Ik schrik me rot van de prijzen van Schiphol parking. 3 weken voor 230 euro. Zelfs P6 valet voor onze datum nu zelfs 5 euro goedkoper dan P3 garage.
Een taxi is veel goedkoper. Mobypark al helemaal
@dejong89
Toevallig dat ik van de week ook naar de tarieven keek en ook schrok dat het zo duur is op Schiphol. Nou vind ik het persoonlijk fijner om bij v.d. Valk te slapen en de auto daar te parkeren als we vanuit Schiphol vertrekken (betaal nu met slapen zelfde prijs). Andere luchthavens zijn wel goedkoper met parkeren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Constatering is heel simpel. Parkeren op Schiphol is 2 keer zo duur als op omliggende vliegvelden (Brussel/Düsseldorf). En als de prijs al een beetje in de buurt komt word je in één of andere stinkende bus gedouwd waar je een kwartier in heen en weer geslingerd wordt. Terwijl je in Brussel de straat oversteekt of in Dusseldorf de monorail en keurig in de terminal staat binnen 2 minuten. Onder aan de streep maakt die (paar) honderd euro waarschijnlijk niet zo heel veel uit op je vakantie. Maar het blijft bloed irritant.
Gelukkig heb ik een buitenlandse werkgever die er helemaal klaar mee was en is. Ik heb een priviumkaart. Ik kan komen en gaan wanneer ik wil. Kwak mn auto neer en loop zo de vertrekhal in. Voor de mensen die veel vaker vliegen is die paar honderd euro voor een priviumkaart wellicht helemaal niet zo'n gek idee. Niet alleen voor het parkeren.
Ik heb het ook gemerkt, die prijzen voor parkeren zijn echt absurd geworden. ik had vorig jaar voor maart 2024 gereserveerd met ANWB korting. Ongeveer 128 euro voor 18 dagen. Nu voor de reis in het najaar wou ik reserveren: 16 dagen voor 173 euro. En dit voor P3. Belachelijk. Het is inderdaad even duur of zelfs goedkoper om een park sleep fly te boeken. Heb deze keer geboekt bij Steigenberger hotel (geen ervaring mee). 3 weken parkeren en overnachting voor 183 euro.
Constatering is heel simpel. Parkeren op Schiphol is 2 keer zo duur als op omliggende vliegvelden (Brussel/Düsseldorf). En als de prijs al een beetje in de buurt komt word je in één of andere stinkende bus gedouwd waar je een kwartier in heen en weer geslingerd wordt. Terwijl je in Brussel de straat oversteekt of in Dusseldorf de monorail en keurig in de terminal staat binnen 2 minuten. Onder aan de streep maakt die (paar) honderd euro waarschijnlijk niet zo heel veel uit op je vakantie. Maar het blijft bloed irritant.
Helaas, DUS is ook bizar duur geworden. Ik betaalde een paar weken geleden nog EUR 135 en EUR 155 (twee auto's in de groep) voor 8 dagen op P13 (jawel, dat is een afgelegen terrein met de bus) en P8. Dat is duurder dan 8 dagen (Privium) P3 (EUR 118) en P8 scheelt maar 18 euro met de P6 valet voor zo'n zelfde periode op AMS (EUR 173). Het enige voordeel van DUS is dat je in principe hetzelfde betaalt als je niet reserveert maar gewoon inrijdt en een kaartje trekt.
Tot vorig jaar kreeg je bij Schiphol parkeren nog regelmatig de "Holiday P1" aanbieding als je online zocht, waarbij P1 ongeveer net zo duur was als de P6 valet en dus maar iets duurder dan P3. Maar die zie ik nu eigenlijk nooit meer. En die ANWB kortingsregeling bestaat ook niet meer.
Overigens doet die Privium pas niets met de tarieven hoor. Privium P1 is precies even duur als regulier P1, en als je inrijdt zonder te reserveren betaal je de hoofdprijs. Dat geldt ook voor Privium P3 vs P3.
Tja, voor september.
Denk dat het nu een andere aanbieder gaat worden. Mobypark ziet er prima uit en het scheelt bijna 100 euro.
Wij hadden hetzelfde....
na die "hartverzakking" verder gezocht en nu uitgekomen op A4 parking in Roelofarendsveen.
23 dagen voor 127 euro (en een beetje) incl shuttlebus naar de luchthaven.
Of het iets is, weten we pas over een paar maanden
We gaan niet voor het goedkoopste, en zoeken altijd zoveel mogelijk reviews (als het even kan, ook verder dan de eigen pagina... )
Overigens doet die Privium pas niets met de tarieven hoor. Privium P1 is precies even duur als regulier P1, en als je inrijdt zonder te reserveren betaal je de hoofdprijs. Dat geldt ook voor Privium P3 vs P3.
Tijdje geleden al weer dat ik op Dusseldorf was. Toen was, meen ik, P4 en P5 en dan met de Skytrain meer dan prima te doen. Die bus daar bedank ik in alle gevallen heel vriendelijk voor. Was toevallig vorige week op Brussel en het viel me (weer) op hoe makkelijk je daar voor een meer dan (wat is...) redelijke prijs kunt parkeren met je snufferd tegen de terminal aan. Ook breek je je nek over de laadpalen (P3) wat voor veel mensen tegenwoordig toch ook een meer dan welkome aanvulling is.
Privium is voor mijn werkgever de meeste makkelijke oplossing. Spaart mn secretaresses tijd (dus geld) dat ze niet hoeven te zoeken naar een acceptabele parkeerplaats. En daarnaast heeft een Priviumpas natuurlijk meer voordelen (hoef ik jou niet uit te leggen...) dan alleen je auto op een acceptabele plek kunnen parkeren. Dat is mij en mijn werkgever misschien nog wel meer waard. Zo snel mogelijk langs alle controles en op een fatsoenlijke plek je werk kunnen (blijven) doen.
Daarnaast heeft mijn werkgever (eindelijk) geaccepteerd dat alles, van auto's tot energie en alles wat daar tussenzit, in Nederland (veel) duurder is dan in Engeland/US. Die kent de kostenpost. En is inmiddels blij dat ik het grootste deel van het jaar in Spanje en de US woon ipv Nederland. Ik ook moet ik heel eerlijk zeggen...
Wij waren afgelopen meivakantie heel tevreden over de A4 parking. Reden er om 4 uur ‘s nachts op, tijdens het uitladen van onze koffers en handbagage kwam de chauffeur al aanrijden om ons naar Schiphol te brengen. Op de terugweg moesten we we een tijdje wachten op de shuttlebus, maar we stonden lekker buiten in het zonnetje.
Schrok me ook kapot, vorige maand bedacht ik me dat ik nog parkeerplaats moest regelen op P3 voor weekje zon in september.
Waar ik vorig jaar iets van EUR 68,= betaalde is dat nu EUR 113,=. voor 8 dagen...
Heb een bericht gestuurd naar ze, gevraagd hoe dat zat. Kreeg een standaard antwoord dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
Maar voor de vorige september vakantie had ik ook pas begin juni geboekt..
Nog gekeken naar alternatieven, of idd een hotel vlakbij Schiphol maar vlieg om 05.00 uur, en veel shuttles rijden dan nog niet.
Bedacht om dan een Uber te pakken, maar op dat tijdstip vind ik P3 eigenlijk gewoon ideaal, en verlies genomen en geboekt.
Januari vlieg ik naar Florida, pas om 12.45 uur, dus kan dan gewoon lekker met de trein. Even gekeken wat dat kost op P3 als ik nu boek, maar dan betaal ik nog minder voor 13 dagen dan de 8 dagen in september. Dus inderdaad vroeg boeken.
Voor @Cindy1969 misschien te laat ...maar voor anderen die dit lezen misschien een idee;
Ibis en Ibis Budget op Schiphol hebben een Sleep , Park , Fly arrangement.
Een prijs voor overnachten en 21 dagen parkeren.
Die 21 dagen zijn buiten het arrangement uit te breiden.
Mijn uitgesproken voorkeur voor dat parkeren is rechts van Budget.
Midden in de nacht is er geen shuttle maar....Ibis is op nog geen 10 minuten veilig / verlicht lopen van bus transferium Knooppunt Schiphol Nrd,
Daar rijden de hele nacht bussen van /naar Schiphol.
Je hebt daar absoluut geen shuttle nodig !
In Nederlandse bussen hoef je geen kaartje meer te kopen ; als je incidenteel gebruiker bent check je in/uit met je bankpasje/creditcard.
En in no time sta je ook midden in de nacht bij de vertrekhal
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 jul 2024, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
DUS is helaas ook heel veel duurder geworden. 235 voor 23 dagen in p4 ofzo. Volgende keer ga ik bij het tickets boeken ook deze kosten meerekenen en waar mogelijk en bij overdag vliegen met de trein met groepskaartje naar Schiphol en dan het verschil in totaal berekenen.
Alternatieve vertrekplaatsen zijn vaak een stuk goedkoper dan Schiphol,maar dan moet je inderdaad wel je (extra) reiskosten -en parkeerkosten meerekenen. Geen idee of P4 op DUS heel veel duurder is geworden, maar het was al nooit een goedkope optie. P23 of P24 zijn stukken goedkoper (maar verder weg). Parkita (voorheen ParkVogel) kan ook een stuk goedkoper zijn.
Zelf heb ik het voordeel dat ik vanuit Utrecht (stad) eigenlijk altijd wel met OV op Schiphol kan komen.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Schrok me ook kapot, vorige maand bedacht ik me dat ik nog parkeerplaats moest regelen op P3 voor weekje zon in september.
Waar ik vorig jaar iets van EUR 68,= betaalde is dat nu EUR 113,=. voor 8 dagen...
Heb een bericht gestuurd naar ze, gevraagd hoe dat zat. Kreeg een standaard antwoord dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
Maar voor de vorige september vakantie had ik ook pas begin juni geboekt..
En toch blijft P3 (overdekt) mijn favoriete parkeerplek voor Schiphol. Nooit lang op de bus hoeven wachten en binnen 10 min. op Schiphol. Afgelopen vakantie stond de auto daar voor 23 dagen en ik betaalde € 166,10 (incl. annuleren). Niet goedkoop maar dat zijn kosten die ik incalculeer. Ik had de reservering 5 maand van te voren gemaakt. Tegen de tijd dat ik op vakantie ben, ben ik die kosten allang weer vergeten omdat het reeds betaald is...
Idem: altijd P3 garage. In februari geboekt voor augustus voor 171 euro incl. 5 euro voor annuleren (21 dagen). Zou nu dus al 266 euro kosten. Ik vind de garage echt geweldig. Lekker dichtbij en inderdaad altijd gelijk de bus in.
De mijne ook hoor @Coyote, daarom toch deze geboekt. Had wel naar alternatieven gekeken maar las dan in reviews dingen als lang wachten op de shuttle, en meer van dat soort dingen.
P3 is gewoon altijd fijn, snel op Schiphol, en ook snel weer bij je auto bij terugkomst.
Voortaan gewoon direct bij het boeken van een reis ook het parkeren boeken (boek altijd vrij vroeg)
We hebben inmiddels geboekt via Mobypark. Parkeren bij het Nintynine hotel Schiphol in een overdekte en afgesloten parkeergarage. De bushalte zit 30 meter verderop en de bussen rijden af en aan. Binnen 5 minuten staan we op plaza. 115 euro voor 22 dagen. Prima.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.