@bedeve Haha wat een ervaring!
Ik zat de laatste keer ergens anders. Vlakbij de grote ramen die op de landingsbaan uitkijken. (niet mijn foto..)
Mooi toestel trouwens
Ik heb veel leuke ideeën gevonden via dit forum voor onze vakantie van 21 september. Enkel met de auto kom ik er niet helemaal uit.
Via Alamo.de heb ik nu onderstaande geboekt
Midsize SUV
Nissan Rogue or similar
25 dagen (ophalen San fransisco, inleveren in Los Angelos)
EXTRAS (3)
Damage Waiver Included
Extended Protection Included
Roadside Assistance PLUS € 185.28*
Verwachte kosten 1168 euro
Nu is mijn vraag;
Tijdens het reserveren zag ik dat er geen eigen risico is. Maar als ik vervolgens de offerte lees dan lees ik niets over het niet hebben van een eigen risico. Ook hebben we geen inzittenden verzekering? Dit was ook niet mogelijk om te selecteren.
Klopt het dat bovenstaande ook je eigen risico dekt, en weet iemand hoe het zit met een inzittenden verzekering?
@Elco1989 Als je als Nederlander (Europeaan) een huurauto boekt, heb je nooit eigen risico. CDW en SLI/LIS is altijd inbegrepen, no excess. Daarom is het zo belangrijk dat je bij de reservering kan aangeven uit welk land je komt (c.q. welk rijbewijs je hebt).
Inzittendenverzekering is nooit -standaard- inbegrepen. Dat is het bij je NL autoverzekering ook niet.
Vraag is of dit nodig is (heb je deze thuis ook?). Wil je een uitkering als je door eigen schuld medepassagiers verwond?
Check ook wat je reisverzekering in dat geval doet.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@Elco1989 Als je als Nederlander (Europeaan) een huurauto boekt, heb je nooit eigen risico. CDW en SLI/LIS is altijd inbegrepen, no excess. Daarom is het zo belangrijk dat je bij de reservering kan aangeven uit welk land je komt (c.q. welk rijbewijs je hebt).
Inzittendenverzekering is nooit -standaard- inbegrepen. Dat is het bij je NL autoverzekering ook niet.
Vraag is of dit nodig is (heb je deze thuis ook?). Wil je een uitkering als je door eigen schuld medepassagiers verwond?
Check ook wat je reisverzekering in dat geval doet.
Dank voor je bericht! Maar dit is dan enkel van toepassing naar Amerika? Want voor zover ik heb je altijd een eigen risico in Europa.
Ik kan dit helaas nergens terugvinden op alamo.de.
Ik heb ze ook gebeld waar dit staat beschreven maar diegene die ik sprak wist niet wat "No risk" betekend. Meermaals uitgelegd waarbij ze aangaf dat je dat pas kan zien tijdens het tekenen van het contract op locatie. Wat ik erg raar vindt.
Ze zijn stukken goedkoper dan de overige aanbieders die ik vind maar doordat ik niet in mijn boeking of op de site kan terugvinden m.b.t. no risk heb ik wel mijn twijfels.
Zojuist via chat mn reservering bij Alamo met de niet meer bestaande code laten annuleren. Ben vandaag €300 goedkoper uit
Kan iemand mij vertellen of ik met de THPPS25 code wél de boeking zelf kan aanpassen/annuleren? Een beetje onhandig om dat elke keer via de chat te doen
Opnieuw mijn aandacht voor AWD W819200 bij www.avis.is/en
Doe uw voordeel ..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
P6 premium elite SUV bij Hertz leverde me een Lincoln Navigator op, beetje luxueuzere versie van een Ford Expedition. Zeer aangename auto, jammer dat het geen V8 is maar wel een krachtige V6 turbo. Verbazend zuinig, dikke 500 km van Vegas naar San Diego leverde 10,5 liter/100 km (voor de Nederlanders is dat ongeveer 1 op 9,5). En ik heb een paar keer de 0-60 tijd gecontroleerd haha
Ik heb voor onze reis volgende week via Booking al een tijd terug een auto gehuurd via Hertz (GMC terrain of vergelijkbaar). Ophalen op dag van aankomst op Ohare voor 1487 inclusief one way fee.
Nu zag ik via Expedia een mooie aanbieding, ook via Hertz, maar wel 1 dag later ophalen een standard SUV voor 1079 inclusief. Ophaal locatie is dus de volgende ochtend op ruim een halve mijl van ons hotel (401 North State Street). Ik heb deze geboekt en zie nu dat op deze locatie ze pas om 08.00 uur open gaan. Wij zijn meestal de eerste ochtend super vroeg wakker en willen dan gelijk rijden.
Kent iemand toevallig deze locatie? is het aanbod auto's wel voldoende? Ik vind op zich de prijs wel de moeite waard om iets later te vertrekken. Hier komt natuurlijk wel de taxi kosten bij vanaf Ohare naar ons hotel, maar het scheelt ook dure parkeerkosten in Chicago.
Ik ken de locatie niet maar op een stadslocatie krijg je 99% zeker een auto toegewezen en heb je geen keuze. Het zijn veel kleinere locaties dan op een vliegveld.
Tja, als het verschil slechts een paar tientjes was dan wist ik het wel. Maar een verschil van 400 euro is snel verdiend.
Wat je zou kunnen doen is even vragen wat ze op dat moment hebben staan. Wie weet hebben ze toevallig meerdere wagens staan. Ben je echt niet blij, dan zou je altijd elders je auto kunnen omruilen, bijvoorbeeld op het vliegveld. Je huurt nu natuurlijk een specifieke klasse dus je bent wel verzekerd van een standaard SUV (of hoger, mits niet beschikbaar).
Mijn zoon gaat volgende week naar Amerika (rondreizen) hij is 22 en heeft sinds oktober zijn rijbewijs. Nu komt hij erachter dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs nodig hebt. Zijn er toevallig verhuurbedrijven die hier iets minder scherp naar kijken? Hij baalt enorm dat hij er nu pas achter komt. Hij heeft een reservering bij Dollar in Las Vegas.
@Souraia Ik vrees dat de grote / bekende / betrouwbare autoverhuurders niet zomaar hun eigen bedrijfsregels negeren. Dan is het goed zoeken naar een (lokale?) verhuurder die deze regel niet heeft.
Hij heeft wel een under-age reservering?
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Mijn zoon heeft net gebeld met Dollar en zij geven aan dat het geen probleem is. Maar ja hoe betrouwbaar is dat als je daar aankomt en ze doen wel moeilijk?
hij heeft idd een dure under age fee betaald.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.