Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachting LAX na auto ophaling

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Overnachting LAX na auto ophaling

Bericht door jojostravelusa »

Wij reizen altijd met een camper, maar halen meteen na aankomst een auto op. Daarmee gaan we naar het hotel en de volgende ochtend boodschappen doen voordat we de camper op kunnen halen. Op de terugweg vliegen we meestal pas in de avond en moet de camper voor 11 uur ingeleverd zijn. Dan huren we weer een auto en gaan daar de rest van de dag nog lekker mee op pad. Alles uit de vakantie halen heet dat :wink: Bevalt tot nu toe altijd uitstekend.
Met koffers in openbaar vervoer zou ik inderdaad ook niet doen. Het is hier thuis altijd al een gehannes van Schiphol met de trein naar huis. De keren dat onze koffers niet meegekomen waren, waren een stuk handiger :lol:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ikverzinnogweliets schreef:
27 aug 2024, 12:03
Dit bestaat niet. Je zult de keuze moeten maken tussen of betalen voor een parkeerplek of een stuk rijden van LAX.
Als deze er wel is dan houd ik mij graag aanbevolen.
Er zijn honderden hotels in de regio, als je even zoekt vind je wel iets op max 15 minuten waar je gratis kan parkeren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert

kurt1982 schreef:
27 aug 2024, 13:51
Palm Springs.
Hooguit 20' rijden... if possible
Palm Springs is in normale omstandigheden (zonder file) een twee uur van LAX verwijderd !!!
Marcopstal
Amerika-expert

kurt1982 schreef:
27 aug 2024, 11:47
Weet iemand een goed hotel (gratis en goede parking)? Niet te ver rijden na lange vlucht. Thanks!
Zonder info wat het mag kosten een aartsmoeilijk te beantwoorden vraag, net zoals het aspect "niet te ver". Definieer de zaken wat duidelijker.

Ik zou in ieder geval er altijd voor kiezen om direct de wagen op te halen.
Dyphusion
Amerika-ontdekker

Bericht door Dyphusion »

Marcopstal schreef:
30 aug 2024, 15:26
Palm Springs is in normale omstandigheden (zonder file) een twee uur van LAX verwijderd !!!
Er staat toch ook nergens dat Kurt denkt dat Palm Springs 20 minuten rijden is?
Er wordt gevraagd welke richting Kurt de dag erna uit gaat. Palm Springs.
Daarnaast wordt gevraagd wat Kurt 'niet te ver' vindt. 20 minuten

Daarmee heeft Kurt dus ook al zijn 'niet te ver' gedefinieerd in een van de eerste reacties.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een beetje laat, maar ik zou gewoon je auto op de volgende ochtend zetten en tzt een airport hotel boeken voor die nacht. Na een vluchtje naar de westkust wil je vooral slapen, en nog naar je hotel moeten rijden in de avondspits van LA is dan niet de meest prettige binnenkomer. Shuttlebus of uber naar een hotel dichtbij is dan net zo efficient. En de volgende dag kun je eventueel wandelen naar Alamo, je auto oppikken en met de auto weer je bagage ophalen bij het hotel. Er zitten echt meer dan genoeg hotels rond het vliegveld, en die zijn helemaal niet zo duur.

Mocht je vroeg wakker zijn, dan kun je gewoon eerder je auto ophalen. Houd er wel rekening mee dat de huurperiode altijd in blokken van 24 uur wordt berekend. Door eerder ophalen zou je dus een extra huurdag aangerekend kunnen krijgen. Maar dat is dan altijd tegen het originele tarief.

Dus stel dat je origineel 11.00u ophalen en 11.00u inleveren zou hebben staan, en dat waren bijvoorbeeld 21 dagen.

Maar je bent vroeg wakker en rijdt om 07.00u met de auto de parkeerplaats van Alamo af. Je levert 21 dagen later in om 10.40. Dan heb je 21 huurdagen en 4 extra uren. Die 4 extra huur zullen bij je huur komen (meestal als 1xextra dag), tegen het tarief dat je origineel had geboekt.

Maar stel dat je originele huurperiode van 11.00u ophalen en 21 dagen later om 18.00u inleveren was, dan maakt het niets uit. Ook al haal je eerder op, de totale huurperiode blijft 22 dagen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt je ook met de hotelshuttle weer naar het vliegveld laten brengen en dan de auto ophalen. Maar ik zou toch gaan voor meteen na aankomst oppikken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mwa, dat lijkt me ineffecient.

Als de OP gewoon een van de airport hotels pakt ten westen van de 405, aan Century blvd, dan is het een wandeling van minder dan 1 mijl naar de verhuurders. Lijkt mij juist een heerlijke ochtendwandeling.

Bagage vast inpakken, eventueel even bij de bell staff achterlaten of gewoon in de kamer klaarzetten en met de net opgehaalde auto even langs het hotel rijden, waar je over het algemeen prima even kunt staan om je bagage in te laden, en door..

Geen gedoe met auto ophalen terwijl je eigenlijk gewoon wilt douchen en slapen, geen gedoe en kosten voor parkeren, en 's ochtends is er vaak ook nog meer keuze bij de verhuurders dan einde middag/begin avond. En, afhankelijk van de inlevertijd die de OP gepland had, misschien ook nog wel een besparing op de autohuur.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@roelb Eens met jouw beredenering maar zou dat alleen doen als het goed uitkomt vwb de terugvlucht en ik zou het misschien overwegen als je bij aankomst sowieso in een van de hotels aan W Century Blvd verblijft. Of je in de ochtend een betere autokeuze hebt is ook altijd maar afwachten. Het is en blijft een momentopname als je bij de verhuurder bent.

Zo heb ik de laatste nacht al eens vlakbij het vliegveld doorgebracht omdat mijn terugvlucht al heel vroeg in de ochtend was. In de loop van de middag de auto naar de verhuurder gebracht aan Airport Blvd.

Ik sliep toen volgens mij bij Residence Inn Los Angeles LAX of Sheraton Gateway Los Angeles (in ieder geval aan W Century Blvd). Eerst naar het hotel gereden. Daar alle bagage uitgeladen en daarna richting verhuurder gereden (echt heel dichtbij). Vanaf de verhuurder lopend terug gegaan naar het hotel. Was heel goed te doen.

In Phoenix heb ik hetzelfde ook al eens gedaan. Maar ook dat was een vroege vlucht terug naar Nederland.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Inderdaad een van de airport hotels op W Century Blvd, verder weg moet je niet willen. En dat zijn allemaal prima hotels, en ook prima qua prijs. Voor 22/5 nog wat aan de hoge kant, maar nog steeds ruim onder de $200. Sheraton, Sonesta, Hyatt Regency, Hyatt place, Hilton, Mariott, Rennaissance, Residence Inn, allemaal helemaal prima. De Hyatt place heeft gratis ontbijt en is op dit moment zelfs het goedkoopst ($129 advance purchase of $152 flexible). En een rooftop pool..

De OP komt donderdag om 17.00 aan op LAX. Tegen de tijd dat hij buiten is zit je nog steeds middenin de avondspits. Het doel voor de volgende dag, op basis van zijn eigen topic, is Palm Springs. Elke mijl die ze al die kant oprijden is waarschijnlijk stilstaan in de file. En als je in de buurt van LAX, naar het oosten toe, gaat zoeken naar een hotel met gratis parkeren dan zit je al snel in shady motels in slechte buurten.

De OP komt, voor zover ik uit zijn post kan afleiden, ook niet regelmatig in de US. Om dan meteen, slaperig (03.00u 's nachts op Europese tjd), de avondspits van LA in te moeten op zoek naar een hotel ergens, lijkt me niet de beste keus. Terwijl een gratis hotelshuttle ze in 5 minuten afdropt bij de voordeur van een prima 3/4* hotel voor relatief gezien een habbekrats, waar een auto alleen maar lastig is en geld kost om te parkeren.

Uit het topic van OP blijkt ook dat ze met zijn tweeen zijn, geen kinderen, dus gewoen een enkele kamer is prima. Ik zou het wel weten: aankomen, lekker douchen en crashen in het hotel, uitslapen, volgende ochtend rustig ontbijten in het hotel en dan lekker fris (te voet) de auto oppikken, via het hotel rijden om de bagage op te halen en vervolgens LA doorkruisen. En als ze 's avonds nog geen slaap hebben kun je na het douchen altijd nog een cocktailtje in de hotelbar of een duik in de rooftop pool doen en dan slapen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

roelb schreef:
05 sep 2024, 12:24
Mwa, dat lijkt me ineffecient.

Als de OP gewoon een van de airport hotels pakt ten westen van de 405, aan Century blvd, dan is het een wandeling van minder dan 1 mijl naar de verhuurders. Lijkt mij juist een heerlijke ochtendwandeling.

Bagage vast inpakken, eventueel even bij de bell staff achterlaten of gewoon in de kamer klaarzetten en met de net opgehaalde auto even langs het hotel rijden, waar je over het algemeen prima even kunt staan om je bagage in te laden, en door..

Geen gedoe met auto ophalen terwijl je eigenlijk gewoon wilt douchen en slapen, geen gedoe en kosten voor parkeren, en 's ochtends is er vaak ook nog meer keuze bij de verhuurders dan einde middag/begin avond. En, afhankelijk van de inlevertijd die de OP gepland had, misschien ook nog wel een besparing op de autohuur.
Zo hebben wij het in het verleden ook twee keer opgelost, na aankomst met de Shuttlebus naar het Holiday Inn (nu geheel verbouwd las ik ergens), in de buurt ergens wat kleins gegeten en heerlijk geslapen in een (op verzoek) kamer met uitzicht op LAX-banen. Volgende ochtend na het ontbijt zonder bagage de auto bij Alamo (20min lopen) opgehaald. Bij Alamo was het heerlijk rustig en via de Express-balie een fijne auto uitgezocht. Daarna de bagage opgehaald en we konden uitgerust op pad.
Prijs van hotel was toen nog onder de 100 USD. Geboekt via Hotwire.com in de tijd dat ze nog leuke acties hadden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie