Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Neen, Hertz staat er om bekend dat ze dan een van de reserveringen annuleren. Als het je al lukt, want vaak krijg je de melding: '' You already have reservation on file''

at wel kan is op naam van je partner een back up boeking aanmaken. Moet je wel een extra account aanmaken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/

Bericht door Jorne »

Ah, was ook te mooi.
Dan ga ik voor Emerald Executive Aisle boeking plus Hertz PC. En dan nog ergens een backup boeking (andere maatschappij of mijn vrouw)

Nog iemand opmerking over prijs/voorwaarden?
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

bij national kun je wel meerdere boekingen maken
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Alamo is ook scherp geprijsd voor mij, ideaal voor back-up boeking met je gewenste klasse bijvoorbeeld.
Elliswonderland
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Elliswonderland »

Hallo ik ben er al een tijdje uit met het boeken van een auto, laatste keer was februari 2020 net voor de Corona pandemie uitbrak en sindsdien niet meer de grote plas over geweest voor een vakantie....dus ik ben er een beetje uit.
Wellicht dat er hier iemand is die even met me mee wil kijken, heb ook nog nooit een auto geboekt in Canada en weet dus ook niet hoe het daar precies zit met de verzekeringen.

Ik probeer dus voor Halifax (Canada) een boeking te doen en tot nu toe komt de .ie site er het voordeligste vanaf €1322,38
Maar ik zie dat er alleen de Ldw W/excess (dno) erbij zit.
Ik neem aan dat dit genoeg is en dat ik de cdw mis en misschien nog wel meer, of is dit in Canada anders.

Het gaat om de periode van 15 mei 2024 tot 12 juni 2024.

Alvast bedankt
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

Mijn Executive Elite status was vorige week afgelopen, vandaag statusmatch gedaan en alweer bericht ontvangen dat ik weer Executive Elite status heb.
Astatic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Astatic »

Ik had de mijne 8 februari weer gematcht naar EE, tot ik gister avond keek en ineens weer normaal Emerald was :blink:
Heb nu weer de status match aangevraagd, hopelijk blijft die langer aan
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Dankzij de statusmatch (via de door @bedeve ) genoemde Avis-preferred route) kon ik mijn status weer net app tijd (her)updaten naar Ultimate Executive.
Vorige week vanaf Seattle-Tacoma airport een week lang kunnen rijden in een zgan full options Chevy Tahoe. De keuze in de Executive lane was reuze. Voldoende grote SUV's. Bij het inleveren van de Tahoe een week later weer hetzelfde beeld. Het was 25 dollar duurder dan Hertz, maar dat heb ik er met een ruimere keuze dan in de Hertz PC-lane wel voor over.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Elliswonderland
Amerika-newbie

Had deze vraag die ik hieronder even gekopieerd en geplakt heb al gesteld in een ander topic, maar denk dat hij hier meer thuis hoort.
Hopelijk heeft er iemand het antwoord of de oplossing voor het geen waar ik tegenaan loop.

We gaan na lange tijd de grote plas weer eens over naar ons geliefde Amerika, laatste keer was februari 2020.
We hebben pas vorige week geboekt, en zoeken een auto voor 2 weken in januari/februari 2025 en nu was ik aan het kijken vergelijken, maar bij National worden niet automatisch de LDW en de SLP toegevoegd bij een proefboeking en dat terwijl wel al onze schuifjes op decline staan en we ook een nederlands rijbewijs hebben ingevuld in de app bij ons Emerald Executive lidmaatschap.

Iemand enig idee wat er fout gaat?
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Mjin executive elite status vervalt einde februari 2025. Ik heb nog een rental staan voor april en juli 2025. Ik zou natuurlijk graag m'n status behouden. Ik kon niet meteen vinden hoe ik dit kan verlengen.....of lukt dit enkel door een nieuw account op bv 1 van de medereizigers aan te maken?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Elliswonderland schreef:
23 dec 2024, 07:48
bij National worden niet automatisch de LDW en de SLP toegevoegd bij een proefboeking en dat terwijl wel al onze schuifjes op decline staan
Je moet de schuifjes voor LDW/CDW en SLI/LS aan zetten volgens mij. Jij weigert nu deze verzekeringen.
Soms staan ze bij een bepaalde tariefcode er altijd automatisch bij, maar niet altijd, zeker via de US (.com) site.
Daarom moet je ze aanzetten in je profiel.
afbeelding.png
Elliswonderland
Amerika-newbie

@Stan.Gobien bedankt voor de opheldering, ik ben een beetje roestig geworden in het boeken van een auto.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik een auto huurde in Amerika, en inmiddels is onze executive elite status ook verlopen maar zijn we nog wel executive member.

Ik ga de schuifjes goed zetten en kijken of er nog een betere deal voorbij komt als dat we nu al hebben.
We vertrekken over 3 weken al.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Op nationalcar.ie heb ik de standaard Emerald club member code gebruikt (5007125). Deze kwam voor mijn rental het goedkoopste uit. Alle verzekeringen zitten er bij. Was al een tijdje geleden dat ik deze code probeerde gezien die vroeger soms niet meer leek te werken of gewoon te hoge tarieven gaf. Het loont dus om codes te blijven wisselen over de verschillende sites heen (.ie, .de. co.uk).
Langs de andere kant blijft de daily rate hoog ($81/dag) maar wel bijna hetzelfde als mijn Hertz boeking. National heeft wel een lager SLI natuurlijk maar de kwaliteit/keuze van auto's is vaak wel een stuk beter.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik las ergens dat bij Hertz het bedrag voor liability ook nu zakt vanaf 2025 of zoiets.
Elliswonderland
Amerika-newbie

@deebee7 , mag ik vragen hoe het jou lukt om de verzekeringen bij de prijs inclusief te krijgen bij National.
Als ik het probeer met de code 5007125 op nationalcar.ie moet ik als ik de prijs zie en door klik mijn verzekeringen nog toevoegen...en als ik schuifjes op accept zet bij de verzekeringen word de auto onbetaalbaar.
Hoor het graag van je.
MLBfan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door MLBfan »

Stan.Gobien schreef:
05 jan 2025, 18:03
Ik las ergens dat bij Hertz het bedrag voor liability ook nu zakt vanaf 2025 of zoiets.
Exact @Stan.Gobien
De mooie tijden van National's Visa Canada contract zijn alweer een tijdje voorbij. Daar zat volgens mij $ 1M supplemental liability protection bij.
Daarna heb een tijd Hertz PC gebruikt ($ 1M SLP/SLI) via de inmiddels beroemde Veerle van alpha_NL@hertz.nl met dank aan @bedeve als ik me niet vergis. Later heb ik vaak driveusa/usa-reisen gebruikt. Voor ongeveer dezelfde tarieven vaak $ 5M of zelfs $ 10M SLP/SLI!! Overal is het bij direct boeken naar $ 300k per 1 januari '25. Ik vind dat toch echt een risico met de toenemende insurance scammers tegenwoordig op de weg daar.
Hebben jullie daarin nog tips? Hertz biedt geen extra optie en goede contracten van National zoals ze er vroeger waren zijn er volgens mij ook niet meer.
DriveUSA heeft port canaveral niet in het systeem staan. Daar moeten we de auto droppen voor de cruise en na de cruise ook weer een auto ophalen.
Die kunnen anders goed aanbod doen met hoge SLP/SLI (loopt via externe partner), maar zelfs bij Port Canaveral zet hun systeem standaard de car ental locatie van de airport van Melbourne, FL neer. Ik heb ze even gemaild en wacht het af. Als jullie nog goede tips hebben omtrent hoge dekking voor SLP/SLI hoor ik het graag.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Laredo »

Geen tips qua verzekering. Qua drop off locatie zit ik een beetje met een soortgelijk probleem. Wij vliegen op Philadelphia, halen daar bij Hertz een huurauto en rijden dan naar NY alwaar onze cruise vertrekt. Precies een week later komen we dan weer terug in NY en hebben we weer een huurauto nodig. Ik heb gekeken naar parkeren bij de cruiseterminal maar in NY is dat natuurlijk prijzig (45 euro per dag x7 = 315 euro). De huurauto vanuit PHL naar NY rijden, daar inleveren en dan een week later weer ophalen is wel goedkoper dan de hele reis (incl cruise) huren maar door de drop off fee scheelt het uiteindelijk echt een paar tientjes met het gemak van parkeren bij de cruise terminal en geen gedoe met ubers of zo. Of te wel wij leveren de auto niet in en parkeren hem gewoon naast de cruise. Misschien is dat voor jou ook nog een optie?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Elliswonderland schreef:
15 jan 2025, 13:58
@deebee7 , mag ik vragen hoe het jou lukt om de verzekeringen bij de prijs inclusief te krijgen bij National.
Als ik het probeer met de code 5007125 op nationalcar.ie moet ik als ik de prijs zie en door klik mijn verzekeringen nog toevoegen...en als ik schuifjes op accept zet bij de verzekeringen word de auto onbetaalbaar.
Hoor het graag van je.
Ik log eerst in als member. Dan plaats ik m'n zoekopdracht met code 5007125. Kies dan de executive aisle. En vervolgens krijg ik dan een scherm waar de LDW en SLI als 'included' instaat. Mijn persoonlijke preferences staan op: LDW, roadside assistance en PEC 'declinded' en SLI 'included'. En zelfs met die instellingen krijg ik toch standaard LDW en SLI erbij.
Elliswonderland
Amerika-newbie

@deebee7 , dank je wel voor je antwoord.
Heb jij dit in de app veranderd of online of maakt dat niet zoveel uit waar je het veranderd wat betreft de verzekeringen.
En jij had geboekt via Ierland, maar komt je boeking dan evengoed ook in je app van National te staan.
Alvast bedankt!
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

De settings heb ik online zo ingesteld. Maar dat maakt niet uit denk ik. Mjin boeking is te zien in de app (ook geboekt dus via .ie).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer