Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door daisydpl »

boek gisteren via happytoursusa.com (Dollar) de GMC Yukon or similar.. Ik log nadien in op de website van Dollar.com om de boeking na te kijken en eventueel te checken hoe het zou gaan om de "skip the counter" te kunnen doen maar toen zag ik dat daar dan weer een Nissan Armada wordt voorgesteld :o . I know, ook niet gezegd dat ik die meekrijg maar ik was toch effe teleurgesteld (moet ik eerlijk toegeven)
Misschien beetje vreemd maar ik weet dat mijn echtgenoot daar echt niet graag mee zou rijden. Liefst wil hij een Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban, GMC Yukon, ... Enfin alles behalve Nissan. Daar kan hij thuis ook mee rijden zegt hij :mrgreen:

Neem ik dan best een PFAR ivp FFAR? Als ik me niet vergis zou PFAR toch de "grootste" auto aller tijden moet zijn :lol: of zie ik dat verkeerd? En dan is er toch minder kans op een "Nissan" of niet?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@daisydpl
Bij Dollar is een Fullsize SUV een Nissan Armada. Bij Alamo is dezelfde klasse een Chevy Tahoe. In beide gevallen geldt echter OF vergelijkbaar.. Je huurt een klasse. Geen specifiek type. Vragen op locatie kan altijd maar je hebt nooit geen garantie op een specifiek merk en model.
Had je Alamo.DE al gecheckt? Daar betaal je 1254 euro. Voor een Tahoe (of vergelijkbaar..) misschien beter voor je gemoedstoestand? Skip the counter is namelijk ook mogelijk bij Alamo. Of je boekt beide en kijkt op locatie wat er beschikbaar is? in Las Vegas zitten alle verhuurders in 1 gebouw.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door daisydpl »

is beide boeken dan niet beetje gevaarlijk qua annulatie? zo tot op moment dat je toekomt...Stel dat je vlucht dan nog eens vertraging heeft ook ... Al merk ik wel dat bij sommige ik niet eens een vluchtnummer moet opgeven ... Gewoon even bij beide gaan kijken wat je zou meekrijgen en dan kiezen, lijkt me wel handig uiteraard. Maar als je dan voor de skip the counter hebt gekozen, geeft dit dan geen problemen bij annulatie?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@daisydpl Als je skip-the-counter doet, hoef je feitelijk niet eens te annuleren. Bovendien denk ik dat je als je eerst naar Alamo gaat , dat je niet verder hoeft te kijken...vorig jaar stonden in de full-size rij wel 15 auto's...stuk of 5 Tahoe's...wij hebben een Jeep Wagoneer genomen toen. De hele vakantie met een big smile op rondgereden :lol:
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door WM-USA »

Ik heb nu dus 3 boekingen staan (National, Hertz en Alamo)
Mijn verlanglijstje is:

- Jeep Wagoneer (6 cylinder)
- Dodge Durango R/T (V8)
- Chevy Tahoe (V8)

We zijn maar met zijn 3tjes (2 volwassenen en peuter) maar wil toch iets unieks rijden wat in Europa niet kan :D

Wat zouden jullie kiezen?
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deurenkletser »

HennyCox schreef:
01 mei 2024, 13:41
@daisydpl Als je skip-the-counter doet, hoef je feitelijk niet eens te annuleren. Bovendien denk ik dat je als je eerst naar Alamo gaat , dat je niet verder hoeft te kijken...vorig jaar stonden in de full-size rij wel 15 auto's...stuk of 5 Tahoe's...wij hebben een Jeep Wagoneer genomen toen. De hele vakantie met een big smile op rondgereden :lol:
Wat moet je minstens boeken om uit die rij te mogen kiezen? Full size zie ik bij Alamo niet direct staan.

Wel bv:
- standard klasse elite suv(audi q3)
- premiumklasse elite suv (bmw x3)
- oberklasse suv (Chevy Tahoe)

We hebben de laatste categorie geboekt aan 1360 euro. Maar de andere zijn nog 200 euro goedkoper... Daarom de vraag.
linda1983
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2014, 13:00

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door linda1983 »

Via booking.com heb ik een auto gehuurd bij Dollar in Toronto. Op mijn boeking heb ik mijn voorletters en achternaam ingevuld net zoals op mijn creditcard staat.
Nu had ik nog een vraag over de boeking en geeft booking.com aan dat de gegevens op de voucher hetzelfde moeten zijn als op je rijbewijs en creditcard. Net als bij iedere andere Nederlanders staan er op mijn creditcard mijn voorletters en op mijn rijbewijs mijn beide voornamen.
Denken jullie dat dit problemen gaat opleveren bij het ophalen van de auto?
Ik heb nu een zeer goede aanbieding en wil deze liever niet annuleren. En weet ook niet zo goed wat ik dan wel zou moeten invullen.
Alvast bedankt voor het antwoord.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Dat geeft geen problemen. Je naam waarmee je boekt moet wel overeenkomen met je eerste naam op je paspoort. Dus geen roepnaam gebruiken bij boekingen.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Even een vraag:
Morgen vertrekken wij naar de VS. Ik had een auto gehuurd bij usareisen.de maar kwam er achter dat ik de verkeerde tijd had ingevuld. Dus ik probeer usa reisen al een paar dagen te bellen maar dat lukt steeds niet. (na het bandje dat ik doorverbonden wordt valt hij in gesprek) Dus gisterenavond maar gebeld met avis dat we een uur later zijn. Dit werd aangepast, maar vandaag krijg ik de bevestiging dat ik ipv 308 euro 485 euro moet gaan betalen! Weer usareisen geprobeerd te bellen die (omdat ze pas om 12.00 open zijn) nu een ander bandje had met daarop een mailadres.
Gemaild dat ik niet blij was, en ik kreeg vrij snel antwoord. Zij kunnen het niet aanpassen, maar kunnen het wel kosteloos annuleren. Avis bleek ook het tariefsoort even aangepast te hebben zonder dit gezegd te hebben! Een nieuwe boeking kon usareisen niet maken omdat het te kort voor vertrek is
Nu wil ik het wel annuleren, maar dan moet ik wel een andere auto kunnen boeken. De 510000 code van Herz geeft 386 euro/ 411 dollar aan. Nog steeds duurder, maar scheelt toch 100 euro. ( wel een grote sedan ipv suv maar het is maar voor 5 dagen snelweg en stad met 2 personen.)
Ik kan alleen nergens vinden dan dit annuleerbaar is ( ik heb hier wel vaker geboekt, maar voor de zekerheid.... straks zit ik met de dubbele kosten) Dan boek ik deze eerst en geef dan door bij usareisen dat ik mijn boeking wil annuleren. Krijg ik weer geen gehoor dan kan ik iig die van Herz nog annuleren. Wie heeft wijze raad? Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 883
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Geen tips, maar ik snap je bedenkingen.

On a side note: had je dan zo'n verkeerde tijd ingegeven? Ik 'doe altijd maar wat', een uur of 2 na landingstijd. Maar als er vertraging is, of de rij bij immigrations is lang, of een combi van die twee, red je dat ook niet.
Of net zoals vorig jaar op SF toen we een haf uur na touchdown al buiten stonden :shock: Sta je ineens een uur te vroeg bij de autoverhuurder. Maar nooit iets aangepast en altijd voor het geboekte tarief meegekregen.

Ik vraag me nu af: is dat mazzel, en zou je wel zo nauwkeurig mogelijk moeten aangeven? Heb ook wel eens gelezen/uitgezocht dat een reservering in principe 12 uur blijft staan (dus dat je 12 uur de tijd hebt om je reservering te claimen). Dat was in maart 2020 toen onze binnenlandse vlucht Chicago - Miami ineens 3 uur later ging en we, in plaats van ingevulde ophaaltijd 22.00 uur, pas om 00.30 uur bij de balie van Alamo aankwamen, strikt genomen dus zelfs de volgende dag. Ook toen geen tariefwijziging.
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Intothewild67 »

€486 voor 5 dagen is absurd duur. Ik zou dat annuelen.
Wat is precies je huurperiode, welke stad, welke auto en tijden?
Dan kunnen mensen hier even met je meezoeken. Zal ik ook doen.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

@ tanteLotje: Ik had de tijd per ongeluk op 20 minuten na aankomst staan, en ik had hier gelezen dat ze de auto max een kwartier vasthouden. Vandaar de paniek. Ik wist ook niet meer precies wat ik normaal altijd deed. Ik dacht ook iets van 2 uur na aankomst.
@ Intothewild67: Dank je wel voor je aanbod! Dat de prijs hoog is komt mede doordat er een oneway fee inzit van 110 dollar.
Ik heb de auto van Avis inmiddels geannuleerd en ik heb nu bij Herz een reservering voor een standard 2/4 deurs (bijv Volkswagen Jetta) voor 365 euro. Dat is nog "maar"63 euro meer ( als ik de tijd meteen goed had ingevoerd was ik natuurlijk het goedkoopst uit geweest)
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 257
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Bij Alamo staat dit op de website " Reservations are valid for 24 hours from the scheduled time of pick-up for delayed flights and charges will not begin until the time of pick-up.
" https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... delay.html
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paulr »

Wat vervelend dit. Maar laat het een les zijn voor iedereen die meeleest: die aankomst tijd is een richttijd en de huur gaat doorgaans in op het moment dat je 'm meeneemt. Dat kán dus soms gevolgen hebben voor het tijdstip van inleveren, want doorgaans moet je 'm dus wel weer 'n minuutje eerder inleveren dan de ophaaltijd. Je reserveert immers vaan per 24 uur... Ik heb in álle reizen die we gemaakt hebben in de VS (meestal Alamo) nooit meegemaakt dat ophaaltijden een issue zijn.
Zou de usareisen auto nu annuleren en de goedkopere boeken. Wel of niet te annuleren maakt nu toch niet meer zoveel uit, je pikt 'm immers morgen op... Paul
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1515
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Ik kreeg het idee dat bij de ophaaltijd vroeger ophalen niet het probleem was, maar wel als je te laat komt. Ik zag bij een van de autoverhuurders ( Herz of Avis) staan dat als je niet op het vliegveld ophaalt ze hem 2 uur voor je vasthouden, hoe lang dit op de luchthaven is kon ik niet vinden. Ik had hier ergens van iemand gelezen dat als je een uur later komt dan afgesproken dat je reservering al geannuleerd zou zijn, daar kwam mijn actie vandaan!
Ik heb dus idd USAreisen vandaag geannuleerd, en een boeking bij Herz gemaakt. ( en hem pas om 16.30 gezet, we komen 14.10 aan als het goed is)
We hebben iig een auto morgen, een hele geruststelling!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@butterfly Je hebt er nu niets meer aan en waarschijnlijk zijn jullie nu al onderweg. :wink:

Had usareisen.de ook jullie vluchtnummer vermeld in de reservering van de huurauto? De ophaaltijd 20 min. na aankomst is vlot maar had je gerust zo kunnen laten staan. Je zult niet de enige zijn die de auto niet op de exact afgesproken tijd ophaalt. Immers, vluchten zijn vertraagd of mensen komen om wat voor reden later aan bij de autoverhuurder. Verder is mij al eens opgevallen dat als je via een airline een pakket boekt, dus vlucht + auto dat de ophaaltijd van de auto altijd gezet wordt op de aankomsttijd van de vlucht.

Ik heb de auto wel eens een uur eerder opgehaald dan de afgesproken tijd maar ook regelmatig later. Grootste vertraging was in 2018 toen een binnenlandse vlucht van ORD naar LAX zoveel vertraging opliep dat ik niet halverwege de middag de auto ophaalde op LAX (Alamo) maar pas 's avonds na 22:00 u!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Hoi allemaal wij vliegen 23 juli naar seattle en vliegen terug vanaf portland op 11 augustus. Ik kan bijna door het bosbde bomen niet meer zien mbt autohuur. Ik heb nu op alamo.de met de code THPPS30 een chevy tahoe gevonden voor net geen €2000,00 zitten hier nu alle benodigde verzekeringen erbij of moet ik dat nog apart aanschaffen. Het is best wel een verschil met wat ik op andere sites zie. Ik denk dan dit is bijna te mooi om waar te zijn
IMG_3980.png
IMG_3980.png
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Nicky67 Zit erbij, zie bij 'Zusatsprodukte (2)', die zijn 'Inklusive'. Deze 2 wil je er altijd bij hebben. Voor de rest hoeft er niets bij, tenzij voor je eigen gemoedsrust.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik had gisteren een backup boeking bij Alamo en geen skip the counter gedaan. Bleek dat ik dat nog via de website kon doen voor ik weg reed, niet tot 24u van tevoren oid. Dus handig als je geen cc gegevens wilt achterlaten tot het laatste moment.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nicky67 »

Coyote schreef:
04 mei 2024, 12:44
@Nicky67 Zit erbij, zie bij 'Zusatsprodukte (2)', die zijn 'Inklusive'. Deze 2 wil je er altijd bij hebben. Voor de rest hoeft er niets bij, tenzij voor je eigen gemoedsrust.

Roland
Dank je wel voor je antwoord. De pagina was verlopen en nu ik hem opnieuw doe is het opeens €2874,- :shock: maar even steeds in de gaten houden dus. Zit ook bij easyterra te kijken kom daar voor een ford explorer ook wel aardig gunstig uit bij Budget maar wordt niet helemaal wijs uit wat zij aan verzekering erbij hebben en wat ev. De wa dekt heb maar even een mail gestuurd. Zodra ik antwoord heb zal ik dat ook even hier vermelden misschien dat meerdere forum gebruikers met deze vragen zitten

Nicole
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer