Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Roning schreef:
28 nov 2024, 10:14
Is er iemand die mij wil helpen met zoeken? Jullie zijn er veel handiger in dan ik. Jullie smijten ook met termen waar ik niks van begrijp. :cry:

Omdat we onze vlucht hebben moeten wijzigen moeten we ook onze huurauto wijzigen. Jammer want ik had een goede deal :sadcry: . Bij Alamo een Large Premium SUV (Subarban) voor 731 USD.
Ik heb vanalles gelezen hier over codes en allerlei andere landen en geprobeerd maar ik vind nog niet echt een goede deal. Ik weet niet of ik het goed doe.
Bij AVIS en ALAMO kom ik nu rond de 1200 uit. En bij Hertz zelfs tussen 1600 en 2000!

Wat zoek ik:
een zo groot mogelijke SUV voor 7/8 personen.
17 april 16.00 uur
3 mei 15.30 uur
Ophalen en inleveren Tampa Airport
Ik heb geen speciale statussen ofzo. en een simpele AMEX Silver CC.

Hopelijk heeft er iemand zin en tijd om mij te helpen.
Alamo.de, LHF kortingscode (weet niet helemaal of er voorwaarden aan die kortingscode zit, anders THPPS15 gebruiken):
image.png
image.png
of: https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/
image.png
bovenstaande is wel pay-now. Pay later is rond de 1100.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Bedankt voor het zoeken! Ik wil eigenlijk wel zoiets als de Suburban die ik geboekt had. Of is de Expedition ook zo groot? Maar dan snap ik niet waarom hij is dezelfde klasse valt als de Tahoe die kleiner is dan de Suburban. :?
In principe rijden we met 2 auto's maar voor uitstapjes vind ik het wel fijn om met zijn 8-en in 1 auto te kunnen.
Al is het maar om 2 x parkeerkosten te vermijden bij Universal ed.

Even terug lezend zie ik dit:
image.png
image.png (7.2 KiB) 909 keer bekeken
Dus dat durf ik niet aan.
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Ik kom er met de zoekfunctie niet uit....
Als ik via autoeurope huur bij avis moet ik dan langs de balie?
Ik ben via statusmatching presidents club geworden, maar heb nog niet eerder daadwerkelijk bij hen gehuurd...

Bedankt alvast :thumbup:
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

Raziel schreef:
28 nov 2024, 21:35
Ik kom er met de zoekfunctie niet uit....
Als ik via autoeurope huur bij avis moet ik dan langs de balie?
Ik ben via statusmatching presidents club geworden, maar heb nog niet eerder daadwerkelijk bij hen gehuurd...

Bedankt alvast :thumbup:
Ja, en je hebt dan ook niks aan je status.
Happystormchaser
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Happystormchaser »

Ik heb bij Trifty een boeking staan, en nu was ik even aan het kijken omdat ik waarschijnlijk een kleinere auto mee kan nemen.
Ik heb een goede deal, maar ik vind niet de verzekeringen die jullie in de openingspost benoemen. Toch?
Schermafbeelding 2024-11-28 225716.png
Schermafbeelding 2024-11-28 225716.png (63.59 KiB) 768 keer bekeken
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Jawel, LDW en LIS staan toch onder het kopje dekkingen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Happystormchaser Naar welke verzekeringen ben je op zoek?

In jouw prijsopgave hierboven heb je LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement).

Die 2 zijn de belangrijkste verzekeringen om bij een huurauto te nemen. Dus als je zorgt dat je die hebt, zit je goed. Alle andere extra verzekeringen zijn in principe niet nodig.

Meestal rijdt men hier zo groot mogelijk dus waarom zou je een kleinere auto nemen? Vaak scheelt het niet eens veel in de huurprijs. Zelfs voor mij alleen heb ik regelmatig een SUV gehuurd waar je met een gezin van 5 nog met gemak in zou kunnen reizen. 8)

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ricktachtig
Amerika-ontdekker

Bericht door ricktachtig »

Zijn er nog ergens goede Black Friday deals te vinden qua autohuur? Of is dat nooit aan de orde?

Ik ben op zoek naar een minivan voor minimaal 4 volwassenen en 2 kinderen. We willen op 14 mei 2025 de auto huren nabij Hollywood en deze op 28 mei 2025 inleveren in het centrum van Seattle.

Nou heb ik al via Alamo.de met de code THPPS15 een deal gevonden voor 1223 euro. Auto (Chrysler Pacifica Minivan of soortgelijk) ophalen op Burbank vliegveld (10 min van Hollywood) of LAX. Inleveren in het centrum van Seattle.

Bij Sunnycars betaal je 1545 euro voor een Chrysler Pacifica Minivan of Chevrolet Tahoe SUV. Dit lijkt dus een mindere deal te zijn dan via Alamo.de.

Heeft iemand anders nog betere tips?

Verder zie ik dat je op Alamo.de gratis extra bestuurders kunt toevoegen zonder dat de kosten omhoog gaan. Zelfs wanneer je aangeeft dat het geen familie van je is via de checkbox. Is dit dan ook echt gratis? Of gaat hier iets fout op de website?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@ricktachtig Bij autoeurope.nl zie ik prijzen vanaf 1208 euro voor een minivan inclusief one-way toeslag en met gratis extra bestuurder (LAX -SEA). Als je via hun boekt moet je de prijzen goed in de gaten houden. Deze wisselen vaak en je kan een gemaakte boeking heel gemakkelijk wijzigen (of natuurlijk annuleren). Wij hebben er een boeking staan en al vijf keer gewijzigd. Steeds betere prijs.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 29 nov 2024, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Happystormchaser
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Happystormchaser »

Coyote schreef:
29 nov 2024, 06:23
@Happystormchaser Naar welke verzekeringen ben je op zoek?

In jouw prijsopgave hierboven heb je LDW (Loss Damage Waiver) en LIS (Liability Insurance Supplement).

Die 2 zijn de belangrijkste verzekeringen om bij een huurauto te nemen. Dus als je zorgt dat je die hebt, zit je goed. Alle andere extra verzekeringen zijn in principe niet nodig.

Meestal rijdt men hier zo groot mogelijk dus waarom zou je een kleinere auto nemen? Vaak scheelt het niet eens veel in de huurprijs. Zelfs voor mij alleen heb ik regelmatig een SUV gehuurd waar je met een gezin van 5 nog met gemak in zou kunnen reizen. 8)

Roland
Dat zal je verbazen. Ik heb nu 2 reserveringen staan, een grote SUV zoals een UMC Yukon en een kleine SUV zoals een Nissan Rogue, en die laatste is €300.- goedkoper bij Trifty :P

Bedankt voor de info, ik ben chronisch vermoeid dus soms is begrijpend lezen lastig. Dus bedankt.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Timothy555 schreef:
27 nov 2024, 21:49
@HennyCox zou ik altijd proberen, maar ik lees dat het 2 tot 3 voor aanvangstijd niet meer mogelijk is online omdat men achter de schermen het contract al in een soort van ‘stand-by’ gezet heeft. Je moet dan bellen, en de vraag is hoe snel je dan iemand aan de lijn krijgt.

Ik zou hem een uurtje later kunnen zetten, of eventueel de dag nadien zelfs - in Austin heb ik de auto het minst van al nodig en ridshare naar het hotel is niet zo duur.
Ik had 2 reserveringen staan bij AVIS op LAX een paar weken geleden. Auto gevonden bij Hertz, en geprobeerd om nog te cancelen bij AVIS. Lukt inderdaad niet online, maar nooit iets gehoord nadien.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

ricktachtig schreef:
29 nov 2024, 13:17
Zijn er nog ergens goede Black Friday deals te vinden qua autohuur? Of is dat nooit aan de orde?

Ik ben op zoek naar een minivan voor minimaal 4 volwassenen en 2 kinderen. We willen op 14 mei 2025 de auto huren nabij Hollywood en deze op 28 mei 2025 inleveren in het centrum van Seattle.

Nou heb ik al via Alamo.de met de code THPPS15 een deal gevonden voor 1223 euro. Auto (Chrysler Pacifica Minivan of soortgelijk) ophalen op Burbank vliegveld (10 min van Hollywood) of LAX. Inleveren in het centrum van Seattle.

Bij Sunnycars betaal je 1545 euro voor een Chrysler Pacifica Minivan of Chevrolet Tahoe SUV. Dit lijkt dus een mindere deal te zijn dan via Alamo.de.

Heeft iemand anders nog betere tips?

Verder zie ik dat je op Alamo.de gratis extra bestuurders kunt toevoegen zonder dat de kosten omhoog gaan. Zelfs wanneer je aangeeft dat het geen familie van je is via de checkbox. Is dit dan ook echt gratis? Of gaat hier iets fout op de website?
Sixt doet mee via https://www.sixt.be/campaign/rent-black ... -24-nl-be/
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

deebee7 schreef:
29 nov 2024, 14:55
Goedkoopste wat ik krijg is €76/dag, noem ik geen deal ;)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@deebee7
Je veronderstelling dat tweede bestuurders altijd gratis zijn, klopt niet. Via Google translate staat er;
Echtgenoten en partners reizen gratis!
Je hoeft niets te doen! Als ze voldoen aan de leeftijds- en rijbewijsvereisten, hebben ze automatisch het recht om het voertuig gratis te besturen. U hoeft niet toegevoegd te worden aan de reservering of aanwezig te zijn bij het ophalen.
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

deebee7 schreef:
29 nov 2024, 14:55
ricktachtig schreef:
29 nov 2024, 13:17
.....
Europcar geeft tot 25% bij boekingen via de app. Voor mijn december trip was het 3%. Voor mijn meivakantie trip inderdaad de volle 25%.
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

jeppiepruts schreef:
29 nov 2024, 16:16
Europcar geeft tot 25% bij boekingen via de app. Voor mijn december trip was het 3%. Voor mijn meivakantie trip inderdaad de volle 25%.
Die app heb ik ook, maar zie nergens een Black Friday deal. Alleen 15% ledenkorting. Heb wel de NL app, zou dat het zijn?
jeppiepruts
Amerikafan

Weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Maar probeer maar eens een boeking op je laptop en in de app via je telefoon

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/25-e ... app-334452
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Trom schreef:
29 nov 2024, 16:10
@deebee7
Je veronderstelling dat tweede bestuurders altijd gratis zijn, klopt niet. Via Google translate staat er;
Echtgenoten en partners reizen gratis!
Je hoeft niets te doen! Als ze voldoen aan de leeftijds- en rijbewijsvereisten, hebben ze automatisch het recht om het voertuig gratis te besturen. U hoeft niet toegevoegd te worden aan de reservering of aanwezig te zijn bij het ophalen.
@Trom Ik denk dat je de verkeerde quote :wink: Ik poste niets over een tweede bestuurder.
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

jeppiepruts schreef:
29 nov 2024, 18:28
Weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Maar probeer maar eens een boeking op je laptop en in de app via je telefoon
Strange, krijg exact dezelfde prijzen, maar in elk geval dank voor het delen!
jeppiepruts
Amerikafan

Er zit wat beweging in. Mijn december trip op IJsland is nu via website net zo duur als via de app.
Maar mijn autohuur deze zomer (Schiphol 1-18 aug) is nog steeds 25pct goedkoper via de app.
En als ik op dezelfde data Schiphol willekeurig vervang door Phoenix of Los Angeles dan is er ook ongeveer 8pct korting in de app.
Dus de korting is er wel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer