Aangepaste auto huren

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Eline14
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2014, 21:29

Aangepaste auto huren

Bericht door Eline14 »

Hi!

September 2024 willen we vanuit Las Vegas een rondreis maken van ongeveer 3 weken.
Mijn man heeft een incomplete dwarslaesie waardoor hij alleen met een aangepaste auto (automaat) kan rijden. Dit houdt in dat er een extra omklapbaar gaspedaal in de auto zit waarmee hij met zijn linkervoet gas geeft. Ik kan ook in dezelfde auto rijden met het normale gaspedaal aan de rechterkant.

Graag zouden wij in Amerika zo'n auto huren. Ik heb op hun site gelezen dat Alamo aangepaste auto's verhuurt. Als ze de juiste aanpassing nog niet beschikbaar hebben wordt deze gemaakt, zonder extra kosten. Een heel goede service naar mijn idee.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het huren van een aangepaste auto? Zo ja, bij welke verhuurmaatschappij?

Groet, Eline
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1665
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Aangepaste auto huren

Bericht door BonnyR »

Geen ervaring, mijn man kon met een gewone automaat rijden. Maar dit aanbod van Alamo klinkt goed en zo te horen hebben ze er ervaring mee. Wat natuurlijk ook belangrijk is, vooral als er iets zou zijn met de auto.
Ik geloof dat Cruise Amerika ook aangepaste campers verhuurt. Maar ik hoeverre die aanpassingen voor jullie werken weet ik niet.
Mocht je voor de auto gaan, is het formaat een dingetje als je ook een rolstoel meeneemt. Wij hebben met huurauto's altijd wel zitten pieren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3048
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Aangepaste auto huren

Bericht door Almere vak V »

BonnyR schreef:
19 okt 2023, 17:06
Mocht je voor de auto gaan, is het formaat een dingetje als je ook een rolstoel meeneemt. Wij hebben met huurauto's altijd wel zitten pieren.
MPV huren. Als je de achterste rij naar beneden laat hoef je vaak niet eens je rolstoel in te klappen. Kan je m dr zo inzetten.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aangepaste auto huren

Bericht door Trom »

Als ik het goed begrijp ken je deze informatie al:
Ook Herz heeft aangepaste auto's
Wellicht had je deze tips ook al gevonden
Eline14
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 mar 2014, 21:29

Re: Aangepaste auto huren

Bericht door Eline14 »

Bedankt voor jullie reacties!
Hertz had ik nog niet ontdekt, ga ik me ook in verdiepen.
Wordt vervolgd, we hebben nog genoeg tijd.
Rob Swijters
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2024, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Aangepaste auto huren

Bericht door Rob Swijters »

Goedemorgen Eline,

Een van de redenen om in Amerika op vakantie te gaan is het gemak een aangepaste auto te huren.
Je zit niet vast aan een bepaalde verhuurder, bij overgrote deel is het een kwestie van minimaal 24 uur van te voren aangeven welke aanpassingen je nodig hebt.
Denk dat ik hetzelfde ben als je man, partiele laesie en dus gebruik makend van hand gas en hand rem.
Heb al in van alles gereden van een Ram tot een mustang door de jaren heen.

Niemand rekent er iets extras voor, en ook bv drop off in een andere staat is geen enkel probleem, zelfde voorwaarde.

Dingetjes is dat de aanpassingen anders zijn, is even wennen. Gas en Rem is gecombineerd, net als in bv zuid afrika. maar dat duurt geen 5 minuten en dan is het je gewoon.
Men is zo vertrouwd met het aanpassen dat de maatschappij je zelfs zal vragen of je liever links of rechts van je stuur de bediening hebt.

Geniet van de vakantie!

Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer