Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

ontheroad2025 schreef:
30 okt 2024, 19:32
Die vraag heb ik ook voor mijn alamo reservering voor komende zomer. Ik mag aannemen dat de voorwaarden bij boeking gelden.
Dat vraag ik me ook af.
Als de oude voorwaarden gelden dan zorg ik dat ik de auto voor oktober 2025 vóór 1.1.25 heb geboekt :) (Hertz)

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
sterken
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sterken »

sterken schreef:
03 nov 2024, 11:55
Wij gaan in de meivakantie richting LA en heb een auto geboekt via Alamo.de na tips van jullie. Nu lees ik verschillende berichten over de verlaagde dekking van de SLI (300.000). Het is voor ons nogal onbekend terrein dus ik vraag me af of de SLI toereikend is en of dit dezelfde verzekering is als EP? Deze is namelijk wel tot max 1 miljoen dollar en zit standaard bij de prijs inbegrepen. Sunnycars geeft aan dat hun aansprakelijkheidsverzekering gegarandeerd 1 miljoen blijft. Is het raadzaam om toch een boeking te maken via Sunnycars (= duurder) of zou de reservering via Alamo.de ook toereikend zijn?
Niemand?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@sterken Blijkbaar heb je de discussie gelezen. Ik denk dat de enige conclusie daaruit kan zijn dat je uiteindelijk zelf een keuze moet maken. Blijkbaar is 300000 al voor Amerikaanse begrippen een heel hoog bedrag. Velen op het forum vinden dat ook genoeg. Anderen niet. EP is overigens extended/extra protection ofwel in Duits Zusatzhaftplichtschutz. Die zie ik overigens niet meer op 1 miljoen staan bij Alamo.de.
Kan het zijn dat je een tijd geleden al deze boeking hebt gemaakt en dat dat bedrag er daarom nog in staat? Als dat zo is, weet ik niet of ze dat handhaven. Maar ze kunnen toch niet zomaar een overeenkomst eenzijdig wijzigen zou je zeggen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat denkt iedereen te raken om 1 miljoen schade te veroorzaken?
Maak je niet druk en laat je niet gek maken, 3 ton is meer dan genoeg.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

1 dure sportauto en je bent er al dan heb je het nog niet eens over letselschade
sterken
Amerika-newbie

Bericht door sterken »

Bedankt voor de info! Voor ons de eerste keer richting Amerika dus even uitzoeken hoe/wat precies. Heel blij met alle tips van jullie. Toch blijf ik het vreemd vinden, zojuist opnieuw geboekt via Alamo.de omdat de prijs gezakt is. Zie onderstaande foto, hebben beide boekingen nu dezelfde verzekeringen? Of is dit gewijzigd? Eerste boeking is van een maand geleden.
Bijlagen
auto.jpg
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Je moet toch bij beiden kunnen zien hoe hoog de zusatzhaftpflicht is b.v.
Der Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) bietet dem Mieter und autorisierten Fahrern eine kombinierte Einzelobergrenze von bis zu 300.000,00 USD für Haftungsansprüche Dritter.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@BruceS Avis Europa deelt op één of andere manier niet met de VS dat je bv president bent. Ik heb 2 jaar geleden me ook als Avis preferred aangemeld bij Avis.com om zo bv de preferred desk te mogen gebruiken Voorts had ik mijn president card geprint en heb die in Los Angeles laten zien. Daarmee wel een upgrade gekregen.
Dit was 2 jaar geleden dus weet niet of het nog zo gaat.
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Wij gaan van 9 tm 30 augustus naar het zuiden van Amerika en de zoektocht voor een auto kan bij deze beginnen. Start en eindpunt is Charlotte Douglas Airport in NC. Ik heb via autoeurope een aanbieding gezien bij Dollar, wat zijn hier de ervaringen mee? Ik lees namelijk dat vooral hun Toll beleid wat shady is en je daarvoor flink moet betalen. Het eerste gedeelte zullen we weinig tol wegen hebben, maar een groot gedeelte van de reis zitten we in Orlando en daar kan het hoog oplopen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

In Orlando kun je de visitor toll pass gebruiken. Kijk hier voor in het Florida topic, daar staat het uitgebreid uitgelegd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

asv60 schreef:
05 nov 2024, 12:54
In Orlando kun je de visitor toll pass gebruiken. Kijk hier voor in het Florida topic, daar staat het uitgebreid uitgelegd.
Wij halen onze auto op in Charlotte North Carolina en brengen hem daar ook weer terug. De visitor toll pass is alleen verkrijgbaar op het vliegveld in Orlando zoals ik het lees, dus hier hebben wij helaas niks aan.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Afhankelijk van hoe lang je in regio Orlando bent, zou je natuurlijk zo'n VTP kunnen ophalen. De kiosk staat in de hal bij de rental car desks, maar je hoeft niet daar een auto te huren natuurlijk.
jojok
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jojok »

wij ( gezin met 2 tieners) gaan komende zomer 3 weken een rondreis maken door het zuid westen. We starten in San Diego waar wij alvast via sixth een auto hebben gehuurd (met mogelijkheid tot annuleren). Wij willen graag beide rijden en hebben een tweede bestuurder opgegeven. Nu staat er in de (nederlandse) voorwaarden dat er bij een tweede bestuurder die echtgenote is, het extra bedrag kan worden kwijt gescholden. ( wij zijn niet getrouwd maar wonen al 25 jaar samen. Dit zou geen probleem moeten zijn.)
Heeft iemand ervaring met het kwijtschelden van het bedrag? Of was het beter geweest om bij het afhalen van de auto aan te geven dat er sprake is van een tweede bestuur die echtgenote (spouse) is en in californie dus gratisis.

Wij horen graag jullie ervaringen/advies.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je partner hoef je niet als extra bestuurder op te geven. Die is gewoon automatisch gerechtigd om de auto te besturen.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

Goede morgen,

Zover ik weet is er geen drop off fee van toepassing tussen California en Nevada.
Weet iemand of dit ook zo is tussen Nevada en Utah en/of Wyoming?
We zouden volgend jaar will starten in San Francisco en eindigen in Salt Lake City of Jackson.
Wellicht zouden we dan halverwege de auto kunnen wisselen in Las Vegas als dat drop off zou schelen.
Iemand ervaring hiermee? Anders ga ik gewoon wat opties bekijken maar wellicht weet iemand of dit ueberhaupt zin heeft of dat er sowieso een drop off betaald zal moeten worden. Dank voor het meedenken.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik weet dat er in ieder geval een drop off fee is tussen Salt Lake en Las Vegas. Het was voor ons namelijk goedkoper om te boeken heen op SLC en terug via LAS maar de meerkosten van de drop off fee maakte dat ik toch koos voor een retourtje Vegas.
Je kunt het zelf checken door bij de verhuurmaatschappij een reservering in te voeren en dan niet natuurlijk niet al reserveren maar dan kijken naar de prijsopbouw.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

JVDP78 schreef:
07 nov 2024, 07:38
Anders ga ik gewoon wat opties bekijken ............ of dat er sowieso een drop off betaald zal moeten worden.
Aan drop fee ontkom jij niet
Maar ... op de vraag hoeveel is geen standaard antwoord te geven.
Kijk eens bij Avis (AWD W819200 )

Ik heb gisteren bij Hertz CX een huur opnieuw geboekt en bracht daarmee mijn drop fee terug van $ 350 naar $200.
Gewoon even ( :? ) zelf een beetje met codes en haal/breng plaatsen spelen op basis van je eigen wensen ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

Duidelijk bedankt, ik ga er in het weekend eens goed voor zitten
2018 Florida
2022 California + Hawaii
JWTS
Amerika-newbie

Bericht door JWTS »

Goedenavond! Wij zijn van plan om volgend jaar mei/juni een onze eerste Amerika reis te maken waarbij het idee is om te starten in Salt Lake City, via Yellowstone, Zion, Las Vegas, Yosemite uiteindelijk te eindigen in San Francisco. Bekijk hier ons hele reisplan.

We willen op 18 mei in het vliegtuig naar Salt Lake City stappen en op 10 juni terug vanuit San Francisco. We zoeken dus een huurauto voor 22 dagen (18/5 tot en met 8/6). Ik heb de laatste 20 pagina's teruggekeken en inmiddels bij vele aanbieders gekeken i.c.m. kortingscodes, maar man, wat schrikken wij van de prijs. Ergens tussen de 1.500 - 2.200 euro zijn bedragen die we veel tegenkomen. Nu snap ik dat het one-way stuk de prijs flink opdrijft, maar is dit een realistisch bedrag of doe ik iets niet goed? Dit is de eerste keer dat we een auto huren, dus weinig ervaring.

Alamo.de lijkt verreweg de goedkoopste te zijn. Avis, Hertz en Sunnycars liggen structureel een 300-500 euro duurder als ik kijk.

Alamo.de met code THPPS15
Middenklasse SUV +- 1.580
Standaard SUV 1.750
F-150 1.950 (Is dit aan te raden voor 2 personen? Lijkt mij ook wel een ervaring)

Zijn dit realistische bedragen of hebben jullie tips voor betere aanbiedingen buiten degene die ik al gelezen heb?
Laatst gewijzigd door JWTS op 08 nov 2024, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Hoi, Wij hadden in eind mei/begin juni 2024 een Standard suv op Salt Lake City via Alamo.de voor 23 dagen voor $1319. Visa maakte daar €1255 van. De prijzen zullen echt nog wel gaan zakken. Nu viel me toen wel op dat SLC wel hoger ligt in tarief voor vlucht en huur dan Los Angeles en San Francisco.
Voor een drop off in een andere stad ga je in de meeste gevallen extra betalen. Kijk ook eens of starten in San Francisco voordeliger is. (Alhoewel je dan eerder in Yosemite bent en de kans groter is dat de Tioga pass dicht is -mocht je die willen gebruiken-). Advies: leg een prijs vast met post pay en doe zeer regelmatig een rondje langs de verhuurders en hou het forum in de gaten voor ontwikkelingen. En wijzig zodra je een betere prijs vindt. Schroom niet om meerdere keren om te boeken. Je zou trouwens ook nog een ronde kunnen maken vanuit SLC en je deze reis richten op Grand Teton/Yellowstone/Devils Tower/Black hills/Badlands/Custer State Park/Rocky Mountains NP/Moab/Capitol Reef NP. Veel succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer