Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
04 mei 2024, 20:28
Ik had gisteren een slechte ervaring met Hertz UC op Tampa. Kom daar vaak, altijd veel keus. Nu was de PC isle letterlijk helemaal leeg. Enkel bij Five Star een aantal midsizes. Geen greeter te vinden en bij garage balie onfatsoenlijk behandeld: "You've reserved a midsize, that's what you'll get".
Gelukkig backup bij Alamo geboekt, volop keuze daar.
Ik had deze meivakantie eenzelfde slechte ervaring op Miami Airport bij Hertz. Ook heel de PC rij leeg, andere rijen ook niets grotere dan midsize. Gevraagd bij het kantoortje maar konden ook niets betekenen. Na 20-30 minuten wachten ook 0 nieuw aanbod terwijl alle SUV rijen ramvol stonden. Nogmaals gevraagd of hij niet iets kon betekenen, maar helaas. Dus maar naar mijn alamo SUV backup. Daar was voldoende leuks te kiezen maar helaas wel circa 30% duurder dan Hertz. Maar uiteindelijk wel tevreden met een Explorer Limited rondgereden van Alamo.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1329
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Reny »

Wij hadden deze maand een prima ervaring in Salt Lake City.

Onze naam stond netjes op het bord, in de PC rijen stonden voldoende auto's en we hebben uiteindelijk een zwarte Dodge Durango meegenomen. Prima auto en alles ging naar wens.

Volgend jaar ga ik weer Hertz proberen, eens kijken of mijn status na 2 reizen op PC blijft staan.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Ikverzinnogweliets
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jun 2023, 10:59

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Misschien een hele domme vraag, maar stel: je bent slechts Gold of Five Star member en hebt Gold Canopy service. Je loopt naar de PC rijen, kies daar een auto uit en rijdt naar de uitgang. Kan dat? Ik weet dat ze bij de uitgang je auto scannen. Is daar terug te zien dat de auto die je hebt gekozen uit de PC rijen en dat je daar eigenlijk geen recht op heb?
marc08
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door marc08 »

Gold canopy wil alleen zeggen dat je meteen naar de garage mag lopen en je auto kunt uitkiezen in de rij waar jij je status voor hebt (gold, 5 star, PC).
Je hoeft dus niet eerst naar de rental standaard counter in het vliegveld zelf. In de garage hebben ze vaak nog een gold member counter, als je daar nog vragen wilt stellen.

Je mag wel een PC auto pakken, maar dan betaal je het verschil tussen welke status jij hebt en de gekozen auto uit een andere status rij. Die verrassing krijg je dan achteraf.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Euh? Dat is een nieuwe.. Welk verschil is dat dan?

Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik vermoed dat je bij de exit booth vanzelf wordt teruggefloten. In het systeem van Hertz staat van elke auto de locatie - dat is of een stall nummer, of een aisle indicatie (Gold, 5-star of PC).

Als jij met een auto die volgens hun systeem in de PC aisle staat bij de exit booth komt en een reservering hebt voor midsize, maar geen PC status, dan vermoed ik dat je daar een opmerking over zal krijgen en de auto mag terugzetten.
marc08
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door marc08 »

Dat is wat mij toen verteld werd door een medewerker daar. Is wel alweer 6 a 7 jaar geleden, maar is waarschijnlijk meer aannemelijk dat je teruggestuurd wordt. :D
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
robinthart
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door robinthart »

Kan je bij hertz nou zelf een auto uitzoeken (zonder de gold statussen etc)? Dus stel je huurt een standaard suv dat je in de rij van de standaard suvs iets kan uitzoeken?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Ja en nee, als je een specifieke klasse huurt dan wordt de auto toglegwezen en krijg je een stall nummer. Daar staat een auto uit de gereserveerde klasse (of groter)

Je mag daarnaast ook uitzoeken uit de reguliere gold aisle, mits je een (gratis) account aanmaakt en je reservering doet terwijl je bent ingelogd.

Dat uitzoeken mag bij iedere reservering van een midsize auto, of groter. Dus een SUV boeken kan dan zonde van het geld zijn als je uiteindelijk wegrijdt met iets uit de aisle. Maar als je perse een bepaalde klasse wilt, realiseer je dan wel dat er geen garantie is als je een midsize reserveert en hoopt op een SUV in de aisle. Daarom maken veel mensen vaak twee reserveringen. Een midsize (aisle pick), en elders een backup reservering voor de grote SUV die ze eigenlijk willen. Staat er niets in de aisle bij Hertz, dan wijk je uit naar de backup reservering bij de andere verhuurder en laat je de Hertz reservering vervallen.
Laatst gewijzigd door roelb op 30 mei 2024, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door robinthart »

Ok bedankt voor de info
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1838
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Timothy555 »

Respecteert Hertz meestal de klasse die je boekt?

Voor juli heb ik een P6 Elite SUV geboekt staan (volgens Flyertalk zitten er twee wagens in die klasse - de oudere en stilaan bij Hertz uitgefaseerde Infinity QX80 of een Cadillac Escalade. Ik hoop uiteraard op een nieuwe Escalade). Ik zou dus niet zo graag op pad gestuurd worden met een Tahoe of Explorer (die zaten in een goedkopere klasse). Een upgrade vanuit deze klasse kan mijn inziens ook niet echt (naar wat dan?).

Overigens, bijkomende vraag: voor oktober heb ik een class C midsize staan. Als PC lid neem ik aan dat ik ook uit de Five Star en Gold aisles mag kiezen, en niet enkel de PC aisle? Stel dat ik bij Gold iets leuk zie staan dat ik mee wil nemen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Je keijgt sowieso geen explorer mee als je in die klasse huurt. Een Suburban oid zou wel kunnen. Escalade is zeker een optie. Helaas ook nog steeds veel QX80's bij Hertzl.

Als je midsize (of groter) huurt als PC lid mag je uiteraard ook in de 5-star of gewone gold aisle kijken. Maar over het algemeen is dat echt niet nodig, de PC aisle heeft meestal wel 7 seater SUV's, maar meestal geen full size SUV's. Dus wel een Kia Sorento of een GMC Acadia oid, maar geen Yukon, Expedition, etc.
Laatst gewijzigd door roelb op 30 mei 2024, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1838
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Timothy555 »

De Suburban zit volgens Hertz in de ‘Extra capacity SUV’ en niet in de ‘Elite SUV’. Was een prijsverschil op.

Voor oktober mag het ook een sedan of coupé zijn. Zijn maar met z’n twee en plannen niet meer dan 300-400 km te doen over 10 dagen. Ik zie op filmpjes dat Five Star vaak nog Challengers en Chargers staan heeft, terwijl PC vaak de klemtoon legt op SUV’s (en dat mag, maar moet niet voor ons).
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb even een vraagje, ik vond een goede prijs voor januari op Hertz.co.uk. Maar alleen als ik niet ingelogd was. (ben slechts Gold member overigens)
Daarna kon ik het zo boeken, alleen emailadres en tel.nr opgegeven, en betalen bij afhalen. Maar dus nergens Nederland in hoeven vullen.

Maar nu twijfel ik, zitten alle verzekeringen er wel bij? Normaal huur ik bij Auto Europe (altijd Alamo) of laatste keer bij Alamo.de.
Dan vul je al je gegevens in, incl. adres en land waar je woont, en weet ik dat het goed zit met verzekeringen. Gekeken in mijn laatste boeking van Alamo.de, daar heet het in het Duits CDW-AUSSTATTUNG GESCHÄFTSW. INKL..

Maar hoe noemen ze dat in het Engels? Zitten de benodigde verzekeringen hier nu bij?

Even een printscreen van de Hertz.co.uk boeking gemaakt. Bedankt alvast.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6828
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zie LDW en LIS, dus dat lijkt in orde.
Je kan nog proberen om via het alpha mail adres je reservering te laten koppelen aan je Gold account.

Maar als je nog nooit gehuurd hebt bij Hertz dan zal je wellicht geen Gold Canopy service krijgen, maar standaard counter service.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Cindy1969 »

Dank je wel @Stan.Gobien
Oh ja, dat kan ik nog wel doen.

Dat ik via de counter moet vind ik niet zo erg hoor.
Gold Canopy heeft toch verder geen voordelen, alleen een soort skip the counter?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2055
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Cindy1969 schreef:
30 mei 2024, 19:08
Gold Canopy heeft toch verder geen voordelen, alleen een soort skip the counter?
Ho ho, vloeken in de kerk (in dit topic) :mrgreen:
Als gold member mag je kiezen uit de gold, five star of President circle. Afhankelijk van je status. De kans dat je met een grotere/betere auto de garage verlaat is dus best groot. Nog nooit minder meegekregen dan een midsize SUV en dat met een categorie C boeking.
Gold Canopy geeft je dan het voordeel dat je niet langs de balie hoeft maar zo de garage in loopt om je auto te kiezen. Dus een soort skip the counter. Echter, is het je 1e keer Hertz? Dan moet je alsnog langs de balie. Maar, ik heb het al vaker geschreven, wees brutaal. Loop direct naar de garage, kies je wagen, laat je reisgenoten en bagage even bij de auto wachten en handel het zelf af bij de balie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Cindy1969 schreef:
30 mei 2024, 19:08

Gold Canopy heeft toch verder geen voordelen, alleen een soort skip the counter?
:D :D :D :D :D



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Blond ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Cindy1969 »

Oh haha! Je kunt wel merken dat ik tot nog toe alleen maar Alamo heb geboekt :D
Heb nog even gezocht in de archieven van mijn mailbox maar zie dat ik in 2022 Five Star member ben geworden.
De boeking die ik nu heb is categorie C, dus dat moet goed komen.

Reis alleen, dus ontkom er niet aan om langs de balie te moeten dan. Maar heb een rechtstreekse vlucht, dus heb daar dan weer tijdwinst mee.

Nog 1 vraagje: ik heb een Sunpass voor de toll, werkt dat bij Hertz hetzelfde als bij Alamo? Dus op het raam plakken en gaan?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5880
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Ja, Sunpass werkt prima. Als ze je vragen of je het toll produkt wil afnemen: nee dus.

Mocht je toch ergens per ongeluk een toll hebben die via Hertz gecharged wordt dan kost dat $10 + de toll charges van die dag voor de dagen dat dit zou gebeuren. Wegrijden zonder je transponder oid en dan direct ergens een toll road op. Het gebeurt de beste ;-). Maar goed, dan krijg je dus alleen die service charge voor die dag.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Cindy1969 »

Niet eens @bedeve, verre van :lol: Heb me er nooit echt in verdiept.
Ik vind het ook nooit zo spannend wat voor auto ik daar heb, de meesten zijn sowieso al vrij luxe voor mij omdat ik in NL
een klein, ouder, autootje rij.

Dank je wel @roelb Het is me tot nog toe niet overkomen, dat ik vergeet hem op te plakken, maar je weet natuurlijk nooit.
Maar dan vallen de kosten inderdaad mee.

En bij de balie alles afketsen, daar ben ik mee bekend, komt goed!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer