Er vanuit gaande dat het één boeking en ticket was bij Air Lingus, dan zouden ze recht op een vergoeding volgens EU261 kunnen hebben, want ze zijn ~24u later aangekomen, dat telt, niet alleen de vertraging van de 1e vlucht. Maar EU261 houdt ook rekening met dit: "Als u voor de problemen met uw vlucht nog geen tegemoetkoming van de luchtvaartmaatschappij heeft gekregen (schadevergoeding, alternatieve vlucht, hulp)". En dat is hier wel van toepassing denk ik (hotel etc)?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Dank @harryh
Het is 1 boeking en ticket geweest.
Hadden ze dan hotel enzv. moeten weigeren om aanspraak te maken
op volledige compensatie?
Is natuurlijk allemaal te laat maar ik snap het zelf ook niet helemaal.
Heb zelf eigenlijk nog nooit vertraging gehad of vlucht gemist.
Het is 1 boeking en ticket geweest.
Hadden ze dan hotel enzv. moeten weigeren om aanspraak te maken
op volledige compensatie?
Is natuurlijk allemaal te laat maar ik snap het zelf ook niet helemaal.
Heb zelf eigenlijk nog nooit vertraging gehad of vlucht gemist.
Hallo allemaal,
Onze vlucht vrijdag 18 april van BRU naar JFK is voor de 2e keer gecanceld. Ze hebben ons omgeboekt op een vlucht op zaterdag 19 april. Maar onze vlucht van JFK naar Miami gaat op vrijdag. Dus hier hebben we niks aan. Ik ga dus zeker bellen om te kijken naar de mogelijkheden. Maar een directe vlucht naar JFK op vrijdag 18 april is er niet. Dus zouden we een dag eerder moeten vertrekken. Nog afgezien van het feit dat ik niet weet of de kinderen vrij krijgen moeten we dan dus 1 dag overbruggen in NY. Op zich geen ramp maar met een gezin van 8 wel een onderneming. We kunnen ook de gehele reis verplaatsen naar de dag ervoor.
Of ik boek boek beide vluchten van vrijdag 18 april om naar een rechtstreekse vlucht AMS - Tampa (ik las hier dat ze die tegenwoordig hebben).
Dat levert alleen 2 problemen op. 1. we vliegen terug wel naar Brussel dus hebben daar dan geen auto's staan. 2. Onze reisplanning moet op de schop maar dat valt wel te regelen. Alleen zijn de hotelprijzen wel gestegen.
En ik weet niet of dit überhaupt mag aangezien maar 1 van de 2 vluchten is geannuleerd.
Duurder wordt het sowieso want ik moet een extra overnachting (extra duur in NYC) en de huurauto wordt duurder als de ophaalocatie veranderd in Tampa.
Wat zouden jullie adviseren?
Onze vlucht vrijdag 18 april van BRU naar JFK is voor de 2e keer gecanceld. Ze hebben ons omgeboekt op een vlucht op zaterdag 19 april. Maar onze vlucht van JFK naar Miami gaat op vrijdag. Dus hier hebben we niks aan. Ik ga dus zeker bellen om te kijken naar de mogelijkheden. Maar een directe vlucht naar JFK op vrijdag 18 april is er niet. Dus zouden we een dag eerder moeten vertrekken. Nog afgezien van het feit dat ik niet weet of de kinderen vrij krijgen moeten we dan dus 1 dag overbruggen in NY. Op zich geen ramp maar met een gezin van 8 wel een onderneming. We kunnen ook de gehele reis verplaatsen naar de dag ervoor.
Of ik boek boek beide vluchten van vrijdag 18 april om naar een rechtstreekse vlucht AMS - Tampa (ik las hier dat ze die tegenwoordig hebben).
Dat levert alleen 2 problemen op. 1. we vliegen terug wel naar Brussel dus hebben daar dan geen auto's staan. 2. Onze reisplanning moet op de schop maar dat valt wel te regelen. Alleen zijn de hotelprijzen wel gestegen.
En ik weet niet of dit überhaupt mag aangezien maar 1 van de 2 vluchten is geannuleerd.
Duurder wordt het sowieso want ik moet een extra overnachting (extra duur in NYC) en de huurauto wordt duurder als de ophaalocatie veranderd in Tampa.

Je vliegt dus eerst naar JFK en stapt daar over naar Miami? Dan zou ik vragen naar een alternatief om toch dezelfde dag in Miami aan te komen. Eventueel vanaf Schiphol als je dat niet slecht uitkomt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wanneer de stretch BRU-JFK en JFK-MIA onderdeel van dezelfde boeking zijn kun je inderdaad vragen om gewoon vanaf Amsterdam te vertrekken. En eventueel zelfs terugvliegen naar Amsterdam. KLM/Delta zijn hier bij ons altijd wel makkelijk in geweest. Sterker nog wij boeken vaak ver van tevoren onmogelijke routes waarvan de kans groot is dat de vlucht nog gewijzigd wordt (bijv een stukje Westjet vanuit Toronto naar Orlando). Wanneer Westjet er dan een vlucht uitgooit kun je in principe de hele boeking aanpassen. Terugweg doen ze soms lastig over, maar een beetje netjes blijven en dan krijg je een hoop gedaan.Roning schreef: ↑26 nov 2024, 22:46Hallo allemaal,
Duurder wordt het sowieso want ik moet een extra overnachting (extra duur in NYC) en de huurauto wordt duurder als de ophaalocatie veranderd in Tampa.![]()
Maar ik krijg op basis van je tekst het idee dat je waarschijnlijk 2 los geboekte vluchten hebt? Dan wordt het lastiger.
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25
British airways lanceerde zijn Black friday sale. Mits wat zoeken zitten er wel mooie tarieven bij. Ik boekte net voor de zomervakantie:
1 juli: BRU-LHR-IAD
23 juli: MIA-LHR-BRU
411 euro pp. Zonder bagage en stoelreservering. Best blij mee. Nu hopen dat ze niet dingen beginnen te cancellen. Heb ik met BA niet de beste ervaringen mee. Langs de andere kant kan het ook nog goed uitkomen. Want zou liever vanuit MCO terugvliegen maar dat kon niet goedkoop zonder in London van luchthaven te moeten wisselen. Dat wou ik dus niet en koos daarom om terug te vliegen vanuit Miami.
Nu nog vluchten vinden voor april naar Orlando....dat is een heel stuk lastiger.
1 juli: BRU-LHR-IAD
23 juli: MIA-LHR-BRU
411 euro pp. Zonder bagage en stoelreservering. Best blij mee. Nu hopen dat ze niet dingen beginnen te cancellen. Heb ik met BA niet de beste ervaringen mee. Langs de andere kant kan het ook nog goed uitkomen. Want zou liever vanuit MCO terugvliegen maar dat kon niet goedkoop zonder in London van luchthaven te moeten wisselen. Dat wou ik dus niet en koos daarom om terug te vliegen vanuit Miami.
Nu nog vluchten vinden voor april naar Orlando....dat is een heel stuk lastiger.
We hadden geluk! Ik heb niet los geboekt, het was 1 traject dus ik kon alles aanpassen. De terugvlucht was ook gewijzigd kennelijk dus die mochten we die ook wijzigen.

Dus nu vliegen we ineens rechtstreeks van AMS naar TPA en terug andersom

Wel een dag later terug maar dat is helemaal prima!
@Roning Toch nog een geluk bij een ongeluk dan! Zie je de 19e, wij zitten op dezelfde vlucht 
edit: zie in het autohuur topic dat je donderdag de 17e al vliegt. In dat geval zie ik je op de terugvlucht van 3 mei

edit: zie in het autohuur topic dat je donderdag de 17e al vliegt. In dat geval zie ik je op de terugvlucht van 3 mei

Ja soms zit het mee. Ja wij vliegen nu 3 mei terug ipv 2 mei.
Haha leuk! Ik zal heel Paul roepen in het vliegtuig goed?
KLM heeft me tijdens het omboeken trouwens verwezen naar hun pagina voor het aanvragen van een vergoeding. Nu heb ik dat wel ingevuld maar daar heb ik toch helemaal geen recht op omdat het meer dan 14 dagen van te voren is (ruim!)?
Haha leuk! Ik zal heel Paul roepen in het vliegtuig goed?

KLM heeft me tijdens het omboeken trouwens verwezen naar hun pagina voor het aanvragen van een vergoeding. Nu heb ik dat wel ingevuld maar daar heb ik toch helemaal geen recht op omdat het meer dan 14 dagen van te voren is (ruim!)?
Hier heb ik nog een "leuke" anecdote over. Mijn laatste reis ging heen via KLM en terug via Air France. Heen enkel handbagage, terug wou ik een koffer inchecken op LAX. Tijdens de online incheck lukte dat niet want ik had via Delta geboekt. Op de luchthaven mocht ik van de lokale medewerker niet meteen naar de incheckbalie, maar ik moest het eerst aan de kiosk proberen. Lukte uiteraard niet, én ik wou de 10% korting als FB Explorer. Uiteindelijk naar de incheckbalie, waar ze doodleuk verklaarden dat die korting niet (meer) bestaat. Ik had de avond ervoor nog even opgezocht op de klm website en een screenshot gemaakt. Screenshot getoond, medewerker moet naar supervisor, met mijn mobieltje...
Komt terug, scherm is vergrendeld, kan u even ontgrendelen...? Zeker! Gaat weg, komt na 10 minuten terug met de melding dat dit een screenshot is en de supervisor wil de website zien. Ik zoek de website, vind in mijn geschiedenis gelukkig snel de pagina. Medewerker verdwijnt weer met mijn mobiel richting supervisor backstage. Komt terug na 10 minuten, zonder mijn mobieltje. Ik blijf lachen. Medewerker wil mijn FB nr en credit card gegevens. Verdwijnt weer voor 10 minuten. Komt uiteindelijk terug en begint al te lachen en doet alsof ze nog een vraag gaat stellen, maar nee, het is in orde. Ik ga op mijn afrekening $67.50 zien verschijnen zegt ze. Ik vraag of ze mijn handbagage wil inchecken, gratis (Delta deed dat niet mijn vorige reis). Tuurlijk zegt ze, free of charge.
Aangekomen na tussenlanding (met kleine vertraging in Parijs) op Dusseldorf. Bagage verschijnt niet op de band. Aangegeven via Property Irregularity Report en na welgeteld *5* dagen staat alles voor de deur. Bagage is echter meteen de dag nadien van Parijs naar Dusseldorf gegaan. Airfrance wijst ondertussen dagen naar AVIA, AVIA wijst naar koerier (EBD), koerier onbereikbaar.
Eind goed, al goed zal ik maar zeggen

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@SvenV dat ging moeizaam dus. Ik had die korting afgelopen zomer online via KLM.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Air Transat heeft nu bevestigd dat de seizoenslijndienst Schiphol - Montreal komend zomerseizoen niet terugkeert. In plaats daarvan gaat de Canadese maatschappij vaker tussen Schiphol en Toronto vliegen.
Bron:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... 6nIG_f208g
Bron:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... 6nIG_f208g
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Ik heb ook mijn vlucht geboekt KLM/Delta.
Heen met KLM en retour met Delta.
Retour heb ik via Delta mijn stoelen al vast kunnen leggen.
In die omgeving zie ik niet mijn heen vlucht staan met KLM.
Is er nog een trucje om de heenvlucht ook de stoelen vast te leggen?
KLM website moet er betaald worden.
Heen met KLM en retour met Delta.
Retour heb ik via Delta mijn stoelen al vast kunnen leggen.
In die omgeving zie ik niet mijn heen vlucht staan met KLM.
Is er nog een trucje om de heenvlucht ook de stoelen vast te leggen?
KLM website moet er betaald worden.
@habbekuk, ik vloog in oktober terug met KLM (heen met Delta). Ik heb de stoelen van de terugvlucht vast kunnen leggen via de KLM website.
Wij hebben hetzelfde. Ben blij dat we de stoelen van Delta vast konden leggen. KLM lukt niet kosteloos. Vooralsnog wachten we tot inchecken. Tenzij er idd een trucje voor is 
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij vliegen ook heen Delta en terug KlM, konden gratis stoelen vastleggen. Vliegen wel premium economy terug met KLM, misschien dat dat verschil maakt.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De goedkoopste tickets bij KLM geven geen recht op stoelreservatie.
Tenzij je ze via skyscanner / google flights bij KLM koopt. Dan zetten ze je in tarief N/R en heb je wel stoelkeuze.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo Amerikafans!
Twee jaar geleden hebben we een fantastische roadtrip gemaakt doorheen Atlanta een Florida met ons gezin van 4.
In 2025 willen we richting Miami trekken maar we vallen haast omver van de ticketprijzen!
In 2022 betaalden we 2700 voor flex tickets bij KLM. Dit waren toen multicity tickets waarvan de heenvlucht een vlucht met overstap was en de terugvlucht een directe vlucht was.
Voor 2025 vind ik vanuit BRU geen enkele directe vlucht regio Miami (noch op MIA noch op FLL). Tickets zijn steeds met overstap en overschrijden allemaal de 1000 euro pp.
Vanuit Orly nabij Parijs vertrekt een rechtstreekse retourvlucht richting MIA voor 907 pp met gunstige vliegtijden via de haast onbekende maatschappij French Bee.
Online vind ik weinig terug behalve barslechte reviews op TripAdvisor en Trustpilot.
Wie kan me wat vertrouwen geven om te boeken of is het inderdaad te mooi om waar te zijn?
Twee jaar geleden hebben we een fantastische roadtrip gemaakt doorheen Atlanta een Florida met ons gezin van 4.
In 2025 willen we richting Miami trekken maar we vallen haast omver van de ticketprijzen!
In 2022 betaalden we 2700 voor flex tickets bij KLM. Dit waren toen multicity tickets waarvan de heenvlucht een vlucht met overstap was en de terugvlucht een directe vlucht was.
Voor 2025 vind ik vanuit BRU geen enkele directe vlucht regio Miami (noch op MIA noch op FLL). Tickets zijn steeds met overstap en overschrijden allemaal de 1000 euro pp.
Vanuit Orly nabij Parijs vertrekt een rechtstreekse retourvlucht richting MIA voor 907 pp met gunstige vliegtijden via de haast onbekende maatschappij French Bee.
Online vind ik weinig terug behalve barslechte reviews op TripAdvisor en Trustpilot.
Wie kan me wat vertrouwen geven om te boeken of is het inderdaad te mooi om waar te zijn?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12451 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties