Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JWTS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JWTS »

@Trom dankjewel voor de reactie! Het zal echt liggen aan de one-way toeslag. Ben nu wat aan het puzzelen geslagen met verschillende luchthavens (zonder one-way) en dat zijn meer de prijzen die ik voorbij zie komen in dit topic. Ga nog even verder puzzelen, bedankt!
Ericp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ericp »

jojok schreef:
05 nov 2024, 20:36
Wij willen graag beide rijden en hebben een tweede bestuurder opgegeven. Nu staat er in de (nederlandse) voorwaarden dat er bij een tweede bestuurder die echtgenote is, het extra bedrag kan worden kwijt gescholden. (wij zijn niet getrouwd maar wonen al 25 jaar samen. Dit zou geen probleem moeten zijn.)
Misschien heb je er iets aan: wij hebben vorige week een huurauto gereserveerd bij Alamo via Easyterra. Laatste is een Nederlands bedrijf, dus ik heb ook alle voorwaarden in het Nederlands. We hebben een Standard SUV (SFAR) voor 18 dagen eind juli 2025, ophalen in San Diego en inleveren in Las Vegas. Aansprakelijkheid nog gewoon ouderwets tot 1 miljoen USD, geen one-way kosten en de 1e extra bestuurder sowieso inclusief (getrouwd of niet, maakt niet uit).

Totaalprijs €1.220. Geen idee of dat een goede prijs is: ik ga komende maanden maar eens in de gaten houden of het voordeliger kan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ericp schreef:
10 nov 2024, 20:29
Totaalprijs €1.220. Geen idee of dat een goede prijs is: ik ga komende maanden maar eens in de gaten houden of het voordeliger kan.
Je hebt te maken met een zogenaamde one-way fee (afleveren op een andere locatie dan waar je de auto hebt opgehaald) dus dat zal de prijs verhogen. De prijzen in de gaten houden is goed, vaak (eigenlijk bijna altijd) wisselen deze nog, zowel omhoog als omlaag. Dus een grote kans dat je een beter tarief zal vinden.
Laatst gewijzigd door Hockey op 10 nov 2024, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

jojok schreef:
05 nov 2024, 20:36
We starten in San Diego waar wij alvast via sixt een auto hebben gehuurd (met mogelijkheid tot annuleren). Wij willen graag beide rijden en hebben een tweede bestuurder opgegeven.
San Diego is California ; In State of California is bij wet geregeld dat er geen kosten zijn voor een spouse.
Dat is een automated extra driver ; die geef je dan ook niet op als extra bestuurder .

En ik zie nu pas dat @roelb daar al duidelijkheiud over gegeven heeft....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Op dit moment heb ik voor onze komende twee vakanties boekingen staan bij zowel Hertz als Avis. Nu loop ik bij Avis steeds tegen het probleem aan, dat ik geen idee heb wat de prijs in $ is bij het vergelijken. Kan ik de valuta ergens aanpassen op de Avis website (ingelogd als Avis preffered)?

Bij Hertz zie ik gewoon de $ prijs bij pay later, maar bij Avis.is, avis.dk en in de avis app de € prijs. Ik blijf maar omrekenen en bij 1 reservering is zelfs in de app na boeking de $ prijs niet zichtbaar (ISK), terwijl bij twee andere boekingen wel gewoon de $ prijs in de app staat. Daarnaast staat er steeds de tekst 'estimated total' bij. Ook bij de prijs in $ in de bevestigingsmail.

Kan iemand vertellen of ik iets in de instellingen moet aanpassen?

En annuleren hoe gaat dat bij Avis in zijn werk? Zit er ergens een knop verstopt, ik krijg steeds een telefoonnummer in beeld dat ik moet bellen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Gelukkig is het geen hogere raketkennis @Elendan ....
Bij Avis.is krijg je een prijs in ISK Ijslandse kronen.
Stel dat Avis huur via .is ISK 135000 kost dan zegt Google daar dit over :
135000 Islandsk krone =

912.91 Euro
Zelfde in een vergelijk met DK ....

Eenmaal geboekt via Ijsland of Denemarken heb je niets meer met ze te maken...
Je ziet je huur in avis.com

En annuleren ; hoe zit dat in zijn werk....
Ik heb er 3 weken geleden nog ervaringen over beschreven...
Ja; ik heb voor de test eens gebeld ; gewoon om te horen wat de reactie zou zijn....
Precies wat je hier heel vaak kunt lezen : cancelen is niet nodig ; na 24 uur verdwijnt je huur uit het systeem...
Alsof ie nooit heeft bestaan ....is jouw backup booking verdampt ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@bedeve dat snap ik allemaal. Het gaat mij om de complete willekeur waarin de prijzen worden weergegeven.

In mijn bevestigingen zie ik de ene keer de prijs in $ en bij andere reserveringen weer in ISK. Het lijkt willekeur welke valuta ze laten zien, het gaat allemaal om boekingen via IJsland.
Bv mijn reservering voor Florida staat in de app de prijs uitsluitend in ISK en dat bedrag is niet gelijk aan het bedrag in de bevestigingsmail in ISK waar geen $ bij staan. Maar een nieuwe boeking van vanmorgen geeft wel een $ prijs in de bevestigingsmail, die reservering heb ik net aangepast (andere inleverlocatie) en nu staat er weer alleen een prijs in ISK.
Mijn reservering voor Denver staat ook in de app en is via ijsland geboekt maar staat in de app wel in $ en in de bevestigingsmail in ISK.

Ik wil gewoon graag zwart op wit wat ik daadwerkelijk daar betaal. De koersen wisselen nogal dus ik heb eigenlijk helemaal niets aan een reservering waar in de app of de bevestiging andere valuta of wisselende bedragen staan. Want welke prijs gaan ze nou aanhouden?

In op avis.com kan ik op geen enkele mogelijkheid inloggen. De enige plek waar ik boekingen kan terugvinden is op de Europese websites of in de app.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 64

Bericht door harryh »

Grote verliezen voor Hertz door afschrijving op elektrische auto's https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... kkerautos/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer