Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Thanks! Bedrag lijkt overal rond de €880 uit te komen. Zelfs met korting.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ik heb net voor de zekerheid een boeking bij Alamo.de gemaakt.
Dezelfde prijs voor een SUV dan de prijs bij Hertz (PC).
Stel dat het statusmatchen niet lukt, ben ik ook tevreden met de auto bij Alamo (715 euro voor 17 dagen).
Nu maar duimen dat we de kans krijgen om tóch nog opnieuw PC te krijgen.
Reny
Dezelfde prijs voor een SUV dan de prijs bij Hertz (PC).
Stel dat het statusmatchen niet lukt, ben ik ook tevreden met de auto bij Alamo (715 euro voor 17 dagen).
Nu maar duimen dat we de kans krijgen om tóch nog opnieuw PC te krijgen.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, bij Avis is het ruim EUR 600 lager dan via Alamo.de voor dezelfde type (Chevrolet Tahoe of gelijkwaardig). Zelfs de Mittelklasse SUV en Standard SUV zijn bij Alamo.de nog ruim EUR 300 duurder dan cat. Z (Chevrolet Tahoe) bij Avis. Bij Alamo.de ga ik altijd voor Standard SUV.
De prijzen van Mittelklasse F (Toyota Rav4 of gelijkwaardig), Mittelklasse W (Ford Edge of gelijkwaardig) en Großraumlimousinen Z (Chevrolet Tahoe of gelijkwaardig) bij Avis ontlopen elkaar niet zoveel. Daarom bij Avis toch voor cat. Z gekozen. Dan ook liever een grote auto voor weinig meer.

Bij Hertz heb ik een Small SUV (Q4) gereserveerd in de hoop uit de PC te kiezen. Maar omdat dat nu onzeker wordt, heb ik met Avis een mooie backup. Het verschil tussen een Small SUV (Q4) bij Hertz en de cat. Z bij Avis is nog wel aanzienlijk, ruim EUR 300 meer bij Avis. De grotere SUV's zijn bij Hertz echter helemaal niet te betalen en niet nodig als je uit PC mag kiezen. Dus ik hoop dat het statusmatchen straks alsnog lukt. Liefst zoek bij Hertz uit de PC.
Wat me verder opviel: Hertz rekent het volle pond aan dropoff kosten als je tussen SFO en LAX huurt. Bij Alamo.de zijn er geen dropoff kosten tussen SFO en LAX.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@Coyote
Thanks voor de update, ik ga dan ook maar eens even bij Avis kijken, ben niet zo'n fan van Avis (kan dat niet uitleggen?!) maar wie weet.
Gr.
Reny
Thanks voor de update, ik ga dan ook maar eens even bij Avis kijken, ben niet zo'n fan van Avis (kan dat niet uitleggen?!) maar wie weet.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
Voor mij is Avis voor ca 3.5 week vanaf SLC ruim 1800 euro duurder dan Alamo.de. (beiden met de bekende codes). Alamo is 1224 en Avis 3080 voor een midsize SUV.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben bij Alamo een auto gehuurd voor 3 weken via Alamo.de een paar maanden geleden. We hebben nu net gehoord dat onze vlucht verplaatst is. De terugvlucht is een paar uur later.
Bij de boeking heb ik gezegd dat ik mijn auto terug inlever voor 11u 's ochtends. Maar dat is nu niet meer zo interessant omdat onze terugvlucht pas om 16u15 is.
Werkt de boeking in schijven van 24 uur? Dus bv als ik mijn auto pas ophaal om 14u (dat is ook het moment dat ik heb opgegeven bij reservering), dat ik hem ook mag houden tot 13u59 zonder meerkost? Of wordt er vastgehouden aan die 11u?
Want dan kan ik best een nieuwe boeking doen. Wat wel zonde is, want het is nu ietsjes duurder dan ten tijde dat er geboekt was.
Bij de boeking heb ik gezegd dat ik mijn auto terug inlever voor 11u 's ochtends. Maar dat is nu niet meer zo interessant omdat onze terugvlucht pas om 16u15 is.
Werkt de boeking in schijven van 24 uur? Dus bv als ik mijn auto pas ophaal om 14u (dat is ook het moment dat ik heb opgegeven bij reservering), dat ik hem ook mag houden tot 13u59 zonder meerkost? Of wordt er vastgehouden aan die 11u?
Want dan kan ik best een nieuwe boeking doen. Wat wel zonde is, want het is nu ietsjes duurder dan ten tijde dat er geboekt was.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat heb je opgegeven als tijd voor inleveren? Dat is belangrijk in deze. Als het goed is heb je zowel ophaal- als inlevertijd opgegeven. Als dat ook 14:00 u is, is het geen probleem. Heb je echter 11:00 u opgeven dan is dat ook de afgesproken eindtijd en moet je je boeking aanpassen/opnieuw boeken.
Tip: ik huur auto's altijd per 24 uur. Zelfs al lever ik de auto uren eerder in. Prijs blijft dan (in de meeste gevallen) toch gelijk.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Daar heb ik inderdaad 11:00u ingegeven. Ik had toen al een hoop reserve genomen omdat oorspronkelijk mijn vlucht rond 11u vertrok, maar nu helaas niet meer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Net een account aangemaakt op hertz en me aangemeld voor de gold plus reward en ook me flying blue explorer ingevoerd. Heb hier alles ingevuld en alle voorkeuren qua auto opgegeven.
We zoeken in de categorie large suv en extra capacity large suv want ja je bent in amerika dan wil je ook een echte amerikaanse wagen onder je kont -:).
Begrijp dat bij hertz je partner automatisch als 2de bestuurder geld daar hoef je niks extra voor te betalen. Maar hoe zit het met de Premium Emergency Roadside Service (PERS) van herzt, s deze verzekering aan te raden?
Heb de anwb gebeld na het lezen van het forum maar die vertelde me dat als je een een auto huurt in het buitenland je dan geen recht heb op aaa via hun, tenzij je een auto huurt via hun. Via de anwb huren is geen optie aangezien de wagens die we zoeken er niet tussen staan.
En wellicht een hele domme vraag. Maar betaal later betekent ook dat je hem later nog kan annuleren als je hem nog goedkoper ziet?
We zoeken in de categorie large suv en extra capacity large suv want ja je bent in amerika dan wil je ook een echte amerikaanse wagen onder je kont -:).
Begrijp dat bij hertz je partner automatisch als 2de bestuurder geld daar hoef je niks extra voor te betalen. Maar hoe zit het met de Premium Emergency Roadside Service (PERS) van herzt, s deze verzekering aan te raden?
Heb de anwb gebeld na het lezen van het forum maar die vertelde me dat als je een een auto huurt in het buitenland je dan geen recht heb op aaa via hun, tenzij je een auto huurt via hun. Via de anwb huren is geen optie aangezien de wagens die we zoeken er niet tussen staan.
En wellicht een hele domme vraag. Maar betaal later betekent ook dat je hem later nog kan annuleren als je hem nog goedkoper ziet?
voor geinteresseerden, alamo.de heeft voor mijn lokatie en periode op dit moment de laagtse prijs in maanden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Heb ik iets gemist wellicht? Lees dat bij @Reny ook de status vervalt. Ik heb de status begin 23 aangevraagd. Loop ik dat risico ook of waar heeft het mee te maken? Heb geen mail ontvangen.
En is het niet zo dat wanneer je boekt bij hertz en ook werkelijk de huur afneemt en betaald daarmee je status wordt verlengd?
Voor mijn gevoel zijn prijzen aan het dalen. Had Alamo.de gecheckt en de mid-size SUV's waren goedkoper geworden (maanden niet veranderd). Hertz heeft de compact SUV momenteel als laagste geprijsd staan. Zou op zich mooi zijn als alle prijzen over de linie wat dalen, je zou verwachten dat de vloot van meeste rental companies ondertussen wat aangevuld is

Dank voor de tip @ONYX666 ; voor ons is het weer $ 65,- goedkoper geworden op Alamo.de met THPPS30. De prijs zakt weer na een paar maanden stil staan. Voor ons (14/6 tm 9/7 in SFO) nog steeds de goedkoopste optie voor een SUV (Net onder $ 1200,-).
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie vanaf dit bericht in het topic Status matchen autohuur.RuthdeLange schreef: ↑17 jan 2024, 08:02Heb ik iets gemist wellicht? Lees dat bij @Reny ook de status vervalt. Ik heb de status begin 23 aangevraagd. Loop ik dat risico ook of waar heeft het mee te maken? Heb geen mail ontvangen.
En is het niet zo dat wanneer je boekt bij hertz en ook werkelijk de huur afneemt en betaald daarmee je status wordt verlengd?
Of het bij jou ook afloopt kunnen wij niet zeggen. Maar het lijkt erop dat iedereen die hierover een mail ontvangt straks zijn/haar PC status kwijt is. Ik had al enkele jaren de PC Status en het was ook al eens verlengd. Daar zal nu wel een eind aan komen.
Je status wordt niet automatisch verlengd als je nu huurt. Om de PC status te behouden dien je officieel aan enkele voorwaarden te voldoen. Zie wat Hertz oa in de mail schreef:
RolandWe hopen dat je hebt genoten van de voordelen van het feit dat je een van onze topleden bent. Om de niveaustatus te behouden moest je aan de jaarlijkse kwalificaties voldoen: 15 keer huren of een uitgave van $ 3.000 voor Hertz President’s Circle® en 10 keer huren of een uitgave van $ 2.000 voor Hertz Five Star®.
Hoewel je niet aan deze kwalificaties voldoet, blijf je profiteren van de voordelen als Hertz Gold Plus Rewards®-lid. Jouw nieuwe niveaustatus wordt vóór 31 januari 2024 weergegeven in jouw ledenaccount.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor je toelichting.
Ben heel benieuwd of je dan met status matchen toch weer Pc kunt krijgen.
We zullen zien.
Hoop dat ik de mail iig niet krijg
Ben heel benieuwd of je dan met status matchen toch weer Pc kunt krijgen.
We zullen zien.
Hoop dat ik de mail iig niet krijg

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Probeer in ieder geval nu je nog PC status hebt om daarmee ergens anders status te krijgen. Avis is de makkelijkste. Dan kun je als nodig weer terugmatchen naar Hertz in februari.
Ze zijn snel bij Hertz, net ingelogd en mijn account staat nu al op Gold....
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dit is heel normaal
Nu nog five star of PC zien te halen. Succes

Nu nog five star of PC zien te halen. Succes
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
...maar ik had al PC status. Het is dus niet pas eind januari dat ze alles resetten. Mocht je nu dus nog op PC staan dan zou ik snel een screenshot maken. Gelukkig nog status bij National om een poging te doen terug te matchen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12451 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties