De lokale website van alamo.de heeft rechtsbovenin de optie om de taal aan te passen naar Engels.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Sorry als dit de zoveelste vraag is mbt huren via sunny cars. Ik heb de forum reeds gezocht, maar vind niet echt een antwoord.
We gaan binnen 20 dagen naar Orlando en ik ben aan het vergelijken. Ik kom aan een prijs via de alamo.de en de bekende thpp code van 688€ (mid size suv) en dit is blijkbaar inclusief cdw en extended protection tot $1mio
bij sunny is dit +200€ meer maar komt met glas/bodem...schade en met een extra WA protection, plus nog wat extra toeters en bellen.
Zijn we daarmee zoveel beter verzekerd of betaal ik eigenlijk voor overbodige dingen.
we zijn een familie van 4 volw en hebben al een degelijk reisverzekering via allianz.
TIA
We gaan binnen 20 dagen naar Orlando en ik ben aan het vergelijken. Ik kom aan een prijs via de alamo.de en de bekende thpp code van 688€ (mid size suv) en dit is blijkbaar inclusief cdw en extended protection tot $1mio
bij sunny is dit +200€ meer maar komt met glas/bodem...schade en met een extra WA protection, plus nog wat extra toeters en bellen.
Zijn we daarmee zoveel beter verzekerd of betaal ik eigenlijk voor overbodige dingen.
we zijn een familie van 4 volw en hebben al een degelijk reisverzekering via allianz.
TIA
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij Alamo zit je helemaal goed. Ook qua verzekeringen.
Sunnycars strooit met een hoop toeters en bellen en daar halen ze klanten mee binnen. Ze strooien met termen als: Zorgeloos huren zonder gedoe. Dat is feitelijk juist. Het enige is dat je daar wel (vaak) veel meer voor moet betalen. In Europa wil ik er nog wel eens boeken maar in de V.S ? Nee, vak veel te duur.
Sunnycars strooit met een hoop toeters en bellen en daar halen ze klanten mee binnen. Ze strooien met termen als: Zorgeloos huren zonder gedoe. Dat is feitelijk juist. Het enige is dat je daar wel (vaak) veel meer voor moet betalen. In Europa wil ik er nog wel eens boeken maar in de V.S ? Nee, vak veel te duur.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Nee hoor, dat wat je in je bevestiging heb betaal je. In de US geldt bij de grote verhuurders (Alamo, National, Hertz, Dollar, Thrifty, Avis, Budget) dat je reservering normaal gesproken gehonoreerd wordt als je binnen 24 uur na het gereserveerde tijdstip uitrijdt. Maar het verdient altijd de aanbeveling om gewoon ongeveer de juiste ophaaltijd erin te zetten. Eerder ophalen op dezelfde dag is ook geen issue, dus een uur of 3 na aankomst is meestal een goede gok. Zeker als je meerdere reserveringen hebt, dan kun je namelijk de reserveringen die je niet gebruikt nog cancellen nadat je al een auto hebt.RuthdeLange schreef: ↑14 jun 2024, 14:29Ik heb september vorig jaar een reservering geboekt bij hertz. Deze geboekt via hertz. Nl omdat je daar automatisch op komt als je naar hertz gaat. Ik heb pay later tarief.
Nu had ik gebeld omdat ik een vraag had over wat te doen als je vlucht vertraging heeft, maar nadat de mdw mijn gegevens had opgezocht zei hij: ik moet uw laten weten dat uw tarief 25 dollar duurder is geworden. Ik zei dat dit niet kon kloppen want ik heb een bevestiging waarin staat dat het tarief gegarandeerd is.
Maar hij bleef volhouden en zei dat bij pay later het dagtarief geldt. Ik geloof hier niets van maar wil dit toch even hier checken want hij was zo volhardend en ergens zag hij dus ook dat tarief van 25 dollar hoger dan in mijn reservering staat
Let op: huurperiode gaat altijd per 24 uur = 1 dag. Als je dus een reservering hebt van 5pm op dag 1, tot 5pm op dag 10, dan is dat totaal 9 dagen. Sta je echter al om 3pm bij de uitrijbalie dan zal het systeem van de verhuurder denken dat je niet 9 dagen, maar 10 dagen wil huren. Het voorlopige totaal wordt dan ook aangepast voor de hold op je creditcard. Zodra je die auto echter voor 3pm terugbrengt corrigeert alles weer. Maar als je dus bewust een latere ophaaltijd invult, dan is het verstandig om de terugbrengtijd wel realistisch in te vullen. Uiteindelijk maakt het ook daar niet uit als je later bent. Maar als je later bent dan het geboekte aantal dagen x 24 uur na het uitrijden, plus een half uur marge, dan krijg je gewoon een extra dag aangerekend (en meestal ook $10 oid aan late fee).
Een vluchtnummer toevoegen is altijd verstandig. Zeker op kleinere vliegvelden waar de verhuurders niet 24 uur per dag open zijn. Als het toestel dan vertraging heeft dan wachten ze (althans, dat zou moeten).
Nee, dit klopt niet. In Europa is het een ander verhaal, maar in de US geldt dus normaal gesproken op airport locaties dat wat ik hierboven schreef.2 uur na het landen van het vliegtuig zou de boeking vervallen als we er dan niet waren. Klopt dat nu? Wat is dan de zin van het invullen van een ophaaltijd?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt. Dit stelt me wel gerust.
Wel vreemd dat een medewerker van Hertz dus gewoon onzin verkoopt.
Vraag me ook af waar hij die + 25 dollar vandaan haalt want zelfs als ik nu een nieuwe boeking maak krijg ik (net als de hele periode sinds vorig jaar september, want heb steeds gecheckt) exact hetzelfde bedrag als wat ik heb betaald.
Dus ook het dagtarief is niet 25 dollar hoger.
En wij brengen hem weer heel vroeg terug (8:00 in de ochtend) dus dan zou het inderdaad gecorrigeerd moeten worden wanneer we toch eerder dan 17:30 ophalen.
Wel vreemd dat een medewerker van Hertz dus gewoon onzin verkoopt.
Vraag me ook af waar hij die + 25 dollar vandaan haalt want zelfs als ik nu een nieuwe boeking maak krijg ik (net als de hele periode sinds vorig jaar september, want heb steeds gecheckt) exact hetzelfde bedrag als wat ik heb betaald.
Dus ook het dagtarief is niet 25 dollar hoger.
En wij brengen hem weer heel vroeg terug (8:00 in de ochtend) dus dan zou het inderdaad gecorrigeerd moeten worden wanneer we toch eerder dan 17:30 ophalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
De prijzen wijzigen nu dagelijks bij Alamo voor onze huurperiode (8/8-27/8).
We zijn begonnen voor een Suburban aan $1700 en zonet herboekt voor het bedrag van $1500. Dat lijkt me een zéér nette prijs voor een Suburban.
Bij Hertz amper iets gewijzigd in prijs met de code 510000, daar heb ik een klasse C staan voor 900 euro, maar een Suburban zullen we daar nooit krijgen vrees ik voor dat geld en met 3 kinderen zullen we die wel nodig hebben. Minivan hebben we daar ook geboekt voor 1350 euro, maar dan liever een Suburban denk ik.
We zijn begonnen voor een Suburban aan $1700 en zonet herboekt voor het bedrag van $1500. Dat lijkt me een zéér nette prijs voor een Suburban.
Bij Hertz amper iets gewijzigd in prijs met de code 510000, daar heb ik een klasse C staan voor 900 euro, maar een Suburban zullen we daar nooit krijgen vrees ik voor dat geld en met 3 kinderen zullen we die wel nodig hebben. Minivan hebben we daar ook geboekt voor 1350 euro, maar dan liever een Suburban denk ik.
Ik check ook bijna dagelijks de prijzen en heb nu Alamo weer geannuleerd
en Avis.be en dk een boeking staan. Dus zeker regelmatig checken
en Avis.be en dk een boeking staan. Dus zeker regelmatig checken

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Even wat advies van jullie nodig:
Wij zijn net terug van een kleine rondreis en familiebezoek in Nevada en Californië en hebben daar helaas een kleine aanrijding gehad. We zijn toen we stonden te wachten voor een stoplicht van achteren aangetikt door een dame die op haar beurt weer is aangereden door een andere auto achter haar. Zij schoof door tegen onze auto aan, niet heel hard gelukkig. Verder gelukkig bij niemand letsel. Het viel al met al, los van de schrik nogal mee.
Helaas is die andere auto doorgereden en hebben we helaas geen kenteken kunnen noteren. Er is wat lakschade op de achterbumper maar mag verder niet echt een naam hebben. Laat ik het zo zeggen, we hebben wel eens een huurauto meegekregen die er slechter uitzag
We hebben de auto gehuurd via Alamo (geboekt via US travel.nl via de bekende site op dit forum) met de benodigde CDW en LIS er uiteraard bij. Maar helaas is er geen politierapport opgemaakt. Zowel de dame die ons aantikte als wijzelf hebben de politie gebeld maar deze gaf aan niet te komen, gezien het feit dat er geen gewonden waren en het kleine blikschade betrof. We hebben wel foto’s gemaakt van de situatie, de schades en foto’s van haar kentekenplaat, verzekeringskaart en rijbewijs. Zij heeft foto’s gemaakt van onze rijbewijzen en ons rental agreement.
Uiteraard hebben we Alamo gebeld en melding gemaakt. Daar is eea genoteerd en aangegeven dat we met 7 tot 10 werkdagen reactie kunnen verwachten op onze “claim” We hebben tot 2x toe nagevraagd of we hierna nog iets moesten doen maar er is alleen gevraagd of we de auto wilden omruilen. Dit vonden we niet nodig, de auto reed nog prima. Er is verder niet gezegd dat we alsnog een politierapport moesten overhandigen of anderzijds iets moesten doen.
Tijdens het inleveren van de auto op SFO afgelopen donderdag er verder niks van gezegd en er is ook vanuit Alamo niks gezegd of gevraagd.
Wat zijn jullie ervaringen? Ga ik hier nog iets van horen? De autohuur is inmiddels conform reservering juist afgeschreven van onze creditcard.
Wij zijn net terug van een kleine rondreis en familiebezoek in Nevada en Californië en hebben daar helaas een kleine aanrijding gehad. We zijn toen we stonden te wachten voor een stoplicht van achteren aangetikt door een dame die op haar beurt weer is aangereden door een andere auto achter haar. Zij schoof door tegen onze auto aan, niet heel hard gelukkig. Verder gelukkig bij niemand letsel. Het viel al met al, los van de schrik nogal mee.
Helaas is die andere auto doorgereden en hebben we helaas geen kenteken kunnen noteren. Er is wat lakschade op de achterbumper maar mag verder niet echt een naam hebben. Laat ik het zo zeggen, we hebben wel eens een huurauto meegekregen die er slechter uitzag

We hebben de auto gehuurd via Alamo (geboekt via US travel.nl via de bekende site op dit forum) met de benodigde CDW en LIS er uiteraard bij. Maar helaas is er geen politierapport opgemaakt. Zowel de dame die ons aantikte als wijzelf hebben de politie gebeld maar deze gaf aan niet te komen, gezien het feit dat er geen gewonden waren en het kleine blikschade betrof. We hebben wel foto’s gemaakt van de situatie, de schades en foto’s van haar kentekenplaat, verzekeringskaart en rijbewijs. Zij heeft foto’s gemaakt van onze rijbewijzen en ons rental agreement.
Uiteraard hebben we Alamo gebeld en melding gemaakt. Daar is eea genoteerd en aangegeven dat we met 7 tot 10 werkdagen reactie kunnen verwachten op onze “claim” We hebben tot 2x toe nagevraagd of we hierna nog iets moesten doen maar er is alleen gevraagd of we de auto wilden omruilen. Dit vonden we niet nodig, de auto reed nog prima. Er is verder niet gezegd dat we alsnog een politierapport moesten overhandigen of anderzijds iets moesten doen.
Tijdens het inleveren van de auto op SFO afgelopen donderdag er verder niks van gezegd en er is ook vanuit Alamo niks gezegd of gevraagd.
Wat zijn jullie ervaringen? Ga ik hier nog iets van horen? De autohuur is inmiddels conform reservering juist afgeschreven van onze creditcard.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 jun 2024, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- bedeve
- Amerika-expert
Geen zorgen @d_vdploeg ...
Er kan maar een moment ontstaan dat je nog iets van dit voorval te horen krijgt...
En dat is als de tegenpartij schade gaat claimen bij jouw verhuurbedrijf.
Dan zul je om een verklaring gevraagd worden.
Niets meer dan dat ; je hebt immers geen eigen risico.
Ook weer meegemaakt ; laat het maar los
Er kan maar een moment ontstaan dat je nog iets van dit voorval te horen krijgt...
En dat is als de tegenpartij schade gaat claimen bij jouw verhuurbedrijf.
Dan zul je om een verklaring gevraagd worden.
Niets meer dan dat ; je hebt immers geen eigen risico.
Ook weer meegemaakt ; laat het maar los
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
@bedeve Thanks, ja wat dat betreft hebben we dat ook weer ervaren. Dat zij gaat claimen bij Alamo lijkt me onwaarschijnlijk, het was immers haar schuld richting ons en ze moet (helaas voor haar) vooral bij degene zijn die haar aangereden heeft. We gaan het zien, maar je reactie stelt me wel gerust.
Wellicht bedoelde de medewerker dat het (op het moment van je telefoontje) 25 euro duurder zou zijn na wisselkoersconversie dan de schatting in Euro's die je kreeg op het moment van boeken. Dat zou kunnen, immers, je betaalt pas na het inleveren van de auto, en de koers op dat moment geldt. Het bedrag in dollars is het bedrag dat in rekening wordt gebracht. Als de EUR/USD op het moment van boeken gunstiger was dan nu dan kan dat best 25 euro schelen. Wellicht dat die medewerker dat ook bedoelde met het "dagtarief" wat zou gelden.RuthdeLange schreef: ↑15 jun 2024, 12:36Vraag me ook af waar hij die + 25 dollar vandaan haalt want zelfs als ik nu een nieuwe boeking maak krijg ik (net als de hele periode sinds vorig jaar september, want heb steeds gecheckt) exact hetzelfde bedrag als wat ik heb betaald.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Goedemorgen,
In september huren wij via Alamo een Volkswagen Jetta in San Francisco. Nou ben ik zelf niet echt een autokenner en al helemaal niet voor dit model, maar ben wel benieuwd of deze auto comfortabel genoeg is voor onze rondreis in west amerika. We zijn ongeveer 2.5 week op pad met z'n tweëen, een SUV leek me wat overdreven en bovendien was deze auto niet heel duur.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
In september huren wij via Alamo een Volkswagen Jetta in San Francisco. Nou ben ik zelf niet echt een autokenner en al helemaal niet voor dit model, maar ben wel benieuwd of deze auto comfortabel genoeg is voor onze rondreis in west amerika. We zijn ongeveer 2.5 week op pad met z'n tweëen, een SUV leek me wat overdreven en bovendien was deze auto niet heel duur.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Je huurt geen VW Jetta, je huurt een categorie auto. Dus je weet niet precies welke auto je gaat krijgen.
Als je 2,5 week op pad gaat met de auto, zou ik zeker adviseren een SUV te huren. Dit hoeft niet altijd veel duurder te zijn en bied veel meer overzicht en comfort.
Als je 2,5 week op pad gaat met de auto, zou ik zeker adviseren een SUV te huren. Dit hoeft niet altijd veel duurder te zijn en bied veel meer overzicht en comfort.
-
- Amerika-expert
@nmeijers Zou op zich ruim voldoende moeten zijn. Een volkswagen Jetta is in basis ruim genoeg voor met z'n tweeën. Wat ik altijd belangrijk vindt, kunnen er twee koffers in de achterbak? Achterklep dicht zodat het niet meer zichtbaar is. Het is de vraag of dat gaat passen. Persoonlijk vind ik 1 koffer in de kofferbak en de andere op de achterbank, niks. Als je op 1 plek blijft en het beperkt blijft tussen airport-hotel-airport en je verder uitstapjes maakt in de omgeving en je geen bagage in je auto hebt, ala, maar als je gaat rondreizen is dat voor ons een no go.
Verder altijd goed om te weten, je huurt een categorie en geen specifiek model. De ene auto is de andere niet dus goed om daar naar te kijken. Als je op safe wil gaan wat betreft de kofferbak, huur inderdaad een SUV of een fullsize. Daar past het zeker te weten in. Ik heb de categorie standard 1x gehuurd, dat was in 2022 op MIA. Toen waren er geen auto's in die categorie en mochten we kiezen uit de fullsize rij. Vaak scheelt standard tov fullsize of SUV enkele tientjes. Persoonlijk vind ik een sedan wat fijner rijden dan een SUV, als je een intermediate SUV huurt is dat vaak categorie Toyota RAV4 of Nissan Rogue en dat vind ik meestal logge bakken en niet fijn rijden, vaak met niet zoveel vermogen tov wat de auto weegt. Maar da's natuurlijk ook heel persoonlijk.
edit: @peterz84 was mij net voor.
Verder altijd goed om te weten, je huurt een categorie en geen specifiek model. De ene auto is de andere niet dus goed om daar naar te kijken. Als je op safe wil gaan wat betreft de kofferbak, huur inderdaad een SUV of een fullsize. Daar past het zeker te weten in. Ik heb de categorie standard 1x gehuurd, dat was in 2022 op MIA. Toen waren er geen auto's in die categorie en mochten we kiezen uit de fullsize rij. Vaak scheelt standard tov fullsize of SUV enkele tientjes. Persoonlijk vind ik een sedan wat fijner rijden dan een SUV, als je een intermediate SUV huurt is dat vaak categorie Toyota RAV4 of Nissan Rogue en dat vind ik meestal logge bakken en niet fijn rijden, vaak met niet zoveel vermogen tov wat de auto weegt. Maar da's natuurlijk ook heel persoonlijk.
edit: @peterz84 was mij net voor.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 jun 2024, 12:39, 6 keer totaal gewijzigd.
Ik heb momenteel een reservering staan bij Alamo.de voor een full-size voor 1.177 euro. Toen ik boekte was het verschil niet zo groot met een standard SUV (ca. 150 euro verschil, wat een avond uit eten met zijn vieren is...). Nu is het verschil al opgelopen naar 400 euro... mijn hopelijk concrete vraag is of het verschil in ervaring (rijden met een full-size SUV) en ruimte achter in (2 pubers, niet heel lang maar wel gewoon "full-size" pubers van 1m75 oid) het verschil waard is. Want mijn Hollandse inslag zegt dat een verschil van 400 euro dan wel weer heel erg groot is om het echt te kunnen verantwoorden 
Iemand die een Full-size heeft gehuurd vs. een standaard SUV (Ford Edge oid?) inzicht hierin?
Aanvullende vraag: kan ik als ik aankom in de garage nog skip-the-counter activeren als ik bijvoorbeeld zie dat er een lange rij is bij de booth? Of moet ik dat (ruim) van tevoren al doen in NL? En kan ik skip-the-counter activeren voor 2 reserveringen en er slechts één ophalen?

Iemand die een Full-size heeft gehuurd vs. een standaard SUV (Ford Edge oid?) inzicht hierin?
Aanvullende vraag: kan ik als ik aankom in de garage nog skip-the-counter activeren als ik bijvoorbeeld zie dat er een lange rij is bij de booth? Of moet ik dat (ruim) van tevoren al doen in NL? En kan ik skip-the-counter activeren voor 2 reserveringen en er slechts één ophalen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@nmeijers
Of een auto comfortabel is, is een kwestie van smaak en wat je gewend ben denk ik.
Ik had vorig jaar een intermediate SUV en ik vond het helemaal niks. Ik zat voor mij doen te veel rechtop. Ik rijd thuis een sedan en daar zit ik wat comfortabeler onderuit als waren.. Voordeel van een SUV is dat je wat meer overzicht hebt en meer kofferruimte. En het in en uitstappen gaat wat makkelijker.
Of een auto comfortabel is, is een kwestie van smaak en wat je gewend ben denk ik.
Ik had vorig jaar een intermediate SUV en ik vond het helemaal niks. Ik zat voor mij doen te veel rechtop. Ik rijd thuis een sedan en daar zit ik wat comfortabeler onderuit als waren.. Voordeel van een SUV is dat je wat meer overzicht hebt en meer kofferruimte. En het in en uitstappen gaat wat makkelijker.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Helemaal afhankelijk van wat je gaat doen en hoe lang je gaat.
Ik zat vorig jaar samen met mijn vriendin een uurtje achterin een Standard SUV (GMC Terrain) bij @Miesss (die zo aardig was om ons naar boven te rijden naar Glacier point

Ik denk dat @Coren hier niet een full size SUV bedoelt, maar de categorie "full size" - oftewel FCAR, ofwel een sedan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Excuses als het wat onduidelijk was, het gaat alleen over SUV's. Dus een full size SUV (Chevy Tahoe volgens Alamo, of vergelijkbaar) vs. een standaard SUV (Ford Edge of vergelijkbaar).
En om nog iets verder er op in te gaan: ik was wat bang voor ruimtegebrek SUV, vooral voor koffers en achterin. En het leek me leuk om "echt" Amerikaans te rijden, ofwel veel te grote SUV. Maar dan wel met bijbehorende rationele overweging qua prijs, wat bij 150 euro nog te overzien was
En iemand ook toevallig antwoord op de vragen m.b.t. reserveringen en skip the counter? Ik ben wat bang dat ik straks 2 reserveringen heb en dan alsnog langs de counter moet.
En om nog iets verder er op in te gaan: ik was wat bang voor ruimtegebrek SUV, vooral voor koffers en achterin. En het leek me leuk om "echt" Amerikaans te rijden, ofwel veel te grote SUV. Maar dan wel met bijbehorende rationele overweging qua prijs, wat bij 150 euro nog te overzien was

En iemand ook toevallig antwoord op de vragen m.b.t. reserveringen en skip the counter? Ik ben wat bang dat ik straks 2 reserveringen heb en dan alsnog langs de counter moet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties