Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik houd altijd aan dat ik op de heenweg minimaal 3 uur wil hebben als de overstap in de US is. Juist omdat je door immigrations moet.
We hebben al vaak genoeg 1,5 uur in de rij gestaan bij immigrations, ik vind het dan niet relaxed als je nog een vlucht moet halen. Zeker niet met (hele jonge) kinderen. Bovendien sluit de gate eerder dan vertrektijd dus effectief heb je minder tijd.
Dus als het perse een van deze 4 opties moet worden, dan zou ik via Parijs vliegen.
Maar eigenlijk vind ik ook die overstap erg krap. Ten eerste omdat je met hele jonge kinderen reist, maar ook (en ik kan het mis hebben maar ik vond deze informatie op Schiphol.nl omdat ik een soortgelijke vraag had en vanwege die info voor een andere verbinding heb gekozen) omdat je in Parijs Schengen verlaat en daarom extra controles hebt.
We hebben al vaak genoeg 1,5 uur in de rij gestaan bij immigrations, ik vind het dan niet relaxed als je nog een vlucht moet halen. Zeker niet met (hele jonge) kinderen. Bovendien sluit de gate eerder dan vertrektijd dus effectief heb je minder tijd.
Dus als het perse een van deze 4 opties moet worden, dan zou ik via Parijs vliegen.
Maar eigenlijk vind ik ook die overstap erg krap. Ten eerste omdat je met hele jonge kinderen reist, maar ook (en ik kan het mis hebben maar ik vond deze informatie op Schiphol.nl omdat ik een soortgelijke vraag had en vanwege die info voor een andere verbinding heb gekozen) omdat je in Parijs Schengen verlaat en daarom extra controles hebt.
@rocco92
Mogelijk is Air Lingus met overstap in Dublin ook een optie.
In Dublin ga je al door de US Customs heen, mijn ervaring tot nu toe ca. 25 minuten.
Voordeel hierna is dat het een binnenlandse vlucht is dus direct naar de band voor je koffers.
KLM/Delta vliegt nu in de zomer rechtstreeks naar Tampa dan zou je helemaal geen overstap hebben.rocco92 schreef: ↑07 dec 2024, 23:51Wij willen in de zomer van 2024 naar Orlando vliegen, mijn vrouw & ik, een peuter van 2 en een baby van 3 maanden.
Voor Orlando zullen we een overstap moeten maken, maar er zijn een aantal opties die vergelijkbaar in prijs zijn:
Wat is naar jullie mening het fijnste, rekening houdend met onze kids? Enerzijds neig ik naar Parijs omdat we dan niet over bagage hoeven na te denken, maar anderzijds is het ook fijn om in Orlando juist niet meer door Immigration en TSA te hoeven gaan en gelijk door naar de auto te kunnen gaan.
Mogelijk is Air Lingus met overstap in Dublin ook een optie.
In Dublin ga je al door de US Customs heen, mijn ervaring tot nu toe ca. 25 minuten.
Voordeel hierna is dat het een binnenlandse vlucht is dus direct naar de band voor je koffers.
Laatst gewijzigd door habbekuk op 08 dec 2024, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik vind Parijs een vervelende en drukke luchthaven. Lange onoverzichtelijke routes tussen terminals en drukke gate-area's.rocco92 schreef: ↑07 dec 2024, 23:51Wat is naar jullie mening het fijnste, rekening houdend met onze kids? Enerzijds neig ik naar Parijs omdat we dan niet over bagage hoeven na te denken, maar anderzijds is het ook fijn om in Orlando juist niet meer door Immigration en TSA te hoeven gaan en gelijk door naar de auto te kunnen gaan.
Zelf probeer ik deze te vermijden, zeker als ik met kinderen zou reizen.
Detroit is daarentegen ruim en overzichtelijk. Twee uur is tijd genoeg voor een overstap KLM is ook heel fijn met kinderen. En inderdaad in Orlando rechtstreeks van gate (via baggage hall) naar de autoverhuur.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou dan ook kiezen voor rechtstreeks naar Tampa. De meeste vluchten zullen 2 - 4 - 2 zijn op deze route, behalve in sommige premium economy 2 - 3- 2. Het zijn meestal Delta toestellen en KLM heeft de rijen van 3. Persoonlijk zou ik geen reis plannen met een baby die nog niet geboren is en waarvan je nog niet gaat weten hoe makkelijk hij/zij is. Een peuter en een baby en dan zo'n lange reis naar een andere tijdzone lijkt mij persoonlijk vrij pittig.rocco92 schreef: ↑07 dec 2024, 23:51Wij willen in de zomer van 2024 naar Orlando vliegen, mijn vrouw & ik, een peuter van 2 en een baby van 3 maanden.
We hebben weinig ervaring met overstappen omdat we tot nu toe altijd rechtstreeks (binnen Europe en naar SFO) hebben gevlogen. Voor Orlando zullen we een overstap moeten maken, maar er zijn een aantal opties die vergelijkbaar in prijs zijn:
- een overstap van 1h50 in Detroit (KLM)
- een overstap van 2h20 in Atlanta (Delta)
- een overstap van 1h10 in Parijs (AF)
- een overstap van 1h55 in JFK (Delta)
De laatste valt eigenlijk af omdat dit een 2-4-2 indeling is 3 stoelen naast elkaar ons een stuk relaxter lijkt.
Wat is naar jullie mening het fijnste, rekening houdend met onze kids? Enerzijds neig ik naar Parijs omdat we dan niet over bagage hoeven na te denken, maar anderzijds is het ook fijn om in Orlando juist niet meer door Immigration en TSA te hoeven gaan en gelijk door naar de auto te kunnen gaan.
Ervaringen, tips?
Wat betreft reizen met een baby. Wij deden dit regelmatig op langere afstanden om familie te bezoeken. Vlucht meestal tussen 12-16 uur. Met een echt kleine baby vonden wij veel makkelijker dan met een kind van 2 jaar. Toen onze dochter 3 maanden was ging de vlucht perfect: we kregen een bulkhead seat (dat kan je met een baby aanvragen dacht ik) en op het tafeltje dat neerklikt uit de bulkhead werd er een bedje of soort maxi cosi gemonteerd (al naargelang de leeftijd of wat je zelf aangaf te willen). Een 2 jarige daarentegen is een groter issue om +12 uur bezig te houden zonder dat ze het hele vliegtuig bij elkaar krijsen na een meltdown
Weet niet of je voor de 2 jarige een zetel koopt. Ik zou dat precies wel doen. De korting voor die leeftijd is vaak groot en zo heb je toch wat meer ruimte.
Een autostoel zou ik nooit meer meenemen voor in het vliegtuig. Dat was de slechtste beslissing ooit.
Ik zou me zeker niet laten tegenhouden door de leeftijd van de kinderen. Het vraagt zeker aanpassing en wat meer stalen zenuwen dan als ze ouder zijn, maar elke leeftijd heeft zijn issues. En als je ter plaatse bent, ben je de reis al snel vergeten.

Weet niet of je voor de 2 jarige een zetel koopt. Ik zou dat precies wel doen. De korting voor die leeftijd is vaak groot en zo heb je toch wat meer ruimte.
Een autostoel zou ik nooit meer meenemen voor in het vliegtuig. Dat was de slechtste beslissing ooit.
Ik zou me zeker niet laten tegenhouden door de leeftijd van de kinderen. Het vraagt zeker aanpassing en wat meer stalen zenuwen dan als ze ouder zijn, maar elke leeftijd heeft zijn issues. En als je ter plaatse bent, ben je de reis al snel vergeten.
Uiteindelijk ook geboekt voor April. 552 euro pp route heen: ZWE-AMS-DTW-MCO (i know, heel wat overstappen maar ik kreeg de rechtstreekse Tampa route niet in het schoolschema gepuzzeld
) Route terug: TPA-AMS-ZWE
Na 6 maanden checken van tarieven was ik het eigenlijk gewoon zat en dit leek me 1 van de beste tarieven die ik al had zien voorbijkomen. Dus dan toch maar geboekt. Ik zocht specifiek Delta vluchten zodat ik via de KLM site de stoelreservering voor 4 er telkens gratis kon bijboeken. Wellicht nemen we nog wel 1 à 2 koffers mee die we dan nog moeten toevoegen. Dat ging nu niet bij het boeken. Mogelijks omdat er een route met eurostar tussen zit? Zou ik die wel kunnen boeken bij het online inchecken zelf? Wil liever geen extra tijd meer verspillen op Schiphol (overstap van Eurostar naar vlucht is niet zo ruim) om het dan nog te moeten regelen.

Na 6 maanden checken van tarieven was ik het eigenlijk gewoon zat en dit leek me 1 van de beste tarieven die ik al had zien voorbijkomen. Dus dan toch maar geboekt. Ik zocht specifiek Delta vluchten zodat ik via de KLM site de stoelreservering voor 4 er telkens gratis kon bijboeken. Wellicht nemen we nog wel 1 à 2 koffers mee die we dan nog moeten toevoegen. Dat ging nu niet bij het boeken. Mogelijks omdat er een route met eurostar tussen zit? Zou ik die wel kunnen boeken bij het online inchecken zelf? Wil liever geen extra tijd meer verspillen op Schiphol (overstap van Eurostar naar vlucht is niet zo ruim) om het dan nog te moeten regelen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Even mezelf quoten: ik las op Schiphol.nl dat de minimale connectie tijd 50 minuten is. En ook dat we, bij het verlaten van de Schengen zone nogmaals door paspoortcontrole moeten. Tsja, dan vind ik 55 minuten echt niet tof.Tantelotje schreef: ↑07 dec 2024, 12:15Ik ben al een tijdje aan het kijken naar tickets. Prijzen blijven behoorlijk 'gelijkachtig'. Zit weinig speling in.
Heb nu vluchten met KLM op het oog, onder meer vanwege gunstige vliegtijden.
AMS is beduidend duurder (ongeveer €500,- duurder voor 2 pers) dan BRU en wij wonen zo ongeveer precies in het midden dus nu voorkeur voor BRU ondanks dat dit een extra overstap is.
De vraag waar het nu eigenlijk om gaat: is 55 minuten overstap op AMS voldoende komende vanaf BRU en weer vertrekken naar LAX? Daar zou de overstap naar PHX 3 uur zijn.
Dus we hebben besloten onszelf te 'trakteren' op minder overstappen en een rechtstreekse vlucht op de terugweg.
Zeker in combinatie met meer nachtrust (we zijn geen 20 meer

Maar misschien voor toekomstige reizigers nog wel interessant om te weten of mensen ervaring hebben met een overstap van minder dan een uur op Schiphol.
@rocco92 Directe vlucht van AMS naar Tampa pakken? Kost je iets meer reistijd met de auto richting Orlando maar deur tot deur ben je sneller uit. Qua portemonnee niet, maar geen tussenstop lijkt me toch wel lekker als je met kleine kids reist (been there done that).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank voor het advies allen!
Twijfelen alleen nog over de 2-4-2 opstelling van Delta, hadden mooi een hele rij bij het raam kunnen hebben met KLM, peuter tussen ons in en zo ook automatisch wat extra ruimte voor ons met de baby.
Ja, nu we van deze optie af weten lijkt dit de meest logische keuze - daarnaast kom ik voor beide rond eenzelfde bedrag uit. Reistijd vanuit Tampa valt ook mee, 30-45 minuten extra rijden met de auto.paul-s83 schreef: ↑08 dec 2024, 22:41@rocco92 Directe vlucht van AMS naar Tampa pakken? Kost je iets meer reistijd met de auto richting Orlando maar deur tot deur ben je sneller uit. Qua portemonnee niet, maar geen tussenstop lijkt me toch wel lekker als je met kleine kids reist (been there done that).
Twijfelen alleen nog over de 2-4-2 opstelling van Delta, hadden mooi een hele rij bij het raam kunnen hebben met KLM, peuter tussen ons in en zo ook automatisch wat extra ruimte voor ons met de baby.
- bedeve
- Amerika-expert
Hoeveel tijd houd je over van dat uur ....Tantelotje schreef: ↑08 dec 2024, 20:57
Maar misschien voor toekomstige reizigers nog wel interessant om te weten of mensen ervaring hebben met een overstap van minder dan een uur op Schiphol.
Gaat de gate 20 minuten voor vertrek dicht ?
In oktober had ik vanuit BRE overstappen op vlucht naar LAS 5 kwartier voor vertrek over.
Er zijn verschillende nadelen bij het overstappen cq. doorlopen naar paspoortcontrole
Door een tussenmuurtje heb je niet volledig zicht op het aantal mensen voor je.
Er is veel tijdsverlies doordat mensen achter elkaar staan te wachten bij de poortjes ; dat zie je pas als je de laatste pilaar voor die poortjes gepasseerd bent .
Het stokt door trage mede passagiers.
Je haalt zo n tijdslot wel als je zelf alert bent, en al dan niet in communicatie met een medewerker , een andere routing kiest.
Je haalt het niet als je braaf achter in de rij aansluit...
Ik wees anderen er op dat zij vrije poortjes niet benutten , en gelukkig zette de KMAR een aantal andere poortjes extra open.
Al met al had ik nog 15 minuten lounge tijd met koffie en hapje over ....
Het kon , maar vond het niet relaxed ...maar ja ik ben dan ook geen zestig meer ...
Laatst gewijzigd door bedeve op 10 dec 2024, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Goedemiddag,
ik was al een tijdje aan het kijken naar een vlucht voor volgend jaar, schrok van de prijzen én de (beperkte) mogelijkheden.
Ik wilde maar één overstap en die wilde ik NIET in Europa maar meteen in de USA.
Zojuist heb ik onze vlucht geboekt (29.9 t/m 18.10)
Brussel/JFK/Denver en Denver/Atlanta/Brussel
Prijs voor 2 personen (incl. bagage + stoelreservering) 1591 euro.
We vliegen met Delta.
Misschien zou het goedkoper kunnen maar ik ben blij met én deze prijs én dat we slechts 1x hoeven over te stappen.
Een aantal hotels had ik al geboekt, nu ga ik een mooie prijs voor onze auto proberen te scoren.
Wish me luck !!
Reny
ik was al een tijdje aan het kijken naar een vlucht voor volgend jaar, schrok van de prijzen én de (beperkte) mogelijkheden.
Ik wilde maar één overstap en die wilde ik NIET in Europa maar meteen in de USA.
Zojuist heb ik onze vlucht geboekt (29.9 t/m 18.10)
Brussel/JFK/Denver en Denver/Atlanta/Brussel
Prijs voor 2 personen (incl. bagage + stoelreservering) 1591 euro.
We vliegen met Delta.
Misschien zou het goedkoper kunnen maar ik ben blij met én deze prijs én dat we slechts 1x hoeven over te stappen.
Een aantal hotels had ik al geboekt, nu ga ik een mooie prijs voor onze auto proberen te scoren.
Wish me luck !!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar vluchten naar Orlando.
Nu zag ik bij American Airlines een retourvlucht, maar heeft iemand een idee of ik via de Amerikaanse site van American Airlines kan boeken? Als ik als land Nederland kies, kan ik de terugvlucht die ik graag wil niet vinden, maar als ik Amerika kies als land op dezelfde site, kan ik de vlucht wel vinden. Ik krijg dan natuurlijk alles in dollars, maar dat lijkt me geen probleem, maar moet ik ergens anders rekening mee houden (bijv dat ze dan vragen naar Amerikaans paspoort). Ik kan als ‘country of residence’ wel Nederland kiezen. Of is het bijvoorbeeld lastig als er wat is met mijn tickets om dan een ticket via de Amerikaanse website te hebben geboekt?
Alvast dank voor jullie reacties en tips!
Nu zag ik bij American Airlines een retourvlucht, maar heeft iemand een idee of ik via de Amerikaanse site van American Airlines kan boeken? Als ik als land Nederland kies, kan ik de terugvlucht die ik graag wil niet vinden, maar als ik Amerika kies als land op dezelfde site, kan ik de vlucht wel vinden. Ik krijg dan natuurlijk alles in dollars, maar dat lijkt me geen probleem, maar moet ik ergens anders rekening mee houden (bijv dat ze dan vragen naar Amerikaans paspoort). Ik kan als ‘country of residence’ wel Nederland kiezen. Of is het bijvoorbeeld lastig als er wat is met mijn tickets om dan een ticket via de Amerikaanse website te hebben geboekt?
Alvast dank voor jullie reacties en tips!
Je kan gewoon boeken. Deze site is echt niet alleen voor Amerikaanse staatsburgers.
- Tantelotje
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
Wat zijn ‘redelijke’ prijzen voor een retourtje business BRU - LAS met Skyteam?
Ik zie momenteel €3.050 p.p. voor:
- BRU - AMS - LAX - LAS
en retour
- LAS - AMS - BRU
in oktober 2025. Is dat een goede prijs of niet? Ik volg dit prijzensegment nog niet zo lang…
Ik zie momenteel €3.050 p.p. voor:
- BRU - AMS - LAX - LAS
en retour
- LAS - AMS - BRU
in oktober 2025. Is dat een goede prijs of niet? Ik volg dit prijzensegment nog niet zo lang…
Veel te veel wat mij betreft.
-
- Amerika-expert
Ik hou ongeveer 2400-2500 euro aan als grens naar de westkust.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12222 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties