Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

idd, booking.com is geen autoverhuurder het is een broker. Je huurt niet bij booking.com maar bij Hertz, National, Budget, Avis etc etc.

Hier al vele malen genoemd, bij het inleveren van de auto vraag je aan de greeter een bevestigingsbon of email. Daar moet of hetzelfde bedrag opstaan als op je reservering en/of een som met alle kosten die eindigt op nul (0). Alle andere varianten gaan je geld kosten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

In de VS betaal je geen borg bij autohuur, is het niet ergens anders voor @galepvdt?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@harryh Toch wel:
image.png
(onder de knop "belangrijke informatie")
Doorgaans wordt er een borg op je cc gezet, maar niet daadwerkelijk afgeboekt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Thx ik zie het. Bij Hertz, National en Alamo postpaid nog nooit gehad in >100 keer huren iig. Alleen een reservering bij ophalen wat het totale huurbedrag is.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1271
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

@galepvdt is het een idee om de transactie te betwisten via je creditcardmaatschappij?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik zou me toch echt richten tot de autoverhuurder (Hertz, Alamo, Avis..). Die houden de borg vast en moeten de eindafrekening sturen (had zoals eerder gezegd al direct bij inleveren gemoeten). Het is net als met een luchtvaartmaatschappij. Je boekt mogelijk via een OTA, maar vanaf het moment van inchecken heb je met alle vervolg issues met de luchtvaartmaatschappij te maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Hey allemaal, kort vraagje tussendoor. Onze auto had bij vertrek een melding van olie change nodig in 1700 Miles. Ik dacht dat redden we wel maar dat valt nu tegen. Wat is nu handig?
A: Melding negeren en de ongeveer 500 Miles nog gewoon verder rijden en de vakantie afmaken.
B: Alamo bellen en kijken of de auto omgewisseld kan worden?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door markro »

Als je in de buurt bent van een Alamo-vestiging kan je contact met hun opnemen en kijken wat zij er van zeggen, of er naar toe rijden en de auto omwisselen. Anders zou ik het oliepeil controleren en als er genoeg olie in de motor zit, gewoon doorrijden en de vakantie afmaken. De olie werkt niet opeens minder die laatste 500 mijl. En het melden bij teruggaaf van de auto.
Als het een auto is die een hinderlijke 'piep' geeft als er op het display de melding komt dat er onderhoud nodig is, kijk dan of je dat kan resetten. Hopelijk ligt er een onderhoudsboekje in het handschoenenkastje, of anders in de bagageruimte in een vak of bij het reservewiel, anders het automerk en autotype Googlen voor de resetfunctie.
Succes.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Om de een of andere reden moeten Amerikaanse auto's (of auto's in Amerika) vaak olie verversen. Vaak al om de 5000-7000 mijl. (vandaar ook de vele Jiffy Lube filialen). Zolang er geen alarm om een te laag oliepijl is, zou ik zou me niet zo druk maken om een paar honderd (of duizend) mijl meer. Ze verversen maar weer nadat ik de auto heb ingeleverd. Misschien wel even in de documentatie opzoeken hoe het alarm te resetten is.

Tenzij je toch al twijfels had over je huurauto; dan heb je nu een goed excuus om te ruilen (hopelijk tegen een betere/mooiere/grotere).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
23 mei 2024, 22:07
Thx ik zie het. Bij Hertz, National en Alamo postpaid nog nooit gehad in >100 keer huren iig. Alleen een reservering bij ophalen wat het totale huurbedrag is.
Avis heeft dat wel ; zij reserveren huurbedrag + $ 200 ..
Wanneer de reservering wordt omgezet naar betaling van het huurbedrag heeft die reservering nooit bestaan....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
25 mei 2024, 04:39
Hey allemaal, kort vraagje tussendoor. Onze auto had bij vertrek een melding van olie change nodig in 1700 Miles.
Daar kunnen nog wel 10.000 vakantie miles bij @wouterjanS ; veel plezier !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Goedenavond, wij hebben via target travel services een Full size suv geboekt voor 2599,- en ook al accelerated check inn aangevraagd.
Nu zat ik net weer eens te kijken op alamo.de en waarrempel stond er op onze datum 19 july tot en met 11 augustus ophalen sfo en inleveren lax nu wel een full size beschikbaar. Ik heb het eerst zonder de Thpps25 geprobeerd en kwam de prijs uit op 2779, probeer ik het nu met de code dan kom ik uit op 2199,14.

Ik heb de auto gereserveerd, dus dat wordt dan maandag even de auto bij alamo nederland annuleren. En ik weet dat het al vaker is gevraagd maar krijg je met deze code geen gedoe aan de counter ( wellicht dat er iemand onlangs is geweest)?

Ik heb nu alles ingevoerd op de alamo.de site maar wat ik ook doe ik blijf een foutmelding krijgen en gaat hij niet verder( probleem is opgelost, het lag eraan dat ik de pagina had vertaald naar nederlands).
Voordeel is nu wel dat we nu ook gelijk via alamo skip the counter kunnen doen, iets wat via de originele boeking niet ging


wederom bedankt
Laatst gewijzigd door Mark1979 op 27 mei 2024, 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Een aantal vragen mbt gps:

- als je een auto huurt kun je gps bijboeken, wat voor iets krijg je dan, soort TomTom? grootte beeldscherm?
- we huren bij Alamo SFO, heeft iemand de ervaring dat er ook auto’s (SUV) staan waar standaard gps in zit? en dan bedoel ik zo’n groot scherm?

Ik weet dat we eea via de gsm kunnen doen, maar zijn hier thuis gewend aan de af fabriek navi op groot scherm en dat is wel heel erg prettig :)
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Wij gaan dezelfde kant op en hebben ook een suv geboekt. Wij hopen dat er android auto opzit. Dan heb je gewoon google maps of een andere app op het scherm van de auto navi.
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MartijnL »

Dat ligt aan de auto die je krijgt.
Vorig jaar kregen wij een Ford Edge en daar zat standaard navigatie in.

Drie weken geleden konden wij kiezen uit Nissan Roque en Subaru Ascent (deze gekozen), die hadden mooie grote schermen en via android auto koppelde ik mijn telefoon met google maps, dat werkte prima inclusief Nederlandse navigatie stem!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@AnnekeAntwerpen steeds minder huurauto's hebben nog een gps / navigatie. Ik zou er niet vanuit gaan dat het er in zit en ook rekening houden met navigatie via eigen smartphone, Android Auto / Apple Carplay vind je inderdaad in de meeste huurauto's.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

AnnekeAntwerpen schreef:
27 mei 2024, 09:47
Een aantal vragen mbt gps:
- als je een auto huurt kun je gps bijboeken, wat voor iets krijg je dan, soort TomTom? grootte beeldscherm?
Het bijboeken van GPS kost je vaak meer dan de aanschaf van een losse Tomtom/Garmin. Daarnaast hebben veel -nieuwere- auto's nog een actieve Satnav. Dus je betaalt extra voor iets wat de auto mogelijk toch al had.
Ik heb voor €0,99 een jaarabonnement op TomTom Go en ga het dit jaar daarmee proberen (na 10 jaar met m'n oude Tomtom XXL). Als de auto Google Auto heeft kan ik gebruik maken van het grotere scherm in de auto, anders heb ik een houder voor op het dashboard. Ik wil graag mijn hotels/favorieten, persoonlijke POI en routes van dag-tot-dag voorgeprogrammeerd hebben, dus daarom gebruik ik liever mijn eigen Satnav dan die van de auto.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Trom schreef:
19 mei 2024, 20:52
Target travel is géén Nederlandse Alamo. Het is gewoon een broker.

Oh mijn fout dat wist ik niet. Weer wat geleerd 😀
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Dank voor de reacties!
Conclusie: hopen op standaard navi (heeft toch mijn voorkeur :D ), auto kiezen met Apple carplay indien geen standaard navi, in het slechtste geval navi via scherm gsm :wink: Maar ik ga in ieder geval de geboekte gps annuleren :thumbup:
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Kun je die chat van Alamo.com gebruiken om een reservering via Alamo.de te wijzigen of te annuleren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer