Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Hoi iedereen,
Wij (2 personen) zijn vrij last-minute iets aan het uitpluizen. Tickets zijn zonet geboekt, maar ik heb nog een wagen nodig. En die prijzen vallen me vooralsnog toch wat tegen... Iemand van de magiërs hier die iets beters uit hun hoge hoed kunnen toveren?
Ophalen: 2 november op Houston airport (we landen rond 15h00; dus ik heb m'n pick-up tijd op 16h00 staan)
Inleveren: 22 november op Las Vegas airport om 07h00
We zouden graag een kleine of mid-size SUV hebben
Beste wat ik voorlopig gevonden heb is €995 bij Avis met de Flying Blue codes - de rest zit daar toch echt een stuk boven dus ik gok dat ik niet al te lang moet wachten, maar terwijl ik zelf nog wat verder zoek dacht ik toch even hier te posten, want hier in het topic komen altijd zóveel trucjes en manieren naar boven
Wij (2 personen) zijn vrij last-minute iets aan het uitpluizen. Tickets zijn zonet geboekt, maar ik heb nog een wagen nodig. En die prijzen vallen me vooralsnog toch wat tegen... Iemand van de magiërs hier die iets beters uit hun hoge hoed kunnen toveren?
Ophalen: 2 november op Houston airport (we landen rond 15h00; dus ik heb m'n pick-up tijd op 16h00 staan)
Inleveren: 22 november op Las Vegas airport om 07h00
We zouden graag een kleine of mid-size SUV hebben
Beste wat ik voorlopig gevonden heb is €995 bij Avis met de Flying Blue codes - de rest zit daar toch echt een stuk boven dus ik gok dat ik niet al te lang moet wachten, maar terwijl ik zelf nog wat verder zoek dacht ik toch even hier te posten, want hier in het topic komen altijd zóveel trucjes en manieren naar boven
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Via Discount USA cars....€842 een Kia Niro.
En via autoeurope nog goedkoper:
Laatst gewijzigd door HennyCox op 10 okt 2024, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@HennyCox Moet je wel elektrisch willen rijden.
In overige nieuws:
Tot 15 december 20$ korting bij Hertz met PC code 210674. Let op PC code, dus promotional Coupon
In overige nieuws:
Tot 15 december 20$ korting bij Hertz met PC code 210674. Let op PC code, dus promotional Coupon
https://jiltkrista89.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Werkt de Thpps15 code nog? Bij ons loopt hij steeds vast bij invoeren.
We zoeken een auto van 29 oktober tm 16 november Las. Full size suv.
We zoeken een auto van 29 oktober tm 16 november Las. Full size suv.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja, 1016 euro. 1195+ zonder de codeWerkt de Thpps15 code nog?
Let op de code wel invoeren bij Vertrags id en niet bij Gutscheincode!
Exact een week later doe ik er nog eens 25 dollar af, deze keer via Alamo.de (LHF).
De THPPS15 geeft ook een betere korting dan voordien, maar net iets minder dan LHF.
Ik zit nu aan 220 dollar voor een midsize SUV bij Alamo op LAX in november
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
- bedeve
- Amerika-expert
Ai , Ai , @SvenV , jij wilt toch zeker niet de toorn van een West Vlaming op je afroepen.....
Die alamogames Lufthansa code is hier taboe!
Gewoon niet meer benoemen.
Wat gebeurt er met jouw huurprijs als je bij Herz.co.kr of Hertz.cn een willekeurige Amex Platinum CDP icm PC 218400 gebruikt ?
Wat gebeurt er met jouw huurprijs als je bij Herz.co.kr of Hertz.cn een willekeurige Amex Platinum CDP icm PC 218400 gebruikt ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
Heeft iemand tips voor de keuze van onze wagen?:
Op SFO zal er meer keuze zijn van wagens, maar de 1e 3 dagen van onze reis (10-12-13/07) hebben we geen wagen nodig. (Dat bespaard ons zowel parkeerkosten als tijd op 14/07 - We willen op tijd vertrekken richting Yosemite)
We willen uiteraard een deftige wagen hebben aangezien we wat kilometers gaan rijden!
Is het trouwens echt nodig om die tollpas optie te nemen? Dit lijkt me vrij duur te zijn?
Alvast bedankt!
- Aankomst SFO 10/07/2025 (Hotel op Beach Street - Fisherman's Wharf)
- Vertrek richting Yosemite 14/07/2025 8u
- Inleveren wagen Orlando Airport 18/08/2025 8u (40 dagen inderdaad en inderdaad Orlando )
- Liefst Standard/Medium SUV (Chevrolet Blazer,...)
- Large SUV vinden we te groot (Chevrolet Tahoe, ...)
- Een Nissan Rogue (dat is de Qashqai in Europa?) vinden we te klein
- Liefst AWD en +2l motor (Geen 1.5 dus)
- Ik heb zelf corporate korting bij Sixt en Alamo
Op SFO zal er meer keuze zijn van wagens, maar de 1e 3 dagen van onze reis (10-12-13/07) hebben we geen wagen nodig. (Dat bespaard ons zowel parkeerkosten als tijd op 14/07 - We willen op tijd vertrekken richting Yosemite)
We willen uiteraard een deftige wagen hebben aangezien we wat kilometers gaan rijden!
Is het trouwens echt nodig om die tollpas optie te nemen? Dit lijkt me vrij duur te zijn?
Alvast bedankt!
Via Korea kom ik dan op 204.80 dollarbedeve schreef: ↑11 okt 2024, 12:28Ai , Ai , @SvenV , jij wilt toch zeker niet de toorn van een West Vlaming op je afroepen.....
PC doet het niet bij mij
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Aardig cross-country trip.. Zal een forse one-way fee worden!
Weet je zeker dat je voor zo'n lange trip niet gewoon een full-size SUV wilt vastleggen? Dan heb je ruimte en comfort en weet je ook zeker dat je een passende auto krijgt, waar je hem ook ophaalt.
Verder gewoon tarieven vergelijken. De optie om je auto wel gewoon op het vliegveld op te halen niet uit het oog verliezen als dat voordeliger is dan downtown (soms wel, soms niet). Want je bent (zonder koffers) met de BART zo weer op SFO, kost $10 (per persoon) en kunt daarna met de opgehaalde auto via je hotel rijden om al je spullen op te halen.
Voor wat betreft tol: nee, je moet die optie zeer zeker niet nemen! Dan betaal je een vast bedrag per dag, ongeacht of je wel of geen tol gebruikt. Dat wordt een klein kapitaal voor 40 dagen. Nooit, en dan ook echt nooit doen. Alleen interessant als je bijvoorbeeld op een zakentrip een auto voor 2 dagen huurt in een gebied met veel tolwegen/tunnels/bruggen. Voor een langere trip nooit interessant.
Afhankelijk van de verhuurder betaal je zonder deze dienst, mocht je alsnog een tol op kenteken gecharged krijgen, een service toeslag van $4 tot $10 voor elke dag dat je tolls hebt. Dat zal nog steeds veel goedkoper zijn dan zo'n all-in package. Maar het beste is om dat helemaal te vermijden en zorgen dat je alle tolls zelf betaalt.
In deze trip zul je buiten de bruggen in San Francisco (alleen de stad in) pas in Oklahoma of Texas tolwegen tegenkomen. Voor de bruggen in San Francisco kun je gewoon (achteraf) online betalen. Gewoon een account aanmaken op https://www.bayareafastrak.org/ (en dan kiezen voor een license plate account. Zorg dat je doet binnen 48 uur na de eerste keer dag je een brug overgaat of andere tolweg gebruikt.
Voor Texas, Oklahoma, Georgia en Florida kunt je kijken of je iemand kent waarvan je een Sunpass Pro (combi Sunpass en E-Zpass) kunt lenen. Die werkt vrijwel overal. Als je in Texas (met name Houstom) komt kun je het beste de EZTag express app installeren (uiteraard voordat je in Texas bent). Daar voer je je kenteken in en koppel je een credit card. Saldo wordt met telkens minimaal $10 gestort. In Texas werkt E-Zpass helaas niet overal, rond Houston iig niet. in Dallas en Austin kun je beide gebruiken. Als je een E-Zpass (of Sunpass pro) transponder op je raam hebt wordt de toll primair daarop gecharged. Plak je hem niet, dan op de EZtag via je kenteken.
Dat was het wel zo'n beetje.
edit: besef je wel dat je heel erg vroeg bent. Bij Hertz bijvoorbeeld kun je nog niets voor deze periode en deze one-way nu reserveren. Bij Alamo zit je op rond de $3000 voor een standard SUV en kun je niets groters voor zo'n one-way vastleggen. Als je dus iets vastlegt, doe dan altijd gewoon een normale postpaid ("pay later") rate zodat je nergens aan vast zit.
Het kan soms ook de moeite waard zijn om de trip qua autohuur op te splitsen in twee of drie delen. Je moet dan uiteraard wel je reisschema een beetje in beeld hebben. Als je dezelfde autoklasse huurt en het vriendelijk vraagt bij inleveren kun je meestal met dezelfde auto als die je inlevert weer uitrijden. bijvoorbeeld op de 31e in Dallas, beide huren een full size SUV:
en:
- bedeve
- Amerika-expert
Gelukkig heb je al lezend hier tips in overvloed om je boodschappen briefje af te vinken.roadtrip2025 schreef: ↑11 okt 2024, 13:16Hallo,
- Een Nissan Rogue (dat is de Qashqai in Europa?) vinden we te klein
Een Nissan Roque is in Europa een Xtrail
https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/ ... lsrc=aw.ds
Is ie groot genoeg ?
Bezoek een Nissan dealer in je omgeving om dat vast te stellen
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ja, het is een aardige trip en qua budget hebben we hier ook wel mee rekening gehouden.
Ik besef ook dat het nu nog vroeg is om een auto te boeken, maar wat is de ideale periode om dit vast te leggen? Moeilijk te zeggen...
Soms zijn de prijzen duurder bij ophaal in een luchthaven, maar soms ook omgekeerd.
Auto ophalen in SFO op 13/07 -> Nadeel 1: De laatste dag ter plekke in SF verlies je dan weer tijd die we konden spenderen aan andere zaken. Nadeel 2: Sowieso parking betalen ook nog eens. Voordeel 1: Potentieel meer keuzemogelijkheden Voordeel 2: 14/07 zo snel als mogelijk kunnen vertrekken zonder tijdverlies.
Auto ophalen in SFO op 14/07 -> Nadeel: Tijdverlies 's ochtends door auto op te halen en dan eerst terug naar het hotel gaan, inpakken en vertrekken. Voordeel 1: Potentieel meer keuzemogelijkheden Voordeel 2: Geen parking te betalen.
Auto ophalen in Fisherman's Wharf: Voordeel 1: Geen tijdverlies: inpakken en vertrekken. Voordeel 2: Geen parking te betalen. Nadeel: Mogelijks beperktere keuze in wagens. (Dat is een risico als je zo'n lange trip doet)
Ik ga ook eens kijken om inderdaad 2-3 auto's te huren ipv 1.
Dit is grofweg onze roadtrip:
San Francisco, CA
Yosemite National Park, CA
Fresno, CA
Los Angeles, CA
Death Valley National Park, CA
Pahrump, NV
Hoover Dam, NV/AZ border
Las Vegas, NV
Bryce Canyon National Park, UT
Panguitch, UT
Upper Antelope Canyon, AZ
Monument Valley, AZ
Kayenta, AZ
Grand Canyon National Park, AZ
Williams, AZ
Flagstaff, AZ
Meteor Crater, AZ
Phoenix, AZ
Tucson, AZ
El Paso, TX
White Sands National Park, NM
Roswell, NM
Eastland, TX
Dallas, TX
Houston, TX
Lafayette, LA
Baton Rouge, LA
New Orleans, LA
Mobile, AL
Shalimar, FL
Cocoa Beach, FL
Orlando, FL (MCO)
Maar qua tol:
San Francisco: Dit is enkel om de stad IN te rijden? Want ik denk niet dat we met de wagen uit SF zullen gaan om nadien weer terug te keren. Maar goed, dit is te regelen via Bay Area Fastrak.org zoals je zegt
Texas/Florida (Oklahoma, Georgia rijden we niet in): Dat zal ingewikkelder zijn aangezien ik niet zomaar een Sunpass Pro zal kunnen lenen...Is het mijden van tolwegen hier geen optie? Of ga ik hiermee teveel tijd verliezen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@roadtrip2025 Misschien even een topic openen voor je route? Ik weet niet of dit allemaal overnachtingsplaatsen zijn, maar zo ja, dan zou ik wel iets aanpassen.
Marianne
Marianne
Nee, dat is geen optie. Texas zonder tol gaat je bijna niet lukken. Zeker langs Houston is bijna gegarandeerd tol.roadtrip2025 schreef: ↑11 okt 2024, 15:55Texas/Florida (Oklahoma, Georgia rijden we niet in): Dat zal ingewikkelder zijn aangezien ik niet zomaar een Sunpass Pro zal kunnen lenen...Is het mijden van tolwegen hier geen optie? Of ga ik hiermee teveel tijd verliezen?
Maar in Texas kun je volstaan met een EZtag express account. Maar dan zul je zodra je Florida ingaat wel ergens een Sunpass moeten regelen voordat je een tolweg op gaat.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
In San Francisco zelf heb je natuurlijk geen auto nodig. Alles is prima met het OV en te voet te doen. Een ritje met de open kabeltram is natuurlijk wel een soort van must. En nog leuk ook!
Er zijn ook hotels met gratis parkeren. Is het niet het Conventry motor inn? Bij mijn weten heb ik daar ooit overnacht. De auto stond toen veilig onder het hotel. Ligt wel iets verder van alle actie. Persoonlijk zou ik wat meer rondom Powell street willen zitten.
Wanneer je in de stad een wagen huurt dan zou je bij de balie altijd kunnen vragen welke autos ze hebben staan maar op een stadlocatie is dit vrijwel altijd zeer beperkt.
Als je echt graag de keuze zou willen dan zou ik je toch aanraden om er voor te kiezen om terug te gaan naar het vliegveld (met de bart of taxi) en daar je auto op te halen. Dan is de kans op keuze vrij groot. Het is wellicht wat rompslomp om met je bagage het OV in te gaan maar dat heb ik liever dan dat ik zo'n lange periode en afstand in een wagen moet rijden die niet helemaal naar wens is. Het is toch je huisje op wielen.
Ik kom voor jou periode bij Hertz Korea uit op zeker 2540 voor een kleine SUV, inclusief one way fee. Dan zou je nog lid kunnen worden van Hertz met alle voordelen van dien, zoals aisle keuzes en een gratis 2e bestuurder.
Alamo.DE kom ik op 2789 voor een standaard SUV, inclusief one way fee van 450 euro. Dan betaal je wel iets meer dan bij Hertz maar op zo'n bedrag en reis zou ik dat voor lief nemen.
Er zijn ook hotels met gratis parkeren. Is het niet het Conventry motor inn? Bij mijn weten heb ik daar ooit overnacht. De auto stond toen veilig onder het hotel. Ligt wel iets verder van alle actie. Persoonlijk zou ik wat meer rondom Powell street willen zitten.
Wanneer je in de stad een wagen huurt dan zou je bij de balie altijd kunnen vragen welke autos ze hebben staan maar op een stadlocatie is dit vrijwel altijd zeer beperkt.
Als je echt graag de keuze zou willen dan zou ik je toch aanraden om er voor te kiezen om terug te gaan naar het vliegveld (met de bart of taxi) en daar je auto op te halen. Dan is de kans op keuze vrij groot. Het is wellicht wat rompslomp om met je bagage het OV in te gaan maar dat heb ik liever dan dat ik zo'n lange periode en afstand in een wagen moet rijden die niet helemaal naar wens is. Het is toch je huisje op wielen.
Ik kom voor jou periode bij Hertz Korea uit op zeker 2540 voor een kleine SUV, inclusief one way fee. Dan zou je nog lid kunnen worden van Hertz met alle voordelen van dien, zoals aisle keuzes en een gratis 2e bestuurder.
Alamo.DE kom ik op 2789 voor een standaard SUV, inclusief one way fee van 450 euro. Dan betaal je wel iets meer dan bij Hertz maar op zo'n bedrag en reis zou ik dat voor lief nemen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Ok, bedankt voor de info.roelb schreef: ↑11 okt 2024, 16:25Nee, dat is geen optie. Texas zonder tol gaat je bijna niet lukken. Zeker langs Houston is bijna gegarandeerd tol.roadtrip2025 schreef: ↑11 okt 2024, 15:55Texas/Florida (Oklahoma, Georgia rijden we niet in): Dat zal ingewikkelder zijn aangezien ik niet zomaar een Sunpass Pro zal kunnen lenen...Is het mijden van tolwegen hier geen optie? Of ga ik hiermee teveel tijd verliezen?
Maar in Texas kun je volstaan met een EZtag express account. Maar dan zul je zodra je Florida ingaat wel ergens een Sunpass moeten regelen voordat je een tolweg op gaat.
Ik heb zonet al die EZtag Express app geïnstalleerd, maar die vraagt account verificatie via telefoon. (of SMS) Maar je kan enkel US nummers invullen... Is er een manier om dit met een BE GSM nummer te doen? Of nog een andere manier?
Wij zijn twee jaar terug in Dallas, Austin en Houston geweest. In alle steden was met prima zonder tolwegen te doen. Gewoon in google maps “tolwegen vermijden” aanzetten en je komt geen tolweg tegen. Wel ben je soms wat langer onderweg.roadtrip2025 schreef: ↑11 okt 2024, 15:55
Nee, dat is geen optie. Texas zonder tol gaat je bijna niet lukken. Zeker langs Houston is bijna gegarandeerd tol.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in Texas (Houston) ook geen tolwegen genomen, ik had niet het idee dat we veel moesten omrijden.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Over tol gesproken: komende woensdag pikken we een auto op voor 10 dagen van JFK voor een 'Indian Summer' roadtrip door New England. Gehuurd bij Avis en had me een beetje ingelezen in de tolwegen in het Noord-Oosten. Op basis daarvan voorgenomen om het maar even te vragen bij het oppikken van de auto. Het leek alsof er een soort service-fee gaat lopen met een bepaald maximum ($20 voor een maand) zodra je een tolweg inrijdt. Er zit in de huurauto's een kastje waardoor het verder automatisch gaat. Die service fee is dus voor het kastje en dat Avis wellicht een incasso handeling verricht of zoiets.
Kan iemand snel bevestigen of dit de meest handige wijze is?
Route loopt ruwweg van JFK naar Cape Cod, dan noordelijk naar Mt Washington en dan naar het oosten naar Acadia NP en zo langs de kust via Boston terug naar JFK. We sluiten af met en paar dagen in New York.
Kan iemand snel bevestigen of dit de meest handige wijze is?
Route loopt ruwweg van JFK naar Cape Cod, dan noordelijk naar Mt Washington en dan naar het oosten naar Acadia NP en zo langs de kust via Boston terug naar JFK. We sluiten af met en paar dagen in New York.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5221 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties