Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Countrydon
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2011, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Countrydon »

Ik heb net een Avis auto gebruikt om door tolwegen in Florida te rijden. Geen kastje oid gehuurd. Alle auto’s zijn volgens Avis voorzien van tol by plate. Elke dag dat je tol gebruikt kost 6,95 met een max van 35 plus de tol kosten. 2 dagen nadat ik thuis kwam kwam er een tol inning op de cc. Het was een Georgia Auto met drop off Florida
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
ricktachtig
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ricktachtig »

Wij (gezelschap van 4 volwassenen en 2 kinderen) zijn op zoek naar een huurauto (SUV) om van 14 mei 2025 vanaf Hollywood naar Seattle centrum als eindbestemming te rijden op 28 mei 2025.

Nou heb ik aardig wat doorgespit in dit topic. Maar ongetwijfeld een hoop gemist ook. Dus ik sta open voor wat advies van ervaringsdeskundigen in dit topic.

1. Het meest logische voor ons lijkt nu een auto te huren nabij Burbank airport. Dit ligt op 15 min rijden van Hollywood. Of mis ik nog een belangrijke speler waar we dichterbij een auto kunnen ophalen? Ik heb AVIS geprobeerd, maar voor nu geen beschikbaarheid. Hetzelfde geld eigenlijk voor Seattle, waar inleveren op het vliegveld het meeste resultaat oplevert.

2. In ons gezelschap hebben we mensen met een AMEX Gold kaart en Mastercard. Zijn er codes dat ik kan gebruiken vanuit deze kaarten om korting te krijgen? Als ik boek via de AMEX site lijkt het goedkoper, maar ik kan moeilijk zien wat er precies dan bij de boeking inbegrepen zit tov een "losse" aanbieder. De website van AMEX is nogal summier.

3. Er komen veel kortingscodes in dit topic voorbij met allemaal erg leuke discounts. Ook boeken via sites uit diverse continenten lijkt wat tientjes winst op te leveren. Het is wat lastig om als lezer te kunnen bepalen of we dan ook aan voorwaarden moeten voldoen wanneer we de auto ophalen. Werken deze methoden voor iedereen?

Alvast dank voor de antwoorden.
IngridUSA
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Achterop je Amex fysieke kaart staat een Hertz CDP code. Die was voor mij het voordeligst (ophalen en inleveren op SeaTac). Maar die moet dan wel op naam van een van de bestuurders staan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 6405
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Op naam van de huurder @IngridUSA !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
IngridUSA
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Die bedoel ik :lol:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 6405
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ja , da bedoel ik ....

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bikkiebik
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2024, 12:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bikkiebik »

Goedemorgen verhuur experts!

Ik ben aan het oriënteren naar een reis door West Canada óf Noord West Amerika in 2025.
Voor beide situaties dus ook vast aan het indexeren van prijzen van o.a. huurauto's:

Nou stuit ik voor Canada via Hertz Japan op een prijs die bijna te goed is dat ik begin te twijfelen:

Voor een Midsize SUV voor ~€650 ($976 CAD)
Pickup:
Vancouver op 10/09

Drop off:
Calgary 01/10
{FCE7B657-6A83-4993-BBC3-7A31B684E25B}.png
{FCE7B657-6A83-4993-BBC3-7A31B684E25B}.png (42.32 KiB) 2165 keer bekeken

Volgens mij zit alles er in, bevat het de drop off fee al én is het een beter later tatief, en dus gratis annuleren?
Kan iemand mij twijfel wegnemen (of bevestigen)?

Bedankt vast!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Je subtotaal is 696,18 cad
Je drop off is 250 cad
Je Taxes 30 cad

696+250+30= 976,19 cad. Dus ja, die one way is inclusief.


Ik zie alleen geen liability verzekering . Ik heb geen ervaring met een huurauto ophalen IN Canada, maar deze hoort er bij mijn weten wel bij te zitten?
Wat gebeurt er met de prijs wanneer je je inlogt? Mijn ervaring bij Hertz is dat de juiste verzekeringen er zonder inloggen soms niet bij zitten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Ik had hetzelfde probleem in Canada dat er geen LI bijzit.
Ik heb dat bij Hertz Canada nagevraagd en als antwoord gekregen dat ze in Canada geen LI kennen, maar dat dat inbegrepen zit bij LDW.
En de prijs klopt wel volgens mij, wij betalen 500 euro voor twee weken met drop off kosten.
bikkiebik
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2024, 12:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bikkiebik »

Ik heb het nu als ingelogde gebruiker gedaan:

Het is de 'standard rate':
{6D04C464-3522-44C6-A077-B8954F748086}.png
{6D04C464-3522-44C6-A077-B8954F748086}.png (31.32 KiB) 2096 keer bekeken
En heb ook geen optie in de vervolgstappen om andere verzekeringen toe te voegen:
{A39A49D7-17D4-421F-BBF2-399B665268C0}.png
Links Hertz Japan/Engels, rechts Hertz NL/Nederlands:

{985FB8D5-A2DA-419D-A022-178CE7EF1DCC}.png
Alles lijkt identiek, behalve de prijs dan!
bikkiebik
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2024, 12:25
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bikkiebik »

theovg schreef:
14 okt 2024, 11:32
Ik had hetzelfde probleem in Canada dat er geen LI bijzit.
Ik heb dat bij Hertz Canada nagevraagd en als antwoord gekregen dat ze in Canada geen LI kennen, maar dat dat inbegrepen zit bij LDW.
En de prijs klopt wel volgens mij, wij betalen 500 euro voor twee weken met drop off kosten.
Helder, bedankt voor deze informatie! Stelt me toch iets meer gerust. Dan ben ik geneigd de reservering gewoon te maken.
Met het betaal later tatief kan je er neem ik aan altijd kosteloos vanaf mocht het toch de reis naar USA worden dit jaar?

EDIT:
Dit ook gevonden in de kleine lettertjes, dat bevestigd volgens mij jouw verhaal:
{397A907F-5F30-46F2-8D18-3DC483558077}.png
{397A907F-5F30-46F2-8D18-3DC483558077}.png (24.27 KiB) 2031 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bikkiebik op 14 okt 2024, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

theovg schreef:
14 okt 2024, 11:32
Ik had hetzelfde probleem in Canada dat er geen LI bijzit.
Ik heb dat bij Hertz Canada nagevraagd en als antwoord gekregen dat ze in Canada geen LI kennen, maar dat dat inbegrepen zit bij LDW.
En de prijs klopt wel volgens mij, wij betalen 500 euro voor twee weken met drop off kosten.
Ah, weer wat geleerd. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mark1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 aug 2024, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1987 »

Misschien kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen:
Heb een afbeelding toegevoegd om mijn "probleem" voor te leggen:

In de afbeelding staan 2 identieke auto's die ik kan huren via sunnycars.

Er staan 3 opties bij deze Nissan Rogue zoals je kunt zien:
- Full paid
- Fastlane
- Online check in
Zouden deze opties het geld waard zijn van € 152,-?

De auto die wordt gehuurd zal zijn in Las Vegas en ingeruild worden in Los Angeles.
Dit lijkt mij een drukke luchthaven / verhuurlocatie, lees verhalen over lang in de wachtrij staan voor het ophalen vd auto.

Huur periode: 17-04-2025 t/m 03-05-2025 (17 dagen) (€74,11 per dag)

Verder als ik de prijs vergelijk met andere forum leden lijkt mij dit een hoge prijs per dag.
Zoveel prijs verschil zie ik niet als ik bijvoorbeeld rechtstreeks via alamo.de huur (met de eerder genoemde kortingscode)

Benieuwd naar jullie ervaringen!
Bijlagen
huur auto.png
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Den Haag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Zoals je hier vast wel gelezen hebt betaal je bij sunnycars bijna standaard teveel, dus waarom deze vraag?
De door jou genoemde alamo.de met kortingscode geeft een veel betere prijs en daar zit alles bij wat je nodig hebt én je hebt de mogelijkheid tot het overslaan van de counter waardoor je meteen door naar je auto kunt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Voor mij het bewijs dat Sunnycars (vaak) met allerlei termen strooit die normaliter al inbegrepen zijn wanneer je rechtstreeks bij de verhuurder boekt
Wat Kevin al schrijft, ga naar Alamo.DE, gebruik code THPPS15 en tel uit je winst.
image.png
image.png (29.1 KiB) 1974 keer bekeken




'' ls spiegelhangers in een huurauto kunnen praten....''
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mark1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 aug 2024, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1987 »

Oke duidelijk,

Dus jullie willen zeggen dat al die dingen van sunnycars ook inbegrepen zijn bij alamo.de en dat ik met een gerust hart deze kan boeken?

Ook zie ik op alamo.de dat de kosten voor een extra bestuurder € 286,- zijn...
Dan is het niet meer zo leuk om daar te boeken.

(edit)

Zie nu dat echtgenoten gratis mogen besturen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 6405
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Kevin77 schreef:
14 okt 2024, 16:00
Zoals je hier vast wel gelezen hebt betaal je bij sunnycars bijna standaard teveel, dus waarom deze vraag?
Ho Ho Ho ; SunnyCars zorgt er wel voor dat je helemaal bent ontzorgt....
Al dat gedoe hier met alamo.de en dan die thpps 15, 20 of 25 ; welke moet ik nou hebben....
En bij Hertz ....Australie , Japan , Korea , China of toch gewoon NL ??
CDW 510000 is van een bedrijf wat Generic heet , mag ik die wel gebruiken want stel je voor dat iemand er iets van zegt....wat moeten de buren daar niet van denken....
Of toch maar CDP 211762 met PC 210400 ....
Maar dat is een Amex CDP ; Ben ik dan welk verzekerd...??

Dat , Ja dat , al die vragen , twijfels , uitdagingen om je reisangsten te overstijgen ...dat heeft een Sunny Cars huurder allemaal niet ...
Ik zou het wel weten,,,,

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Berichten: 1123
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Mark1987 Ja, je kunt rustig boeken. Enige dat mankeert is de Roadside plus verzekering (o.a. onderkant, sleutelverlies, banden en pechhulp). De meeste mensen kopen dat niet. Als je lid bent van de ANWB heb je bovendien recht op het basis Roadside pakket van de Amerikaanse partner van de ANWB.
Voor 17 euro ben je lid van de ANWB.
roadtrip2025
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 nov 2023, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roadtrip2025 »

Trom schreef:
14 okt 2024, 19:46
@Mark1987 Ja, je kunt rustig boeken. Enige dat mankeert is de Roadside plus verzekering (o.a. onderkant, sleutelverlies, banden en pechhulp). De meeste mensen kopen dat niet. Als je lid bent van de ANWB heb je bovendien recht op het basis Roadside pakket van de Amerikaanse partner van de ANWB.
Voor 17 euro ben je lid van de ANWB.
Weet iemand of een Belgische tegenhanger van de ANWB dit ook heeft voor de States?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 44401
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb hier wel een Touring voorbij zien komen, je zou daar eens kunnen informeren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer