Hallo allemaal. Wij vliegen in April naar Amerika en onze kinderen volgen een week later.
Omdat wij business class vliegen hebben wij aangeboden hun koffers mee te nemen, dit om de kosten te beperken voor 7 man.
Nu werd mij verteld dat dit niet is toegestaan. Naar mijn weten doen wij niets verkeerd. In de twee extra koffers zitten alleen de kleding van kinderen en kleinkinderen. We zullen thuis ook de koffers openen en nakijken zodat we eerlijk kunnen zeggen dat we de koffers zelf hebben ingepakt.
Wie weet hier meer van? Bij voorbaat dank.
Opmerking moderator
verplaatst naar vervoer
Laatst gewijzigd door markro op 18 jan 2025, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Ter verduidelijking topictitel aangepast.
Je mag meenemen wat je wilt, zolang het niet verboden is. En je bent zelf verantwoordelijk voor wat je meeneemt. Dus als er iets aangetroffen wordt wat er niet in mag dan ben jij verantwoordelijk. Je kan je dan niet verschuilen achter "ik wist niet dat het erin zat".
Ik zou ook niet weten waarom het niet mag. Maar zoals gezegd, jij bent verantwoordelijk voor de inhoud van de koffers. Dus wellicht zorgen dat je er zelf bij bent met inpakken en sluiten zodat je de vraag of je de koffer zelf ingepakt hebt altijd positief kan beantwoorden.
Er lijkt weinig tegen te zijn om alvast wat spullen van de (klein)kinderen mee te nemen.
Maar zoals @Coyote al zegt: je moet weten wat er in zitten er volledige verantwoordelijkheid voor nemen.
Om duidelijk te hebben wie aansprakelijk is bij betrapping op smokkelen of illegale import wordt iedereen bij het afgeven van de koffers nogmaals gevraagd of je de koffers zelf hebt ingepakt, iemand anders er iets in heeft kunnen stoppen, iemand je gevraagd heeft iets voor hen mee te nemen, etc.
Zodra je op een van deze vragen gaan twijfelen of onduidelijk/ontwijkend antwoorden, heb je een probleem. Ik denk dat het ook niet verstandig is om uit te weiden dat je een koffer voor je (klein)dochter neemeemt.
Desgevraagd: Je hebt alles zelf mede ingepakt (je kan wel zeggen met hulp van je zoon/dochter), je weet wat er in zit, je neemt niets voor iemand anders mee.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Als ze je vragen of je iets hebt meegenomen voor iemand anders, wat zeg je dan?
Heel eerlijk gezegd, het moet kunnen, maar voor die paar centen zou ik persoonlijk niet het risico van eventueel gezeur nemen.
Je loopt zelf met extra bagage te zeulen, en tref je toevallig een chagrijnige ambtenaar zou het bij je hebben van iemand anders koffer echt wel een probleem kunnen geven.
Ik ga er van uit dat het meestal wel goed gaat, en het is lief aangeboden, maar ik zou het niet doen.
Ik heb nog nooit vragen gehad over mijn ruimbagage. Alleen het gewicht wordt gecontroleerd. Mijn handbagage is bij de gate weleens gecontroleerd. Dan krijg je de vraag wat er in de koffer zit en of je het zelf hebt ingepakt. Ik zou de koffers gewoon meenemen, maar zorg er wel voor dat je weet wat erin zit.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.