Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Ikverzinnogweliets schreef:
16 jul 2024, 11:47
@dejong89
zie ik dat het een code is voor Amex Platinum. Gaat dit ook werken als je Amex Gold heb? Of kijken ze daar niet naar?
De code is een publicitaire code ; zoals je vroeger reclame blaadjes had waarbij je een strookje inleverde om de lagere prijs te krijgen...
Dus als jij gewoon de Gold Card waarmee je hebt geboekt bij de exit booth toont komt alles goed
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Bij mijn weten is het een promotiecode van Amex, maar ik heb geen zin om de hele discussie aan te zwengelen. :mrgreen:
Ik gebruik hem nu al een paar jaar zonder problemen. Zelfs toen er wel problemen ontstonden heb ik ook geen problemen gehad. Onze auto was op Hawaii open gebroken. Ruit ingeslagen, slot geforceerd etc. Allemaal keurig afgehandeld door Hertz.

@bedeve Denk dat we het in die hoek moeten zoeken... De Christmas islands liggen daar ook in de buurt :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvbal79 »

Iemand ervaringen met Hertz en MCO(Orlando)? Ik heb een gold canopy reservering. Maar naar welke parking zou ik nu toe moeten lopen, is dat standaard A of B, of hangt het af van waar je vliegtuig land (wat een beetje onzin is, want uiteindelijk zit ik in het midden van het gebouw)
Jorne
Amerika-newbie

Bericht door Jorne »

Euh vraagje. Wellicht gaat het altijd zo, maar toch even checken.

Ik had een backup-boeking aangemaakt bij Hertz met betalen bij ophalen. Deze boeking heb ik niet gebruikt. Ik was al te laat met cancellen omdat onze vlucht vertraging had, maar toen ik dat wilde doen kreeg ik een melding dat ik de boeking niet meer kon cancellen.

Later even via laptop ingelogd en zie ik dat het er op lijkt alsof de huur van een auto (zelfs incl. kenteken) is gaan lopen. Huursom is ook geblokkeerd op de creditcard.

Hoort dit zo? En hebben ze na een dag door dat ik echt niet kom en halen ze de reservering weer van de creditcard af? Of ben ik weer precies diegene bij wie deze strategie in de soep loopt... :?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

bvbal79 schreef:
17 jul 2024, 21:00
Iemand ervaringen met Hertz en MCO(Orlando)? Ik heb een gold canopy reservering. Maar naar welke parking zou ik nu toe moeten lopen, is dat standaard A of B, of hangt het af van waar je vliegtuig land (wat een beetje onzin is, want uiteindelijk zit ik in het midden van het gebouw)
Yep regelmatig gehuurd daar. Maakt niet uit naar welke je gaat. Ik heb gehad dat er bij de ene kant geen interessante auto's stonden, toen naar de andere kant gelopen waar er veel meer stond.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jorne schreef:
18 jul 2024, 03:07
Hoort dit zo? En hebben ze na een dag door dat ik echt niet kom en halen ze de reservering weer van de creditcard af? Of ben ik weer precies diegene bij wie deze strategie in de soep loopt...
Dat zou niet zo moeten gaan. Ook ik heb afgelopen mei een backup-boeking bij Hertz gemaakt (en ook vorig jaar zomer) die ik niet gebruikt heb en ook niet zelf geannuleerd hebt. Met beide is niets gedaan, ook geen (tijdelijke) boeking op mijn creditcard.

Zou er dus even achteraan gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvbal79 »

harryh schreef:
18 jul 2024, 05:59
bvbal79 schreef:
17 jul 2024, 21:00
Yep regelmatig gehuurd daar. Maakt niet uit naar welke je gaat. Ik heb gehad dat er bij de ene kant geen interessante auto's stonden, toen naar de andere kant gelopen waar er veel meer stond.
En je oorspronkelijke boeking..ik heb nu een 7 zit SUV geboekt met gold canopy.
bedeve
Amerika-expert

Je Hertz President's Circle®-status

Bericht door bedeve »

Er zijn hier postings van mensen die via statusmatch hun Hertz President's Circle®-status kregen en die na verloop van tijd weer kwijt raakten.

Voor die mensen / en anderen heb ik twee mogelijkheden om die status ( terug ) te krijgen.

1. Er was in 2017 een publicitaire Lufthansa Mastercard acie die ik vanaochten heb nagezocht en nergens kan vinden dat die gestaakt is.
De actie : zet cdp 1795034 in je profiel als prioritair en voeg daar een Mastercard als primaire betalingswijze aan toe.
Gedaan ? heb een week geduld en kijk opnieuw naar je Gold Rewards status.

2.Kortgeleden is Hertz met een nieuwe actie begonnen om World Elite Mastercard® houders te upgraden naar Presidents Circle..
World elite is Nederland de onvolprezen BlackCard en ....?
Wie niet waagt ; Die niet wint....
Volg die onderstaande link , en vertel ons wat je actie was en welk resultaat je geboekt hebt...

https://www.hertz.com/rentacar/hertzlin ... dElite.xml
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jorne
Amerika-newbie

Bericht door Jorne »

Coyote schreef:
18 jul 2024, 10:33
Jorne schreef:
18 jul 2024, 03:07
Hoort dit zo? En hebben ze na een dag door dat ik echt niet kom en halen ze de reservering weer van de creditcard af? Of ben ik weer precies diegene bij wie deze strategie in de soep loopt...
Dat zou niet zo moeten gaan. Ook ik heb afgelopen mei een backup-boeking bij Hertz gemaakt (en ook vorig jaar zomer) die ik niet gebruikt heb en ook niet zelf geannuleerd hebt. Met beide is niets gedaan, ook geen (tijdelijke) boeking op mijn creditcard.

Zou er dus even achteraan gaan.

Roland
Thanks Roland, ik was er al bang voor.

Ga wel even bellen.

EDIT: oproep van 36 minuten naar Hertz waarvan 33 minuten wachten...maar is gecanceld :)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

bvbal79 schreef:
18 jul 2024, 11:53
En je oorspronkelijke boeking..ik heb nu een 7 zit SUV geboekt met gold canopy.
Klasse C PC (gold canopy)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Jorne schreef:
18 jul 2024, 14:22
Ga wel even bellen.

EDIT: oproep van 36 minuten naar Hertz waarvan 33 minuten wachten...maar is gecanceld :)
Wat was de ophaalvestiging en de gehuurde klasse?

Ik zou me wellicht kunnen voorstellen dat een non-airport vestiging alvast een auto toekent en een reservering doet. Maar die zou dan ook moeten vervallen als de auto niet binnen 24 uur wordt opgehaald.
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

Toen ik de auto ging inleveren vorige vrijdag op LAS, maar eens rondgekeken wat er stond in de Presidents Circle Aisle.

Dingen die eruit schoten: een Mustang convertible (geen V8), een Jeep Wrangler, nieuwe Chevy Silverado (wel een volledig basismodel) en 2 Dodge Chargers GT (met 3.6 Pentastar V6, geen V8’s). Verder vooral Aziatische meuk met daarin dan vooral Toyota Camry’s en dergelijke.
Amper SUV’s, een paar heel kleine.

Ik had sowieso de Wrangler genomen als ik geen grote afstanden moet doen (zoals in oktober bvb, verwacht niet meer dan 200 mijl in 11 dagen te doen), anders misschien wel zo’n Charger GT meegenomen, 300 pk is niet slecht…
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

LAS is bij Hertz ook in mijn ervaring inderdaad altijd karig qua SUV's in de aisle picks..
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Zojuist teruggekomen van een trip naar het NoordOosten van Amerika. Auto gehuurd bij Hertz Washington DC als President's Circle lid.
We kwamen 9 juli pas s'avonds laat aan (22:00uur) en vanuit de shuttle zag ik het al.
Nul auto's bij President's Circle, Nul auto's bij Five star en 2 auto's bij Gold (Hyundai Tucson en een sedan).
Niet zomaar instappen in een auto naar keuze dus en wegrijden, maar aansluiten bij de balie.

Toen we aan de beurt waren zei ik; "Quite empty for a president's circle member, what can you do for us?". Het standaard antwoord was natuurlijk dat het druk was.
Ik vroeg of ze een Ford Explorer voor me hadden. Ja die hadden ze, maar dat was een upgrade...
Na inchecken liep de medewerker met me naar buiten en kwam er net een auto aanrijden; Een VW Tiguan met 13 miles op de teller. Die kon ik nemen of anders hadden ze alleen maar electrische auto's.
De auto was brandnieuw dus deze maar genomen. Auto was prima.

Wat een schrijnend contrast bij het inleveren van de auto (3 uur s'middags). Gold, Five Star en President's circle allen compleet vol.
De meeste waren sedans en enkele SUV's.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Een Exprorer een upgrade? Die heb ik wel vaker uit de President's Circle gehaald.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Helaas ook hier dezelfde ervaring.

Afgelopen zaterdag in de avond aangekomen in Austin. In de PC stonden alleen middenklassers, Ford Equinox was het grootste. Deze trip is met de hele familie (5 volwassenen en 7 koffers) dus dat ging 'm niet worden. De niet zo vriendelijke dame aan de balie zei dat PC max 2 klassen upgrade geeft en dat de rest bijbetalen is. Dit is pertinent niet waar, heb inmiddels 3x bij Hertz Austin gehuurd en altijd flinke upgrades gehad. Maar goed er stond niets en ze wilde geen kant op.

Gelukkig een back-up boeking gemaakt (mede dankzij dit forum!) bij Dollar via Happytours. Wel $400 duurder voor 3 weken dan Hertz maar goed. De pech bij Hertz werd vervolgens omgedraaid naar mazzel bij Dollar. De gehuurde Chrysler Pacifica was niet aanwezig dus "zoekt u maar iets uit, o wacht ik zie hier een Chevy Suburban" 😀.

Vervolgens een kleine hickup bij de uitgang, de Suburban stond geregistreerd voor maintenance en mocht eigenlijk niet in de rijen met beschikbare auto's staan. Of we problemen hadden met een Ford Expedition Max met 6K op de teller?

Ondanks de pech bij Hertz reden de we dus uiteindelijk weg met een hele dikke Large Size SUV. Super fijne auto die onverwacht zuinig rijdt, 1 op 12.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je een full-size SUV wilt dan moet je echt niet rekenen op een aisle pick. Niet bij Hertz, en ook niet bij National.

Sure, soms heb je geluk, maar het overgrote deel van de SUV's die er staan zijn 5-seat standard size SUV's. Regelmatig zie ik ook wel 7-seat SUV's zoals een Ford Explorer, GMC Acadia, Kia Sorenta, etc staan. Maar slechts heel, heel soms zie ik echt een full-size SUV staan in de aisle, waarbij de kans bij National nog iets groter is dan Hertz.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Denk dat Hertz en National een geweldige formule hebben om vrij eenvoudig en goedkoop een upgrade te realiseren maar dat je altijd de MAAR moet weten en dat is dat een upgrade nooit gegarandeerd is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door jacko1972 »

Coyote Buttes schreef:
26 jul 2024, 16:04
Zojuist teruggekomen van een trip naar het NoordOosten van Amerika. Auto gehuurd bij Hertz Washington DC als President's Circle lid.
We kwamen 9 juli pas s'avonds laat aan (22:00uur) en vanuit de shuttle zag ik het al.
Nul auto's bij President's Circle, Nul auto's bij Five star en 2 auto's bij Gold (Hyundai Tucson en een sedan).
Niet zomaar instappen in een auto naar keuze dus en wegrijden, maar aansluiten bij de balie.

Toen we aan de beurt waren zei ik; "Quite empty for a president's circle member, what can you do for us?". Het standaard antwoord was natuurlijk dat het druk was.
Ik vroeg of ze een Ford Explorer voor me hadden. Ja die hadden ze, maar dat was een upgrade...
Na inchecken liep de medewerker met me naar buiten en kwam er net een auto aanrijden; Een VW Tiguan met 13 miles op de teller. Die kon ik nemen of anders hadden ze alleen maar electrische auto's.
De auto was brandnieuw dus deze maar genomen. Auto was prima.

Wat een schrijnend contrast bij het inleveren van de auto (3 uur s'middags). Gold, Five Star en President's circle allen compleet vol.
De meeste waren sedans en enkele SUV's.
Herkenbaar.. net terug van een rondje IAD naar BOS.

Er stonden in in PC Gold en Five star in totaal 3 auto's. (Mid Size SUV, met veel mijlen).. Het was druk ze hadden niets anders.. andere mogelijkheid was bij betalen...
Toen ik aangaf dat ik eigen tol badge had en hoe dat ging werken met de badge die in de auto zat, werd een Tiguan SE voorgereden (zonder badge en 2675 miles). En deze dus meegenomen.
Was een prima auto (verbruik 1/13.3).
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Tolkastje kun je meestal dichtschuiven als je een eigen transponder hebt, maar los daarvan, ik heb de laatste maanden veel rentals bij Hertz achter de rug en dit beeld kan ik bevestigen. Weinig aanbod (uitzondering op DEN daar gelaten), oude en vieze auto's in de PC, >50k miles op de teller, vrijwel nooit SSUVs of groter, en zo ja, tegen meerprijs, zoals Explorer.

Ik heb een paar keer een pickup geboekt, zodat ik eerst naar de PC rij kon en als daar niets staat dan een pickup vragen zoals gereserveerd. Maar de ervaring daarmee is ook niet goed, je kunt dan niet uitzoeken, ze komen er een voorrijden. Heb er twee keer een terug moeten sturen en bijna een uur moeten wachten. Bij een RAM1500 werkte het bedieningsscherm niet, was bevroren dus geen airco, radio etc. En een met een totaal verroeste achterbak waar we geen kayaks in durfden te vervoeren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer