Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

We zijn vorige maand voor het eerst in jaren weer met een Cruise America op pad geweest en we moeten zeggen dat de uitrusting wel heel basic is, om niet te zeggen minimalistisch. We neigen een volgende keer naar een El Monte of we nemen geen keuken en personal kits meer. Dan kopen we zelf de spullen bij de Walmart en zijn we voor meer waarschijnlijk evenveel kwijt.
Wat een verschil was het met Canadream zeg.
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door HillBillies »

jojostravelusa schreef:
19 mei 2024, 10:47
We zijn vorige maand voor het eerst in jaren weer met een Cruise America op pad geweest en we moeten zeggen dat de uitrusting wel heel basic is, om niet te zeggen minimalistisch. We neigen een volgende keer naar een El Monte of we nemen geen keuken en personal kits meer. Dan kopen we zelf de spullen bij de Walmart en zijn we voor meer waarschijnlijk evenveel kwijt.
Wat een verschil was het met Canadream zeg.
Hier ben ik dus ook bang voor:
Wij gaan komende zomer voor het eerst op camperreis met een RoadBear C26-28 maar nu de prijzen voor 2025 online staan zit ik nu wel al te kijken voor volgend jaar. Een Cruise America C30 is, als ik nu boek via USA-Reisen (Super-Unlimited plus pakket), maar liefst 4000 euro goedkoper dan de RoadBear van dit jaar voor dezelfde periode van 28 dagen in de schoolvakantie, echter ziet het er wel erg karig uit qua afwerking.
Geen TV in de cab-over voor de kinderen, geen slide-out, luifel, camera, uitstraling, leeftijd camper etc.
Maar goed, we weten dus over 3 maanden pas of de meerprijs die we nu betalen echt meerwaarde heeft (en ja, wij zijn wel luxepaarden denk ik).
Aan de andere kant, gratis annuleren staat er, dus ik loop weinig risico denk ik als ik nu zou boeken toch? Of zitten er verborgen kosten of andere addertjes onder het gras bij USA-Reisen?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

HillBillies schreef:
24 mei 2024, 17:13
Geen TV in de cab-over voor de kinderen, geen slide-out, luifel, camera, uitstraling, leeftijd camper etc.
Dit zijn niet direct punten waar wij over vallen, hoogstens de leeftijd van de camper. Wij hadden er nu een in LA opgehaald en na 2 dagen problemen met de boiler. In Phoenix (Mesa) hebben we een andere camper gekregen en dat was er een van vorig jaar zomer, dus die was niet oud. Maar het is inderdaad allemaal erg basic. Je moet je voor jezelf afvragen of het je waard is om zoveel meer geld uit te geven aan een andere verhuurder.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2264
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

jojostravelusa schreef:
25 mei 2024, 16:41
[...] hoogstens de leeftijd van de camper. Wij hadden er nu een in LA opgehaald en na 2 dagen problemen met de boiler.
Je zal er versteld van staan hoeveel problemen mensen hebben met splinternieuwe motorhomes - het is echt bar en boos. Ze zijn ongelooflijk duur en de bouwkwaliteit is schrikbarend slecht.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Ik lees hier veel positieve berichten over USA Reisen.de. Wij hebben voor dit jaar de camper gehuurd via Tioga (heel tevreden over overigens),maar is zie bij usa reisen hele mooie prijzen voorbij komen. Wij willen in 2026 weer naar Amerika wellicht is het dan aantrekkelijk via deze site te boeken.
Hoe zit het met (aan)betalen via deze aanbieder? Ik zie dat het met creditcard kan, maar ik zou graag willen weten hoever van tevoren. Dat kan ik nergens terugvinden.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben op 10 oktober vorig jaar de camper bij USAreisen.de geboekt voor 9 september dit jaar.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

@jojostravelusa , oke, maar de vraag is of je een aanbetaling moet doen dan en hoever van tevoren je de huurprijs moet betalen.
Hier in Nederland is dat doorgaans 4 of 6 weken van tevoren of zo iets. Is dat bij USA Reisen net zo? Of is dat anders
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

6 weken van te voren betalen. Geen aanbetaling.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Dank! :thumbup:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Wij gaan volgend jaar zomer ook weer op camper reis. Misschien een tip voor anderen, maar vergelijk goed op bijvoorbeeld www.camper.nl de verschillende tarieven per locatie.
Zo kost 21 dagen camperhuur hartje hoogseizoen 2025 (juli) met ophalen en terugbrengen in Phoenix in een Cruise America C30 4400 inclusief onbeperkte mijlen, persoonlijke inventaris, keukeninventaris etc.
Zelfde dagen vanaf bijvoorbeeld San Francisco kost 5600 euro. Het kan dus lonen om te kijken of een goedkopere locatie op je route ligt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
HillBillies
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 apr 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door HillBillies »

jojostravelusa schreef:
26 mei 2024, 10:49
6 weken van te voren betalen. Geen aanbetaling.
Zover had ik nog niet eens gekeken, dus je hoeft niet eens aan te betalen? Dan loop je dus geen enkel risico en je kunt tot 46 dagen voor vertrek kosteloos annuleren?

Qua prijs scheelt het nauwelijks met bijvoorbeeld camper.nl (vaak is de laatstgenoemde nog een fractie goedkoper) maar daar betaal je wel 20% annuleringskosten en natuurlijk aanbetalen.

Wij weten nog helemaal niet hoe het gaat bevallen deze zomer maar hebben al wel besloten dat we volgend jaar weer teruggaan als het goed bevalt (wel andere route). Dus eigenlijk zijn we gek als we nu de camper niet boeken op Usa-reisen?

@jill1234
Is ook een kleine moeite, als je bij de camper op "alternatieve data en routes" klikt zie je alles in 1 oogopslag.
Laatst gewijzigd door HillBillies op 26 mei 2024, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dat kosteloos annuleren en niet aanbetalen bij usa reisen.de klinkt heel aantrekkelijk; net nog even gecheckt: maar voor ons niet goedkoper, maar deze 2 voorwaarden zijn natuurlijk wel heel interessant.
Hoe zit het met contact met hen? In het Duits?
Laatst gewijzigd door jill1234 op 26 mei 2024, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42309
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Nee hoor, dat kan ook in het Engels. Je kunt ook boeken via hun Engelstalige site: www.drive-usa.de.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Pleank »

ik heb begin mei ook via USA-reisen.de een camper voor 2025 geboekt. Inderdaad geen aanbetaling en kosteloos annuleren tot 46 dagen van tevoren. Nu zag ik deze week dat de tarieven gezakt waren, dus ik heb ze gemaild of ze het konden omboeken of dat ik moest annuleren en opnieuw boeken (want dat kan immers). Ik kreeg binnen een dag reactie dat ze ging kijken wat ze kon doen, en twee dagen later had ik een annulering van de eerste boeking en een bevestiging van de nieuwe boeking (tegen het nieuwe tarief) in m'n mail. Keurig geregeld dus!

Ik heb in het Engels gemaild en de reactie was ook in het Engels, maar alle documenten/bijlagen etc. zijn in mijn geval in het Duits gestuurd. Voor mij geen probleem verder (Duits), en je kunt altijd google translate gebruiken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Klinkt goed! Ik ga het eens bekijken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
26 mei 2024, 17:10
Nee hoor, dat kan ook in het Engels. Je kunt ook boeken via hun Engelstalige site: www.drive-usa.de.

Marianne
Dank! Dat is beter voor ons ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

jill1234 schreef:
26 mei 2024, 15:34
Hoe zit het met contact met hen? In het Duits?
Wij hebben nog niet echt contact met ze gehad, want niet nodig, maar de mail die we kregen was gedeeltelijk in het Duits en gedeeltelijk in het Engels. Wij hebben met beide geen probleem, maar inderdaad is Google translate een optie.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Is het het waard om voor 500 euro meer El Monte te huren in plaats van Cruise America? Heb het hier eerder gevraagd, meningen verdeeld, maar toen was het prijsverschil groter. Ik zie alleen dat het sofabed maar 152cm lang is (bij cruise 172). Is dat een typfout of is dat echt zo? 152cm is wel erg kort; nu nemen we wel een tentje mee dus het sofabed zal niet vaak gebruikt worden maar voor pubers van > 180cm is dat toch wel erg kort.
En de luifel, mag je die ook gebruiken? Heb namelijk ook weleens gehoord dat mensen speciaal een El Monte hadden gehuurd voor de luifel maar hem toen niet mochten gebruiken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Volgens mij krijg je dan weer hetzelfde antwoord :) Elke camper is een rammelbak, haha. Wij hadden paar jaar geleden een Roadbear (wordt nóg iets hoger aangeslagen), maar vonden die niet erg veel beter dan de CA. Weliswaar iets meer accesoires en keukenspullen, maar die haal je voor een laag bedrag bij de Walmart. En een luifel kan handig zijn, maar vaak is er voldoende schaduw in de buurt. En vrienden van ons hebben 'm er vanaf gereden bij een overhangende rots :lol: . Roadbear was tóen net iets goedkoper dan CA (komt niet vaak voor), vandaar de RB...
Kortom, ik raad altijd aan om gewoon voor de laagste prijs te gaan. Volgende week hebben we trouwens een Truckcamper van Canadream: die rammelt niet omdat je in een gewone auto rijdt (maar is alleen geschikt voor met z'n 2-en).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4986
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door hemmie »

Dat sofabed kan best kloppen, zie je wel vaker, is dus alleen geschikt voor kinderen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer