Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Voor mijn gezochte autohuur komt de 51000 code bij Hertz nog steeds goedkoper uit dan de huidige promotie. Maar duidelijk dat het van een aantal factoren zal afhangen dan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
En voor Seattle one way Las Vegas in juni ook niet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
We zijn aan het plannen voor onze volgende reis: 2 weken florida begin maart.
We vliegen op Miami en ben nu op zoek naar autohuur. We zijn met zijn 7en (4 volwassenen, 3 kids (1-3-7) en willen graag 1 auto.
Als ik zoek op verschillende aanbieders, valt me vooral op het verschil in de bagage die we kunnen meenemen terwijl het dezelfde soort auto is.
Op de 1e pagina van dit forum staat:
Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
Vaak verschilt het of je de 3e rij van de autostoelen gebruikt (zeker bij Tahoe bijv). Maar is dit bij deze grote autos ook het geval?
Heeft iemand hier ervaing mee met deze autos?
Ik zie de volgende verschillen bij de aanbieders:
Sunnycars: Chevrolet Suburban SUV - 8 personen 3 koffers
Hertz: Chevrolet Suburban SUV - 7 Personen, 6 koffers
Thrifty: Chevrolet Suburban SUV - 7 Personen, 6 koffers
Hertz: GMC Yukon - 7 Personen, 4 koffers
Thrifty: GMC Yukon - 7 Personen, 4 koffers
Alamo: Ford Expedition Max - 8 Personen, 7 Koffers
We vliegen op Miami en ben nu op zoek naar autohuur. We zijn met zijn 7en (4 volwassenen, 3 kids (1-3-7) en willen graag 1 auto.
Als ik zoek op verschillende aanbieders, valt me vooral op het verschil in de bagage die we kunnen meenemen terwijl het dezelfde soort auto is.
Op de 1e pagina van dit forum staat:
Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
Vaak verschilt het of je de 3e rij van de autostoelen gebruikt (zeker bij Tahoe bijv). Maar is dit bij deze grote autos ook het geval?
Heeft iemand hier ervaing mee met deze autos?
Ik zie de volgende verschillen bij de aanbieders:
Sunnycars: Chevrolet Suburban SUV - 8 personen 3 koffers
Hertz: Chevrolet Suburban SUV - 7 Personen, 6 koffers
Thrifty: Chevrolet Suburban SUV - 7 Personen, 6 koffers
Hertz: GMC Yukon - 7 Personen, 4 koffers
Thrifty: GMC Yukon - 7 Personen, 4 koffers
Alamo: Ford Expedition Max - 8 Personen, 7 Koffers
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen & Disney Cruise
2025: Florida
https://travelkiwikids.nl/
Wij zijn vorig jaar door Zuid-West Amerika gereden met 7 personen in 1 auto. 2 volwassenen, 4 volgroeide pubers dus tel die maar als volwassenen mee en 1 kleuter in een kinderstoel.
We hadden gehoopt een Chevrolet Suburban mee te krijgen maar dat werd een Ford Expedition XL.
Qua formaat auto prima te doen! Is het prettig om lang bovenop elkaar in een kleine ruimte te zitten, nee! Maar ik had geen zin om met 2 auto's te rijden dus dit was wat het was. Alleen de achterste bank had iets minder beenruimte dus we rouleerden wie daar "moest" zitten.
Onze bagage paste er gelukkig in want daar had ik me wel wat zorgen over gemaakt. De bagage komt dus achter de 3e zitrij, er hoeft dus niks plat! Echt bizar groot! Wij hadden 1 grote medium koffer van 80 liter, 3 medium koffers van 70 liter bij ons, 2 grote tassen op wielen van 60 liter. 2 handbagage koffertjes en nog wat rugtasjes. Zie foto. Je weet snel genoeg hoe je de koffers neer moet zetten zodat het past. Naar mate er meer souvenirs gekocht werden ging het steeds minder makkelijk in
.
Ik heb me laten vertellen dat het in de Suburban nog makkelijker had gepast omdat die nog ruimte heeft onder de vloer. Ik heb soms het gevoel dat sommige aanbieders rekenen met Amerikaans formaat koffers en die zijn een stuk groter dan degene die wij vaak meenemen.
We hadden gehoopt een Chevrolet Suburban mee te krijgen maar dat werd een Ford Expedition XL.
Qua formaat auto prima te doen! Is het prettig om lang bovenop elkaar in een kleine ruimte te zitten, nee! Maar ik had geen zin om met 2 auto's te rijden dus dit was wat het was. Alleen de achterste bank had iets minder beenruimte dus we rouleerden wie daar "moest" zitten.
Onze bagage paste er gelukkig in want daar had ik me wel wat zorgen over gemaakt. De bagage komt dus achter de 3e zitrij, er hoeft dus niks plat! Echt bizar groot! Wij hadden 1 grote medium koffer van 80 liter, 3 medium koffers van 70 liter bij ons, 2 grote tassen op wielen van 60 liter. 2 handbagage koffertjes en nog wat rugtasjes. Zie foto. Je weet snel genoeg hoe je de koffers neer moet zetten zodat het past. Naar mate er meer souvenirs gekocht werden ging het steeds minder makkelijk in

Ik heb me laten vertellen dat het in de Suburban nog makkelijker had gepast omdat die nog ruimte heeft onder de vloer. Ik heb soms het gevoel dat sommige aanbieders rekenen met Amerikaans formaat koffers en die zijn een stuk groter dan degene die wij vaak meenemen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Is een standaard SUV voldoende voor 4 volwassene? Hoeveel koffers passen er ongeveer in de kofferbak?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi! Ik kan via mijn werk een aanbieding krijgen voor autohuur bij Alamo. Nu zou ik graag willen weten of alle verzekeringen die nodig zijn erbij zitten. Zouden jullie eens voor mij willen kijken? Alvast bedankt! Groet, Bianca

- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@BiaAlly Alle benodigde verzekeringen, CDW en LIS zitten er bij 
1913 mooi getal

1913 mooi getal

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Thanx, Hennycox!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt natuurlijk af van de grootte van de koffers en of het harde koffers zijn of niet, maar het lijkt me dat de auto wel groot genoeg is voor 4 volwassenen en 4 koffers. Kijk eens in dit topic naar foto's van verschillende auto's; er staat vaak ook een foto van de kofferbak bij.
Wij hadden dit jaar een Toyota RAV4 - geen idee welke categorie dat is - maar daar pasten met gemak twee grote Eastpak koffers in en een hoop andere spullen zoals half leeg gelopen luchtbedden. Zie de foto hieronder.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het hangt ook van je wensen af. En van de grootte van de auto.
De ene standard SUV is de andere niet zeg maar. Een Edge en een Explorer zijn beide standard SUV's.
Maar ik zou er niet aan moeten denken om met z'n vieren in een Edge rond te moeten reizen. Dat ding is 3 weken lang je huis. Tenminste, tijdens een rondreis. Een Explorer is al een ander verhaal.
Wij kiezen voor z'n tweeen minimaal een Standard SUV, en de drie reizen met m'n ouders, dus met 4 volwassenen en 4 Eastpak L reistassen, minimaal formaat Tahoe. Je verzamelt onderweg ook nog spullen: een koelbox, boodschappen, souvenirs die je niet in je koffer stopt want die moet je elke keer 'meeslepen', dat geldt in ons geval ook voor schoenen en hoodie/vest/jas; gooien wij ook los in de auto om die koffer wat minder vol te maken.
Maar goed, iedereen doet dit uiteraard op z'n eigen manier.
Er is wat mij betreft een groot verschil tussen 'of het past' en 'of het comfortabel is'.
De ene standard SUV is de andere niet zeg maar. Een Edge en een Explorer zijn beide standard SUV's.
Maar ik zou er niet aan moeten denken om met z'n vieren in een Edge rond te moeten reizen. Dat ding is 3 weken lang je huis. Tenminste, tijdens een rondreis. Een Explorer is al een ander verhaal.
Wij kiezen voor z'n tweeen minimaal een Standard SUV, en de drie reizen met m'n ouders, dus met 4 volwassenen en 4 Eastpak L reistassen, minimaal formaat Tahoe. Je verzamelt onderweg ook nog spullen: een koelbox, boodschappen, souvenirs die je niet in je koffer stopt want die moet je elke keer 'meeslepen', dat geldt in ons geval ook voor schoenen en hoodie/vest/jas; gooien wij ook los in de auto om die koffer wat minder vol te maken.
Maar goed, iedereen doet dit uiteraard op z'n eigen manier.
Er is wat mij betreft een groot verschil tussen 'of het past' en 'of het comfortabel is'.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ziet er inderdaad goed uit! Dit geeft wel wat vertrouwen dat het allemaal gaat passenRoning schreef: ↑05 dec 2024, 12:19Wij zijn vorig jaar door Zuid-West Amerika gereden met 7 personen in 1 auto. 2 volwassenen, 4 volgroeide pubers dus tel die maar als volwassenen mee en 1 kleuter in een kinderstoel.
Onze bagage paste er gelukkig in want daar had ik me wel wat zorgen over gemaakt. De bagage komt dus achter de 3e zitrij, er hoeft dus niks plat! Echt bizar groot! Wij hadden 1 grote medium koffer van 80 liter, 3 medium koffers van 70 liter bij ons, 2 grote tassen op wielen van 60 liter. 2 handbagage koffertjes en nog wat rugtasjes. Zie foto. Je weet snel genoeg hoe je de koffers neer moet zetten zodat het past. Naar mate er meer souvenirs gekocht werden ging het steeds minder makkelijk in.
Ik heb me laten vertellen dat het in de Suburban nog makkelijker had gepast omdat die nog ruimte heeft onder de vloer.image.png
Ik heb soms het gevoel dat sommige aanbieders rekenen met Amerikaans formaat koffers en die zijn een stuk groter dan degene die wij vaak meenemen.

Dank je!
2013: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi,
Heb aantal maanden geleden een boeking gedaan via alamo.de op jullie aanraden (waarvoor dank) nu is de booking bijna €200,- goedkoper geworden op de website.
Wat is nu de procedure om dit voordeel te verzilveren? Alamo.de mailen of is er een andere makkelijke manier om dit te doen?
Gr, Mark
Heb aantal maanden geleden een boeking gedaan via alamo.de op jullie aanraden (waarvoor dank) nu is de booking bijna €200,- goedkoper geworden op de website.
Wat is nu de procedure om dit voordeel te verzilveren? Alamo.de mailen of is er een andere makkelijke manier om dit te doen?
Gr, Mark
@Mark1987 de boeking die je hebt gedaan, kan je die annuleren? Indien ja, eerst nieuwe boeken, en na bevestiging de oude annuleren. Indien nee, Alamo mailen in de hoop dat ze coulant willen zijn.
@Mark1987 ik zou wel even kijken of de voorwaarden hetzelfde zijn. Daar zijn de afgelopen tijd wijzigingen in geweest
- bedeve
- Amerika-expert
Mooi dat je dat even laat weten @Dianedvo ;
Kun je die wijzigingen hier met ons delen ?
Dank je wel daar voor ...
Kun je die wijzigingen hier met ons delen ?
Dank je wel daar voor ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Het meest makkelijke is bellen en vragen of ze de prijs aanpassen. Scheelt jou en hun werk. Bij Alamo heb ik dat al eens gedaan. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Martin & Marianne @Tantelotje Bedankt, we zijn gelukkig allemaal niet zo groot. Ik heb bij National geboekt en heb ook toegang tot Executive Elite, dus ik verwacht wel een goede selectie auto's om uit te kiezen.
@bedeve de dekking van de aansprakelijkheid is bij alamo van 1 miljoen naar 300.000 gegaan, is hier ook besproken. Bij andere aanbieders zijn er ook aanpassingen in gemaakt. Daarom laat ik voorlopig onze oude (iets duurdere) reservering nog staan met de hogere dekking.
Welke aanbieders hebben nu eigenlijk nog een SLI van 1mio? Want National ook al niet meer zie ik. Alamo was er ook al een tijdje uit.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Goedemiddag allemaal ! Voor het laatst 1,5 jaar terug auto gehuurd, maar nu weer voor volgend jaar iets nodig. Wel op beetje afgelegen locatie, en ik kom echt tot hele hoge prijzen ... Heb hier posts teruggezocht over de laatste acties en codes, maar echt helpen doet het mij nog niet. Mocht iemand een geniale tip hebben voor toch een beetje acceptabele prijs voor onze data en locatie, dan zou dat heel prettig zijn ! Gaat om huur op Anchorage (ANC) Airport (Alaska), aankomst 25 mei (rond 10:00) en vertrek 31 mei (rond 17:00), Midsize SUV. Heb bij de bekende (Avis, Hertz) een hoge status door matching. Dank allen die hiervoor tijd hebben en het leuk vinden om mee te denken/zoeken !
Laatst gewijzigd door MattRob op 10 dec 2024, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12229 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne