Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobile Passport Control
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Mobile Passport Control
Aanvullend: dit staat er:
Orange
U.S. or Canadian Citizens, or Lawful Permanent Residents
You are a U.S. or Canadian citizen, or Lawful Permanent Resident.
U.S. Customs and Border Protection uses the Mobile Passport Control (MPC) application to streamline the processing of eligible travelers entering the U.S.
Purple
Visa Waiver/ESTA, B1/B2 Visas
You hold a Visa Waiver/ESTA or B1/B2 Visa.
Follow the PURPLE signs to the Automated Passport Control kiosks.
Scan your Passport and answer a few questions on the touchscreen.
Present receipt to Customs and Border Protection officer at exit
Orange
U.S. or Canadian Citizens, or Lawful Permanent Residents
You are a U.S. or Canadian citizen, or Lawful Permanent Resident.
U.S. Customs and Border Protection uses the Mobile Passport Control (MPC) application to streamline the processing of eligible travelers entering the U.S.
Purple
Visa Waiver/ESTA, B1/B2 Visas
You hold a Visa Waiver/ESTA or B1/B2 Visa.
Follow the PURPLE signs to the Automated Passport Control kiosks.
Scan your Passport and answer a few questions on the touchscreen.
Present receipt to Customs and Border Protection officer at exit
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Heeft iemand nog advies over bovenstaande?
We vliegen volgende week namelijk al. Ze hebben op Dallas airport dus kleuren die je moet volgen. Paars voor Esta en oranje voor U.S. or Canadian Citizens, or Lawful Permanent Residents.
Alleen als je oranje volgt kom je langs een MPC rij/ optie.
Wat zouden jullie doen? Toch oranje volgen omdat MPC ook voor Esta gebruikt mag worden? Of hopen dat ze vergeten zijn op de website te schrijven dat er ook voor de Esta rij MPC mogelijk is.
Probleem is dat ik een hele korte overstap heb en geen tijd kan verspillen met vergissingen.
Bedankt voor jullie hulp alvast.
We vliegen volgende week namelijk al. Ze hebben op Dallas airport dus kleuren die je moet volgen. Paars voor Esta en oranje voor U.S. or Canadian Citizens, or Lawful Permanent Residents.
Alleen als je oranje volgt kom je langs een MPC rij/ optie.
Wat zouden jullie doen? Toch oranje volgen omdat MPC ook voor Esta gebruikt mag worden? Of hopen dat ze vergeten zijn op de website te schrijven dat er ook voor de Esta rij MPC mogelijk is.
Probleem is dat ik een hele korte overstap heb en geen tijd kan verspillen met vergissingen.
Bedankt voor jullie hulp alvast.
Nou tegenvaller: Las Vegas MPC is niet open. Toch in de rij en dan dus ook niet vooraan in de rij voor een auto
MPC is niet overal handig. Op SLC moet je eerst je bagage ophalen. We stonden dus alsnog achteraan de rij voor MPC. De gewone rij ging uiteindelijk sneller.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Op Seattle werkte het perfect.
Ook wel eerst bagage halen (maar daar heeft iedereen 'last' van) en we stonden vooraan in de MPC rij terwijl de andere rijen behoorlijk lang hadden.
We troffen wel een vrij chagrijnige meneer aan het loketmaar binnen een minuut of 15/20 stonden we vanuit het vliegtuig buiten
Ook wel eerst bagage halen (maar daar heeft iedereen 'last' van) en we stonden vooraan in de MPC rij terwijl de andere rijen behoorlijk lang hadden.
We troffen wel een vrij chagrijnige meneer aan het loketmaar binnen een minuut of 15/20 stonden we vanuit het vliegtuig buiten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@Tantelotje Wij hadden het graag in Seattle willen proberen met mpc. Maar dit is de eerste keer dat we allemaal met esta reizen. Wordt je dan de rij uitgestuurd bij MPC, of is het toch de moeite waard om te proberen?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@JeroenenTineke Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen; wij waren allemaal 'returning Esta's'.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@JeroenenTineke Het hoeft geen returning ESTA te zijn, zie de eerste pagina van dit topic.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@Martin & Marianne Ja ik had t gelezen, blijf t nog wat onduidelijk vinden, maar we proberen het gewoon. De app staat al op telefoon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zondag op Vegas geen aparte lijn - de gewone lijn was 15 minuten voor ons (en we zaten op rij 45 van een volle Airbus 350). Heel efficiënt dus.
Ik vroeg ernaar aan de CBP officer en hij zei dat de lijn meestal heel kort is, maar dat ze bij het nemen van de foto wel alle info zien die ik al ingegeven heb.
Vraag hoeveel geld ik mee had en hoeveel nachten. Daarna al lachend welcome back, doelend op dat ik 3 weken geleden nog maar naar huis vertrokken ben.
Nadien nog 10 minuten op bagage moeten wachten, dus sneller hoeft voor mij niet bij immigrations. In Vegas heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ik vroeg ernaar aan de CBP officer en hij zei dat de lijn meestal heel kort is, maar dat ze bij het nemen van de foto wel alle info zien die ik al ingegeven heb.
Vraag hoeveel geld ik mee had en hoeveel nachten. Daarna al lachend welcome back, doelend op dat ik 3 weken geleden nog maar naar huis vertrokken ben.
Nadien nog 10 minuten op bagage moeten wachten, dus sneller hoeft voor mij niet bij immigrations. In Vegas heb ik alleen maar positieve ervaringen.
- Astatic
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik heb net MPC op JFK gehad, er was een aparte rij waar we aan konden sluiten. De rest was erg druk.
Alleen werd er veel geklaagd dat de andere rijen sneller gingen dan MPC.
Dus mocht de hele rij van MPC doorlopen en voor de andere rijen een nieuwe rij vormen.
Uiteindelijk ong 15 minuten gewacht tot we aan de beurt waren… niet slecht
Met een overstap van 2 uren genoeg tijd dus, kregen alleen net bericht dat we vertraging van nog eens 2 uren hebben richting Orlando
Alleen werd er veel geklaagd dat de andere rijen sneller gingen dan MPC.
Dus mocht de hele rij van MPC doorlopen en voor de andere rijen een nieuwe rij vormen.
Uiteindelijk ong 15 minuten gewacht tot we aan de beurt waren… niet slecht
Met een overstap van 2 uren genoeg tijd dus, kregen alleen net bericht dat we vertraging van nog eens 2 uren hebben richting Orlando
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Op IAD ging de rij MPC veel sneller dan de gewone ESTA, we waren direct aan de beurt en na enkele gebruikelijke vragen waren we zo binnen. De bagage was er ook snel.
hoi even een vraagje. Wij vliegen morgenvroeg naar san diego. Ik wou gebruik maken van de MPC app. Nu is mijn vraag het volgende. bijéén vraag staat, DO I(we) have any fruits, vegetableds, plants, seeds, food, insects, meats or meat products, dairy products, animals or animal/wildlife......
vroeger konden we daar altijd no op antwoorden , maar dit jaar heb ik 1 worst mee , een fuetworst en aioli. Is dit te verwaarlozen, of gewoon ja aanduiden?
vroeger konden we daar altijd no op antwoorden , maar dit jaar heb ik 1 worst mee , een fuetworst en aioli. Is dit te verwaarlozen, of gewoon ja aanduiden?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je hebt 2 opties. Je hebt het bij je, of je hebt het niet bij je. De optie 'ik vind het zelf heel weinig en van geen- of een beperkt risico', die is er niet
Volgens mij heb je dan het antwoord. Als je daar van gaat afwijken neem je een risico. Aan jou om te bepalen of je dat wilt nemen.
Ik heb het zelf gehad - al is het lang geleden - met drop. Ik had aangegeven geen voedsel bij mij te hebben. Omdat ik ZELF vond dat het geen risico was en het niet hoefde te vermelden. Maar de dame van Border Control zei - geheel terecht - dat het aan hun is om te bepalen of het een risico is of niet...
Volgens mij heb je dan het antwoord. Als je daar van gaat afwijken neem je een risico. Aan jou om te bepalen of je dat wilt nemen.
Ik heb het zelf gehad - al is het lang geleden - met drop. Ik had aangegeven geen voedsel bij mij te hebben. Omdat ik ZELF vond dat het geen risico was en het niet hoefde te vermelden. Maar de dame van Border Control zei - geheel terecht - dat het aan hun is om te bepalen of het een risico is of niet...
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
@tomv82 Vlees mag je toch niet invoeren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Als je onwaarheden verkondigt bij de grens kan dit je de rest van je leven achtervolgen. Mocht er een aantekening gemaakt worden dan is de kans aanzienlijk dat je in de toekomst geen gebruik (meer) kan maken van tijdsbesparende opties zoals MPC en Global Entry.
Dit kan zelfs gevolgen hebben voor bepaalde banen, ook in de EU.
Mensen willen vaak graag weten wat de pakkans is zodat ze een overweging kunnen maken of ze het risico het waard is. Omdat mensen vaak (meestal?) zo'n risico-afweging maken hebben de autoriteiten allerlei procedures in het leven geroepen om zowel de pakkans als de gevolgen te vergroten.
Zo zijn er niet alleen drugs-honden, maar ook zuivel-honden en vlees-honden. Mijn vader werd al in de jaren negentig door zo'n zuivel-hond gesnapt toen hij boter, kaas en eieren koffiemelk in z'n tas had zitten.
Dit kan zelfs gevolgen hebben voor bepaalde banen, ook in de EU.
Mensen willen vaak graag weten wat de pakkans is zodat ze een overweging kunnen maken of ze het risico het waard is. Omdat mensen vaak (meestal?) zo'n risico-afweging maken hebben de autoriteiten allerlei procedures in het leven geroepen om zowel de pakkans als de gevolgen te vergroten.
Zo zijn er niet alleen drugs-honden, maar ook zuivel-honden en vlees-honden. Mijn vader werd al in de jaren negentig door zo'n zuivel-hond gesnapt toen hij boter, kaas en eieren koffiemelk in z'n tas had zitten.
Waarom zou je het niet aangeven? Het lijkt me geen moeite om dat te doen. En het voorkomt ergernis en problemen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De kans is groot dat worst niet ingevoerd mag worden vanuit Nederland.
Ik heb het nog even nagezocht; verzuimen om iets niet aan te geven of iets proberen in te voeren dat op de lijst van verboden artikelen staat kan inderdaad tot gevolg hebben dat Global Access wordt ingetrokken (of dat de aanvraag wordt afgewezen). Dit geldt ook voor het verzuimen van aangifte van producten die wel zijn toegestaan. Er zijn mensen die hun "Trusted Traveler Status" zijn kwijtgeraakt omdat ze een boterham of een appel in hun tas hadden zitten.
Overigens zijn er ook fruit-honden...
Officiële pagina over de invoer van producten: https://www.aphis.usda.gov/traveling-wi ... er-country
PS
Bovenstaande geldt ook voor grensoverschrijdende bewegingen over land (bijv. met de auto, fiets, lopend).
Ik heb het nog even nagezocht; verzuimen om iets niet aan te geven of iets proberen in te voeren dat op de lijst van verboden artikelen staat kan inderdaad tot gevolg hebben dat Global Access wordt ingetrokken (of dat de aanvraag wordt afgewezen). Dit geldt ook voor het verzuimen van aangifte van producten die wel zijn toegestaan. Er zijn mensen die hun "Trusted Traveler Status" zijn kwijtgeraakt omdat ze een boterham of een appel in hun tas hadden zitten.
Overigens zijn er ook fruit-honden...
Officiële pagina over de invoer van producten: https://www.aphis.usda.gov/traveling-wi ... er-country
PS
Bovenstaande geldt ook voor grensoverschrijdende bewegingen over land (bijv. met de auto, fiets, lopend).
Gewoon aangeven. In het ergste geval wordt het in beslag genomen. Doe je dat niet en ze pikken je eruit dan kan dat veel gedoe geven. En honderden dollars boete. Genoeg voorbeelden te zien op tv programma's zoals Border Patrol.
19 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Afgelopen maandag MPC gebruikt op SFO. 2 volwassenen en 2 kinderen met returning esta.
We kwamen als laatste uit het vliegtuig en hebben direct in de terminal de foto’s gemaakt in de app. Ik kreeg via de app lane 2 aangewezen.
Bij aankomst in de hal werden we door een medewerker naar de juiste lane gestuurd. Er stond niemand in die rij. De normale immigratielijn was behoorlijk lang.
De dame achter de balie maakte een foto van de eerste reiziger die in de groepsaanvraag stond. Zoon moest vingerafdrukken geven omdat dit verplicht is vanaf 14 jaar.
Alle standaard vragen werden gesteld (hoelang blijf je, waar overnacht je de eerste dag, hoeveel cash heb je mee, vers voedsel mee). Na alles te hebben beantwoord mochten we door.
Het hele proces duurde 10 min na landing.
Koffers kwamen ook supersnel en transfer naar car rental ook.
Met Alamo skip the counter reden we een uur na de landing de garage uit.
We kwamen als laatste uit het vliegtuig en hebben direct in de terminal de foto’s gemaakt in de app. Ik kreeg via de app lane 2 aangewezen.
Bij aankomst in de hal werden we door een medewerker naar de juiste lane gestuurd. Er stond niemand in die rij. De normale immigratielijn was behoorlijk lang.
De dame achter de balie maakte een foto van de eerste reiziger die in de groepsaanvraag stond. Zoon moest vingerafdrukken geven omdat dit verplicht is vanaf 14 jaar.
Alle standaard vragen werden gesteld (hoelang blijf je, waar overnacht je de eerste dag, hoeveel cash heb je mee, vers voedsel mee). Na alles te hebben beantwoord mochten we door.
Het hele proces duurde 10 min na landing.
Koffers kwamen ook supersnel en transfer naar car rental ook.
Met Alamo skip the counter reden we een uur na de landing de garage uit.