Rogue - Standard SUV, Pathfinder = Alamo crossover/Hertz L4, Armada = Full size
Als je bij Hertz reserveert en voor een standard SUV wilt gaan, dan zou ik altijd een L4 reserveren als het prijsverschl klein is. In de aisles (zeker tot Five star) staan meestal alleen 5-seaters, en als je L4 reserveert heb je iig zeker een Acadia, Explorer, Traverse oid.
Wil je echt een full size SUV rijden (Yukon/Expedition/Tahoe/etc), dan moet je gewoon een full size reserveren. Die vind je vrijwel nooit in de Gold aisles (of bij National in de Executive aisle). Houdt er wel rekening mee dat het brandstofverbruik van een echte full size SUV fors hoger is dan het verbruik van een standard SUV of 7-seat crossover.
En tot slot: ja, je kunt met een gerust hart bij Hertz boeken (via hertz.nl). Net als bij Alamo, National, Avis, Budget, etc. Alle grote verhuurders zijn prima.
- bedeve
- Amerika-expert
Dat is in Nederland een commercieel product van de ANWB.Stan.Gobien schreef: ↑21 jan 2025, 00:30Welke verhuurders vragen om een internationaal rijbewijs?
en wordt vanwege het verdienmodel stevig gepromoot.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5866 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-